Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

To timer og åtte minutter på skype med Dragen i dag, det var skikkelig ålreit!

Vi skravla masse piss, oppdaterte hverandre på sladder og diverse ting som har skjedd, og generelt kosa oss masse.

I dag har jeg også vært på skolen, vi har 3 timer studiofotografering hver torsdag, det er kjempekjekt. Vi bruker ikke blitzer, vi bruker kun direkte lys fra sånne kjempelamper, samt masse reflektorer og opplegg. Gleder meg veldig til å starte de timene, selv om objektene vi tar bilde av er direkte kjedelige (tennisball, boks osv) er det veldig lærerikt og nyttig å ta med seg videre til man skal fotografere tøffere ting.

I morra skal jeg bli med jack til rosebud, og jeg gleder meg masse. Skal kjøpe et par brennecder og brenne norsk cd til ham. Det blir fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Hei alle! Jeg har akkurat kommet tilbake fra Rosebud, og det har vært helt fantastisk! Skal prøve å oppsummere så godt det går.

Fredag:

reiste fra melbourne i 5tida, jeg hadde brent en fantastisk norsk mixecd som vi hørte på i bilen, det var raga rockers og turboneger og jokke og alt mulig på den. Skikkelig bra cd, og jack digga den hemningsløst.

Når vi kom til rosebud stakk vi rett til jacks bestekompis sin 18årsdag, som var på en veldig koselig bar. Vi drakk oss fulle, og alle vennene hans var dritkoselige mot meg! De var skikkelig inkluderende, vennlige, hyggelige og rett og slett fantastiske. Jeg danset med dem, lo og hadde det supert. Deretter stakk vi til en bar, men de slapp meg ikke inn fordi jeg ikke hadde med meg gyldig ID(selv om jeg har tre bildeID med fødselsdato skrevet på engelsk og sånn) så i stedet stakk jeg og jack til hans søsters bursdagsfest. Jeg hadde skikkelig god tone med søstern, og møtte masse andre kule folk. Jeg møtte blandt annet en fyr som var prikk lik bartenderknut som er skalla, fra favorittbaren min i norge.

Det endte opp med at jeg, jack, bartenderlookalike og dama hans dro hjem til dem.

Og da ble ting skikkelig merkelige..

Vi begynte med å danse nakne til Rage Against the Machine og Tool og Nine inch Nails, og endte opp med å ha en slags.. firkant. Det var utrolig surrealistisk, og sinnskt deilig.

Men det endte dårlig, for jeg og jack hadde ikke satt opp noen regler, og jeg krysset en grense jeg ikke skulle ha gjort, og dermed ble det slutt på moroa.

På lørdag våknet vi klokka 12, og bartendergutten og dama hans skulle ha visning klokka 13, og huset så jævlig ut. Jeg tok oppvasken, jack vaska gulvet, og etterpå dro vi ut og spiste frokost sammen. Etterpå dro jeg og jack opp til et fantastisk naturreservat, det var så jævlig fint at jeg kan ikke beskrive det en gang.. Det var store trær, fossefall, utsikt over hele kysten og you name it.. Endeste ulempen var at jeg hadde høyhælte sko på meg, haha. Men vi gikk i alle fall rundt der i fire timer og bare slappet skikkelig av. Det var utrolig deilig å gjøre noe helt annet enn å være i en storby fylt av asfalt, mennesker og eksos. Jeg sugde jack under et tre, og etterpå SÅ VI EN KENGURU!! HURRA!! Jeg har sett min første kenguru!! Etterpå dro vi hjem og møtte foreldrene hans.

Foreldrene hadde stelt i stand et kongestaselig måltid, med masse dritgod veggismat, og vi fant tonen med en gang. De spurte masse om Norge, og jeg svarte så godt jeg kunne. Det var kjempegøy.

Etter et par timer kom to venninner av Jack på besøk, og vi spilte Bullshit (kortspill, jeg tror det heter Ljugern i norge) og cluedo. Jeg drakk meg veldig full på goon, og det var i det hele tatt fantastisk. Venninnene til jack sa noe veldig kult til meg også, de sa at jeg er den kuleste dama jack har hatt, og at de liker meg best av alle. Det var ganske gøy.

Vi gikk og la oss i 6tida om morran, og våkna i 16tida på søndag.. Ganske heftig med andre ord.

