Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

:klemmer:

Hvor syk er hun da? Det er ærlig talt hennes jobb å fikse opp i det her, ikke din! Skjønner godt du er sur as... Men, worst case så er det én oppgave, det kommer ikke til å ødelegge hele snittet ditt :)

Åh, Pix, jeg kjenner jeg trenger sitte-på-verandaen-eller-hvorsomhelst-og-whinesutre-med-deg-tid.. :klemmer:

Ja, det er hennes jobb å fikse det, det er hun som har driti seg ut.. Men hun er skikkelig syk. Det begynte forrige uke, hun lå tre dager rett ut med feber og tissa på seg fordi hun var for sjuk til å komme seg opp av senga, og nå blir hun gradvis bedre, men hun klarer ikke holde på mat og sånn, så hun er jo helt vrak. Så, hun kan faktisk ikke gjøre oppgava. Uheldigvis..

Og ja, problemet er bare at studiofaget er så lite, så hvis jeg stryker denne oppgava kan jeg for eksempel ikke være borte fra klassen resten av semesteret hvis jeg blir syk (for deltagelse i timen teller såogsåmye, innleveringer såogsåmye osv..) så det påvirker både karakteren, og reduserer sikkerhetsnettet mitt betraktelig om jeg skulle bli sjuk.. Så her gjelder det å ikke stryke, gitt. Driter i om karakteren min blir laber, jeg skal bare ikke stryke :)

---

Nå sitter jeg her, utslitt, med svømmende øyne, og har en pdf fil igjen til studio-arbeidsdokumentet, og så er jeg ferdig for i dag. Da har jeg jobbet over tolv timer konstant med skoleoppgaver i dag, og over fjorten timer i går. Og eh.. Det er faktisk bare min feil, som ikke begynte tidligere, evt min feil som ikke passet på at alt gikk som det skulle ift studioproblematikken. Men i morgen, på denne tiden, er jeg ferdig med alt av forberedelser, og på torsdag er jeg ferdig med framføring, og på fredag skal jeg bli full. Så det går faktisk sakte, men sikkert framover..

Ugh.. Jeg har værtfall lært at jeg må bli flinkere til å studere mer jevnlig. Antar jeg har undervurdert arbeidsmengden til universitetet, men nå har jeg lært. Skal bli flinkere fra og med nå.

edit: hater når en tidligere, viktig og ny post blir dytta bakover i dagboka før alle har rekt å lese det. antar at folk skjønner at dere må hoppe en side bakover for å få med dere bakgrunnshistorien for dette episke klageinnlegget.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du fortelle læreren din om hva som har skjedd da? Jeg vil da tro at det blir litt relevant at du leverer en dårligere oppgave, mtp hva som har skjedd, og at det ikke var din feil. Kanskje karakteren ikke blir annerledes, men læreren kan ende opp med å se på deg annerledes, at h*n ikke dømmer DEG pga denne oppgaven her. Ellerno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kan du fortelle læreren din om hva som har skjedd da? Jeg vil da tro at det blir litt relevant at du leverer en dårligere oppgave, mtp hva som har skjedd, og at det ikke var din feil. Kanskje karakteren ikke blir annerledes, men læreren kan ende opp med å se på deg annerledes, at h*n ikke dømmer DEG pga denne oppgaven her. Ellerno.

Nje, du har et poeng, men jeg orker ikke være sutreguri "jamen det ekke min feil" til første oppgava som førsteårstudent.. Da er det bedre at jeg leverer dårlig første gang, og heller hever meg skikkelig og bli mye bedre neste gang, tror jeg.

--

Herregud, jeg skal være glad når denne dagen og neste er over. Jeg er så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nje, du har et poeng, men jeg orker ikke være sutreguri "jamen det ekke min feil" til første oppgava som førsteårstudent.. Da er det bedre at jeg leverer dårlig første gang, og heller hever meg skikkelig og bli mye bedre neste gang, tror jeg.

--

Herregud, jeg skal være glad når denne dagen og neste er over. Jeg er så sliten.

