Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Hva med å se om det er noe gratis treningsting i nærheten? Typ dans eller yoga eller noe kanskje? Tre fluer i en smekk: Morsomt, trening og nye mennesker :)

Ellers forundrer det meg virkelig at du har holdt ut med Rachel så lenge, du som har så lite tålmodighet ovenfor sutremennesker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oi, jeg har ikke vært våken i to timer engang, og dagen min har allerede gått skikkelig på tverke.

Våkna klokka ni. Jeg har fremføring halv ti. Jeg skulle stå opp klokka åtte. Forsovet meg kraftig med andre ord. Løper til skolen, rekker det akkurat.

Holder framføringa, men kommer på halvveis at oisann, de digitale filene som skal leveres i dag, de har jeg jo glemt hjemme. Får 8/10 på framføringa (samme som B/5 i Norge, tror jeg) og løper hjem. Løper innom butikken. Klarer å SØLE EN HALV LITER YOHURT I HELE VESKA. Og gjett hva som er i veska?

NIKON D700 + 50mm + 17-35mm + lysmåler = over tretti tusen kroner. Og halve portefolioen min.

Løper hjem, vrenger alt ut av veska og innser at kameraet og objektivet OG porteføljen er.. helt uskadd.. et mirakel har skjedd. Men alt annet er totalskadd da. Lommebok, headphones, litt klær, full røykpakke og.. you name it egentlig. Men kameraet har det fint. PHEW.

Så nå regner jeg egentlig bare med at resten av dagen kommer til å gå til helvete også. Har jo ikke veske, hvordan skal jeg bære med meg alt utstyret til studiotimen, for eksempel?

wæææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke kamerabagen din med deg?

Håper det ordna seg! Wææh as, for en start på dagen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, jo, kom jo på at jeg har den store kamerabagen, så jeg drassa den med meg.

Studiotimen i dag var sjokkbra. Jeg og studiopartner jobba kjempebra sammen, og fikk det bra til. Stolt av meg selv og studiopartner :) Vi fikk masse skrt i dag også, haha. perfekt.

Og egentlig, når jeg tenker meg om, var det jo ikke uflaks. Det var flaks. Skikkelig flaks..

Nå har jeg akkurat kalibrert skjermen min, og så skal jeg gjøre litt lekser (printe ut bilder og lime dem inn i en "visual diary", haha) og så håper jeg at romkameraten min kan gi meg noe mat seinere, jeg er sulten og har ikke særlig mye mat.. Og det bøtter ned uttafor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Sprengte budsjettet mitt kraftig i dag. Kjøpte en printer for 50 dollar (300 kroner) og ekstra blekk, ekstra 300 kroner, og mat for 200 kroner.. Haha.

Jeg har jo et budsjett på tre hundre kroner i uka når det kommer til private ting, og jeg har en regning på 300 kroner også. helvete. Men, jeg trengte printern, og mat burde man jo ikke kutte ned på..

*printe som en jævel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det gjør noe å bruke penger på ting man MÅ ha. Btw, er det 300 som inkluderer mat? For hvis du kan leve på mat for 300 spenn i uka er mat billig, ass.

Jeg har begynt på hele søkeprosessen til skole nå, sendt mail til læreren min for å få anbefalingsbrev og sånt noe ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Om akkurat en måned er jeg på vei til flyplassen her i melbourne :) hvor spennans ekke det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, dette har vært en fantastisk deilig dag. Våknet tidlig, møtte rachel, og skulle gå på visning med henne. Tok trikken et par stopp oppover, til et nydelig nabolag. Endte opp med å bare suse rundt der og se på alle de fine husene. Jeg fant drømmehuset mitt. Ikke veldig stort, men med en sånn ekstremt bugnende hage, som er kjemperotete, men på en kjempekul måte. Lover å ta bilde neste gang jeg er der.

Og det viste seg at visningen hadde blitt flytta en time tidligere, uten at rachel hadde fått beskjed, haha, så det ble ikke noe visning uansett.

Etterpå gikk vi til IGA, og jeg stoppet innom to steder jeg vil gjøre dokumentarbildene mine, og begge steder var ganske positive, så jeg skal samle mot og stikke dit på tirsdag.

Første ide: coinlaundry (har det noe norsk ord?) som er skikkelig shabby og alltid tomt, vil bare dokumentere tomheten, stillheten og ensomheten til dem som ikke kan vaske klærne sine hjemme av ymse grunner.

Andre ide: bruktsjappe som tilhører en kirke, skikkelig stereotypisk bruktsjappe med gammel, koselig dame og klær som lukter rart, med den tilfeldige skatten gjemt blandt alt skrapet. Og det var så fint der :) Så jeg gleder meg til tirsdag.

