Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Nattavakten gikk mye bedre denne gangen enn for 5 uker siden da jeg var så plaget med trøtthet og uvelhet, så jeg kunne glatt gått på en til, men er glad jeg slapp med denne ene tross alt. Min mannlige kollega (nylig fylt 60) nevnte at det var blitt en del småbarnsmødre blant de ansatte på avdelingen de siste 1-2 årene, og jeg måtte smile litt for meg selv. Han skulle bare visst at også undertegnede er "smittet" av basillen :fnise:

I går lagde jeg sjokoladefudge med valnøtter og marshmellows, men rakk aldri å smake på dem, så i dag tror jeg vi må ta en liten dessert. Og så skal jeg bake biscotti :sikle: Pepperkakemuffinsen får vente til lille julaften, så jeg kan ha med meg noenlunde fersk muffins på julelunsj til de snille kollegene som skal være på jobb sammen med meg på julaften (tidligvakt, heldigvis).

Prøvde å ringe JM i i går for å bestille time, men der var det ikke noe svar å få, så jeg sendte en mail og la igjen mobilnr. mitt. Hun har selvsagt ringt mens jeg lå og sov etter nattevakten, så jeg får se om jeg kan slå på tråden igjen i morgen hvis ikke hun lar høre fra seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde å ringe JM i i går for å bestille time, men der var det ikke noe svar å få, så jeg sendte en mail og la igjen mobilnr. mitt. Hun har selvsagt ringt mens jeg lå og sov etter nattevakten, så jeg får se om jeg kan slå på tråden igjen i morgen hvis ikke hun lar høre fra seg igjen.

Snakk om sola, så skinner den!

Fikk akkurat telefon fra JM som ville sette meg opp på time i midten av februar. Gleder meg allerede :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at nattevakten gikk bedre denne gangen!

Den sjokoladefudgen du har laget er god, men himla søt! :ler: Jeg lagde den for noen år siden, og den ble faktisk ikke spist opp. Og jeg er egentlig en skikkelig søtmoms. ;)

Og hipp hurra for JM-time! Så bra at hun ringte tilbake - det gjør de ikke her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var litt i søteste laget :eeeh: Men hvis jeg pakker den fint inn i biter og tar den med på jobb vet jeg at den blir borte :fnise: Prøver nok en annen oppskrift neste gang (og en litt mer luksuriøs sjokolade enn Eldorado kokesjokolade som var det eneste jeg hadde i skapet). Kanskje du har noen gode tips?

JM virket veldig grei, og hun ville gjerne at Mannen blir med hvis han har anledning. Ga meg mobilnummeret sitt og sa at det var bare å ta kontakt, og skrive ned spørsmål vi har til å ta opp når vi kommer dit. Er spent på å møte JM sin vinkling på svangerskapsomsorgen, i forhold til legens :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint på nattevakten! :)

Blir spennende med JM-time etterhvert for meg også. Skal til JM 3 januar, og gleder meg veldig til å møte en fagperson med god tid (alle i distriktet blir satt opp på dobbelttime første gang!), og mulighet til å ta med en liste med spørsmål!

Håper formen holder seg god og at du har en god juletid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en koselig jordmor! Jeg går til jordmor hver gang (eller bortsett fra når jeg må ha sykmeldinger da), fordi vi får "pratet" mer. Jordmor har full kontroll på alt og kan så mye om svangerskap, fødsel og tiden etterpå! Legen min er ikke interessert i barn og sender gravide helst til jordmor, kan ha noe med saken det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eirie: Tror nok mange føler seg bedre ivaretatt av jordmor enn av fastlegen, fordi JM har tross alt fullt fokus på alt som har med svangerskap, fødsel og barn å gjøre. Blir dobbelttime på oss også første gangen :jepp:

Håper formen din også holder seg bra og at du får en fin jul! Jobber du forresten noe i jula?

Unknown: Ja, jeg ble veldig positivt overrasket, og gleder meg til å møte henne. Så du tar alle kontrollene hos jordmor? Lurte på om jeg skulle bestille legetime i uke 24, men det er kanskje ikke noen vits når jeg går til JM i uka 22/23?

