Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Gjest Vettel

Velkommen alle nye. :)

Og grattis smarties! Håper det er samme for meg om ca 3 uker. :hoppe:

Var på UL igår, tre fine folikler på hver side, tilsammen seks altså.

Så da er det eggløsningsprøyte på søndag kveld, eggplukk tirsdag morgen, og innsetting på torsdag etter lunsj.

Spennende!

Og nå klarer jeg ta sprøyte selv, men er virkelig noen steder på magen det er lettere enn andre steder. Og jeg er en som presser nåla inn, fikser ikke STIKKE aktivt. Jadda jeg er pyse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:romeo: så spennende!! Håper alt går fint og at dette lykkes for dere :)

jeg har noen spørsmål:

1) Til dere som går på spray... sprayer dere på nytt visst dere nyser etterpå dere har sprayet? Jeg nyser av og til etter jeg har sprayet, og sprayer i så fall på nytt, men kan jo være jeg får dobbel dose. men er vel bedre det enn å nyse ut igjen alt`? :-P hihi

2) hvor mange ganger pr dag tar dere sprøyter?

Jeg skal begynne på sprøyter rett over helgen, blir spennende, måtte tiden gå fort og ende godt! :-)

:rodmer: Før tok de ut alltid to egg for større sjans for å lykkes, men nå setter de bare inn ett sa legen, for da er det mindre komplikasjoner med et foster enn to stk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle der ute..

Er ny her, men er igang med forsøk hos Hausken. Har nå gått tre uker på spray (synarela) og var på ultralyd idag, alt så fint ut så da starter jeg sprøyter imorgen, spennende. Dette er mitt første forsøk.

Er det noe bivirkninger av sprøyte?

Jeg klarer ikke følge helt med på alt som skjer, he he...

Men spennende er det :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på sprøyter idag også... Og det går fint:-) men er det noen som har begynt å blø mens de går på spray? Eller i medisineringen? Blø nedentil altså... Ikke i nesen ...;-p håper på raskt svar:-) eller om noen vet noe om det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har hatt småblødninger, men ikke noe mer..

Hørte med dem på Hausken ang blødning, de sa at man egentlig pleide få en mensturasjon iløpet av spray perioden (min var 3 uker).

Men det var ikke uvanlig eller farlig å ikke hatt det :goodbye:

Spennende at vi begynner på sprøyter samme dag, hvilken klinikk er du på? (hvis det er lov å spørre om).

Jeg skal nå gå 10 dager på sprøyter før det er ultralyd og evt uttaging av egg, spennende tider altså!

Noen som vet om det er vanlig at forsøk blir avbrutt ved egg uttag? om det er stor sjanse for at det ikke er egg liksom, dersom jeg har ikke har hatt noen noemal syklus på mange år.

Lykke til alle der ute iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har hatt småblødninger, men ikke noe mer..

Hørte med dem på Hausken ang blødning, de sa at man egentlig pleide få en mensturasjon iløpet av spray perioden (min var 3 uker).

Men det var ikke uvanlig eller farlig å ikke hatt det :goodbye:

Spennende at vi begynner på sprøyter samme dag, hvilken klinikk er du på? (hvis det er lov å spørre om).

Jeg skal nå gå 10 dager på sprøyter før det er ultralyd og evt uttaging av egg, spennende tider altså!

Noen som vet om det er vanlig at forsøk blir avbrutt ved egg uttag? om det er stor sjanse for at det ikke er egg liksom, dersom jeg har ikke har hatt noen noemal syklus på mange år.

Lykke til alle der ute iallefall:-)

Tusen takk for svar Trylle! :goodbye: Jeg ble skikkelig nedfor idag når jeg begynte å blø litt... tenkte at alt var gått i vasken på en måte. Da jeg ringte sykehuset sa de at det ikke var normalt å blø ( en sykepleier jeg snakket med). Men i brevet jeg fikk står det at man noen ganger kan oppleve å få blødning. Men jeg kjenner at jeg har litt murringer i ryggen slik jeg har med mens og at jeg derfor tror at dette er mens :-( Men de sa til deg at dette kunne være normalt? Og eventuelt hvor lenge varte din mens i spray perioden?

