Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Haha, jeg er meg ihjel. Jeg har jo photoshop som et fag, og med læreboka følger det en DVD med masse tutorialvideoer om hvordan man kan gjøre ditten og datten.

Og masse av det er sykt lærerikt, og veldig avansert.

Men så bestemte jeg meg i dag for å se på en av videoene om layers og markering, og greit nok, dette er ting jeg kan, men du dæven så tett.

Den ene videoen bruker blandt annet tre minutter på å vise åssen rektangel og sirkel-markeringsvertøyene virker. Og ytterligere ett minutt på å påpeke at hvis du holder inne alt-tasten, så blir formen laget fra midten og ut mot kanten, mens hvis du holder inne shift, da blir formen laget fra hjørne til hjørne.. Det er så surrealistisk når man har sett en heftig avansert video om hvordan manipulere et objekt inn i et bilde, til.. hvordan lage en sirkel.

Sorry for nerdinga. Jeg bare ville påpeke det. Jeg skal forresten ta med denne dvden hjem til Norge i sommer, så pappan min og dragen og pix kan brenne den, for den er skikkelig bra. Bortsett fra rektangelopplegget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, så absurd! :)

Jeg har også en 50mm 1.4, og jeg skjønner godt livet ikke er helt komplett uten. Jeg bruker stort sett mitt elskede 50mm hele tida jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Intenst:

Jeg tissa akkurat i ett minutt og fire sekunder sammenhengende. Fordi jeg drakk en liter vann og to kopper te, og så bestemte meg for å gå på butikken og handle middag. Dum som jeg var, tisset jeg ikke før jeg gikk ut av leiligheten, og butikken jeg gikk til er tjuefem minutters gange hver vei.. Så etter femten minutter kjente jeg det, og da jeg var på butikken holdte jeg på å eksplodere, og de hadde selvfølgelig ikke gjestetoalett. Så måtte jeg gå kjempefort hjem igjen, og da jeg endelig kom hjem bestemte jeg meg for å ta tida ved hjelp av min kjære iphone (jeg satt på en låt, haha..)

Det var en heftig time av livet mitt..

Det er skikkelig stille her i the village nå, det er deilig. Nesten alle har dratt hjem til påske, så det er ingen som fester, ingen som sitter ute i bakgården og røyker, ingen som gjør noe som helst. Og vi som er igjen bare slapper av. Det er så fint :)

Tror jeg vil reise til Rosebud i morgen eller i overimorgen, vi får se. Jack er allerede der, så han kan hente meg på togstasjonen når jeg kommer.

Nå: pasta til middag. Og jeg skal stjele litt av romkameraten min sin dyre, tre år gamle parmesanost. Digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA AS, da skal vi mekke fest på Sort&Blå igjen. Fy fader, vi har så masse morsomme historier å fortelle deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ugg. Skikkelig hjemlengsel akkurat nå. Jeg føler at jeg er skikkelig langt vekke fra alle, og jeg savner de næreste vennene mine intenst mye. Jeg savner å være i mitt rette element, i komfortsonen min, hvor alle kjenner meg, aksepterer meg, og hvor alle hører på samme musikk som meg. Jeg savner å høre på norsk rock med noen som faktisk forstår, for selv om Jack og de australske vennene mine synes det er kult, skjønner de jo ikke kulturen..

Jeg savner så innmari innmari å gå opp storgata, å framkalle film på japse, å møte kjentfolk på hvert gatehjørne. Jeg trenger katten min og pappan min og spesielt mamman min. Jeg vil hjem og ligge i min egen seng, selv om pappa har flytta til et nytt sted.

Jeg savner å gå ned trappa på sort og blå og lure på hvem som er der, hvem som kommer.

Jeg savner å snakke dialekta mi. Jeg savner å vite hvordan alle produktene på ICA smaker..

Jeg vil hjem, nå. Og jeg veit det bare er type.. Under to måneder til jeg kommer hjem. Og jeg elsker livet mitt her nede og alle de nye opplevelsene, alt det nye jeg lærer hver eneste dag, alt som ikke er kjent og trygt. Men akkurat nå er det så innmari vanskelig. Jeg skulle ønske det gikk an å balansere det litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

god påske, ja :)

Koser meg masse i Rosebud nå, foreldrene til Jack hadde laga påskeeggjakt til oss, de hadde gjemt femti påskesjokoladeegg rundt i huset og vi løp rundt og prøvde å finne flest mulig. Jack vant med ett egg, men jeg synes jeg var flink uansett, for jeg kjenner jo ikke huset så godt som dem.

Nå er Jack og faren hans å fotballkamp, mens jeg og mamman hans er hjemme og husarbeider oss. Det betyr at jeg har gjort masse photoshopping. Jeg blir bare flinkere og flinkere, og det er skikkelig gøy.

