Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Spennende her inne om dagen! Her i gården er det negative tanker som rår for tiden, har ikke tro på at dette heller kommer til å virke... Kjedelig å vente, og mye logistikk som skal klaffe neste uke. Skulle ønske vi bodde nærmere st olavs så vi slapp å reise. Mayamannen og gutta boyz reiser uansett på besøk til slektning i trheim, så hvis ikke alt er klart på ul på fredag må jeg komme etter senere i uka... Å, hadde det jare gått an å planlagt!!! Frustrert... (kanskje pga hormonella??)

Er ikke så mye positiv om dagen jeg heller...

Har mistet helt troen etter at jeg fikk beskjed om at jeg bare hadde 3 egg!!

Uttak i mrg kl 8.30, prøver ha nervene under kontroll... Men tanken på at jeg kanskje må gjennom det her igjen,gjør at jeg er kvalm og nesten rister av spenning.

Skal du på sprøyte kontroll? så spennende. Krysser fingre for deg!

Er det ikke deilig og begynne på sprøyter vs spray?? Følte sprayen tappet meg, og sprøytene fyllte meg opp igjen..HEHE... :gjeiper:

Er vel kanksje sånn det er å..

Vi bor gudesjelov veldig nærme ullevål, og DET er jeg glad for..

Skjønner det blir utfordringer med lang reisevei!

Hvor langt er det snakk om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FYYYYYYY SØØØØØREN...jeg er ferdig med uttak:)

Det gikk helt fantastisk fint. Ingen smerter i det hele tatt, hverken sprøytene eller selve uttaket!

Gjett om jeg er lettet!!!

Så 3 egg på U.L,i dag hadde det faktisk kommet 2 til, så i det fulle og hele fikk vi ut 2 egg...

JAJA, Av 3 styk som var forventet så er vi fornøyde med 2 :rodmer:

så får man vente da,til de ringer i morgen mellom 9 og 10..

Har ikke de heeelt stor forhåpningene, Men nå gruer jeg meg hvertfall ikke om det blir ett uttak til!!

Værre med medisinene,fysj så kvalm jeg har vært de siste dagene :(

Uansett...weeeeeeeeeeeeeeeeeeee...jeg er kommet langt og gir meg selv en :strix::)

Nå skal jeg tilbringe tiden på sofaen,for jeg føler meg :skaal: hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så flott!! Håper det ordner seg for deg nå da! :)

Litt mer positiv her i dag, men fortsatt liten tro på at det skal gå bra. Jeg bor 6 timers kjøretur unna St Olavs, så det er en del logistikk! I tillegg vil jo ikke mannen at jeg skal være der alene, så hele familien må ut på tur. Litt greiere å planlegge for resten av familien enn for meg, i og med at det er bare jeg som må på UL før reiseruten kan spikres... Men jeg tar ut egenmeldingsdager mandag, tirsdag og onsdag i neste uke, så reiser vi til Trondheim alle sammen. Regner med at det skulle gå fint, men jeg må vel snakke med sjefen om det først...

Jeg synes ikke det er så stor forskjell på spray og sprøyter, men så går jeg jo på begge deler nå da.. Fortsatt grusomt trøtt og litt hodepine (er plaget med migrene fra før), men mindre vondt i magen nå enn de første dagene på sprøyter. Men akkurat den stikkingen var jo ingenting å grue seg for!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så flott!! Håper det ordner seg for deg nå da! :)

Litt mer positiv her i dag, men fortsatt liten tro på at det skal gå bra. Jeg bor 6 timers kjøretur unna St Olavs, så det er en del logistikk! I tillegg vil jo ikke mannen at jeg skal være der alene, så hele familien må ut på tur. Litt greiere å planlegge for resten av familien enn for meg, i og med at det er bare jeg som må på UL før reiseruten kan spikres... Men jeg tar ut egenmeldingsdager mandag, tirsdag og onsdag i neste uke, så reiser vi til Trondheim alle sammen. Regner med at det skulle gå fint, men jeg må vel snakke med sjefen om det først...

