Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Ah, deilig :) Jeg fikk 77 av 100 poeng i Location. Jeg fikk 35 av 40 poeng på portefolioen min, det tilsvarer jo en sterk B :) Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry pus! Jeg så ikke meldinga før i dag til morran, og da var jeg så stressa at jeg glemte den >.< Unnskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det er greit, Pix. Jeg er skikkelig såra, og fortsatt litt sur, men det er jo en bagatell, så jeg kommer ikke til å gnæge på det så lenge. :)

Etter litt ettertanke, tror jeg nok det er en kulturforskjellsbit også. I aussie er de MYE nøyere på å svare på alle meldinger, så jeg er vant til "hei, takk for invitasjonen, men jeg tror jeg må se det an, ringes i morgen" i stedet for den norske varianten. Australia er bedre enn norge på mange punkter :rodmer:

--

Dere som kjenner meg, eller leser her fast, vet jo at jeg liker å se positivt på ting og la problemer løse seg selv, etterhvert. "alt ordner seg til slutt", som jeg pleier å si. Men akkurat nå trenger jeg bare å få ut litt tankespinn rundt mamma, så here goes:

Pappa kom hjem akkurat, og han sa faktisk akkurat det jeg ville høre, og han mente det også. Han sa "jeg har skjønt at vi ikke kan ha familiesammenkomster på den måten lengre, det blir for vanskelig. Fra nå av får vi ta det i mindre grupper" og det var veldig fint at han hadde skjønt det selv. :)

For problemet er jo at vi pleier å samles meg, mamma, pappa, bestemor, bestefar, onkelR + TanteA og OnkelD+filletanteA (og noenganger fetter min også) og det er en del personligheter som ikke går så bra sammen.

OnkelD synes det er vanskelig å omgås mamma pga sykdommen hennes, og det skjønner jeg jo. Så OnkelD kan i blandt si ting som er sårende, fordi han ikke tenker seg om. OnkelR er en tøysekopp, men han går alltid over streken, spesielt med pappa, som blir lei seg og såra av vitsene hans. Pappa er jo generelt en jævlig fintfølende person. Bestemor behandler mamma som om hun er fire år, noe som JEG klikker på. Det er noe jeg har tatt opp med henne før, men som hun ikke tar til seg. Bestemor kan for eksempel snakke om mamma som om hun ikke er i rommet, sån type "nå må vel Mamma gå og tisse snart vel? Nå er det jo lenge siden sist." og fy faen så sur jeg blir.

Bestefar + begge tantene er forsåvidt fine folk, så de har jeg ikke noe pes med. Og mamma blir sliten av å ha så mange folk rundt seg, og da trekker hun seg enda mer inn i seg selv og virker bare sykere enn før.

Problemet er jo at alle lister seg rundt mamma, og prøver hver på sin måte å

a) ignorere sykdommen til mamma

b) prøve å hjelpe mamma

slik at familiesammenkomster aldri bare kan være koselige og hyggelige, fordi alle egentlig har hjernen koblet et annet sted.

Og det er jo kanskje slemt å si det, men jeg tror egentlig den eneste løsningen er å utelate mamma fra sånne sammenkomster. Jeg vil jo ikke at hun skal sitte aleine heller, så det er et sjukt dilemma. Men kanskje en annen mulighet er å ha en familiefest først, med bare oss friske, og så ha en tilrettelagt for mamma en uke eller to etterpå..?

Og en annen irritasjon:

Da bestemor spurte hvorfor jeg virket så sur, nevnte jeg at Pix og Dragen ikke hadde sendt meg svar på melding. Så sa bestemor (i sin beste negativitetsholdning) "ja, men sånn er det med venner. Man flytter bort, og så kommer man tilbake og så er ingenting som før, og så har man mistet dem."

