Gå til innhold

Frigg sine tanker og meninger om livet


Frigg

Anbefalte innlegg

Norske lover og regler er ikke bare, bare og jeg har funnet ut at man har nesten ingen rettigheter som arbeidstaker når det kommer til konkurs, uteblitt lønnsbetaling osv. osv.

Var i møte med bobestyrer i dag, og hun dama var like kald som andre advokater.

Ingen av de ansatte har blitt sagt opp enda, noe som gjør at de ikke kan gå til NAV og få dagpenger.

Vi som har "vært så dumme" å si opp selv og fått oss jobb blir ikke sagt opp, men må være ansatt i bedriften til oppsigelsestiden er utløpt. Og dette til tross for at bedriften er konkurs. Det betyr at jeg kan heller ikke gå til NAV og be om dagpenger ettersom jeg ikke er arbeidsløs til tross for konkurs. Forstå det den som kan. :sukk:

Etter møtet i dag dro jeg til sentrum for å se om jeg fant meg en topp til dressbuksa jeg skal ha til helgen. Fant INGEN TING som passer eller er fint. Har nå vært på tre kjøpesenter + at jeg har vært innom butikkene i Karl Johan og glassmagasinet. Så det spørs om jeg må krype til korset og kjøpe skjorte og stappe ned i buksa allikevel.

Har også vært hos psykologen i dag, og det var godt å få snakket litt med henne ettersom kjære ikke er her.

Er bare trist og lei og gråten har ligget på lur i hele dag. Så da jeg snakket litt med kjære på telefonen i kveld (han er i utlandet) så bare gråt jeg. Savner han sånn og skulle gjerne ha hatt ham her nå. Dette med konkursen og usikkerheten om penger tar på kjenner jeg.

Men nå må jeg få i meg litt mat. Har faktisk ikke spist noe siden frokost i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endeig fant jeg noen klær jeg kan ha på meg i helgen :nigo:

Og rett etter at jeg hadde kjøpt klær så ringer mormor og forteller at hun har vært på salg i dag hun, så om noen dager så kommer det klær til meg i posten. Og hun hadde handlet klær til rundt 700kr, og det på salg! Så da må det jo være litt klær også da. Gærne dama!

Ellers er det fortsatt mye om jobben. Bobestyrer sier ditt, forbundene sine advokater sier datt og jeg sier bare: HÆ :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da har plutselig en eller annen barnehageaktør tatt over barnehagen. Eller ikke tatt over, men kjøpt barnehagen. De andre ansatte skal på møte i morgen, men jeg må vel bare fortsette å være ansatt hos "gode, gamle eieren" jeg :fnise:

har sittet litt med lønnsgarantiskjemaene nå. man må være både matematiker, sosionom og advokat for å skjønne og få til alt. Men du vet...jeg får det til :jepp:

Må bare få kjære til å se over sammen med meg på torsdag når han kommer hjem. Kan jo hende at jeg har regnet fullstendig feil :fniser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får til papirene! Det skal ikke være bare, bare være offer i en sak der noen andre har all skyld! :snurt:

Deilig med mange nye klær! Og så flink mormor! Tror aldri mormor kunne plukket ut et eneste fint plagg utenom en svart singlet :fnise: Selv om hun er flink til å kle seg selv altså :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner overhode ikke hvordan du skal sitte igjen å kjempe for å få penger\lønn, når det er andre som har dummet seg ut og kjørt bhg konkurs, slike ting burde gått automatisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får til papirene! Det skal ikke være bare, bare være offer i en sak der noen andre har all skyld! :snurt:

Deilig med mange nye klær! Og så flink mormor! Tror aldri mormor kunne plukket ut et eneste fint plagg utenom en svart singlet :fnise: Selv om hun er flink til å kle seg selv altså :jepp:

:klemmer:

Nei, det er ikke bare, bare. Jeg har funnet ut at man har så veldig lite rettigheter som arbeidstaker når man først blir utsatt for akkurat dette med at man ikke får lønn eller hvis en bedrift går konkurs. Skjønner jo at kjære sier at man skal ha tre månedslønner på sparekonto i tilfelle noe skjer. Men nå hadde jeg bare en månedslønn pga ferie. Men da er det bra at man har en samboer som er stinn av gryn som jeg kan låne av. Bare synd at det skal tilbakebetales :ler:

Mormor og klær ja. Hun er ganske så moderne i klesveien selv, til tross for at hun er 70. Altså...hun går ikke i typisk moteklær, men hun går så absolutt ikke i kjærringklær :nei:

Men vi har ganske lik smak når det gjelder klær...og nei, jeg er ikke såå kjærringaktig i smaken altså :fnise:

Men det blir spennende å se hva hun har kjøpt. Fikk ikke med meg alt, for hun ringte akkurat da jeg var på matbutikken og jeg måtte konsentrere meg om å håndtere telefonen, handlekurv, veske, poser og en kliss våt paraply :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner overhode ikke hvordan du skal sitte igjen å kjempe for å få penger\lønn, når det er andre som har dummet seg ut og kjørt bhg konkurs, slike ting burde gått automatisk!

ja, du kan så si. Men det viser bare hvor lite oversikt det faktisk er. Da tenker jeg på hva folk tjener, feriepenger o.l.