Ellers har jeg innsett at jeg er litt irritert på skolen min. Påskeferien min varer til onsdag, og jeg må på skolen på torsdag og fredag.

Jeg HATER inneklemte dager mer enn verden, og jeg mener vi burde fått fri de to dagene, sånn at vi kunne reist litt ordentlig langt vekk og sån. Og hadde det ikke vært for at jeg har studio på torsdager, hadde jeg lett skulka. Men studiofaget er et fag hvor alt blir gjort i de tildelte timene, så det er ikke skulkbart. Søren klype, så irriterende :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå har jeg akkurat lært Jack å telle til ti på norsk. Haha, det beste er egentlig at "sju" har samme uttalelse som "shoe", så han er skikkelig flink til å si sju. :rodmer: Og så lærte jeg han å si "jeg er glad i deg" og prøvde å forklare hva det betyr.

Dessuten fikk jeg snakka i sju minutter med BJ va skypetelefonen, noe som var skikkelig fint. Jeg fikk chatta litt med Pixie også, men ikke så mye som jeg egentlig ville. Jeg har skikkelig pixie-underskudd.

Jeg har bestemt meg for å droppe torsdagsundervisningen, for jeg kan komme på skolen på lørdag i steden, og det passer bedre for studiopartneren min også. Så jeg blir i Rosebud til fredag. Jeg og Jack drar til Philip Island (en øy med masse pingviner) på onsdag, og overnatter til torsdag. Og på lørdag ettermiddag har fotostudentene leid et strandhus, og vi skal dra dit og drikke oss fulle og ha det gøy :)

Dette blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Og apropos philip, navnet til min svenske ekskjæreste forresten. Det rareste skjedde her for et par dager siden.

Jeg la merke til at han hadde de-friendet meg på facebook, så jeg sendte ham en PM og spurte hvorfor. Og så sa han "jeg har ikke de-friendet deg, du har de-friendet meg". Og det var jo ikke sant. Så innrømmet han at hans nye kjæreste hadde de-friendet meg uten at han var klar over det.. dvs at hun hadde gått inn på hans profil og gjort det uten å spørre.. For hun er skikkelig sjalu. Noe som er litt morsomt, siden det er over tre år siden vi var sammen, og jeg bor på et annet kontinet nå med ny kjæreste..

Vel. Så snakket vi litt frem og tilbake om løst og fast, og det var god stemning. Helt frem til jeg fikk en PM som sa "hej, någon blev inte så glad när hon såg att vi talar tilsammans, så jag de-friendet dig för att inte gjöra hänne arg.. (....) jag tror det är bäst at vi inte talar mer tilsammans" haha.. så.. basically: eksen min kan ikke ha mer kontakt med meg.

Og det er jo forsåvidt ikke noe problem for meg, for jeg og Philip har ikke snakket sammen mer enn to-tre ganger etter at vi slo opp, og det har alltid vært på facebook.. Så ingenting er egentlig forandret. Men det er litt merkelig, og ganske trist, siden han var en del av livet mitt. Men jeg har jo Jack :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så patetisk kjæresten hans er da...! :roll:

Forresten... Hvorfor har alle andre fått postkort, og ikke vi...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

pixie, jeg har sendt dere postkort :( kanskje det har blitt borte i posten.. :/

men jeg har også sendt dere noe annet, så det er mer å vente på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Skikkelig avslappa, fin dag i dag. Våkna klokka fem, etter tolv timers søvn. Dusja, snakka med Dragen på skype i to timer mens Jack var på fotballkamp. Spiste restemiddag, mamman hans lager så sjuukt digg mat :) Og så la vi oss i badekaret i tre timer, med vin og sigaretter og hver vår bok. Og så la vi oss i senga, og leste mer bøker og jeg nerda på dataen. Og i morgen skal vi til philip island og se på pingviner og koaler og seler og alt mulig. Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRILLER! Tusen TAKK! Love you!

Edit: Og forresten, takk for ecstacy. Skikkelig bra bilde. Har hengt det opp på kjøkkenet sånn at alle kan se på det mens de lager mat.

Endret av felgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Felgen, har jeg sendt deg briller..? jeg er veldig forvirret akkurat nå? :s

Haha, ja, jeg viste du kom til å digge ecstacygreia. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg og Dragen tur i Vessiaåsen. Først syntes Dragen det var veldig kjekt at du ikke var med: "Hadde Kvlar vært med, ville hun slept seg avgårde tjue meter bak oss og ropt Vent på meeeeeeeeeeg" :fnise: Så fant hun ut at det var ikke så kult likevel, for det betyr at nå er hun den med dårligst kondis :ler:

Vi storkoste oss da! Hadde med Nikoner og Hasselblad og hasselblado-til-nikon-ring. Gøy! Og så hadde Dragen glemt å dra frem filmen når hun byttet film, så vi "mistet" 6-7 bilder :ler:

Det var så sjukt mye hvitveis! Stoooooore tepper med masse hvitveis i hele skogen. Elsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åwwww. Det hørtes skikkelig koselig ut :) Savner hvitveis, tror ikke de eksisterer her nede en gang. Og dessuten hadde jeg mest sannsynlig gått forran og klaga over at dere er for treige. Så det så. :sjenert:

Jeg har skrevet dette på bloggen min, men jeg følte det trengte å være her også. Det er en kjapp oversiktigsliste over alt som skjedde i påskeferien.