Resten av søndagen bestod av å spise dritmye god mat, og se på tv (har ikke sett på tv siden jeg flytta hit, så jeg kosa meg!)

etterpå kjørte vi hjem igjen til melbourne, med Madrugada på stereoen og masse sigaretter.

Har seriøst hatt en av de beste helgene på leeenge! Og jeg gruer meg litt til neste uke, har tre innleveringer og ting kommer virkelig til å være hardkjør.

Men det er gøy å starte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For er sjukt kul helg! Jeg misunner deg slike opplevelser, men unner deg det så sjukt også!

Selvfølgelig er du den kuleste dama Jack har hatt, du er jo Kulest (med stor k ;) ) på generell basis!

Lukestar, omg, jeg ELSKER Lukestar. Ikke nødvendigvis bare musikken, men kombinasjonen av folka og musikken og steminga det skaper.

Rockeklubben var helt SJUK igår, savna deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Horete helvete!

Skole fra 930 til 1230, deretter tre timer i parken hvor jeg sola meg, og deretter skole fra 1430 til 1530, og fotooppgaver fra 1530 til 2230, og nå sitter jeg her og stresser ihjel over alt for mange oppgaver på en gang..

Det er helt tydelig at lærerne/universitetet presser oss beinhardt de første ukene, mest sannsynlig for å skille klinten fra hveten eller hva de sier. Helvetes dritt! Dette er vanskelig! Wellwell, tilbake til arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Utrolig hva en sigg, en kopp te og overflaterydding gjør med motivasjonen!

Har allerede gjort oppgaven halvferdig, så dette skal jeg klare!

Det virker bare uoverkommelig fordi det er så utrolig mye å holde oversikt over på en gang.

To-do-listen for skolerelaterte ting er dobbelt så lang som to-do-listen over gøye/sosiale ting, samtidig som de sosiale tingene er mye mer spennende..

(Vi planlegger telttur neste helg, for da har vi langhelg!)

Men jeg skal bite tenna sammen nå, og virkelig stå på, for jeg skal være best. Sådetså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Jeg skjønner hvordan du har det, jeg tar 60 studiepoeng dette semesteret.. Lite tid til noe som helst :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Phu! Nå har endelig ting begynt å komme på plass. Jeg har fått gjort dritmye, tatt igjen alt jeg har hengt etter i, blitt ferdig med en oppgave, begynt på en annen, ordnet alt i forhold til banken, ordnet timeplanen min (som ikke hang på greip) og i det hele tatt kommet ajur.

I dag fikk jeg postkort fra Felgen, det gjorde dagen min komplett :) I går var jeg i skikkelig dårlig humør, stressa og sinna og agressiv, så jack tok meg med til den lokale puben, og ga meg øl til jeg ble glad igjen. Og vi endte opp med å gå ned i til sentrum, kjøpe masse øl (pixie, jeg har funnet ut at man kan kjøpe alkohol her så lenge bottleshopsene er åpne, det er som regel til midnatt.. weird..) og vi klatret opp en offentlig bygning som er midt i en trafikkert vei, og vi satt bare der og kosa oss og sang sanger og var i godt humør.

I dag har jeg og claire og rachel vært på kino og sett black swan, den er virkelig like spaced out som alle sier den er. Jeg digga den, masse ufattelig pen filming..

Skikkelig fornøyd med den! :)

I kveld skal jeg og jack ha en tidlig kveld, legge oss før midnatt.. Crraaazzyyyy! :)

Og pixie og dragen, kan dere gi S en diiiger klem fra meg og si gratulerer med dagen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Anuket, ja, det er virkelig fantastisk her nede :) Lærer masse gøy, møter masse folk, det kan nesten ikke bli bedre :)

I dag har vært en passe rar dag. Rachel måtte til tannlegen, og hun har superheftig tannlegeskrekk.. Haha.. Så klokka åtte om morran stod vi uttafor tannlegesenteret, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg måtte fysisk dra henne inn der. Hun fikk panikkanfall og sånn.

Når vi kom inn gikk det bedre i en periode, for tannlegene pumpa henne full av lystgass (sånn som man begynner å le av) men så fikk hun for mye, så hun spydde.. Mens jeg holdt henne i hånda. Haha. Merkelig opplevelse!