Vi er jo ganske bra likt i forløpet også da :takke: Gått på spray likt og jeg stakk meg for første gang idag, og du imorgen... Det blir jo spennende, du får sende meg en oppdatering på hvordan det går da :-) Masse lykke til ihvertfall! Vi hadde tenkt å velge Hausken, men tenkte å gi det offentlige en sjanse først, så vi er nå prøvere på St.Olav.

Jeg har en venninne som har vært i samme situasjon som oss. Når hun møtte til UL etter å ha gått på spray og sprøyter viste UL at hun hadde ingen/få egg, da måtte hun øke dosen på sprøyter eller spray for å stimulere egg/flere egg/større egg noen dager. Men er ikke sikkert det er slik med alle, men tenkte bare å dele dette eksempelet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vettel

Da har jeg tatt ut egg og satt inn egg. Sette inn var mye triveligere enn å ta ut. ;)

Ta ut: Fikk mye morfin og de var så snille og greie så. Mindre vondt enn forventet. Hadde mest vondt på kvelden/dagen etter faktisk. Men tarmene som var i krøll - er visst ikke uvanlig.

Inn: Kunne se en liten lysende prikk på UL! Dessverre ingen på frys (umodne egg), men ett fint og flott ble satt inn. Så er det bare og vente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Vettel!! Her har jeg begynt med spray i dag, og jef glemte selvfølgelig hele greia til jeg kom hjem fra job... God start... Men nå har jeg lagt inn alarm på mobilen min kl åtte hver dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Hahah, glemte også slikt, støtt og stadig! Men så sa de at det var ikke sååå nøye med eksakt klokkeslett da.

Og nå som jeg ikke tar noen medisiner så tror jeg at jeg har glemt det... Men imorgen begynner jeg med crinone (eller noe sånt) som skal tas vaginalt hver morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ut egg og satt inn egg. Sette inn var mye triveligere enn å ta ut. ;)

Ta ut: Fikk mye morfin og de var så snille og greie så. Mindre vondt enn forventet. Hadde mest vondt på kvelden/dagen etter faktisk. Men tarmene som var i krøll - er visst ikke uvanlig.

Inn: Kunne se en liten lysende prikk på UL! Dessverre ingen på frys (umodne egg), men ett fint og flott ble satt inn. Så er det bare og vente.....

Gratulerer :-) Håper det blir positivt svar om ca to uker...er det ikke da man kan ta en test? Fikk du innlagt veneflon eller fikk du tbl? hvilket sykehus var du på? (om du vil svare på det....)

Jeg har også hørt om at tarmene kan komme i krøll... Men men. Veldig bra at det var mindre vondt en forventet, håper jeg kan skrive det samme om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

sunny: Sahlgrenska i Göteborg. ;)

Fikk venoflon i armen, veldig greit. Fikk først litt morfin, så litt mer underveis. Ble helt ør i skallen, haha!

Om to uker kan jeg ta test ja, laaang venteid gitt! Hva man ikke gjør bare for å få to streker på en plastremse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

ps. Sykepleieren sa: Ikke les på internett om egguttak! 90% opplever lite plager, men de siste 10% høres høyt! Og de opplever smerter/plager av ulike årsaker. (feks overstimulering, opplever smerter ulikt, etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt å høre om andre som er i samme situasjon.

Jeg er nå på min3 dag på sprøyter, merker ingen bivirkning av dem enda..

Bare de samme som sprøy, hetetokter og trøtt/hodeverk. :kjefte:

Men det er da så lite..

Er det noen andre der ute som har hatt hyperprolaktemi og har fått barn, eller er prøvere? :lete:

Lykke til alle.. :romeo:

Gleder meg til å høre hvordan det går.

Hvor lang tid går det fra man tar ultralyd fra å se om det er klar til uttakning, til man faktisk tar ut egg, og til man setter dem inn igjen?

