Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Ja! Det er så rart å tenke på at det har gått nøyaktig ett år siden jeg satt dødsredd på et psykiaterkontor og trodde jeg skulle få verdens verste beskjed, men fikk verdens beste i steden.

Jeg har feiret med shopping, på et dritstort kjøpesenter her.. Endte opp med to par sko, fem par strømpebukser, en kjempesøt hårbøyle, to bher, fire truser og litt annet ymse..

Digg!

Nå skal jeg legge meg i badekaret, Jack er i rosebud, så jeg har litt tid til å bare være aleine. Digg!

Savner deg, Pix, skikkelig masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Finfin helg

Lørdag: rydda og vaska heeeele rommet, badet og kjøkkenet. Snakka med Pix + ektemann + Nott+barn+mann på skype, snakka med Felgen også på skype. Og så kom Jack, og vi snakka med Henriette på skype over to timer.. Haha. Det var så ut rolig deilig :)

Etterpå stakk jeg og jack ut i en park med en stol vi stjal, og vi hadde en kaste-bark-krig, kaste-grass-krig og generell slosskamp. Det var det beste, helt til jack snubla og vrikka ankelen sin skikkelig mye. Den er kjempesvær nå og han kan nesten ikke gå. Crippled Boyfriend :rodmer:

I dag spilte jack konsert på en klubb her i melb, det var skikkelig koselig, og de var veldig flinke :) Møtte masse av vennene hans, og tok med mange av dem tilbake til leiligheten min, og vi spiste massivt egg on toast, og det var så digggggggg. :)

Nå skal vi bade i badekaret og spise brokkoli. Fett.

Savner Dragen mer og mer. Trenger deg, pusen min (utropstegn her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner deg også! Noe så vanvittig! Jeg skulle ønske du var med på alt jeg gjør her og omvendt og jeg skulle ønske vi klarte å treffe hverandre på skype mye, mye oftere!

Du hadde elska å vært med igår, vi var først på minnekonserter og så på Rockeklubben, og minnekonserten var kjempefin og alle gråt masse. Og så var konserten på Rockeklubben egentlig døll, men jeg fikk plustelig en telefon fra nabohora, som bestemte at det var nach hos meg. Også ble det det. Vi henta øl hos P&T og BJ var med og nesten hele wintergrave. Tilogmed Kiste og Crazyeyes. Og K med piercing i leppa. Og flere fine folk. Og nabohora, etter å ha blitt taua fra uttafor Siljan i ødelagt bil til luksejell og deretter kjørt hjem.

Jeg skal hilse massemasse fra BJ, han savner deg. Han og K sov på sofaen i natt også rydde vi og spiste frokost idag. det var kos. Vi dansa til Rock Lobster klokka seks i natt og FAEN JEG SKULLE ØNSKE DU VAR HER FOR JEG SAVNER DEG SÅ LANGT INN I SJELA AT SJELA ER MISUNNELIG PÅ DEG!

Også spilte jeg coconut for K fra deg, fordi det har jeg ikke fått gjort ennå.

Det stikker i hjertet at du er så langt borte, samtidig så unner jeg deg det så vanvittig.

Selv om jeg ikke skrev noe her på livsdagen, så huska jeg den. Det er den fineste dagen som finnes. Herregud, jeg husker den telefonen. Jeg klarte ikke være på skolen engang, jeg måtte bare gå. Herregud. Så letta har jeg aldri vært, ass.

Og ja, jeg leser blogg og denne dagboka i misunnelse, selv om du fortjener alt som er bra.

Jeg er så sjukt glad i deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, så gøy med BJ :) Skulle absolutt ha vært der, ja.

--

Her går livet som vanlig, ingenting nytt har skjedd egentlig. I går var jeg en liten tur på skolen, og jeg leste itt pensum. Jeg henger etter på portfoliooppgava mi, så i dag tenker jeg å gå og kjøpe meg et stativ. Trenger det, men har nedprioritert det frem til nå.

Så nå er det på tide.

I dag skal jeg og jack drikke øl på The Drunken Poet, en bar rett oppi gata, som vi ikke har oppdaga før nå.

I går spilte vi Kings(den vanligste kortspilldrikkeleken med regler og antall slurker osv) og drakk goon utenfor bygningen her, på en pitteliten grassplen, og vi fikk selskap av masse hyggelige folk, inkludert en raring med dreads som Dragen hadde likt.

Dessuten spilte vi Bullshit (ljugern) og jeg var skikkelig dreven. Jeg som suger i å juge..

