Gå til innhold

Frigg sine tanker og meninger om livet


Frigg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig deilig å stå opp tidlig på en søndags morgen. Umulig å få til å sove igjen når man har våknet og begynner å hoste. Like greit å stå opp da, finne frem tekoppen og fylle den opp med deilig te og honning :jepp:

Har også fått unna en del jobbting. Har ansvaret for ukeplaner, månedsplaner og språkgruppe. Språkgruppa må planlegges ned til minste detalj, slik at man er sikker på at barna lærer basisord og uttrykk. Men det er veldig gøy :nigo: Skal innom riktige leker en eller annen dag til uka og kjøpe noen småting til språkgruppa. Skal få sjefen til å kjøpe inn den dyreste boka hvis den er så bra som jeg håper på :fnise: Man må jo ha redskapene i orden hvis man skal få gjort jobben sin ordentlig :jepp:

Ute regner det, så jeg tipper på at det blir en innedag i dag. Er meldt fint vær....kanskje det kommer utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg med barn i alderen 3-6 år.

Nå har jeg tatt utganspunkt i Snakkepakken og skal frem til jul ta for meg temaet kroppen og farger/form. Gjør helt enkle ting som å snakke om hva de ulike kroppsdelene heter, hva vi kan gjøre med dem, tegne kroppen vår, lage vennskapsring av hendene o.l Under farger og form tar jeg for meg fargene rød og gul først, deretter grønn og blå. Finner ut hvilke ting som har fargene, om noen av barna har fargene på seg, fargelegger og maler med fargene. Å så tar vi for oss enkle former og fargelegger de.

Det viktigste er repitisjon, vise konkreter og gjøre det så enkelt som mulig. Vi har noen barn som ikke kan norsk i det hele tatt, noen som kan litt norsk, noen som trenger litt flere ord og uttrykk i vokabularet sitt og noen som trenger litt øving på uttale. Så må prøve å lære ord, uttrykk og uttale på en så enkel måte som mulig. Etter jul kommer jeg til å ta for meg dyr/ eventyr, mat og familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snakket med sjefen idag om hvorfor jeg ikke har fått riktig lønn. Og det viser seg at de ikke har godtatt den sluttattesten fra første barnehagen jeg jobbet i pga at det ikke sto stillingsprosent :overrasket:

Og det har de gitt blanke i å fortelle meg! Og jeg får visst heller ikke etterbetalt for oktober ettersom attesten ikke er "god nok". Så i dag har jeg måttet ringe gammlesjefen og høre om hun kan skrive en ny attest med stillingsprosent. Og heldigvis gikk det greit. Men for et system. Hvis de ikke godkjenner den nye sluttattesten jeg får, så blir det å koble inn Utdanningsforbundet!

Så NÅ er jeg ferdig med jobb for i dag. Puh...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok krav på å få etterbetalt... hva slags jobber er det du driver å finner deg? :sjokk:

Ser ikke ut til at jeg har krav på det i følge lønningskontoret i bydelen men som kjære sier så skal jeg i alle fall si i fra om at jeg mener det er urettferdig mot meg som faktisk har levert alle attester tre (!) ganger nå og ikke fått noe tilbakemelding på at ikke alle attestene er gode nok til å kunne telles med i ansienniteten.

Har funnet meg en bra jobb i kommunen nå, men ting er liksom på den andre ytterkanten ift hvor jeg var før: nå er ting strengt og ting er på stell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host, host, host. Hadde vært deilig å vært hjemme et par dager og bli ordentlig frisk gitt. Men med ny jobb så er det jo bare å bite det i seg.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg klarer ikke å slutte å ergre meg og tenke på det med lønna. Snakket med sjefen i dag og sa at jeg hadde ordnet med attesten og at den kommer snart. Spurte i tillegg om hvorfor jeg ikke får etterbetalt for oktober, og da la hun skylden på meg og sa at jeg ikke hadde gitt en god nok attest fra første arbeidsgiver. Sa bare tilbake at jeg har jo ikke fått noe beskjed om at den ikke er god nok før jeg fant ut av det med lønna selv. Fikk da bare beskjed om at det står jo i kontrakten min jeg har skrevet under på at jeg må ha attest med stillingsposent.... noe det ikke står noe om i kontrakten min, for det har jeg nettopp sjekket!! Argh!

