Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

hei..når vi fikk sånn samtale på ullevål,var det info om icsi og ivf..

det var en kjapp utspørring og sykdommer,evt andre graviditeter osv..litt generell kartlegging..

så var det en kjapp GU av meg?innvendig UL...gikk kjempe bra,men anbefaler og skrive ned evt spm,da disse samtalene går på "samlebånd"(fikk JEG inntrykk av :)

Legen var meget profesjonerll og det var ikke "dette går bra samtale" snarere en sånn og sånn foreløper det,og at dette kan gå feil MEN vi skal gjøre det vi kan for og få det tilllveldig greit og forholde seg til egenklig..

LYKEK TIL,går fort til mai..:D

DENNE VAR ALTSÅ TIL SMARTIES :) skjønner jeg må øve litt på hvordan jeg svarer jah!!hehe

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..når vi fikk sånn samtale på ullevål,var det info om icsi og ivf..

det var en kjapp utspørring og sykdommer,evt andre graviditeter osv..litt generell kartlegging..

så var det en kjapp GU av meg?innvendig UL...gikk kjempe bra,men anbefaler og skrive ned evt spm,da disse samtalene går på "samlebånd"(fikk JEG inntrykk av :)

Legen var meget profesjonerll og det var ikke "dette går bra samtale" snarere en sånn og sånn foreløper det,og at dette kan gå feil MEN vi skal gjøre det vi kan for og få det tilllveldig greit og forholde seg til egenklig..

LYKEK TIL,går fort til mai..:D

DENNE VAR ALTSÅ TIL SMARTIES :) skjønner jeg må øve litt på hvordan jeg svarer jah!!hehe

Trykk på den + som ligger like under innlegget, så svarer du direkte :) Pr idag lurer jeg vel egentlig på alt og ingenting.. Har ikke så mange spørsmål, men det er kanskje pga at jeg ikke vet nok til å tenke ut noen spørsmål..?

Ja, det går fort til mai, og det blir som sagt en spennende tid fremover. Jeg har en litt "skrekkblandet fryd"-følelse, samtidig som jeg ikke er så veldig nervøs for hva som skal skje, og det er sikkert fordi jeg er litt lykkelig uvitende, hehe.. Greit å ikke hype opp for mye alt som kan skje med hormonsvingninger, hetetokter og alt annet av bivirkninger på nesespray og sprøyter.. Det går nok sikkert bra :) (Optimist av natur.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gruet meg veldig til uttak tidligere, men etter at vi var til samtale kjente jeg at jeg ble mer avslappet. de sa at du kjenner selve stikket, men får smertestillende og det er mange tilstede som vil passe på. De gir mer smertestillende om man trenger det, slik at vi skal klare å gjennomføre prosedyren :sovne: morfinlignende preparat...

Jeg begynner på nesespray over helgen, og uttak helt i begynnelsen på mai. det blir spennende.

I vårt til felle er det uforklarlig barnløshet, begge er friske. men er jo ikke sikkert det går på første forsøk selv om. så jeg har ikke så store forhåpninger, for da blir jeg dobbelt så glad om det går på første :rodmer: de sa og at det er viktig å være optimist men også realist , så det skal jeg prøve på :jepp:

Var jo også litt nysgjerring på hvordan det var å stikke seg selv, er selv sykepleier, men er litt annerledes å stikke seg selv :-P men det skal nok gå fint.

vi som er her inne går jo mot samme målet, og ønsket er så stort, at jeg tenker at om det gjør vondt på uttak så får vi bite tenna sammen, jeg kunne iallefall gått igjennom ild og vann for å bli gravid etter å ha prøvd i to år :rodmer: må samtalen sa de også at de skulle plukke ut det fineste egget..... hehe, det synes jeg var litt søtt sagt :rodmer:

Dere som prøver, er dere så babysyk at dere allerede ser på barnevogner på nettet og slik? og har lyst å kjøpe babyklær når dere går på kjøpesenter og slikt? det er jeg, kjøper selvfølgelig ikke noe, men er veldig fristende ;-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei så frustrert jeg blir!!!!! Sist fredag (01.04) ringte jeg til St Olavs og fikk avtalt oppstart og UL. Dette passet fint, og mannen har ordnet seg permisjon den uka. Har også ordnet sted å bo (bor ikke i trondheim), og søkt guttene fri fra skole/barnehage. Så, nå på fredag, en uke etter jeg snakket med dem, kommer et brev datert 01.04 hvor datoen for UL er flyttet en uke fram i tid. Dette passer utrolig dårlig, særlig i og med at alt var i orden for uka før... De oppga ingen grunn for flytting av time, og ærlig talt synes jeg de kunne ringt meg opp igjen med en gang i stedet for å sende et brev i en hel uke!! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! :goodbye:

Da kan jeg visst "melde meg inn" her..! Oj.. Fikk brev fra Riksen før helgen, om at vi er innkalt til samtale 2. mai... Hva er det egentlig som skjer på den samtalen? Spennende tid fremover nå, altså! :jepp:

Og lykke til til dere som allerede er igang! :)

Hei jenter, melder meg inn her jeg også! Skal på forsamtale på Riksen til uka - gleder meg MASSE! Send meg en PM om du er nysgjerrig etter samtalen Smarties :)

