Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Flinkisen!

Superstolt sv deg ass!

GLEDER MEG SÅ SJUKT TIL DU KOMMER HJEM! (Selv om jeg antgelig er på download, men vi sees 13!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Jeg er sikkert ikke hjemme før den fjortende da, men jeg har ikke fått biletten enda, så jeg kan ikke si noe sikkert enda :)

I dag er det bursdagen til dragen, og det er skikkelig rart å sitte i australia og gjøre lekser, mens jeg myyye heller vil være og feire med henne og alle barna i p-by.

Dessuten var jeg slappfisk og glemte å sende bursdagspakken hennes i tide, så hun har ikke engang en gave fra meg. FAIIIL. :(

Men hun har det sikkert toppers uansett :)

I natt kan man jo si at jeg feiret henne da. Jeg og jack møtte en fyr som hadde parkert bobilen sin rett ved oss, i en gate oppenfor. Så vi ble invitert inn, og satt kjempelenge og snakka med ham, kanskje et par timer. Vi hørte på freeesh musikk og alt var egentlig bare nydelig.

Og når klokken slo midnatt, sang jeg bursdagsssangen på norsk til dragen, og jack og Brett (som bobilmannen heter) skjønte ingenting, men syntes det var fint av meg likevel.

Og nei, det var i det hele tatt skikkelig ålreit.

Brett ligner forresten skiiiikkelig på en mann jeg hadde en greie med for et par år siden, som pleide å jobbe på japanfoto, og som prioriterte hasj over sex. Så det var jo litt rart. Men kult.

Nå skal jeg stikke og finne ut hvordan public baths fungerer. Så vidt jeg skjønner kan man leie skap der, så man trenger ikke egen hengelås. Praktisk. Ønsk meg lykke til, dere som kjenner meg veit jo hvor mye jeg hater å navigere på fremmede steder (og spesielt i fremmede bygninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha. Jeg fikk akkurat en mail fra Slottsfjellfestivalen (jeg har jobbet for dem en del år..) og de sier "hei, vi legger merke til at du ikke har søkt på PR stillingen vår i år, vil du ha den likevel? vi trenger deg til den samme jobben du har pleid å ha"

Haha, jeg tar det som et skikkelig kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hei Nott :) Fint å se deg innom her, savner deg og dine masse :) Håper alt går bra :klemmer:

Ah, jeg er en effektiv jævel altså. I dag svømte jeg femten runder (900 meter) og det var skikkelig digg. Jeg elsker at bassenget er 30 meter i stedet for 25. Man merker det ikke når man svømmer rundene, men man slipper å svømme så jævlig mange runder, så det er enklere å telle, og det føles mer effektivt.

Ellers i dag har jeg handlet props til neste studiotime, jeg har handlet meg nytt kamera (rødt 35mm holgakamera) og rydda rom, lest litt, og nå skal jeg bare øve litt til photoshoptesten jeg har i morgen (haha, hvor artig er det ikke å ha test i photoshop :nigo: ) og så skal jeg farge håret til rachel og så møte jack for å kooose.

Det blir fint, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kunne svømmei basseng. *misunne*

Vi har det bra vi, her er våren i anmarsj og det liker vi. Vesla tusler rundt og koser seg, hun er særdeles mobil blitt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk kortet ditt idag! SUPERSØTT!

Jeg skal si deg på skype hvordan jeg uttaler navnet mitt på engelsk :P

Ellers fin bursdag ^^, Mamma sendte bursdagskake i posten til meg. Sjokoladekake fortsatt i form, med JÆVLIG mye gladpakk rundt ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Så fort postkortene kom denne gangen :) Jeg sendte dem for litt over en uke siden.

Bare koselig. Ikke sant det ser fint ut der? :)

--

Random fotonerding:

Herregud, jeg innså akkurat at man kan sette ordentlige håndholdte blitser (dvs min splitter nye Nikon SB 900) oppå holga/lomokameraer med vanlig blitshotshoe, og det virker.

Herregud, det kommer til å bli helt sykt fete bilder, tror jeg. Så nå skal jeg lett ut og ta bilder med sjokkbillig plastkamera og sjokkdyr blits. Heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått noe postkort enda :sukk: Kommer sikkert snart, da.

Og jeg har hvertfall en converter som fulgte med dianaen min, som gjør at jeg kan sette diana-blitzen på vanlig kamera, og en som gjør at jeg kan sette ordentlig blitz på Dianaen. Fett :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort postkortene kom denne gangen :) Jeg sendte dem for litt over en uke siden.

Bare koselig. Ikke sant det ser fint ut der? :)

Det ser kjempefint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, endelig fredag :D

Ferdig med photoshoptest, ferdig med studioppgave, ferdig med teoritest, ferdig med stress, snart påskeferie. Fredag :D

Så nå planlegger jeg og jack å stikke til dyrehagen, for jeg trenger noen bilder av dyr til portfoliooppgava mi, samtidig som vi trenger å gjøre noe kjærstete.

Håper dere har en maks fin helg i Norgeland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

! Må få tid til å lese gjennom alle dine siste oppdateringer :fnise: har ikke vært så aktiv her siden jeg var på tur. Men det høres i hvertfall ut som om du har det kjempe der! Ja ser nå frem til en regnfull helg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, det ble ikke noe dyrehage i går :( Vi skulle bare ta en liten middagslur, men endte opp med å sove i sju timer.. Så vi våkna rundt midnatt, og da var det fest i bakgården her.