Men jeg håper bare at det ordner seg når jeg leverer den nye attesten jeg skal få.

Nå er det hjemmelaget lasagne :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, her har det balla seg til siden sist jeg var innom, ser jeg! Håper det ordner seg, pengesurr er så utrolig slitsomt!

Og god bedring! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, her har det balla seg til siden sist jeg var innom, ser jeg! Håper det ordner seg, pengesurr er så utrolig slitsomt!

Og god bedring! :blomst:

:ler:

Det er nok ikke så mye som egentlig skjer, men jeg henger meg kanskje litt mye opp i ting. JEg klarer ikke å slappe av før ting er i orden :fnise:

MEn det er som du sier; pengesurr er utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIkk attesten fra gamlesjefen allerede i posten i dag! Og det var jo litt av en attest. Hun hadde ført opp to plasser på attesten at jeg har hatt 100%-stilling....for å være på den sikre siden liksom :ler: Så nå kan det ikke være noen tvil om at jeg har 7 års ansienitet!

Sluttet tidlig på jobb i dag. Har vært en kjapp tur i sentrum for å kjøpe noe til språkgruppa jeg har på jobb + at jeg har kjøpt meg en jeans til. Har forelska meg i jeansene de har på cubus til 200kr stykket.

Å så har jeg fått hentet shampooen, balsamen og sprayen jeg bestilte i helga :nigo:

Men nå skal jeg få i meg vitaminer, en klementin og finne sofaen og dyna. Formen er ikke bra. Tett i bihulene, vondt i hodet og halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man plutselig blitt 29 år da.

I kveld har jeg vært ute og feiret bursdagen min sammen med to venninner. Fikk billett til Julelatter og det utrolig morsomt. Lo så jeg har helt vondt i magen.

Senere i dag skal jeg og kjære til Sverige. Vi fikk den splitter nye bilen vår på fredag, så da må vi jo benytte sjansen og dra til Sverige for å kjøpe mat og ny vinterjakke til :nigo: Etterpå skal vi innom svigermor og spise middag.

Ikke mye avslapning i helgen heller, så regner ikke med at jeg blir frisk før om lenge. JEg hoster og hoster og hoster, og ettersom jeg kan se langt etter avslapning før til neste helg, så tror jeg ikke det gir seg med det første. Men, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hjemme fra jobb i dag. Nå klarte ikke kroppen min stort mer av forkjølelsen jeg har hatt i over tre uker. Har hostet konstant i en uke nå, så kroppen er utslitt. SKal til legen i morgen og få sykmelding.

Vurderte veldig frem og tilbake om jeg skulle være hjemme ettersom jeg må til legen å få sykmelding og ettersom jeg vet at det er mye som skjer på jobb i dag. Men noen ganger må man tenke på seg selv først, så for at jeg skal bli ordentlig frisk så må jeg ha et par dager hjemme for å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb i dag. Nå klarte ikke kroppen min stort mer av forkjølelsen jeg har hatt i over tre uker. Har hostet konstant i en uke nå, så kroppen er utslitt. SKal til legen i morgen og få sykmelding.

Vurderte veldig frem og tilbake om jeg skulle være hjemme ettersom jeg må til legen å få sykmelding og ettersom jeg vet at det er mye som skjer på jobb i dag. Men noen ganger må man tenke på seg selv først, så for at jeg skal bli ordentlig frisk så må jeg ha et par dager hjemme for å slappe av.

Det synts jeg høres lurt ut!

Masse god bedring!

Og :bursdag: på etterskudd!

Jeg har hatt en PCfri helg så jeg fikk aldri gratulert deg med dagen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra legen og hun ville egentlig sykmelde meg hele uka hun. Men det fikk hun ikke lov til, så jeg skal i alle fall p jobb på fredag. Får da være grenser for hvor lenge man skal være borte fra jobben. Fikk meg meg resept på cosylan og noen brustabletter som skal løse slim i halsen.

Men da jeg kom hjem oppdaget jeg at hun har krysset av på at jeg har flere arbeidsforhold. Sikkert en glipp som ble gjort da hun gjorde om på arbeidsplassen min. Men må uansett få gjort om på det, for jeg har jo ikke lov til å ha flere arbeidsforhold i denne kommunen. Så da blir det nok rabalder av den grunn hvis jeg leverer feil sykemelding :ler: Men det får jeg ordne opp i i morgen, for nå har de stengt telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...