AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #261 Skrevet 19. mai 2011 Det står ikke noe sted, men man kan altså det. Altså, du mener at det ikke står i NAV's rundskriv, men man kan likevel. Hm.
Sushi Skrevet 19. mai 2011 #262 Skrevet 19. mai 2011 Altså, du mener at det ikke står i NAV's rundskriv, men man kan likevel. Hm. Nettopp. Da jeg ikke fant noe informasjon om dette på Nav sine sider så ringte jeg for å høre om gjeldende praksis i slike tilfeller. Men dette blir jo litt på siden av det tråden handler om. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #263 Skrevet 19. mai 2011 Nettopp. Da jeg ikke fant noe informasjon om dette på Nav sine sider så ringte jeg for å høre om gjeldende praksis i slike tilfeller. Men dette blir jo litt på siden av det tråden handler om. Ok, takk for opplysningen. Da åpner man altså gjennom praktisering av regelverket for noe utvidende tolkning av unntaksbestemmelsene. Det er egentlig ganske interessant og forsåvidt ikke på siden av hva tråden handler om, synes jeg. Det er snarere (kanskje) en bekreftelse på at regelverket idag er for rigid og fører til urettferdig resultat i mange tilfeller. Men takk for opplysningen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #264 Skrevet 19. mai 2011 Nei, faren kan stille opp han som foreldre flest gjør. Dessuten så er det ikke en uting å sende barn avgårde i barnehage før de fyller året. Jeg kommer f.eks glatt til å gjøre det dersom det er mulig. Du vet tydligvis VELDIG lite om hvoran det er å være mamma, eller om hva som er best for et barn i det heletatt.. Du kommer nok til å bli veldig overrasket en dag 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mai 2011 #265 Skrevet 20. mai 2011 Du vet tydligvis VELDIG lite om hvoran det er å være mamma, eller om hva som er best for et barn i det heletatt.. Du kommer nok til å bli veldig overrasket en dag Jada for mødre er alltid best i verden. Er du klar over hvor mange elendige mødre som fins i verden? Barnevernet er ike akkurat arbeidsløse. Jeg er sikker på at det fins mange familier der faren er best skikka som forelder, mens mora alltid får hovedansvaret likevel bare fordi hun er mor. Provoserende.
Harlekin Skrevet 20. mai 2011 #266 Skrevet 20. mai 2011 Jada for mødre er alltid best i verden. Er du klar over hvor mange elendige mødre som fins i verden? Barnevernet er ike akkurat arbeidsløse. Jeg er sikker på at det fins mange familier der faren er best skikka som forelder, mens mora alltid får hovedansvaret likevel bare fordi hun er mor. Provoserende. Jeg tror ikke det var "mødre er best" som var poenget til AB. Jeg tolket det som det var det SmallTalk sa om barnehage som han/hun reagerte på, uten at jeg skal si meg enig med AB.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mai 2011 #267 Skrevet 20. mai 2011 Jeg tror ikke det var "mødre er best" som var poenget til AB. Jeg tolket det som det var det SmallTalk sa om barnehage som han/hun reagerte på, uten at jeg skal si meg enig med AB. Ok da tolket de det forskjellig, for jeg tolket det som at :"jeg er kvinne, jeg er mor, jeg vet best hva som er best for alle barn" Kanskje hun burde dokumentere med kilder at det har vært forsket på at barn som ikke er fylt ett år ennå har tatt skade av å være i barnehage".
Gjest imli Skrevet 21. mai 2011 #268 Skrevet 21. mai 2011 Eg trur poenget til AB var at Small Talk kanskje vil få eit meir nyansert syn på ting viss ho får barn
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2011 #269 Skrevet 21. mai 2011 Da jeg som far opplevde samlivsbrudd mens barna var i barnehagealser, var jeg VELDIG glad for at barna fikk være i barnehage. Det var sterkt medvirkende til at jeg overtok omsorgen kort tid etterpå pga morens reaksjonsmønster som delvis ble avsløært i barnehagen. Far (tt)
SmallTalk Skrevet 22. mai 2011 #270 Skrevet 22. mai 2011 Eg trur poenget til AB var at Small Talk kanskje vil få eit meir nyansert syn på ting viss ho får barn Det er det lite sannsynlig at jeg vil. 1
Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #271 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Det er det lite sannsynlig at jeg vil. Aldri seie aldri Eg respekterar meiningane dine, men trur kanskje det faktum at du ofte i spm om permisjonstid o.l uttalar deg veldig bombastisk, som om det å vere heime med ein baby kun er eit onde du helst ikkje vil ofte meir tid på enn du må, gjer at folk kjem med slike kommentarar. Sjølv tykkjer eg heller ikkje at baby-tida er så fantastisk som mange skal ha det til, så eg kan skjønne kva du meiner, likevel trur eg du vil bli litt mindre sort/kvitt i oppfatningane dine viss du får barn (elle berre blir litt eldre? ). Endret 22. mai 2011 av imli 1