Så vi stakk ut, lekte med barna som bor her, og satt oppe til halv seks og preika politikk og "would you rather ... or ..."-leken.

Kosa meg masse :)

Og i dag har jeg vært relativt effektiv. Jeg skrev et brev til Roskildefestivalen og spurte om pressepass (haha, man må sende det skriftlig, de godtar ikke email..)

og sendte det. Dessuten redigerte jeg noen crappy bilder jeg tok av Jack i badekaret, og det endte opp verre enn jeg forventa.. Ugg.. Og så har jeg oppdatert bloggen min, sendt mail til Øyafestivalen (de har glemt å sende meg biletten jeg vant..) tatt oppvasken, vaska kjøkken og bad, vaska klær, oppdatert iphonen med ny musikk OG lasta ned ny musikk. :)

Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

I dag stod jeg opp tidlig, laga meg en jævelsvær dunge med chai te, satt på Lykke Li, og begynte å jobbe med essayet mitt.

I løpet av en times tid hadde jeg klar alle kildene jeg trenger. I løpet av den neste timen prokastinerte jeg noe voldsomt før jeg begynte å lese kildene mine.

Så leste jeg litt, og nå prokastinerer jeg mer.

Livet som student er hardt, altså. :sjenert:

Jeg har kosa meg masse i helga, forresten :) På fredag forsov vi jo oss til dyrehagen, som jeg nevnte. Så i steden endte vi opp med å invitere masse folk vi ikke kjenner så veldig godt opp til rommet til Jack. Vi satt der og røyket inne, drakk masse goon, snakket politikk og spilte gitar, til seks om morgenen. Så sovnet alle sammen, og jeg og jack våknet ikke før klokka fire om ettermiddagen. Så da bare knota vi rundt resten av dagen uten særlig mål og mening, hadde en del sex og så en del på Dr Phil som jeg hadde lasta ned (haha)

Og på søndag sov vi til klokka to om ettermiddagen, stod opp og dusjet, og endte opp med å gå en tur i det fine høstværet her. Vi gikk opp gata mi, og tok litt bilder og bare smilte av alt det fine vi så. Vi pekte på hus vi ville bo i og dagdrømte oss vekk. Og plutselig hadde vi forvilla oss inn i et kjemperikt område, og vi gikk til en butikk og kjøpte jordbær, og fant en park. Og så viste det seg at parken vi fant var en såkalt hundepark, hvor hunder kan løpe fritt uten bånd :rodmer: Det var det søøøteste. Masse glade, nydelige voffser.

Men etter en stund ble vi sultne, så vi bestemte oss for å spise på det nærmeste stedet vi fant, en thairesturant.

Vi var de eneste i hele resturanten, og det var skikkelig romantisk stemning, og vi fikk masse masse god, billig mat.

Når vi kom hjem igjen, møtte vi noen venner av oss, som sa de skulle se på Ringenes herre. Og vi endte opp med å være 20 stykker trykka inn i to diigre skinnsofaer, med masse dyner og puter, mens vi spiste masse godteri, og innimellom kom med dumme vitser/kommentarer til filmene. Vi så de to første i strekk, haha.

Nei, det var skikkelig koselig.

Litt uoversiktig, dette, men poenget var vel å få det skrevet ned før jeg glemmer det.

Tilbake til essay. Bare to dager til påskeferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Litt glad nå :)

Har vært veldig effektiv hele dagen, og så ringte event managern for stedet jeg bor til meg akkurat, og spurte om jeg kan være fotograf for en event her i kveld.

Så gøy, og litt skummelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Å herregud :D

I dag fikk jeg pakke fra pappan min, jeg hadde bedt ham om å sende ned en del klær jeg hadde glemt, samt yndlingssolbrillene og yndlingsneglakken. Og så hadde han overraska meg og sendt med freia påskeegg og saltsild og freia melkedrøm. HERREGUD.

Jeg er så glaaaaad. :D

I går kom 50mm og den håndholdte lysmåleren min også, så nå er livet komplett. Ferie, snart reise til Rosebud, og bare koskoskos.

Lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

f/1.4, gina :) Jeg har jo egentlig hatt 50mm hele tiden, men da jeg flytta ned hit innså jeg brutaliteten av at den faktisk er min fars. Han ville jo ha den selv. Så jeg har vært uten 50mm i tre måneder nå før jeg kjøpte ny. Livet mitt har vært tomt uten.. :sjenert:

Pixie, jeg savner dere masse hele tiden, men det er ekstra kjipt når dere har fest og jeg ikke er der. Bu :(

Men vi skal søttan døttan ha en fet Kevlar-kommer-hjem-fest uasett, så da blir det jo greit.

--

Dagen har bestått av rydding, vasking, leking med nytt fotoutstyr (dvs ta bilder av dødskjedelige ting bare for å se åssen de forskjellige dingsene virker.. Haha. Lysmåleren har målt ca alt i hele rommet mitt, i alle mulige variasjoner) og jeg har ligget i badekaret og sett på War Photography (en dokumentar om krigsfotograf James Nachtwey som jeg skriver om i essayet mitt) og jeg har spist norsk godteri og vært litt med Jack.

Og nå har jeg lasta ned.. ehm.. 6 nye gossip girl episoder. Og de har jeg planer om å se på og kose meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...