Jeg synes ikke det er så stor forskjell på spray og sprøyter, men så går jeg jo på begge deler nå da.. Fortsatt grusomt trøtt og litt hodepine (er plaget med migrene fra før), men mindre vondt i magen nå enn de første dagene på sprøyter. Men akkurat den stikkingen var jo ingenting å grue seg for!! :)

Har ikke store trua jeg heller men....sånn er det!

6timer ja, fy søren det skjønner jeg blir vanskelig..

Vi har noe som heter velferdsperm på jobb jeg, så jeg får betalt for alle dager jeg er borte, fikk tilbud om sykemld i 3 dager nå(ink i dag) takk jaaaa til det :)

nå skulle du til kontroll?evt uttak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det over for denne gang...

De ringte fra ullevål og fortalte at eggene ikke var modne!

Vi er kommet frem til, etter og ha lest litt, at vi ikke er spesielt imponerte over behandlingen de kaller personelig.. Det viser seg at de dosene jeg har fått er de samme dosene flere hundre andre kvinner på ullevål får.. ikke spesielt rettet mot meg med andre ord :)

Vi kommer til og ta en samtale med de, og vurdere ett forsøk privat!

Jeg er da bare 27 og mener at de bør få til mye mer en dette her med kroppen min

:popcorn:

Jeg tar det ganske greit, og følte hele tiden at dette ikke gikk veien.

Mannen derimot har vært utrolig positiv, og fikk seg en skikkelig knekk.. Han er kjempe lei seg :(

jeg fikk lov til og starte opp igjen i juni,Men vi får se om det blir noe mere ullevål på oss!!

Ha en fin dag jenter...

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dumt! :klem: til både deg og mannen... Det er mannen som er mest positiv her også, så håper for hans del at det går fint!

Skal til UL på lokalsykehuset her på fredag for å "sjekke ståa", og så er det uttak forhåpentligvis mandag, rett over helga! Hvor gammel er din nr 1? Har to gutter på 4 og 7, og de kommer nok til å lure veldig på hvorfor jeg må på sykehuset. Vet ikke helt hvordan det skal forklares... Har av forskjellige grunner ikke tenkt å si noe til dem om dette prosjektet tidligere enn nødvendig (dvs ikke før det evt begynner å synes)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at uttaket gikk fint, jeg hadde også en positiv opplevelse iforhold til hvor smertefult jeg tenkte det var, fikk ut 15, men nå bare ett igjen som ligger i frysen og venter siden jeg ble overstimulert og ikke kunne få det inn igjen... så om et par måneder tenker jeg det såkalte gullegget skal inn igjen... :sjenert:

Rart med slik du forteller om ullevaal, hver behandling bør jo tilpasses hver enkelt. alle forskjellig.. men det var jo ikke så kjekt å høre. huff...

er det en del privatklinikker i oslo? eller ska du benytte deg av fritt sykehus valg og velge sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dumt! :klem: til både deg og mannen... Det er mannen som er mest positiv her også, så håper for hans del at det går fint!

Skal til UL på lokalsykehuset her på fredag for å "sjekke ståa", og så er det uttak forhåpentligvis mandag, rett over helga! Hvor gammel er din nr 1? Har to gutter på 4 og 7, og de kommer nok til å lure veldig på hvorfor jeg må på sykehuset. Vet ikke helt hvordan det skal forklares... Har av forskjellige grunner ikke tenkt å si noe til dem om dette prosjektet tidligere enn nødvendig (dvs ikke før det evt begynner å synes)...

Jada, det var dumt men hadde ikke en positiv følelse i det hele tatt :/

Og det i seg selv kan jo kalles MEGET negativt men jeg har alltid hatt en meget god intuisjon når det gjelder ting jeg opplever i livet, har lært meg og lytte til den... Derfor jeg tar denne nedturen med stoisk ro!

Min jente er 7 år, hun har vi valgt(nå helt på slutten) og fortelle om hva vi holder på med..