Jaja. Får prøve å oppdatere dere så fort det skjer noe mer spennende i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Ja, man kan få fire liter goon ned i åtte dollar, noe som er mindre enn en røykpakke.. Plussminus 60 kroner for å bli full flere dager på rad. Herlig opplegg :)

--

I dag har jeg laaang dag, med tre forelesninger.

Først ut: photoshopforelesning. Det høres jo gøy ut, men det er så tørt atte.. Etterpå skal jeg levere selvportrett, og etterpå ha mer teori. Yay.

Men etterpå blir det sikkert gøy, det håper jeg værtfall.. :)

Savner norge.. bleh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hm, jeg merker at aktiviteten i denne dagboken synker drastisk for alle bortsett fra meg.

Jeg regner med at det betyr at jeg ikke opplever så voldsomt mye spennende, slik at dere ikke har noe å kommentere tilbake om?

Jaja, jeg fortsetter å skrive jeg, litt for min del og litt for deres del.

Men jeg skjønner at dere ikke har noe å kommentere om, alt jeg gjør er jo skole, lekser, dumme påfunn med jack, fylla og turer til rosebud. Haha. Men jeg er en stor tilhenger av disse tingene, så da blir det jo mye om det også.

Jeg jobber på spreng nå, for neste uke er innleveringsuke, og neste uke er evalueringsuke, så med andre ord, jeg skal snart få mine første karakterer. Prøver å gjøre mitt aller beste, for å se hvor på karakterstigen jeg ligger. Forventer i grunn ikke toppkarakterer, men er veldig spent på hvordan arbeidet mitt er kvalitetsmessig..

Nå er jeg så trøtt at øynene faller ut av hodet, så for en gangs skyld skal jeg legge meg før klokken tre på natten. Klapp på skuldra til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt dårlig på å kommentere for tida :) Skal skjerpe meg.

Syns du gjør så masse spennende! Og skremmende :ler: Håper innleveringen går bra, er vanskelig å vite hvor man ligger kvalitetsmessig i kreative fag. Er du selv fornøyd med bildene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom ikke så mye å si, men er innom og leser hver dag, og boka di er i det minste underholdende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt lite KG-aktiv for tida, sorry. Eller lite aktiv overalt på nettet. Har så mye som skjer her hjemme, så har lite overskudd til internett. Men jeg leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har kommentert her nå også, men jeg har og vært sykt lite på nettet i det siste, sitter bare og henger og over noen tildels ganske kjedelige skolebøker. Har kommet ganske langt i dem nå, og er inne i en skikkelig kjedelig periode. Bajs.

Jeg liker forresten innlegget om photoshopforelesningen. Og vet du hva den minner meg om?

Lyd, lyd og lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser! Men så er jeg også dårlig til å kommentere, for jeg leser mest før jobb og så løper jeg ut døra.

Jeg savner deg og liker å følge med på livet ditt *slesksmil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aw, bra å se at dere leser værtfall :)

Her kommer det et klageinnlegg av dimensjoner, hold ut:

En. Tastaturet mitt har heftige problemer. Utropstegn/entallet virker ikke, så jeg må copypaste det inn.

To. Epletasten min har hengt seg opp, så jeg kan ikke bruke copypaste eller andre hurtigtaster via tastaturet.

Tre. Noen ganger henger epletasten seg opp sånn at alt jeg gjør er med epletasten inne. Så da kan jeg bare bruke hurtigtaster for en stund..

Fire. Jeg har jævlig tannverk, tannkjøttet rundt den ene visdomstanna har fått en infeksjon, så jeg må til tannlegen i dag. Hurra. Heldigvis er de døgnåpne, og dama på telefonen var veldig hyggelig etter at jeg hadde vært i kø i.. uhm.. sytten minutter. Så jeg må til tannlegen, jeg får ikke gjort fotooppgava jeg tenkte jeg skulle gjøre, og mest sannsynlig får jeg ikke dratt til Rosebud. Helvete da. Utropstegn.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poor thing! Ta av de knappene som er kødne og sjekk om det sitter noe smuler eller noe under de, hjelper gjerne. Og god bedring på tanna :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Fem timer på venteværelset bare for å få litt antibiotika. Herregud, jeg holdte på å klikke. Hater akuttventeværelser, for det er alltid noen som er mer syk enn deg, som kommer inn etter deg. Så de får vente kortere, og man kan liksom ikke bli sur på dem, for de har det jo mye vondere, men så blir man litt sur likevel.