Onsdag: påskeferien begynte, etter et par forelesninger. Drakk meg full i en bakgate med fotostudentene, det begynte å regne, så vi endte opp i et parkeringshus som tilhører skolen vår. Og det beste er: det er lov å drikke både i bakgata og i parkeringshuset, fordi vi er studenter og har fått tilattelse av skolen. Og det nest beste er: vi har tilgangskort, så vi gikk inn i bygningen vår, og kunne tisse der og sånn. Finfint opplegg.

Torsdag: sov kjempelenge, jack dro hjem til Rosebud, jeg ble igjen og nerda hele dagen forran macen, med bra musikk, photoshop og te, og jeg lasta ned masse gossip girl og følte meg maks nerdete

Fredag: samme som dagen før, men jeg gjorde masse skolearbeid også. Leste om fotografer jeg liker, gjorde research på fotografer jeg har hørt om, men ikke sett arbeidet til, lærte nye triks i photoshop

Lørdag: forsov meg, men dro til jack i rosebud likevel. Måtte ta toget til Frankston, som er dop-suburben over alle dop-suburber. Det var seriøst bare narkomane og meg på toget. Så det var skummelt.

Søndag: våknet opp av at foreldrene til jack sa at de hadde arrangert påskeeggjakt for oss. Så vi løp rundt i huset som to små barn og fant masse sjokoladepåskeegg. Jack dro på fotballkamp med faren sin, jeg ble hjemme i huset deres med moren hans og puslet med småting, lærte mer photoshopting, jobba mer med lekser, så på midsummer murders med mamman til jack.

Søndag: kjempeavslappa dag, gjorde ingenting

Mandag til Onsdag: gjorde fint lite, var i rosebud og sov lenge, leste bøker, kosa og hadde det fint. Foreldrene til jack hadde invitert jacks storesøter og ektemann til familiemiddag, så vi satt og spiste kjempemasse superdigg hjemmelaga mat, mens vi snakka om alt mulig, og jeg følte meg skikkelig inkludert i familien hans.

Torsdag: jeg og jack dro til philip island og så på pingviner som kom inn fra havet og gikk i en marsj opp til noen busker hvor de sov, jeg tror det var over hundre små pingviner. Etterpå fant vi et motell som het The Seahorse, så jeg var frelst. Det lukta gammel kjerring. (her hadde jeg eegentlig skole, men jeg skulka)

Fredag: jack og jeg utforska philip island grundigere. Vi var i en slags koalapark hvor koalaene lever i et beskytta, men vilt miljø. Så vi fikk se dem nærme. Vi brukte kjempelang tid på å kjøre rundt øya og se på all den fine naturen, og så kikket vi litt på kenguruer, så noen morsome fugler, hadde en krangel, ble venner igjen, og kjørte til rosebud igjen. (her hadde jeg egentlig skole, men jeg skulka)

Lørdag: stod opp tidlig, og dro på skolen for å ta igjen både torsdag og fredags skolearbeid som besto av en studiooppgave og en forelesning ( det er noen uheldige jævler som faktisk har undervisning på lørdager, så da kan vi som ville ha ekstra lang ferie utnytte det og stikke til deres forelesning i steden.. haha) og det gikk veldig fint. Etterpå løp jeg hjem, dusjet, og ble hentet av en fotokompis, for vi hadde leid et digert strandhus i Queenscliff, så vi reiste dit. Møtte to av Rachels beste venner fra Sydney, ble myye bedre kjent med fotostudentene/klassekameratene og ble full med jack og alt var finfint.

Søndag: var i strandhuset, det regnet så vi ble inne og spilte monopol. Jeg og jack knuste de andre, det var ganske fresh. Noen av fotostudentene hadde dratt hjem, mens andre hadde kommet, så da ble jeg mye bedre kjent med de andre fotostudentene også. Vinn-vinn.

Mandag/i dag: dro hjem fra strandhuset, hadde en forelesning, skolejobbet, og satt opp et budsjett som tilsier at.. eh.. jeg har ca 300 kroner å leve på hver uke. Det er forsåvidt.. greit. Men ugg, ingen fler kameragreier framover, nei..

Tirsdag/i morgen: har egentlig forelesning, men foreleseren vår har avlyst den, for hun har noe annet å styre med, så jeg har fri. Jack og jeg skal reise til melbourne museum. Det blir tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...