Grunnen er delt:Hun har spurt lenge etter søsken, hvorfor vi ikke ville ha flere barn osv :)

Så da fortalte vi litt, at vi ønsket oss barn men det var ingen barn som hadde valgt oss som foreldre enda!

Resten av historien kom når jeg skulle sette første sprøyta, jeg stoppet heeelt opp og det endte med at jeg ropte på henne... Da måtte jeg bare sette i gang, fortalte da at vi trengte litt (ufarlig hjelp) fra sykehuset til og kanskje få ett søsken..

Forklarte også at det var derfor jeg hadde litt kort lunte, var litt lei meg osv..altså IKKE noe hun har gjort!

Hun er veldig reflektert, og når jeg nevnte i går at vi kanskje ikke rakk fotballkampen hennes på tor (pga mulig innsett) så sier hun:åhh,skal dere på sykehuset og prøve å finne baby nå :rodmer:

Hun er herlig,smelter meg helt...

Men vi hadde ikke fortalt noe mer før som du sier..magen syntes,altså ca 3mnd :D

Når du ikke har tenkt og si noe som helst, må du da nevne i det heletatt at du skal på sykehuset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at uttaket gikk fint, jeg hadde også en positiv opplevelse iforhold til hvor smertefult jeg tenkte det var, fikk ut 15, men nå bare ett igjen som ligger i frysen og venter siden jeg ble overstimulert og ikke kunne få det inn igjen... så om et par måneder tenker jeg det såkalte gullegget skal inn igjen... :sjenert:

Rart med slik du forteller om ullevaal, hver behandling bør jo tilpasses hver enkelt. alle forskjellig.. men det var jo ikke så kjekt å høre. huff...

er det en del privatklinikker i oslo? eller ska du benytte deg av fritt sykehus valg og velge sykehus?

Det gikk utrolig bra..walk in the park :)

tøff nå vettu...hehe..

Ja det er veldig rart,nå har jeg sjekket litt rundt da jeg har 2 venninder på ivf ullevål..

Vi er 3 vidt forskjellige str og alder...MEn alle 3 hadde samme doser osv.

Snakket med en dame mens jeg ventet på uttak i dag,Hun var 37 og hadde akkurat samme greia!!

PERSONLIG my ass :kjefte:

Kjenner det proveserer meg, og føle at de drar alle over "en kam

Hadde vi vært på privat hadde de også tatt vare på mine umodne egg, og latt de modne i labratorie. Her blir de kastet :(

spennende tid fremover for deg å :)

Men du kan da ikke sette inn i juli??er ikke alle ivf steder stengt i juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kjipt å høre at du har negative opplevelse Drømmer om 2. Men er dette første forsøket ditt?

De må jo isåfall prøve seg frem og vis jeg forstår riktig har du 3 flotte egg som venter på deg til imorgen, De vet nok hva de holder på med. Jeg fikk ut 15 egg, 9 ble modne etter 1 døgn, og kun 1 egg var ok til å sette inn og ingen på frys.

Men ett egg kan være nok, det får jeg selv vite om 2 dager...

Ett eller annet skjer i kroppen min iallefall, enten er det et lite spirene egg, eller er tante rød på vei...

Tenkte å fortelle litt om min erfaring på Hausken (privat). Vi har nok også fått en veldig standard behandling... Men det jeg har opplevd som kanskje ikke så god og personlig oppfølging. Ikke har jeg tatt blodprøve en eneste gang, ikke en eneste urinprøve eller UL etter jeg har vert sykemeldt i 1 uke pga overstimulering.. Så blir jo litt bekymret av det, men må jo bare stole på at de vet hva de holder på med.

Etter innsett fikk jeg bare et ark i hånden om hvordan jeg skal forholde meg og ble så forfjamsa at jeg gjemte å spør om alt jeg lurte på...

Så jeg tror nok vi er litt samlebånd hele gjengen i forhpld til helsevesenet, enten vi går privat eller offentlig..Jeg har vert mye inn og ut av sykehus og har lært meg å ikke ta det personlig..