Etterpå hadde jeg location-klasse med den sære, vanskelige lærern vår. Han er en typisk kunstlærer, den som man aldri vet om er glad eller sur, og som veksler på å være grei mot deg og trampe over deg. Jeg er skikkelig på godsida hans, så jeg er happy. Etterpå gikk jeg til biblioteket og gjorde research om Man Ray, og så hadde jeg studio-klasse etterpå. Og jeg var dritflink. Lærern ga meg masse skryt og vi lo og tulla og det var flott.

I dag skal jeg gjøre masse lekser, for jack skal hjem til rosebud for å jobbe, så jeg har hele dagen for meg selv :)

Hurra! Godt med litt aleinetid.. Og hvis jeg er effektiv nok, klarer jeg kanskje å skrape sammen et par timer til å bare sløse på nettet, slik at jeg kan oppdatere bloggen min eller henge på flickr.. yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusepus! Nå ahr det skjedd en million ting siden sist vi snakket sammen, så jeg er glad du skriver her! Flinke jenta som står på:) Vil du skype-date meg en dag innen rimelig fremtid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hahahaha, det ermekligste skjedde akkurat.

Jeg har studiepause, logger på facebook, og leser newsfeeden. ALLE fra hjembyen min bitcher om snø, sju statusoppdateringer på rad..

Og jeg blir dritforbanna og tenker "helvete heller, jeg gidder jo ikke ha noe SNØ nå! det passer jo IKKE! Arghhhh!"...og så kikka jeg ut vinduet i rein frustrasjon, og stirra ut på... australia. Og innså at jeg er på andre siden av verden. Og så begynte jeg å le, for det var så fjernt. Og så ble jeg litt trist fordi vennene mine opplever snø. Og så ble jeg skadefro. Og så ble jeg bare forvirra over alle tankene.

Ansiktet mitt må ha vært episk i de 30 sekundene ass.. Sinna, gradvis frustrasjon, forvirring, latter, sjokk og latter igjen og så forvirra på slutten.. Det må ha sett passe tett ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Hahahaha, det ermekligste skjedde akkurat.

Jeg har studiepause, logger på facebook, og leser newsfeeden. ALLE fra hjembyen min bitcher om snø, sju statusoppdateringer på rad..

Og jeg blir dritforbanna og tenker "helvete heller, jeg gidder jo ikke ha noe SNØ nå! det passer jo IKKE! Arghhhh!"...og så kikka jeg ut vinduet i rein frustrasjon, og stirra ut på... australia. Og innså at jeg er på andre siden av verden. Og så begynte jeg å le, for det var så fjernt. Og så ble jeg litt trist fordi vennene mine opplever snø. Og så ble jeg skadefro. Og så ble jeg bare forvirra over alle tankene.

Ansiktet mitt må ha vært episk i de 30 sekundene ass.. Sinna, gradvis frustrasjon, forvirring, latter, sjokk og latter igjen og så forvirra på slutten.. Det må ha sett passe tett ut :D

:skratte: ser for meg reaksjonen din hehe! Kan gjerne bytte med deg altså! Hvis du vil oppleve kulde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ååååå, pix, jeg så ikke denne kommentaren før.. tja.. nå.

Men jeg er vel hjemme i hele kveld tenker jeg, så kanskje når du våkner igjen :)

Forsov meg i dag, men rakk forelesningen på hengende håret. Driver fortsatt med skolearbeid, men ikke like effektiv i dag, siden det er fredag og alt mulig. Jeg har vært såå flink den uka her, så jeg fortjener å ta det rolig :) Er skikkelig stolt over egen innsats, og planlegger å feire litt seinere i kveld.

Jeg er så fornøyd :)

Sånn ellers begynner jeg å innse at jeg har en del negative mennesker rundt meg. Rach for eksempel. Hun ser det negative i ALT og har en forjævlig negativ holdning til ting. I begynnelsen trodde jeg hun bare hadde dårlig selvtilitt, men det viser seg at hun konstant forventer det verste også. Det er utrolig irriterende, spesielt når det kommer til skolearbeid. Den der "ååå jeg vil ikke gjøre lekser jeg, ååå kunsthistorie er så kjeeedelig, vi trenger jo ikke lære noe om andres bilder bortsett fra inspirasjon, ååå kan vi ikke bare sitte på flickr hele dagen da.. og ååå jeg liiiker ikke dette og dette"-hodlinga gjør meg sprø. Så mesteparten av tida er jeg ganske krass mot henne og ber henne skjerpe seg. Det er vel kanskje ikke det snilleste av meg som venninne, men seriøst, jeg gidder ikke høre på klaging hele dagen heller. :)

Ganske ironisk, siden jeg brukte ganske mye dagbokplass på å klage til dere.. Haha!