Så lurte jeg også på hvordan andre lever, iforhold til kosthold, kaffi, alkohol osv?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kjekt å høre om andre som er i samme situasjon.

Jeg er nå på min3 dag på sprøyter, merker ingen bivirkning av dem enda..

Bare de samme som sprøy, hetetokter og trøtt/hodeverk. :kjefte:

Men det er da så lite..

Er det noen andre der ute som har hatt hyperprolaktemi og har fått barn, eller er prøvere? :lete:

Lykke til alle.. :romeo:

Gleder meg til å høre hvordan det går.

Hvor lang tid går det fra man tar ultralyd fra å se om det er klar til uttakning, til man faktisk tar ut egg, og til man setter dem inn igjen?

Så lurte jeg også på hvordan andre lever, iforhold til kosthold, kaffi, alkohol osv?? :lur:

Idag skal jeg sette min 4.sprøyte ;) min kjære fikk sette den på meg igår, han hadde aldri satt sprøyter før, så en gang måtte bli den første ;) lite bivirkninger her også heldigvis, eneste er litt hetetukter, så jeg klager ikke:) Når man er på UL blir det avtalt dag for uthenting og avtalt når man skal ta eggløsningsprøyte. veldig individuelt på hvor mange dager det går fra UL til uthenting, fordi at noen ganger må man øke dose på medisin pga små/lite egg, mens andre ganger har medisinen gått fint, og da er det bare til å hente ut etter å ha satt eggløsningsprøyta:)

har desverre ikke noe erfaring angående spørsmålet litt om hyperprolaktemi... Kanskje noen andre her på guiden har det som kan hjelpe :)

Hvordan holder man seg til kosthold osv nå? jeg har ikke drukket alkohol siden jeg begynte på nesespray, og vært mer bevisst på hva jeg spiser enn jeg ville vært til vanlig. desto sunnere levestil og sunnere kosthold og litt ekstra vitaminer er jo bra for eventuell graviditet, og kan være med på å gjøre at egget fester seg sa legen :rodmer: Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sprayet siden torsdag. Har greid å huske det så langt, etter en noe "humpete" start! :fnise: Merker ikke så mye bivirkninger enda, men vet ikke om de skal komme så snart.. Er ganske trøtt og sliten på ettermiddagen, sånn fra kl 15 og utover. Det er ikke helt vanlig for meg... hmm..

Angående å leve livet - jeg lever som vanlig med både kaffe og alkohol (ikke store mengder av noen av dem, men av og til). Spurte en venninne med erfaring, og hun mente at det skulle gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Levde også vanlig under oppstarten (spray etc). Da er man jo ikke gravid eller noe slikt.

Etter innsetting derimot så drikker jeg ikke og forsøker spise variert. Og tar jern og folat. Men det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Jenter,

Spennende å høre om flere som er igang med sitt første førsøk.

Selv skal jeg begynne med nesespray neste helg og er veldig spent og veldig nervøs.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg levde normalt frem til sprøytestart, (som jeg begynte på 27.04) Deretter har jeg vert forsiktig med kaffi, og tatt ett glass vin.

Hva gjør mannen deres i forhold til slike ting? :sjenert:

Er det noen som har prøvd akupunktur eller soneterapi? :jepp:

Er sååå utrolig spent, dagene går så seint frem til fredag da jeg skal yil UL og se om eggene mine har vokst..

Noen andre som har brukt Hausken som vet hvordan det fungerer ved egginnsetting?

Får man smertestillende i veneflon eller tablett?

Blir man sykemeldt etterpå?

Er det vondt? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd akupunktur, og det virket ikke... Men det var deilig å ha en unnskyldning til å gå fra jobb eb tur midt på dagen for å ligge stille og tenke på ingenting med god samvittighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Trylle: Jeg fikk venoflon, og såpass mye smertestillende at det ikke gjorde spesielt vondt. De færreste blir sykemeldt, jeg gikk på jobb dagen etterpå som vanlig.

90% får så og si ingen planer/store smerter. Men de siste ti% høres mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...