Men det er rart med erfaringer og opplevelser, for jeg har hørt så mange fine historier om offentlig at vi hadde tenkt å slenge oss på det hvis det blir en ny omgang. For privat er DYRT og jeg følte ikke jeg fikk det lille ekstra for pengene. Men vi valgte det for da fikk vi sette igng 1 uke etter første samtalen, så det er jo positivt.

Håper virkelig det går alle sin vei:-) Jeg tror det er viktig å være positiv til det motsatte er bevist, selv om vi har tunge stunder alle og en hver..... Så sender herved ut positive vibber til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens anbefaling:

Kjøp en eletrisk varmepute på biltema, beste kjøpet mitt i år...

Det har vert magisk når det murer der inne, eller du har magekramper..

Har også hørt at det skal være bra når du er i rugedagene for å få god blodgjennomstrøming...

Bytt på å ha den på magen og korsryggen...

Når vi alle er blitt gravis skal det også være bra for en voksende mage for å unngå for mye strekkmerker...

Ha en fin dag :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kjipt å høre at du har negative opplevelse Drømmer om 2. Men er dette første forsøket ditt?

De må jo isåfall prøve seg frem og vis jeg forstår riktig har du 3 flotte egg som venter på deg til imorgen, De vet nok hva de holder på med. Jeg fikk ut 15 egg, 9 ble modne etter 1 døgn, og kun 1 egg var ok til å sette inn og ingen på frys.

Men ett egg kan være nok, det får jeg selv vite om 2 dager...

Ett eller annet skjer i kroppen min iallefall, enten er det et lite spirene egg, eller er tante rød på vei...

Tenkte å fortelle litt om min erfaring på Hausken (privat). Vi har nok også fått en veldig standard behandling... Men det jeg har opplevd som kanskje ikke så god og personlig oppfølging. Ikke har jeg tatt blodprøve en eneste gang, ikke en eneste urinprøve eller UL etter jeg har vert sykemeldt i 1 uke pga overstimulering.. Så blir jo litt bekymret av det, men må jo bare stole på at de vet hva de holder på med.

Etter innsett fikk jeg bare et ark i hånden om hvordan jeg skal forholde meg og ble så forfjamsa at jeg gjemte å spør om alt jeg lurte på...

Så jeg tror nok vi er litt samlebånd hele gjengen i forhpld til helsevesenet, enten vi går privat eller offentlig..Jeg har vert mye inn og ut av sykehus og har lært meg å ikke ta det personlig..

Men det er rart med erfaringer og opplevelser, for jeg har hørt så mange fine historier om offentlig at vi hadde tenkt å slenge oss på det hvis det blir en ny omgang. For privat er DYRT og jeg følte ikke jeg fikk det lille ekstra for pengene. Men vi valgte det for da fikk vi sette igng 1 uke etter første samtalen, så det er jo positivt.

Håper virkelig det går alle sin vei:-) Jeg tror det er viktig å være positiv til det motsatte er bevist, selv om vi har tunge stunder alle og en hver..... Så sender herved ut positive vibber til alle :klemmer:

Trylle:Du har nok misforstått meg :)

på U.L for en uke siden så de 3 egg poser, fikk da beskjed om at det var veldig lite og at det ikke kom til og komme flere frem til uttaks dag...SOM VAR I DAG :D

Jeg dro inn,og vi fikk se 5 styk eggposer,3 var TOMME og 2 fikk de ut..

De var ikke modne :(

Det jeg tenker da, er at det mulig var 2 egg i de posene som kun har fått vokse i noen dager(sien vi økte dosen fom fredag)

På en privat klinikk hadde de da tatt disse umodne eggene og lagt de til modning i ett labratorie.

Men her blir de kastet!!

Dette var vårt første forsøk OG uttak, så ja vi har 2 igjen.. men når de ikke klarer og få til mer en 3(tomme???) eggposer så tenker jeg at noe må justeres til et evt neste forsøk!

