Gå til innhold

Frigg sine tanker og meninger om livet


Frigg

Anbefalte innlegg

La meg med hodepine i går og våknet med hodepine i dag. Jeg er så stiv og støl i nakken og i kjevene, så jeg tror det kommer av det. Vet ikke helt hvorfor, for jeg burde jo ikke være stresset nå som jeg har fri. Men jeg er virkelig ikke flink til å nyte at jeg har fri. Tenker mye på at jeg skal begynne i ny jobb om så og så mange dager i stedet for å nyte at jeg nå har fri. Men det kan være for at jeg var på nyjobben i går og skal på nyjobben i morgen igjen. Og i dag skal jeg til gamlejobben for å hente dokumentasjon på ferie tilgode, lønnsslipp og sluttattest. Er en del papirer som skal være med i søknaden til lønnsgarantifondet.

Kjenner at jeg er glad for at jeg ikke skal fortsette på gammlejobben. Der åpnes barnehagen igjen i morgen og slik jeg har forstått det, så blir det lengre åpningstider, førskolelærerne får ikke ubunden tid (de må gjøre pedagogiske ting i arbeistiden) og det skal være åpent hele året. Ganske likt hvor jeg skal begynne å jobbe nå, men vi har ikke såå lang åpningstid i alle fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor lang åpningstid har dere da? og får ikke du ubunden tid i nye jobben?

Håper du har det bra :klemmer:

I gamlejobben var åpningstiden 07:30 - 16:45,men vi jobbet fra 07:15. Mens nå skal de åpne kl 07 og det skal være åpent til 17. Det er ganske stor forskjell!

I nyjobben er åpningstiden 07:30-17.

Nei, jeg får ikke ubunden arbeidstid hvor jeg skal begynne. Jobber ikke som førskoleærer vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå vi har åpent fra 7-17 vi, helt vanlig det, finnes de som er åpne lenger og...

Har ikke fått med meg at du ikke skal være førskolelærer, hva er du ansatt som da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har så lange åpningstider, er det lov å ha ungene sine der fra 7-17 hver dag? Bare lurer sånn for min egen del og J :P Her har barnehagen åpent fra 07.30-17.00, men skulle ønske de åpnet 07.15/07.00, for det er to dager i uken jeg ikke rekker skolen... Men blir jo aldri dager lengre enn 7,5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå vi har åpent fra 7-17 vi, helt vanlig det, finnes de som er åpne lenger og...

Har ikke fått med meg at du ikke skal være førskolelærer, hva er du ansatt som da?

Jeg har ikke vært borti noen barnehager som åpner før 7:30. Glad at det ikke åpner såå tidlig jeg begynner, for da hadde jeg måtte dra kl 6!

Jeg skal jobbe som fagpedagog,barnevernspedagog ;)Mer lønn, men mindre ansvar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man har så lange åpningstider, er det lov å ha ungene sine der fra 7-17 hver dag? Bare lurer sånn for min egen del og J :P Her har barnehagen åpent fra 07.30-17.00, men skulle ønske de åpnet 07.15/07.00, for det er to dager i uken jeg ikke rekker skolen... Men blir jo aldri dager lengre enn 7,5 timer.

Det er vel ikke noe regel på hvor lenge barna kan være i barnehage. Men for barna sin del, så bør de jo virkelig ikke være i barnehagen fra 7 - 17! Stakkars barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig godt ut det, jeg og vil ha mindre ansvar og mer lønn!

Serenity: vi har makstid på 9 timer, de får ikke være med oss fra 7-17.. Du kan jo høre med bhg om det er mulig å åpne før to dager i uken :) er mange bhg som er veldig service innstillte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg at dere kan ha slike åpningstider Janne! 10 timer i en barnehage i strekk og jeg tror jeg hadde dødd :sjenert:

Ha en fin siste friuke Frigg! Nyt den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg at dere kan ha slike åpningstider Janne! 10 timer i en barnehage i strekk og jeg tror jeg hadde dødd :sjenert:

Ha en fin siste friuke Frigg! Nyt den ;)

Takk,takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpent fra 06.30 til 17.30 vi :sjenert:

Wow! Passer godt for de med turnusarbeid eller som er aleneforelder... Må bli mye ekstraarbeid for barnehagen din Diddles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpent fra 06.30 til 17.30 vi :sjenert:

:dåne:

Der hadde ikke jeg jobbet i alle fall :ler:

Da må dere voksne være mye alene på jobb :klo:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

planer for den siste ferieuken da?