---

Deilig lukt (og smak) av nybakte biscotti fyller leiligheten :sikle:

Fortalte om graviditeten til et vennepar i dag, og de ble veldig glade på våre vegne. Så nå har vi fortalt det til alle vi har hatt ønske om å si det til personlig, så det faktum at ryktet har begynt å gå der hvor min Kjære kommer fra (der hvor familiene våre bor) er greit. Er ikke noe annet å forvente, og det er ingen grunn til at folk ikke skal få vite det. Blir jo ikke akkurat lettere å skjule det :fnise:

Funderer litt på hvordan jeg skal innlede "Jeg er gravid"-samtalen med sjefen, men håper jeg får signert på noen papirer for fast stilling før jeg må røpe det. Det er jo ikke lov til å diskriminere en som er gravid, men det blir gjort.. Så satser på at papirene er på plass i løpet av første uka etter jul. Optimist.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer så dårlig at sambo fikk fenalår til jul av jobben. Jeg går bare og sikler :fnise:

Har hengt opp noen boller med mat til fuglene uten for kjøkkenvinduet, så nå håper jeg det er mange fugler som er sultne, og vil holde oss md selskap ved frokostbordet :)

Og jammen har jeg fått tatt et skikkelig skippertak med opprydding på stua og i gangen. Enda ryddigre blir det når vi tar med oss alle julegavene hjem til familiene våre. Mannen er mer opptatt av å spille et eller annet på PC'en, men han har vært flink til å hjelpe til tidligere i uka, så jeg skal ikke klage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jul igjen! :nisse:

Håper du får skrevet under papirer og får fast stilling før du må ta samtalen med sjefen! Det hadde vært tidenes julegave :) Skulle virkelig ønske du hadde en super sjef som gjorde det enklere for deg, ikke lett å være glad over graviditeten samtidig som du må bekymre deg over jobb og papirer...

Kanskje greit å ha samtalen unnagjort før kulen avslører seg selv også? Vanskelig!

Selv har jeg fri fra idag og frem til natt til tirsdag :) Turnusen passet helt supert til julen i år!

God juletid med voksende bul, biscotti, familier og andre gleder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det ikke så tungt om jeg ikke får skrevet under, og hvis ikke det skjer i løpet av 1-2 uker ettr jul så må jeg bare fortelle at jeg er gravid. Sjefen min er veldig grei, men det går så innmari tregt fra personalkontoret :sukk:

God jul til deg, og kos deg masse med den lille jenta som sparker i magen :klemmer:

---

Om noen timer begynner de fleste på juleferien, mens jeg begynner på arbeidshelgen min.. Litt surt, skal ikke nekte for det, men det blir vl jul i år også. Og nyttårshelga har jeg ihvertfall fri, så det er nesten så jeg ser mer fram til det. Rekker hjem på julemiddag hos foreldrene mine i morgen etter jobb, men må reise tilbake til byen igjen på formiddagen 01. juledag for å jobbe. Men neste år! Da skal vi kose oss masse :rodmer:

God jul til alle sammen! :tree::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid litt kjipt med jobbehelg i jula :( (Hadde min runde i fjor, med sent julaften, tidlig, sent... Etterfulgt av et norovirus! :P)

Men neste år Haley! Da er vi hjemme i mammaperm <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som må jobbe, men du har heldigvis fri på selve julekvelden! :troest:

God vakt og god jul! :klemmer:

Edit: Vi hadde forresten noro de to siste ukene før jul i fjor.. Etter at hver og en av de ansatte hadde hatt sin runde med oppkast og diaré, så måtte man bare trå til med dobbelvakter for at alt skulle gå rundt. Da var det fantastisk med juleferie etterpå! :Nikke: (Selv om den bare varte i tre dager..)

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk så mye alle sammen!

Alabama: Uff, det hørtes ikke noe gøy ut! Har hørt historier om diverse høytider med norovirus på min avdeling også, og det er jeg glad jeg ikke har opplevd ennå :gjeiper:

Det ser veldig lovende ut for en rolig julehelg på jobb *bankibordet* og julekvelden er jo det viktigste (Askepott kan jeg kanskje få med meg litt innimellom i morgen, og Grevinnen og Hovmesteren fikk vi med oss i kveld) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt drømte jeg at jeg hadde en superenkel fødsel - to trykk og "plopp" så var babyen ute. Mon tro om jeg er sanndrømt :fnise:

Ellers har jeg innimellom litt smerter/ubehag på siden av magen, på begge sider. Nesten som noen slags "stikk" som varer i 2-3 sekunder. Regner med det er fordi livmoren vokser eller noe sånt? Brystvortene er ganske ømme til tider, så det er ikke så behagelig å ligge direkte på magen lenger, og når det er kaldt ute så er det nesten smertefullt :gjeiper:

Og forøvrig fikk jeg signert på en arbeidsavtale om fast jobb (går i vikariat nå) på selveste lille julaften :nigo: Venter fremdeles på en annen stilling, men det er ihvertfall et steg i riktig retning, enten jeg får den jeg vil ha før eller etter permisjonen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...