De sier at det er personelige beh, men de jag kjenner/blitt kjent med har nesten hatt eksakt samme dose osv som meg! og her er det snakk om 10års alder mellom eldst og yngst, pluss veldig forskjellig vekt og bmi!!

Jeg føler at vi er litt sånn " V tar det her,for det pleier og funke"

Men jeg har hele tiden sagt at forsøk nmr 1 er jo en type prøveklut, så jeg håper de forandrer noe til neste gang :)

Glemte neste....tvi tvi for spire i magen :D

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Visste ikke at de kan modne egget utenfor livmor? Det gjør de ikke her i Gøteboerg iaf.

Jeg fikk ta ut sju egg, men bare ETT var modent -akkurat som det skal være. Og det ble befruktet og alt.

Det med dosering skal man ikke se på andre. Tror ikke det har så mye med vekt og alder og gjøre, men at de må forsøkte seg frem. Derfor de tar blodprøve for å se om hormonnivået stiger i riktig takt ved sprøytene.

Slik jeg oppfattet det så blir alle satt på standardosering først, så justerer de etterpå.

Men kjipt ingen egg var modne da! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer om2; uff, sorry har misforstått deg, er på mitt første forsøk og har ikke helt peiling på alle ord og uttrykk...

Håper det går bra med deg, neste gang, da er det din tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Riktig nok fra 2007, men om å modne egg utenfor livmor:

http://www.kunnskapssenteret.no/Nyheter/Vet+lite+om+risiko+ved+ny+pr%C3%B8ver%C3%B8rsmetode.903.cms

Altså er dette på et svært tidlig stadium enda.

Tre klinikker er godkjente i Norge, kun en bruker denne. Sjansene for vellykket behandling er lavere med IVM enn vanlig IVF.

http://www.fub.no/Assistert%20befruktning/Behandling/?article_id=299

Så modning må vi nok fikse på egenhånd en stund til.

:klemmer:

Endret av Vettel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig nok fra 2007, men om å modne egg utenfor livmor:

http://www.kunnskapssenteret.no/Nyheter/Vet+lite+om+risiko+ved+ny+pr%C3%B8ver%C3%B8rsmetode.903.cms

Altså er dette på et svært tidlig stadium enda.

Tre klinikker er godkjente i Norge, kun en bruker denne. Sjansene for vellykket behandling er lavere med IVM enn vanlig IVF.

http://www.fub.no/Assistert%20befruktning/Behandling/?article_id=299

Så modning må vi nok fikse på egenhånd en stund til.

:klemmer:

Nei det må vi ikke :)

de tilbyr vidre modning av ikke fullt modne egg på Aleris :)

det står tilogmed på prislisten dems..haha...

De er de første i norge som tilbyr det hvertfall..

Håper vi har bedre lykke neste gang, og at det er som du sier muligheter for justeringer de neste gangene :D

Beklager:så ikke siste link..uansett kjipt!! men men....

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drømmer om2; uff, sorry har misforstått deg, er på mitt første forsøk og har ikke helt peiling på alle ord og uttrykk...

Håper det går bra med deg, neste gang, da er det din tur...

DU det går heelt fint :)

er ikke bare bare og få med seg alt som skrives her da...

JA vi satser på det, at neste gang DA går det!!

er veldig glad jeg har fått gå gjennom et kjempe fint uttak hvertfall.. :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om2; uff, sorry har misforstått deg, er på mitt første forsøk og har ikke helt peiling på alle ord og uttrykk...

Håper det går bra med deg, neste gang, da er det din tur...

DU det går heelt fint :)

er ikke bare bare og få med seg alt som skrives her da...

JA vi satser på det, at neste gang DA går det!!

er veldig glad jeg har fått gå gjennom et kjempe fint uttak hvertfall.. :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo uttaket vi som er på første forsøk gruer oss mest til, så det er en god opplevelse å ha med seg...at den ikke var vond :klemmer:

I mitt tilfelle har det vert overstimuleringen som har vert verst med enorme magesmerter...

Og enda ser jeg skikkelig gravid ut, magen strutte ut! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...