I dag har formen vært så som så, sikkert pga mensen.

Men jeg fikk da ryddet i skapet på kontoret hvor vi har håndklær og sengetøy. Har fått kastet masse laken og jeg har endelig fått lagt alt på plass der det skal ligge; nemlig i skuffene og ikke rundt omkring i skapet. Har hatt alt mulig annet inni skapet også, så da ble det bare slik :ler:

I morgen skal jeg gå meg tur før frokost, så bake knekkebrød, psykologen på kvelden. SKulle egentlig i dag, men hun hadde dobbeltbooket, så da måtte jeg vike. Resten av uka har jeg null planer, bortsett fra å få lagt på plass klær i skapet og vaske gulvene. Lurer på om jeg skal få kjøpt noe garn og hekle meg baggy lue. Elsker luer og liker å hekle, så ... ;)

Var og besøkte en venninne som ble mamma for fire uker siden. Var gamle arbeidskollegaer der også, og det ble selvfølgelig mas om når jeg skal ha barn. Har egentlig bare lyst til å overhøre hele greia. Jeg kan jo liksom ikke bare trylle frem en baby og jeg kan jo ikke tvinge kjære til å smelle meg på tjukka heller. Men enkelte bare MÅ gni inn at jeg nå MÅ få barn før "tiden er ute". :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Passer godt for de med turnusarbeid eller som er aleneforelder... Må bli mye ekstraarbeid for barnehagen din Diddles!

Det er et puslespill å få vaktene til å gå opp, men det går an :) Så lenge alle er flinke å gjøre det de skal fungerer det veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:dåne:

Der hadde ikke jeg jobbet i alle fall :ler:

Da må dere voksne være mye alene på jobb :klo:

Er så vant med det, så jeg tenker ikke over det ;) Vi er aldri alene på jobb, det er en base-barnehage, så vi slår oss sammen tidlig og sent..er alltid 2-3 stk på tidlig-tidligvakt og sein-seinvakt :jepp:

Du, du har gooood tid til å få barn :daane: Skjønner meg ikke på folk som holder på sånn, det er snakk om å respektere andres avgjørelser :regler: Når folk holdt på sånn med meg sa jeg til slutt; hva om vi har prøvd i årevis, har du tenkt over det?? Det stoppet kjeften på de fleste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, du har gooood tid til å få barn :daane: Skjønner meg ikke på folk som holder på sånn, det er snakk om å respektere andres avgjørelser :regler: Når folk holdt på sånn med meg sa jeg til slutt; hva om vi har prøvd i årevis, har du tenkt over det?? Det stoppet kjeften på de fleste :fnise:

Ja, det er det jeg tenker mange ganger også... enn om vi har prøvd leenge?

Ellers så får jeg bare si som en venninne av oss som ikke vil ha barn: "Nei, du skjønner det at han tar meg bare i røffern han"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt å stå opp i dag....lurer på hvordan det skal bli når jeg begynner på jobb igjen om noen dager :fnise:

Men kom meg opp og i treningstøyet og gikk runden på 9km. Føltes innmari langt ettersom jeg gikk alene, men jeg kom meg da hjem igjen. Når man først har begynt på runden, så er det ingen snarveier å ta ettersom runden går rundt et vann. Men det er jo egentlig greit.

Nå er det å komme seg i dusjen, få vasket joggeskoene (klarte selvfølgelig å plumpe nedi DET gjørmehullet), rydde ut av oppvaskmaskina, lage knekkebrød å så spise frokost/lunsj :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet med MASSE fugler? :skravle:

Dumme folk som ikke kan holde snavla om å mase om barn! Du skulle spurt om hun slet med hemorroider og om de hadde hatt sex enda etter fødselen, for man må IKKE vente for lenge :sjenert:

Nå blir det jo en herlig uke du har fri, med indian summer på sitt beste!

Hei og hopp, jeg skal trene på Bislett i dag faktisk...med alle de supertrente, pene menneskene...gleder meg :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...