Og enda verre: da jeg hadde venta i tre timer og jeg endelig trodde det var min tur, kom det inn en unge med utslått tann. Og tannlegen kom selvfølgelig og henta ungen med en gang, for barn er jo alltid førsteprioritet. Og jeg ble skikkelig sinna på ungen inni meg.. Må si jeg følte meg passe egoistisk og dust da, ja.. Men jeg kom jo fram til slut, så jeg er fornøyd. Antibiotika er gud.

Fikk ikke dratt til rosebud, og fikk ikke gjort fotooppgava som planlagt. Det får meg til å stresse litt, men allikevel; jeg kan jobbe med det i morgen. Så det går nok bra :)

Dessuten er jeg veldig stolt over at jeg klarte å ringe tre ganger til tannlegen i dag. Jeg haaater å ringe steder, får skikkelig angst av det, og det ble bare enda verre på engelsk. Men må man, så må man, og jeg klarte det :)

Fikk snakka litt med Dragen på skype, og chatta litt med Pix, så det føles litt bedre. Savner dem begge så sinnsykt mye, kjenner jeg gleder meg mer og mer til sommer i norge.

Klokka er kvart over elleve her og jeg planlegger å legge meg tidlig i dag.. Eller se en episode til av fringde nå som jeg faktisk har tid og mulighet og samvittighet til å bare se på tv..? Tror det blir sistnevnte. Savner jack veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Å herregud, for noen stressjævlige dager, og for en stressjævlig uke.

Her er to-do-listen min, så får dere et innblikk i fotolivet mitt:

Søndag:

*Location: lag PSDfiler fra bevegelseoppgaven og komposisjonsoppgaven, til sammen 9 PSDfiler, alle manuelt laget med bilder, screenshots, tekst, layout og alt.

*Forbered/les/planlegg til lysmåleroppgaven

Mandag:

*Location: Gjør ferdig oppgave 3-6 i bevegelsesoppgaven (tolv bilder) og lag PDFfiler av dem (6 PDFfiler)

*Skriv inn mer tekst i PDFfilene

*Gjør ferdig lysmåleroppgaven (20 studiobilder) + lag pdffiler (ti stk)

*Portfolio: velg fire bilder, og forbered dem digitalt (endre størrelse, format, fargeprofil, oppløsning etc)

Tirsdag:

*Location: deadline for portfolio klokka fire

*Gå igjennom alle filer og sjekk for skrivefeil osv

*Studio: gjør box-oppgaven på nytt (den var i feil filformat)

Onsdag:

*Studio: gjør tennisballoppgave på nytt (var også i feil filformat)

*Skriv vurdering og filinfo til hver studiooppgave (fire stk)

Torsdag:

Location: Deadline for PDFhelvetet (levert på tirsdag)

Studio: framføring og presentasjon av fire oppgaver

Når det passer seg:

*Se 40 minutters photoshop tutorial video, øv til photoshoptesten

*støvsug

*kjøp mat

*Øv til Processes-testen

*Dø sakte men sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Å herregud og faen, jeg er så irritert nå, så jeg får det ut her:

I studiofaget mitt MÅ vi ta bilder i RAWformat, ellers blir ikke oppgava godkjent. De to første oppgavene brukte vi mitt kamera, så det var greit. I de to andre oppgavene (tennisball og boks) brukte vi rachels kamera, og hun glemte å sette kameraet sitt til RAW.

Så vi hadde bare JPG.

Så vi måtte gjøre oppgavene på nytt, i vår fritid.

Så ble rachel syk, så syk at hun ikke kommer seg ut av senga. Noe som betød at jeg måtte gjøre det aleine.

I dag stod jeg opp klokka åtte, dro til skolen, gjorde boksoppgava, kom tilbake, gjorde alt arbeidet. Og så gikk jeg til rachel for å få bildene fra den første studiotimen, fordi vi må lage arbeidsdokument med arbeidsprossess, ting som gikk galt, ting vi lærte osv. Så fikk jeg filene.

Og det viser seg at vi faktisk hadde gjort boksoppgava i RAW.

Men ikke tennisballen, så den må uansett gjøres på nytt.

Med andre ord:

Hun har gjort ALLE feilene. Jeg har gjort ALT for å rette opp i det. Og nå har jeg gjort masse arbeid til ingen nytte. Og jeg veit ikke engang om jeg får gjort tennisballen i morra, av forskjellige praktiske grunner, og da kommer vi til å stryke på tennisballen og karakteren min går ned på grunn av henne. HERREGUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Hvor syk er hun da? Det er ærlig talt hennes jobb å fikse opp i det her, ikke din! Skjønner godt du er sur as... Men, worst case så er det én oppgave, det kommer ikke til å ødelegge hele snittet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...