Vel, noe annet som gjorde dagen fin, var været. Det var skikkelig klar høstluft, og en frisk og kald vind. Og så regna det litt, men det var sol samtidig, og det var bittesmå regnbuer over alt. :)

Og nå har jeg laga masse te, mens jeg jobber med koseleksene mine. Haha, trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Neste uke vil jeg:

-Besøke museumet

-Gjøre ferdig alle foliobildene (dokumentarbilder + portretter)

-Ta trikken et sted jeg ikke har vært før og gå rundt og glane

-Bruke minst mulig penger (helst null kroner)

Ellers har den beste felgen bursdag i dag, og det liker jeg innmari godt. Vi blir bare eldre og eldre, men det er fortsatt tøft å fylle år, så jeg håper hun koser seg masse :D

edit: innså akkurat at jeg har gått glipp av samtlige av mine bestevenners bursdag (untatt pix, da) felgen, dragen, ektemannen til pix, maling. NEDSIG.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

åååå jeg hadde jo skrevet et kjempelangt innlegg her, og så ble det visst borte? :kjefte: :kjefte: Skikkelig nedsig.

Får skrive det på nytt seinere. Bleeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg er sååå sliten, er så sykt mye som må gjøres framover, og det tar så mye energi.

Fytti søren asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Okei, nå skal jeg prøve igjen.

Liste over ting som må gjøres. Kun skolerelatert. Sortert etter fag.

Location:

folio:

-10 dokumentarbilder

-6 Landskap

-6 Natur

-6 Enviromental Portraits (må gjøres DENNE UKA)

Print:

-5 bilder i A4

-Monter på mountboards

Visuell dagbok:

-Print ut + lim inn fler ispirasjonskilder/fotografer

Arbeidsbok/loggbok:

-Ett stk pdf med detaljert informasjon for hvert eneste foliobilde

Deadline for alt sammen: 3 juni

Studio:

-samle sammen bilder til presentasjon

-presentasjon: 19 mai (i morgen)

-Skriv ut pdfer til arbeidsboka

Cultures:

-1500 ords essay

-Skriv kilder (harvardmodellen)

-Fiks dokumentet til riktig font, margstørrelse og sånn

Processes:

-Test i optikk den 27 mai. Øve.

Digital imaging:

-Lever photoshopfil den 25 mai.

---

Så, som dere kan se, har jeg heftig mye mer arbeid i ett fag enn i alle de andre. Noe som irriterer meg noe jævlig, fordi vi får samme mengde studiepoeng for dem. Horete helvete, jeg hater det faget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det er samme mengde studiepoeng fra det faget som de andre altså!

Hvordan ble 17 mai for din del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

17 mai var kjedelig, ikke noe tog, is eller pølse :) Fikk ikke engang snakka noe norsk, haha. Men det er forsåvidt greit, gjør meg ikke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yay! Jeg har fått intrnett igjen! NÅ kan vi skype igjen:D Og forresten så heter det vaskotek på norsk:P (coinlaundry)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

vaskotek? heftig. da skal jeg kikke etter deg på skyope i næraste framtid :D

kos.

Nå: skole. presetasjon. framførig. yay. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Æsj, jeg er i skikkelig råttent humør. I dag er det nøyaktig to uker til innlevering av alt. Jeg har nesten alt under kontroll, men jeg er fortsatt stressa.

Slo ordentlig opp med Jack i går. Jeg prøvde jo å stole på ham igjen, ved å gå på dater og sånn, men det skjærte seg.

På mandag sa han "jeg er sliten, jeg skal bare sove" men dagen etter fant jeg ut at han hadde dratt ut på puben i steden.

Og jeg ble sur, og sa at jeg ikke hadde noe problem med at han dro på puben, men at jeg blir jævlig forbanna når han ikke sier sannheten. (hele jævla bruddet vårt handla jo om at han ikke klarte å fortelle sannheten om ting..)

Og så var det bra. Helt til i går. Torsdag. Jeg møtte han, hang litt, og vi drakk litt øl sammen. Så gikk jeg og la meg, og jeg sa "ring meg hvis du vil komme og sove i min seng, men ikke bli så sein"

og så sendte han meg en melding seinere og sa "jeg må gjøre skolearbeid, snakkes i morgen." og jeg ante jo ugler i mosen fordi det var over midnatt på en jævla torsdag, han var brisen, og han gjør aldri skolearbeid.

Så jeg ringer han to ganger, han tar ikke telefonen. Jeg sender melding. Han svarer og sier "unnskyld, jeg trenger bare tid aleine" og så ringer jeg igjen, finner ut at han er på puben, og det er forsåvidt ikke et problem for meg.

Problemet for meg er at han løy. Igjen. Så nå gidder jeg faen ikke snakke med ham igjen. Jeg fortalte ham akkurat hva jeg mente, og hvis han kommer hit, er det mulig han får seg et slag i trynet også.

SERIØST; hvor jævlig vanskelig er det å fortelle sannheten? Jeg har jo gitt klart utrykk opptil flere ganger at det eneste jeg forlangte av ham, var total ærlighet. Vi har sikkert hatt.. sju sånne samtaler. Og jeg gidder ikke mer. Og jeg er så jævlig skuffa. Fy faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for et opplegg! Skjønner godt at du blir forbanna, det hadde jeg og blitt hvis noen hadde ljugd meg opp i trynet på den måten. Syns det er litt vanskelig å vite hva man skal si sånn på forum, men jeg syns du har vært veldig flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...