Nå skal jeg snart legge meg i badekaret tror jeg. Det er veldig varmt her i dag, så jeg vet ikke helt, men noe avslappende skal det definitvt bli. Og dessuten skal jeg brenne røkelse, selv om det ikke er lov :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Åh! I dag fant jeg ut at The Cat Empire spiller i Melbourne på bursdagen til Jack!

Cat Empire er dritfet happyska, og et av yndligsbanda til Jack. Så gjett om det kommer til å bli dritfett! Og i tilegg er det 10årsdagen til bandet, så det blir jo bare evig heftig.

I dag har jeg hatt en skikkelig relaxed dag, har vært hjemme og gjort lekser, tatt oppvasken, hørt på Lykke Li's nye album, vaska klær, rydda leiligheten, jobba i photoshop, oppdatert bloggen min osv.

Skikkelig bra opplegg :)

Dessuten spiste jeg og Rach billigbillig og deiligdeilig thaimat fra sjappa rett rundt hjørnet.. :) Herlig!

Jeg er så fornøyd i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Avslappet i dag også. Jeg våkna klokka 11 av en eller annen DUST som satt på techno driithøyt i bassenget/bakgården. Det er en stor festival her i dag, med MGMT og andre store band, så de hadde vist vorspill. Fy faen, jeg holdte på å dø.

Men jeg kom meg værtfall tidlig opp, så jeg, rach og jordan lå i parken og spilte scrabble, men plutselig skifta været på sekundet fra 27 varmegrader og sol, til crazy crazy vind.

Alle bladene falt fra trærne samtidig, skyene sprinta over skyene, og plutselig regna det hunder og katter.

Det var fantastisk! Men vi løp hjem, for vi ble jo gjennomvåte.

Så gikk vi til markedet i steden, jeg kjøpte meg en nydelig highwaistkjole til 10 dollar, og masse frukt og grønnsaker.

Etterpå har jeg bare gjort lekser/resarch, og jeg har fått en skikkelig god ide til documentarfotografidelen av eksamensopgpaven min (eksamensoppgaven min er en portfolio med 5 portrettbilder, 10 dokumentarbilder, 5 naturbilder og 5 landskapsbilder)

jeg tror temaet mitt skal være "a day in the life of the bartender and his customer; my alcoholic boyfriend", da kan jeg ta masse kule bilder av bartenderen på jobb, av selve baren osv, og av jack med masse ølflasker og gitaren rundt seg (alltid hatt lyst til å ta et sånt bilde..) og det kan funke både i farger og sorthvitt.

Jeg er skikkelig peppa!

Skal snakke med lærern min på onsdag for å høre om han tror det funker, eller om det blir for.. spesifikt.

Neste uke blir relativt hektisk.

I morgen er det offentlig fridag, så jeg og claire skal dra til melboune aquarium for å ta noen bilder til naturdelen av portfolioen, og deretter skal jeg forhåpentligvis ta selvportrettet mitt og bli ferdig med redigeringa på det. Dessuten må jeg innom banken.

På tirsdag må jeg kjøpe stativ og bestille en del utstyr fra internett.

På onsdag etter skolen må jeg kjøpe en 5 meter lang usbkabel, noe som er et prosjekt i seg selv, fordi alle fotosjappene i byen er utsolgt..

På torsdag har jeg en viktig locationtime

Og innimellom der håper jeg at jeg får tid til å reise til melbourne zoo (selv om jeg hater dyreparker) fordi de har et sommerfuglhus. Håper å kunne ta noen fete bilder der.

Og så håper jeg at jeg får tid til å ta portrettbilder av Erin i campingvogna hennes.

Men jeg trenger en vidvinkel ganske sårt, så det kan hende jeg utsetter zoo+erinbildene til jeg har fått vidvinkelen min.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...