God holdning. :) Ingen lærere liker folk som sutrer og skylder på adnre. Mest sannsynlig vil du bare få høre at sånn er det å jobbe med andre, dere skal samarbeide, hvorfor dobbeltsjekket ikke du at hun tok i Raw, etc.

En del av det å jobbe i gruppe er jo nettopp det du går gjennom nå, og å lære seg å bite det i seg og komme seg gjennom det.

Alle lærerne har dessuten hørt alle unnskyldninger en million ganger før, og tar det for dårlige unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk motsatt at det jeg har lært. Jeg har alltid blitt fortalt at når det er en gruppeoppgave, og en eller flere av medlemmene ikke gjør jobben sin, så skal man si ifra, fordi du som faktisk gjør jobben din, skal ikke lide for at de andre ikke har gjort det. Greit, Rachel kan ikke noe for at hun har blitt syk (du trenger ikke å si at dere glemte å skyte i RAW), men siden hun er det så betyr det at du må jobbe for to, og det skal du ha kred for, og hun ikke få så mye kred for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg veit ikke helt hvor jeg skal begynne, og jeg må advare om at jeg er så utslitt at jeg føler at jeg kan besvime når som helst, men here goes:

JEG ER FERDIG MED ALT. SERIØST. ENDELIG :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine:

Jeg klarte det :) Jeg gjorde ferdig nesten alt av arbeidsdokumenter i går, så alt lå klart til i dag. Jeg hadde en tidlig forelesning, gikk til den, og planla tennisballshooten. Så, etter forelesningen, spurta jeg til studioet, lånte utstyret jeg trengte, og... fant ut at avgangselevene hadde en tre timers booking i studioet, og at jeg kunne komme tilbake da.. Problemet var bare at til det tidspunktet hadde jeg en framføringsoppgave... Så jeg satt der hjelpesløs sammen med en venninne som sa hun skulle hjelpe meg, og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Så jeg ringte rachel og sa at hun fikk se til helvete å pelle seg til fotostudioet om tre og en halv time og gjøre oppgava. Og hun skjønte alvoret, og gjorde det.

Jeg hadde framføringa mi. Hun var i studio. Bildet av tennisballen ble fem ganger bedre enn den første tennisballen.

Så gikk vi hjem, gjorde ferdig arbeidsfilene, og det eneste som gjenstår er en femten minutters lang presentasjon i morgen. Og så er jeg fri.

Seriøst.

Jeg klarte det :) Jeg holdt ut, jeg gjorde mitt beste, jeg fullførte, og jeg kom ut med et bra resultat.

Så det eneste som gjenstår er bare å faktisk klare å komme seg opp i tide i morgen. Jeg har en følelse av at det kan bli vanskelig..

Men uansett: jeg er lykkelig, og så utslitt som jeg aldri har vært før. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Takk søtinger :) Nå skal jeg løpe til skolen, må levere litt småtteri og holde en framføring, og så er jeg fri som fuglen. Yay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åh, nå er jeg endelig ferdig for denne uka :) Presentasjonen gikk veldig bra :)

Men, det var en ting som irriterte meg, og jeg trenger å få det ut, so here goes:

(har forresten også sendt en mail til lærern min, i mye høfligere ord, om dette)

Lærern min sa jo til oss at vi MÅTTE ta bildene våre på nytt før presentasjonen. I dag i studiopresentasjonen, var det en gruppe som leverte jpgfiler. Og gjett hva læreren sa? "well, that's fine, just reshoot before wednesday and give me the files then"

HVOR JÆVLIG URETTFERDIG EKKE DET DA??? Herregud, her har jeg gått igjennom sååå mye stress, og så kunne jeg gjort det samme som dem? Faen ta.

I tilegg, var det en gruppe som leverte et knallbra portrett, som var i lengdeformat. Og oppgaven vår sier spesifikt "bildet skal brukes i et (imaginært) magasin, som forsidebilde. Bildet må være i høydeformat."

Og hva sier han? "well, dont worry about it, you dont have to reshoot"

HVOR TETT EKKE DET?

Hvis dette hadde vært i den virkelige verden, kunne de ikke brukt det portrettet som forsidebilde for ALT I VERDEN fordi det er i feil format. Det er for faen en myyye verre tabbe enn den rachel gjorde.

