Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pickles er kjempebra!! Har strikket flere ting derfra gjennom årene.. Null strekkmerker og null bekkenløsning er fine greier! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama: Ble det noe fangst på deg? :)

Mayami: Krysser fingrene for at det fortsetter slik :jepp:

---

Hormonella - that's me. Føler at jeg blir irritert for den minste ting helt unødvendig, og tårene kommer like lett. Trøster meg med at det helt sikkert går over og at det bare er en filleting.

Nå skal jeg kose meg med en melkerull og strikke litt (sett-inn-strikke-smiley) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama: Ble det noe fangst på deg? :)

Mayami: Krysser fingrene for at det fortsetter slik :jepp:

---

Hormonella - that's me. Føler at jeg blir irritert for den minste ting helt unødvendig, og tårene kommer like lett. Trøster meg med at det helt sikkert går over og at det bare er en filleting.

Nå skal jeg kose meg med en melkerull og strikke litt (sett-inn-strikke-smiley) ;)

Da er vi to, Haley. Jeg er så "i overflaten" om dagen at det er helt latterlig. Begynner å gråte av alt og ingenting og kjefter på mannen for alt mulig rart. :ler: *det går over - det går over - det går over - det går over...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce: Nesten litt godt å høre at det er flere som har det sånn :fnise:

---

Nå har jeg akkurat tatt ut nøttebunnen fra ovnen, og gulkremen er ferdig, så i dag blir det suksessterte på mamma'n min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Blir et Melkers hentesett i blått og brunt som mamma skal strikke og et På vei helseteppe som jeg skal strikke. :nigo:

Litt umotivert for å sette igang med teppet siden jeg har brukt så ekstremt lang tid på det første teppet, men dette blir mye luftigere og strikkes sikkert på 1/3 av tiden. :fnise:

Imponert over at du har overskudd til å strikke til andre! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alabama: Blått og brunt er en kjempefin kombinasjon! Hadde jeg fått en gutt ville jeg strikket noe i brunt, blått og offwhite :jepp:

Jeg har brukt lang tid (d.v.s. jeg har bare strikket en time her og en timer der) på teppet til venninna mi, så motivasjonen er ikke helt på topp, men SKAL bli ferdig med det snart :sjenert:

---

Midjen min er i ferd med å forsvinne :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til noe trøst, så er midjen min straks borte også, og det føles litt rart... Håper bare den kommer nogenlunde tilbake etter fødsel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Det er nok ganske vanlig, og vi satser på at den kommer tilbake ikke så altfor lenge etter fødsel :jepp:

---

I går kveld var det riktig så mye liv å kjenne fra prinsessa vår, og jeg tror jeg kommer til å savne den følelsen når hun ikke er der inne lenger. Er forberedt på at det kommer til å bli hardere spark etterhvert, og at de kommer til å treffe både ribbein og blære, men slik det er nå er det bare utrolig koselig. Som regel kommer det et og et spark i ulikt tempo, men noen ganger kommer det en sånn glidende følelse akkurat som om hun stryker seg inntil meg :rodmer:

Før telte jeg ukene oppover, men nå er det vel på tide md nedtlling, og det er nå 18 uker til termin! Og allerede 4 uker siden jeg var 18 uker på vei, og de første 18 ukene gikk jo relativt fort, men det går nok enda fortere med de neste 18 ukene, tror jeg :jepp:

Forøvrig er sjansen stor for at jeg må føde i nabobyen som ligger 1 times tid unna, fordi sykehuset her i byen og det i nabobyen pleier å ha sommerstengt halve sommeren hver, og det er "mitt" sykehus som skal stenge først, f.o.m. 25. juni. Og så stenger de for inntak et par dagerf ør siden man jo gjerne må ligge et par dager etter fødsel, så hvis snuppa kommer noe særlig senere enn på termindatoen så blir det litt ekstra reisevei, men for min del spiller det ingen stor rolle. Kommer nok til å spise litt kanel, fersk ananas og ha litt sex rundt termindatoen da, i håp om at hun kanskje kommer i tide :fnise:

I helgen fikk vi en jakke (og sokker) i posten av min farmor, og jeg tror det er denne, men i lilla. Helt nydelig! Er visst en oppskrift fra 70-tallet :)

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom en annn avdeling på jobb i går og der var det ei som syntes det var lenge til min termin og spurte om det var en eller to. Litt kleint! :ler: Men hun er alltid så direkte og snakker før hun tenker seg om, så jeg tar meg ikke så nær av det. Har ikke gått opp noe mer enn 4-5kg så langt og ingen andre har kommentert noe, så :vetikke:

I går kveld når jeg skulle legge meg så merket jeg at den venstre brystvorta var litt klissete, og det samme var den før jeg gikk i dusjen i stad. Noe er tydeligvis på gang :sjenert:

Benytter dagen som en unnskyldning til noe jeg har hatt lyst til i flere uker allerede, nemlig å gå ut og spise på restaurant og kose oss. Må benytte sjansene man har før vi plutselig blir tre i hus og det er en annen som overtar sjefsrollen ;) Og så står det sjokolademousse i kjøleskapet til dessert :sikle:

Garnpakken fra Pickles kom i posten i dag, og selv om fargene opprinnelig er litt lysere enn på bildet, så er de utrolig fine! Gleder meg til å gyve løs på teppet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint teppe! Pickles og Ravelry er skumle greier for lommebok og kvalitetstid, har jeg erfart.. Men det resulterer i mye fint til lille da! Tenker mitt keste prosjekt blir en pixie-lue fra Ravelry, bare jeg finner igjen den siste strikkepinnen som katten har lekt med under sofaen...! :fnise:

Sommerstengte sykehus er kjedelig, men det virker jo ikke som om du får så veldig labg vei uansett. Det er jo bra! Kanel, fersk ananas og sex...alt på en gang...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haley!