Og det er jo sant at ting forandrer seg. Jeg forventer ikke at alle vennene mine har stått i stand-by. Jeg forventer at de forandrer seg, både positivt og negativt. Det er jo også greit å gli fra hverandre, det er jeg ikke redd for med noen, selv ikke Dragen. Jeg veit at vennene mine er der når jeg trenger dem. Men uansett. Poenget er: bestemor har den typen holdning til ting. Hun forventer å bli såret. Hun forventer at alle skal tråkke på henne. Den holdninga har hun ført videre til pappa, som synes det er vanskelig å få venner. Det har han til dels ført over til meg. Jeg er også alltid skikkelig redd for å være uttafor. Skikkelig redd for å være den som ikke blir invitert til fest og så videre. Men jeg er jo mye flinkere enn dem til å lage venner også da. :)

usj, det ble skikkelig langt og teit, men jeg føler meg mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fæl på å glemme mobilen igjen i veska, og da hører jeg den ikke. Er aldri noen som skal ha tak i meg uansett, liksom. Og så forsov jeg meg i dag til morran, så jeg hadde drittdårlig tid for å komme meg på jobb, og på jobb blei også mobilen liggende i veska... Så det var IKKE for å være kjip! Jeg skulle gjerne funnet på noe med deg i dag, men det er bare min egen dumhet som kom i veien... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og:

Jeg tenker at det er kanskje bedre å ha en liten sammenkomst med mammaen din for seg, og så ta det andre familieselskapet etterpå. Invitere de du veit går fint sammen med mammaen din, også kan dere kose dere først, og ha de andre på besøk en dag eller to etterpå. Slik skåner du mammaen din for stress, og hun blir ikke utestengt fra noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Græts med fete karakterer :3

2. Igjen, supersorry for igår!

3. Enig med pix om hele mamma-greia (faen at hun er flinkest til å forklare). Synes det er veldig fint at faren din har skjønt det også :)

4. Nå skal jobbe ni timer for første gang på et halvt år, jeg gruer meg.

5. Jeg er egentlig veldig glad for at Hove-vaktene passa ^^,

6. Jeg er egentlig veldig glad i deg!

7. Ronny banna akkurat på P3morgen og fikk kjeft. Det liker jeg. Og nå sender de hurtigruten minutt og minutt på radio og, før de går over til "Karl Johansgate minutt for minutt".. P3morgen er ikke det det engang var :C

8. Vi skravles seinere *innse at jeg er sein til jobb og sprinte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Er da ikke poenget at du skal ha det hyggelig med din mor, og din mor med deg? Så kan vel de andre seile sin egen sjø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

SÅ fin dag i dag. Kort/kjapt oppsummert:

-Møtte A fra Siljan, vi kjørte litt rundt, lå litt i grasset, lå litt ved elva, møtte T-som-er-søtten, dro deretter til Siljan for å hente noen klær. Hadde det gøy med å lese horoskopet og lese harruhørtn med innlevelse.

-Møtte deretter Pix på JB, jeg spiste en alt for overprisa pasta som ikke levde opp til forventningene. Hundre og femti seks kroner for en helt middelmådig pasta. Nedsig. Dro deretter til pissoarparken med Pix, lå der og bare slækka skikkelig, spiste is og fikk preika litt om både alvorlige og gøye ting.

-Møtte Dragen, lå først hos henne en time eller to og bare leste høyt fra alle "morsomme ting som er sagt i fylla/morsomme ting kjærsten har gjort i søvne/mensenflauser osv-tråder her på KG. Handla balkanpitsa (sorry, gidder ikke copypaste inn bokstaven som ikke virker på tastaturet..) og deretter dro vi ut og tok noen skyggebilder av Dragen som poiet.

-Dragen og jeg besøkte tattoveringsM og satt og skravla dritlenge og lekte med kattepus og rotte. Det var over gjennomsnittlig hyggelig. Dragen klarte å si at hun var "u-fan" av noe. Det likte jeg.

-Kom hjem til vintage Pink Panther på nrk en. FAN.

Og i morra erre søren meg brusteinsball, og gjett om alle hjerter gleder seg :D

Eneste nedtur: har jævelkvise som ligger halvveis på leppekanten og halvveis på huden. HALLO.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol du har kalt Dragen ved mitt nick OG med navn XD trøtt much?

Jeg er nødt til å få kommet meg hjem til tatoveringsM en dag jeg og as XD hun trenger et ordentlig kallenavn.... Hmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

lol du har kalt Dragen ved mitt nick OG med navn XD trøtt much?

Jeg er nødt til å få kommet meg hjem til tatoveringsM en dag jeg og as XD hun trenger et ordentlig kallenavn.... Hmmmm.

Oooops.. Fikk retta opp i det nå da, så det gikk jo heldigvis kjapt.. :P

Ja, hun trenger et bedre navn. Men jeg veit ikke helt hva det kunne vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneipen XD nei, det høres så stygt ut. Men jeg ser henne alltid for meg med rullingsen i munnen. Kanskje bare Tattoo? Evt Tattisdama? :P

og du påstår fortsatt at du tok bilder av MEG som poia XD

Endret av Pixie Plaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Innholdsrikt døgn :)

Det har skjedd så mye at det er vanskelig å skrive, for det går litt i surr.

Men;

Møtte BJ i p-town. Det var så fint. Vi hadde bare avtalt å møtes i byen, og så kjører vi gjennom hovedgata, og så ser jeg han på et gatehjørne. Inni bilen roper jeg "aaahhh bjøøøøørnaaar" og min far sa "ja, jeg antar det betyr at du skal av akkurat her akkurat nå" så jeg hoppa ut av bilen i halvveis fart, spurta til bjørnar (over gangfelt med rød mann..) og hadde superlang klem. Min far har i ettertid fortalt at alle glodde.

Så møtte vi Dragen. Vi så på arbeidet til et fotografer jeg synes er freshe, vi så på "Some YOYO stuff", en kortfilm om Captain Beefhart, laga av Anton Corbijn og David Lynch blandt annet. Knall. Så spiste vi pannekaker, tok en kjapp rydding i huset til Dragen, begynte på en øl, og stakk for å møte kompis Bandicoot. Det var innmari ålreit. Så møtte vi også kompisen hans Fjellpølsamedostogløk aka Bjarne Betjent, som viste seg å være en pest og en plage..

Vel.

Så kom Maling og Hagen, og det var bare helt sykt digg å se dem igjen. Flere kom til, S-med-dreads ble jeg bedre kjent med, Vardø+kjærsten hans kom, Fledd var innom, tror Klister var innom og, T-med-hatten+kjæreste var der, en kompis av Hagen som het det samme som en av gamlelærerne mine, og Pix og Ektemann selvfølgelig, og.. Ja, helt ærlig, jeg klarer ikke ramse opp alle som var innom.

Vi satt alle sammen bare nede på brygga og drakk øl og kosa oss.

Ustemt, Full og Jævlig band framførte Kråkevisa, A cute lovesong please, House of the rising sun, og andre melodier. Bjarne Betjent med mer og mer innpåsliten.

Samtale Bjarne Betjent og meg:

Han: "hvordan musikk tror du jeg hører på?"

Jeg: "nei, du ser jo jævla streit ut, så du hører vel enten på Postgirobygget eller Mayhem. "

Han (litt perpleks): "nja, nei."

Jeg: "da hører du på sånn midt i mellom.Volbeat og sånn."

Han: "jada. Jeg er jo veldig alternativ på innsiden. jeg er bare streit på utsiden."

Han, henvendt til BJ som har langt hår og skjegg: "jeg har egentlig langt hår og skjegg på innsiden."

Vi bevegde oss opp mot stam-pubben. Og Bjarne Betjent ville gjerne være med, han skulle bare tisse først. Han ba oss pent om å ikke løpe fra han. Så fort han var innafor døra, løp vi fra han. Men han løp etter oss (HALLO TA ETT HINT DAA) og ja, det var kanskje innmari barnslig av oss, men hvis dere hadde sett han hadde dere skjønt det ass.

På stampubben var alt bare herlig, vi bare preika piss og kosa oss. Uglebolle kom etterhvert. Det var fint. Så dro vi for å se om brygga var åpen, det var den akkurat ikke. Endte allikevel opp med å stå uttafor for evig å leke. Det var fint. Så gikk jeg og BJ hjem til Dragen, som hadde lagt nøkkel fram til oss. Så spiste vi opp restepannekakene til nattmat (tihi) og preika piss og sovna.

dag har jeg og BJ hengt i p-town. Jeg ble løfta opp av en gateartist og bært rundt på narvesenkrøsset. Jeg som hadde SÅÅÅÅ kort skjørt.. Helvete. Møtte Felgen etterhvert og satt på stamkafeen og drakk kakao mens det tordnet. Kjøpte Stroopwaffels og udge og godteri og alt mulig. Kos.

Nå har jeg også fått en ny fotoide som jeg skal gjennomføre. Phew. Preikas. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var bare episk koselig! :strix: Selv om formen min har vært rimelig laber i dag var det totalt verdt det as!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er MISUNNELIG på alt som skjedde etter tolv. Kanskje med unntak av Bjarne Betjent.

... Livet mitt består nå av å jobbe, jobbe, dø på sofaen, rydde, sove, jobbe, rydde før fest i morgen. Men fest i morgen blir dødskos ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vil du at jeg skal hjelpe deg med rydding i morgen, dragen? Jeg og Felgen skal kanskje ut og fotografere, men etter halv fire er jeg fri, så hvis du trenger litt hjelp kan jeg godt hjelpe :)

--

Nå har jeg begynt på fotoideen min. Liker den veldig godt. Om en halvtime skal jeg og far se på Leo Bassi. Jajaja.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ekke ferdig før fire, så det passer bra :)

Jatakk, veldig gjerne <3

Jeg har sovet alt for lite og jobba alt for mye denne uka (+ mensen) jeg er så sliten at når Pandaen lurte på om jeg var sliten begynte jeg å grine.

Skal prøve å få unnagjort litt idag, så kan vi ta det i morgen. Det er bare mye overflaterydding og litt støvuging, men jeg MÅ vaske klær og begynne å gjøre klar til festival også :/ *klageklage*

--

Så er seriøst feit nørd idag, som så skikkelig svett ut, med tskjorta "I shaved my balls for this?" og for en gangs skyld lo jeg av ei sånn tskjorte.

Endret av RødeDrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

..Og jeg skrev kallenavnet til Felgen i min post..Hva er det med oss og å skrive de ekte navna til folk for tida? :P

--

Ah. Leo Bassi var både supermorsom, superprovoserede, superrørende og skikkelig engasjerende. Jeg digga showet hans. Det gjorde pappa også. I slutten av showet hev han ut masse badeender til publikum, og jeg prøvde for harde livet å få tak i en til Dragen, for hun samler. Men det fikk jeg ikke til.

Etterpå dro jeg og BJ + klister + en kompis av klister ut på stampuben. Etter et par minutter kommer det en full og fjern fyr bort til oss og sier "å herregud, du (henvendt til meg) er den peneste jenta jeg har sett på lenge ass. fy faen. erre greit om jeg setter meg her og glor litt på deg eller?"

og jeg handler jo rasjonelt og kjapt og sier "jaja, slå deg ned, men dette er BJ, kjærsten min, vi har vært kjærster i fire år" og han fyren skjønner jo hintet..

Men han snakker nå med oss en liten stund. Og så sier han "ja, du er den fineste jenta jeg har sett på detta utestedet på TO DAGER" og da ler vi jo alle.

Og så sier BJ. "men.. Kevlarsjäl var jo her i går også da.."

hvorpå den fulle, fjerne mannen sier "åja.. " og prøver å ro seg vekk..

Latterkrampe til tusen.

Jeg la hånda på låret til BJ, og da skjønte fullemannen at det var på tide å gå, så han unnskyldte seg og gikk.. Haha.

Nå er jeg hjemme, brisen og spiser pistasjenougat jeg handlet på markedet i byen. NAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...