Grunnen til at det ikke er bare, bare å føre opp lønn o.l er for at jeg må regne ut lønn for tre uker, feriepenger for noen dager jeg ikke har tatt ut, men har blitt trekt for og opptjent ferie i år. Har ikke fått de siste lønnsslippene, så må regne ut alt selv. Det er ikke vanskelig, men det tar sin tid. Og det var liksom ikke det jeg skulle bruke fritiden frem til ny jobb til. Men har heldigvis maaange dager igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bestilt meg SPA til neste fredag. Tenkte det var greit å ta det da, for da har jeg vært tre dager i konfirmasjon, psykologen, besøkt nyjobben en dag og vært på foreldremøte med den nye jobben. Tror det kan være deilig med en avkobling da gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kommer hjem i dag :hoppe:

Eller i natt da :ler: Men han er i alle fall på vei hjem nå :jepp:

Har akkurat kommet hjem fra trening. Tenkte først at jeg skulle gå meg en tur i det fine været, men fant ut at jeg kunne kombinere både gåtur og treningssenteret. Så da gikk jeg til treningssenteret, trente en time å så gikk jeg hjem igjen. Det ble nesten to timer med trening det ;)

"Frokosten" (heter vel lunsj på denne tiden av døgnet) ble inntatt ute på balkongen sammen med cappucino, avis og sol :nigo:

Resten av dagen er sløving, lage pizzaboller, vaske badet og enda m er sløving :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Mon tro om det var deres barnehage jeg leste om på texttv?

En bhg som var slått konkurs og stengte plutselig midt på dagen?

Jaja...

Godt det endte slik for din del så du kan begynne på ny frisk i ny jobb.

Det fortjener du virkelig!

Kos deg med kjærsten hjemme igjen!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo:

Mon tro om det var deres barnehage jeg leste om på texttv?

En bhg som var slått konkurs og stengte plutselig midt på dagen?

Jaja...

Godt det endte slik for din del så du kan begynne på ny frisk i ny jobb.

Det fortjener du virkelig!

Kos deg med kjærsten hjemme igjen!

:hug:

Det var det nok ikke. Vår barnehage stengte ikke midt på dagen ;)

Godt å ha kjære hjemme igjen, men denne helga er det jo full rulle med jødisk konfirmasjon. Spennende, men slitsomt. Så nå er det snart på vei til synagogen ... igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Har vært utrolig slitsomt med konfirmasjon i 3 1/4 dag. Nettopp kommet hjem ( lå på hotell et stykke unna her i natt og kjære måtte på jobb i dag tidlig)og jeg er så trøtt at kroppen min sjelver! Så jeg kommer nok til å finne sofaen om ikke lenge. Men det skal sies at det har vært utrolig koselig med konfirmasjon også da :jepp:

I dag skal jeg bare være hjemme. Sove, rydde og trene litt styrke tenker jeg.

i morgen skal jeg på besøk til den nye jobben. Er fortsatt to uker til jeg begynner, men tenkte det var greit å dra på besøk før jeg begynner. Og på torsdag skal jeg faktisk være med på foreldremøte. Også greit å møte foreldrene før jeg begynner.

Fredag er det SPA og legetime. Må få sjekket tungen min igjen. Har hatt sprekker og sår på den i lange, lange tider, men nå blir det bare værre og værre. Uansett hva jeg spiser så sprekker den opp, svir og jeg får store kuler/ nesten blemmer. Så må ta noen nye tester og se. Sopp er det ikke, for det har jeg sjekket før og prøvd ut middel for. Det eneste tungen ble litt bedre av, var at jeg byttet tannkrem en periode ettersom tannlegen mente at det var for mye såpe i vanlige tannkremer. Men nå funker ikke det heller. Håper legen finner ut noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Frigg!

Skumle tunga! :overrasket: Håper du finner ut av det!

:ler:

Den er ikke noe pen å se på i alle fall. Bra jeg har samboer, for tunga er liksom ikke det beste sjekketrikset for tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte tidlig opp i dag også. og med tidlig så er det kl 8 nå som jeg har fri :ler:

Men kom meg opp og avgårde for å besøke de på nyjobben. Var koselige folk, men det er klart at det tar noen dager å bli kjent.

Barna var jo også til å spise opp. Var så stille og snille, men kanksje det var for at jeg var der? :klø:

Etter besøket har jeg vært på trening og nå er det på tide å komme seg i dusjen for så å slappe litt av før kjære kommer hjem og det er på tide med middag. I dag blir det Cæsarsalat til middag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Den er ikke noe pen å se på i alle fall. Bra jeg har samboer, for tunga er liksom ikke det beste sjekketrikset for tiden :ler:

...eller så tror jeg ikke du vil ha de som faktisk faller for det trikset! :eeeh:

Barna var jo også til å spise opp.

Hallo!? Er ikke rart du får utslett på tunga om du holder på sånn? :ler:

Morsomt med ny jobb da? Ihvertfall når man begynner å komme inn i rutiner (du får kanskje ikke så mye nytt sånt nå?) og å bli kjent med folk og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!? Er ikke rart du får utslett på tunga om du holder på sånn? :ler:

Morsomt med ny jobb da? Ihvertfall når man begynner å komme inn i rutiner (du får kanskje ikke så mye nytt sånt nå?) og å bli kjent med folk og sånt. :)

Aaahhh....det er derfor tunga mi er som den er ja. :klaske: Da har jeg vel det som kalles for kanibalallergi (eller noe slikt) da :fnise:

Moro med ny jobb. Er nok ikke så veldig mange nye rutiner, men nå skal jeg jo begynne å jobbe med de største barna igjen, noe jeg ikke har gjort på noen år. Så akkurat det vil bli litt annerledes og kommer nok til å ta litt tid å komme seg inn i igjen. Men ja, det blir godt når man har kommet inn i det og blitt kjent med folk. SKal visstnok få en egen fadder på jobb, som er der for meg hvis jeg lurer på noe eller trenger noen å "snakke ut med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...