Fytti helvete. Forskjellsbehandling suger.

Så jeg sendte ham en email og sa at jeg respekter hans vurdering, men at jeg krever at vi alle blir vurdert etter samme kriterier (dem som står i oppgaveteksten) i framtida.

Håper han tar meg seriøst, hvis ikke kommer jeg til å ta det videre.

ARGH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Mhm..

Vel, jeg tenkte jeg skulle skrive et kjapt innlegg om at ting går bra også, siden det har vært så mye sutring her i det siste. :sjenert: Jeg har det skikkelig bra med Jack, det er helt fantastisk å ha noen å føle seg trygg med, le med, synge med og bare være med. I dag hadde vi skikkelig bra sex, og etterpå lå vi i senga og røykte og lekte 20 spørsmål (tenkte på deg, dragen..) og jeg var et vindu (ikke et spesifikt, bare generelt) og det var skikkelig bra. Jack ble skikkelig forvirra. :rodmer:

Og det er generelt veldig gøy å leve nå, mye skolearbeid er egentlig bare spennende, jeg digger å utfordre meg selv. Og jeg har fått masse nye venner, og blitt bedre kjent med dem jeg allerede har. Jeg begynner å kjenne at ting kommer skikkelig på plass nå, så jeg er happy selv om jeg stresser og klager her i dagboka i blandt.

I overimorra skal jeg og jack kjøre en laaang biltur. Det skal bli så diiigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg hjem til P-by for å sitte heime og skrive oppgave, og det kjennes veldig rart at ikke du er der og kan lekes med! Kos deg på biltur, syns du har vært kjempeflink de siste ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ååå, kos deg masse i P-town og hils alle barna du møter på din vei :)

Haha. Jeg og jack skulle som sagt på biltur i dag. Vi kom oss ca 35 minutter ut av byen, før bilen begynte å hoste. Og så døde den, hardt og brutalt. Vi klarte heldigvis å navigere den inn til siden av motorveien. Og så ringte vi veivesenet, og satt i 20 minutter før det kom en fyr som sa at "nei, nei, dette kan vi ikke fikse, gitt, jeg ringer en taubil", og så venta vi i tretti minutter til, og så kom det en taubil og taua oss hjem.

Hurra.

Ikke no biltur på oss, gitt.. Bhuu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Jeg digger at jeg har en prøve i photoshop neste uke, og at jeg har en minst 500 sider lang bok om photoshop cs5. Jeg digger at denne boken også kommer med tutorialvideoer på 20-60 minutter hver, og at det er foreleseren min som har skrevet boka.

Jeg digger at jeg skjønner det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, jeg har vært skikkelig effektiv i dag, det er skikkelig digg. Det begynner å bli høst her, og det har regna i hele dag mens jeg har jobba, men nå titter sola fram og det lukter skikkelig fresht ute. :jepp:

Skryteliste over ting jeg har gjort i dag:

-Lest til foreleser gregs test om kamera, exposure og lys

-Sett en video om photoshop + øvd selv (og lært masse kule ting jeg ikke kunne)

-Sendt email til foreleser greg om photoshoptesten, siden det er noen småting som er uklare

-Sendt lang email til pappa

-Skrevet brev til noen venner (hvilke er hemmelig)

-Fikset bursdaggave til dragen (som kommer alt for sent, unnskyld)

-Tatt oppvasken + vasket opp griset etter forrige ukes brenne-ting-i-gryta-og-brannalarmen-går-av-eskapade

-Funnet ut åpingstidene til Public Baths (som er rett ved skolen min, tihi) og planlagt når jeg skal svømme framover

-Skrevet alle deadlines og ferier osv opp på kalenderen

-Fiksa nye bhstropper til den hvite bhen

-vasket macen

Og nå er planen å sende en email til kilroy og si ifra om at jeg vil fly hjem igjen den trettende juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG gleder meg så syyyyyyyyyyykt til å se deg igjen, jeg skal seriøst KNUSEKLEMME deg!!!!! :strix: :strix: :strix:

Selv om det er litt kjipt å tenke på at det er like lenge til du kommer hjem som du har vært borte nå da :sukk: Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...