Jeg er seriøst dårlig på å skrive for tiden, men må jo inn å lese hvordan det går med deg :)

Godt å lese om sparking i magen og strikking av tepper! Det gjør jo ventetiden litt kortere også!

Hvordan går det på jobb, er du fortsatt i full gang med rundturnus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Haley :vinke:

Her er det lenge siden jeg har vært på besøk :)

Jente i magen, så koselig, jenter er fine :klemmer:

Og midjen kommer tilbake, helt sant :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mye besøk! :klemmer:

Mayami: En time er ikke så langt, og jeg regner ikke med å føde på 1-2-3 sidn det er førstemann, så det går nok helt fint. En kollega som jeg ikke jobber direkte med fortalte meg at hun hadde fått høre at det var det andre sykehuset som skulle være stngt først, så nå er jeg jammen ikke sikker på om vi må kjøre dit allikevel. Får høre om JM vet hva som stemmer når jeg skal dit neste uke.

Kanskje ikke alt på en gang, men ihvertfall i løpet av samme dag :ler:

Eirie: Jobber fremdeles 100% i tre-delt turnus, ja! Går veldig fint og jeg håper det fortsetter i samme leia *krysse fingrene* frem til permisjon. Kan hende jeg sier fra meg nattevaktene etterhvert, men det er mest for bekvemmelighetens skyld... :sjenert:

Pasjonsblomst: Ja, jeg tror det blir et fint teppe! God magedag til deg også :)

Tusle: Ja, det er så herlig å være gravid (ihvertfall når jeg ikke har en dag med dårlig humør :gjeiper: ) og kjenne liv :rodmer: Godt å høre at midjen kommer på plass igjen - gleder meg allerede :jepp:

---

Sovnet kl 21 i går og har ikke vært så opplagt som i dag på månedsvis, selv om jeg stod opp kl 06. Skikkelig deilig! Og det frister nesten til gjentagelse hvis jeg får samme overskuddet igjen :jepp:

Skrev det tydelgivis ikke her (men i skravletråden?), at jeg oppdaget at den ene brystvorten var litt klissete her om kvelden og jeg synes begge brystvortene er det nå også, om enn ikke like mye. Det synes liksom ikke, men jeg kjenner det hvis jeg tar på de. Noe er tydeligvis på gang.. Håper bare jeg slipper masse lekkasje etterhvert :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være lurt å kjøpe ammeinnlegg og legge i bhen, så slipper du hvertfall å bekymre deg for eventuelle lekkasjer, det er ikke sikkert du kommer til å oppleve det heller vet du :)Jeg lakk ikke noe, ikke før ungen var ute og melka hadde kommet skikkelig :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreløpig er det ikke merkbart inni BH'en en gang, men det kan jo fort bli så det er sikkert greit å ha noe i bakhånd :jepp:

---

Endelig helg, og langfri. Mannen kastet opp i natt og har vært hjemme fra jobb, men det var han som disket opp med middag for jeg var en smule sliten etter jobb.Kjente det også litt i halebeinet etter mye gåing/ståing. Snille han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg til å stå opp i dag og bare kose meg i sofakroken med en kopp te, litt lett underholdning på pc'en og kanskje litt strikking. Men det første jeg våkner opp til er beskjeden om at en av mine nærmeste venninner og kolleger (ikke hun som er gravid) skal flytte til andre siden av landet allerede i slutten av april. Har jo visst at hun skulle flytte en stund for hun har jo funnet mannen i sitt liv, skal gifte seg til sommeren og begynne i ny jobb der, men allikevel ble jeg ganske trist av den beskjeden. Trodde ikke hun skulle flytt før i juni. Avstand er jo ikke verdens undergang, men allikevel.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist å få en sånn beskjed da... :klem: Kjenner til det der! Men det går bra! Du skal jo ha fri i et helt år, så da kan du reise på besøk når småttisen blir litt større! Og tenk så stas for venninnen å slå seg ned med mannen i sitt liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayami: Jeg har ikke sett henne så lykkelig på lenge og unner henne selvfølgelig det aller beste her i livet :) Vet jo hvor herlig det er å bo og leve (og stifte familie) med den man elsker :rodmer: Så får jeg ta med lillejenta på besøk og slå det sammen med besøk hos noen av mine slektninger som bor østpå, eller reise alene når Mannen har pappaperm slik at venninna mi og jeg kan ta oss et glass vin eller tre ;)

---

Det har vært en innbringende dag etter en tur på posten: Fikk ammepute, Chicco engangs ammeinnlegg, brystvortesalve, nesesuger m/filter, lammeskinn og baksetespeil, samt en gavepakke fra BAM.

Skal få Mannen til å bytte øverste og nederste skuff på kommoden vi har kjøpt til å ha på badet når han kommer hjem fra jobb (den øverste skuffen vil liksom ikke lukkes helt igjen, men kanskje går det hvis man bytter om? Vi får se), og så skal jeg vaske noen av klærne vi har liggende til lillejenta og brette dem sammen og legge i skuffene :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...