Sissan9 Skrevet 22. mai 2011 #272 Skrevet 22. mai 2011 ALLE blir mer nyanserte etter å ha fått barn *påståelig* 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #273 Skrevet 23. mai 2011 Aldri seie aldri Eg respekterar meiningane dine, men trur kanskje det faktum at du ofte i spm om permisjonstid o.l uttalar deg veldig bombastisk, som om det å vere heime med ein baby kun er eit onde du helst ikkje vil ofte meir tid på enn du må, gjer at folk kjem med slike kommentarar. Sjølv tykkjer eg heller ikkje at baby-tida er så fantastisk som mange skal ha det til, så eg kan skjønne kva du meiner, likevel trur eg du vil bli litt mindre sort/kvitt i oppfatningane dine viss du får barn (elle berre blir litt eldre? ). Imli det der syns jeg var et veldig nedlatende innlegg. 1
Gjest imli Skrevet 23. mai 2011 #274 Skrevet 23. mai 2011 Imli det der syns jeg var et veldig nedlatende innlegg. Her skal ein jammen ikkje seie mykje før nokon blir fornærma, nei... Og innlegget var ikkje svar til deg eingong. Tykkjer for øvrig eg holdt innlegget i ein rimleg hyggeleg tone. Det var ikkje vondt (eller nedlatande) ment. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #275 Skrevet 23. mai 2011 Her skal ein jammen ikkje seie mykje før nokon blir fornærma, nei... Og innlegget var ikkje svar til deg eingong. Tykkjer for øvrig eg holdt innlegget i ein rimleg hyggeleg tone. Det var ikkje vondt (eller nedlatande) ment. Jeg forsvarte bare hun du skrev til. Jeg ble ikke fornærma jeg men jeg skjønner om hun blir det. Når du skriver i tonen :Lille venn bare vent til du blir eldre, da vil du tenke mer nyansert. Unødvendig var det innlegget syns jeg. 2
Gjest imli Skrevet 23. mai 2011 #276 Skrevet 23. mai 2011 Jeg forsvarte bare hun du skrev til. Jeg ble ikke fornærma jeg men jeg skjønner om hun blir det. Når du skriver i tonen :Lille venn bare vent til du blir eldre, da vil du tenke mer nyansert. Unødvendig var det innlegget syns jeg. Eg skreiv ikkje noko "lille venn" i det heile tatt, her er det du som tolkar slik du vil. Berre konstanterar det faktum at me ofte endrar oss når me blir eldre. For øvrig trur eg ikkje SmallTalk er så mange åra yngre enn eg
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #277 Skrevet 23. mai 2011 Eg skreiv ikkje noko "lille venn" i det heile tatt, her er det du som tolkar slik du vil. Berre konstanterar det faktum at me ofte endrar oss når me blir eldre. For øvrig trur eg ikkje SmallTalk er så mange åra yngre enn eg Jeg vet at du ikke skrev konkret lille venn, men innlegget var i den gata.
Gjest imli Skrevet 23. mai 2011 #278 Skrevet 23. mai 2011 Jeg vet at du ikke skrev konkret lille venn, men innlegget var i den gata. Deg om det.
Lammelåret Skrevet 23. mai 2011 #279 Skrevet 23. mai 2011 Det er klart at mye endrer seg når en får barn og følelser og hormoner kommer med i bildet, men det betyr ikke at standpunkt nødvendigvis gjør det. 1
SmallTalk Skrevet 24. mai 2011 #280 Skrevet 24. mai 2011 Aldri seie aldri Eg respekterar meiningane dine, men trur kanskje det faktum at du ofte i spm om permisjonstid o.l uttalar deg veldig bombastisk, som om det å vere heime med ein baby kun er eit onde du helst ikkje vil ofte meir tid på enn du må, gjer at folk kjem med slike kommentarar. Sjølv tykkjer eg heller ikkje at baby-tida er så fantastisk som mange skal ha det til, så eg kan skjønne kva du meiner, likevel trur eg du vil bli litt mindre sort/kvitt i oppfatningane dine viss du får barn (elle berre blir litt eldre? ). Jeg er vel delvis av den oppfatningen av at foreldreperm er et nødvendig "onde", og noe som ikke bare skal gå utover kvinnen. Jeg er av den oppfatning av at dette er noe som omhandler begge foreldrene, og at man får dele likt på permisjonen dersom ingen av foreldrene har lyst til å være hjemme mer enn den andre. Jeg har i grunnen inntrykk av at baby-tida er et helvete, og at dette ikke er noen koselig tid i det hele tatt. Og det inntrykket blir ihvertfall ikke bedre av alle de mildt sagt skremmende holdningene til en del brukere her, for i bunn og grunn så virker det som om man ender opp små ko-ko dersom man er sammen med barn for lenge av gangen (dette gjelder ikke det, Imli ). Jeg vil også si at det er mye mer svart-hvitt å påstå at mor er mest egnet som omsorgsperson for et barn ettersom biologien tilsier dette(!) og å påstå at mor skal ha meste parten av permisjonen fordi hun fortjener den(!) enn å si at noe annet enn 50-50 fordeling av permisjon er uaktuelt. (Og, du, dersom jeg har tolket ting riktig her inne, så er du bare ett år eldre enn meg. ) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå