Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Har overhodet ikke en dritt og skrible ned, men har lagt igjen et spor tross alt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MorAase

En ser klare tegn på at ting kommer til å smelle høyt og lenge. Når det tidpunktet kommer så skal en heller si;Har du lært nå?

Forøvrig fint å se at en tar til seg småbarnsfamilers største utfordring :)

Forøvrig, Pix sin "furting" kan vanskelig tolkes som annet enn at Pix bryr seg om Kevlar'en sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele boka di :O Må si du er tøff altså - og så heldig som får bo i Melbourne! Var selv på utveksling i Australia for lenge siden og bodde noen timer utenfor Melbourne. Hadde et fantastisk år.. savner livet der nede. Har du fått sett noe av great ocean road enda? Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

SÅ koselig, blomsterhav :D jeg digger nicket ditt, foresten. Velkommen skal du være :klemmer: Noen timer uttafor melb? Hvor da? Spennende :>

--

I dag: har fri hver eneste fredag, det er sjukt digg. Lang helg HVER helg :D sov lenge. dyrehagen. Så masse kule dyr, tok noen søte bilder. kos.

Fest i bakgården. Dårlig musikk, koselig stemning. Fant ut at jeg og Alice skal bo sammen når vi flytter ut. Fuck yeah.

nattmat: ferskt rosinbrød fra markedet, med fersk grønn pesto med pinjekjerner i fra markedet, med stekt egg, salt, pepper, fersk tomat, fersk agurk, soltøryka tomat OG en sinnsykt god dip.

Etterpå: selleri med sykt god dip.

Nå: sove snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det har skjedd mye forferdelig i norge, og jeg har egentlig ikke ord for hva jeg føler. Jeg synes så synd på alle som er berørt av både bombingen og massakeren. Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre.

Har hatt det fint i helgen fordetom. Langhelg er fantastiske greier. Lørdagen ble brukt til svært lite, jeg var ganske prega av det som hadde skjedd i Norge, så jeg så litt på film med Jack og kjøpte mer mat og sånn.

I dag gjør jeg lekser. Jeg klarer ikke pen tool. Det gjør meg sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nattmat: ferskt rosinbrød fra markedet, med fersk grønn pesto med pinjekjerner i fra markedet, med stekt egg, salt, pepper, fersk tomat, fersk agurk, soltøryka tomat OG en sinnsykt god dip.

:daane:

Det hørtes utrolig deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har funnet en du kan bo sammen med! :jepp: Da er det jo bare å begynne å se etter leiligheter med en gang da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tja, Pix, de fleste leilighetene i melb som er til utleie er sånn "leies ut asap" eller "leies ut neste måned" så jeg kommer ikke til å begynne å leite seriøst før i oktober, når eksamenene mine er ferdige. Har til trettiførste desember til å finne leilighet, så burde jo gå bra :D

Og Alice har jobb og sånn, noe de er veldig nøye på at leietagere har. Så dette tror jeg skal gå bra.

--

Søndagen har bestått av alenetid, Jack har vært på fotballkamp, roomie har vært på studietur, rachel er med en gutt hun liker, og de andre villagebarna har vært fyllesyke. Så jeg har fått gjort masse aleneting, og det har jeg likt veldig godt:

-En gåtur, av typen tjue minutter.

-Lekselesning, av typen fem korte essay om etikk rundt fotomanipulasjon + et par youtubevideoer, prøve å jobbe med pen tool i PS, forberedt meg til muntlig presentasjon om Tim Walker i morra.

-Middagslaging, av typen kikertgryte med rester av andre ting som ikke hadde tåt en dag til i kjøleskapet. Har mat til seks personer evt frysemiddager. Blir nok det siste, alltid kjekt etter lange universitetsdager...

-Nyhetslesning og nyhetskikking.

-Planlegging av uka som kommer

Jeg kan se et mønster som opptrer, og jeg liker det. Jeg blir en gammal kjerring, og det er digg. Trygt og stabilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Fin dag.

Skole først, med presentasjon som gikk bra. Deretter svømming, litt over en kilometer. Så kom jeg hjem, slappa av, lagde middag med rach, jack, ethan og leo. Jeg og jack dro på en kjempekul pub rett rundt hjørnet her, som ser helt ut som noe tatt ut fra twin peaks. samme stilen, lissom. Likte det.

Så vi har innviet "new pub monday", dra på ny pub hver mandag for å se litt mer av melbs. Koselig.

I går skypet jeg halvannen time med dragen. Det var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå begynner vi å snakke, ja :)

Trente tjue minutter elipsemaskin på kardioprogramm i dag, svett som en jævel. Kondisjonen er ikke akkurat noe å skryte av. Pulsen min lå konstant på hundreogtretti. Og etter tjue minutter var den oppe i hundreogsytti, så da peste jeg på ett ekstra minutt fikk den opp i hundreogåtti, og ga meg. Synes puls er skumle greier.

Veldig fornøyd med denne økingen av trening og minkingen av godteri. Det er ikke noe jeg tvinger meg til, det er noe jeg har overskudd og har lyst til. Og ikke minst, tid til :D

Svømming på mandag før skole, trening på tirsdag før skole, svømming på onsdag mellom skole. deretter en uke fri til mandagen igjen.

Edit:

La litt århundrets mest pinglete styrkeprogram inn i dagens økt:

Ti stk mageøvelser (benstrekk)

Fem stk armhevinger, på knærne

Ett stk armheving full kropp

Tåhev i to minutter

Og den som kommer og mobber styrketreninga mi skal få bank når jeg blir stor og sterk igjen. Ville bare ikke ta i for hardt den første gangen..

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, photoshoplærern min skulle akkurat gå fra lightroom til photoshop, høyreklikket, og fikk alternativet "open with photoshop cs6" og hele forelesningssalen ble heeelt stille og bare "wooow"..

Han er jo sånn adobe-ambassadør, så han driver å prøver den ut.. Men han hadde ikke lov å vise oss noe da. Spennans :rodmer:

Nå jobber jeg med pen tool. Vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Hæ?!? Har Counter Strike kommet til versjon 6? :klo: :gjeiper:

Jeg kupper tråden litt og spør om noen her tegner digitalt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

For en natt. Jack mistet først en metallgaffel rett i hodet mitt, det gikk heldigvis bra. Og så skulle vi pule, og da klarer han søren meg å velte et askebeger over hodet mitt i det han skulle hente kondomer. FAIL. Ble ikke noe pulings, gitt. Bare latterkrampe.

Klarte ikke å sovne før i firetida. Nå er klokka ti på ni. Og jeg har studio. Herregud, så jeg begynner å hate studio. Det er så mye streeeess. Vi skal skyte sminke, og jeg bare.. veit ikke hvordan. Så det blir jo gøy.

Etterpå skal jeg svømme da. Det blir ålreit. Og så klarer vi sikkert å legge oss tidlig i natt, siden vi måtte opp grytidlig i dag. Det hadde ært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Studio i dag gikk kjempebra, jeg og Georgia jobba veldig fint sammen, og kom opp med et fint resultat :)

det er solskinn og halvvarmt her, så når jeg var ferdig på skolen halv ett, gikk jeg meg en tur og satt i parken og spiste is. Deretter svømte jeg 800 meter, før jeg gikk hjem, møtte Tom&Alice på cafeen her, og nå spiser jeg havregrøt. Digg.

Har en forelesning til i dag, da. Hurra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Føler meg maks sunn her jeg sitter nå. I går la jeg meg klokken elleve, og stod opp klokken åtte i dag morges. Føler at jeg har sovet MASSE og startet dagen tidlig, og alt er bare fryd og gammen.

I går skjedde det masse rart jeg glemte å skrive om. Blandt annet at jeg falt på rumpa (snubla i en trapp) RETT i en av hovedgatene ved der jeg svømmer.

jeg møtte også en supernarkis inne i the village, som hadde klart å komme seg til heisen (sju skritt inn døra) før noen henta ham ut.

Jeg gikk langs en av hovedgatene her med ørepluggene i øra og fin musikk, et diigert vindkast tok tak i håret mitt. Og en random fyr ser på meg, mimer "WOW" blunker flere med ett øye og lager kyssemunn mot meg. HERREGUD.

Så tryna jeg igjen ned trappa fra skolen. Haha. Søren.

Spiste også middag på baren ved siden av med rach, jack, mardia og Kirsten. Kos.

I dag: siste lange dag av uni, og så faenmeg langhelg igjen. digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Stress dag på skolen. Lærern i det kompliserte faget besteme seg for å stappe TO ukers arbeid inn i EN workshop. Seks estimerte arbeidstimer komprimert ned til tre. herregud, jeg var så stressa.

Og i tilegg var vi orginalt en gruppe på fem, og vi jobba veldig bra sammen, men så kom det to til og spurte om å være med i gruppa vår. Og da ble alt kaos. De to nye var ikke noe særlig intressert i å jobbe, og bare sosa rundt, og distraherte oss andre. Søren.

Etterpå dro jeg hjem, og fant SHAMPOOOOO. Endelig. Vaske håret med dreadsshampoo igjen var fantastisk, har ikke gjort det på kanskje.. tre måneder. og når man bruker ekte shampoo i håret blir det mykt og risikerer og knekke og man år masse flass og dritt. Så det var digg med ny shampoo. Og jeg fikk tre par jeans fra hudson i posten også. De var tøffe og sitter kjempefint.

SÅ dro jeg og jack til rosebud, vi hørte på Frengers i bilen. Og i Rosebud ble vi møtt av hjemmelaga mat, gaver fra Sally (mamman til jack) fra thailand. Jeg fikk et fint skjerf, to dritsøte porselenselefanter man har telys oppi, en lilla tskjorte i skikkelig mykt stoff, et kjempefint armbånd. AWWWWWW.

Så spilte vi words with friends med mamman til Jack, og jeg spilte sånn Jenga-greier. Jeg vant. HAHAHAH.

og jeg har jobba med pen tool, og blir stadig bedre.

Nå skal vi ligge i senga og se på the beach. What a life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...