Måtte året bringe bebiser til oss alle! Iallfall i magen da :fnise:

Endret av Zia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg da min 2.dag som sprayer på Suprecur...det går veldig bra!!

vet ikke helt hva jeg hadde forventet,men kjente at jeg gruet meg :)

har hittils ikke merket noen ting....bortsett fra kanskje litt hjertebank???

håper de neste ukene forløper like bra,jeg skal spraye til 11.mai,da skal vi til kontroll så håper jeg og bli satt å sprøyter :)

Det jeg syntes er så rart,er den forskjellige lengen på spraying,jeg har jo 4uker+3 dager med spray...så en over her starter nå over helgen,og skal ha uttak i starten av mai :D

her er livet,FØR og ETTER mai....er i ett slags limbo..tiden kan ikke gå fort nok..

har bestemt meg for og ikke ta bekymringer på forskudd..og ta dagene som de kommer..

Lykke til med oppstartssamtaler og spraying denne uken,til dere over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg da min 2.dag som sprayer på Suprecur...det går veldig bra!!

vet ikke helt hva jeg hadde forventet,men kjente at jeg gruet meg :)

har hittils ikke merket noen ting....bortsett fra kanskje litt hjertebank???

håper de neste ukene forløper like bra,jeg skal spraye til 11.mai,da skal vi til kontroll så håper jeg og bli satt å sprøyter :)

Det jeg syntes er så rart,er den forskjellige lengen på spraying,jeg har jo 4uker+3 dager med spray...så en over her starter nå over helgen,og skal ha uttak i starten av mai :D

her er livet,FØR og ETTER mai....er i ett slags limbo..tiden kan ikke gå fort nok..

har bestemt meg for og ikke ta bekymringer på forskudd..og ta dagene som de kommer..

Lykke til med oppstartssamtaler og spraying denne uken,til dere over :D

Kjekt med flere innlegg her, vi er alle i samme situasjon og noen lengre enn andre, men hååååper sååån for alle her inne at det har en lykkelig slutt :rodmer:

drommer om 2 : imorgen er min første dag på spray. Har du fast kl.slett morgen og kveld? i brevet stod det kl.8 og kl.20, jeg spurte om det var veldig nøye med de tidspuktene, og da sa de at det var faktisk veldig nøye, at jeg måtte ha på vekkerklokken hver morgen på kl.8 og spraye meg... urg..kjipt når jeg endelig kan sove lenge, og tenk om jeg ikke får sove igjen :goodbye: men men... må man så må man, kunne vel gjort alt for å lykkes med dette :jepp:

jeg skal på uttak i begynnelsen på mai. sprøytene og sprayen ligger i kjøleskapet. gjør deres også det? stress med å ha den med seg over alt.. om man er på besøk da? kan liksom ikke ligge den inn i kjøleskapet til de som ikke vet at vi er i denne situasjonen. Har bare sagt det til nærmeste familie, og til to venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg,sprayer FAKTISk 4 ganger om dagen...eks kl 07,12,17 og 22..

går fortsatt veldig bra,har fått litt hovne ben,og får skikkelige hetetokter..men med ale de andre tingene jeg har lest at noen får,så går dette bra :D

jeg har også hørt at man bør være veldig nøye...jeg har vel vært pluss minus noen min...i daf tok jeg den ene sprayen halvannen time forsinket..pga ett møte :/

MEN ,min trenger ikke ligge i kjøleskap,så jeg drasser den med overalt..

så UTROLIG kort tid dere har fra start til slutt....er det ingen her som aner hvrfor noen,som jeg må spraye i 4uker,så sprøyter?????

BAAAHHHHH!!!!!!!!!!

men av en annen ivf venninde.har jeg fått beskjed om og ikke sammenlikne,de har gitt meg akkurat den beh jeg forhåpentligvis trenger :)

Vi er på Ullevål forresten,andre som er der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heldigvis tak i St Olavs igjen i dag, etter 30 min venting på telefon... De hadde ingen god grunn for hvorfor de hadde flyttet timen vår en uke fram i tid, så jeg fikk flyttet det tilbake! Puh.... Styr.... Men i morgen skal vi ta de siste blodprøvene og så skal sykehuset sende medisiner! Så er vi gang... Grugleder meg på en rar måte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hiver meg inn her.... min gynekolog sendte henvisning til prøverør i dag- jeg er kjempe spent, utålmodig og nervøs.... Jeg lurer på om noen vet hvor lang ventetid Haugesund har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg,sprayer FAKTISk 4 ganger om dagen...eks kl 07,12,17 og 22..

går fortsatt veldig bra,har fått litt hovne ben,og får skikkelige hetetokter..men med ale de andre tingene jeg har lest at noen får,så går dette bra :D

jeg har også hørt at man bør være veldig nøye...jeg har vel vært pluss minus noen min...i daf tok jeg den ene sprayen halvannen time forsinket..pga ett møte :/

MEN ,min trenger ikke ligge i kjøleskap,så jeg drasser den med overalt..

så UTROLIG kort tid dere har fra start til slutt....er det ingen her som aner hvrfor noen,som jeg må spraye i 4uker,så sprøyter?????

BAAAHHHHH!!!!!!!!!!

men av en annen ivf venninde.har jeg fått beskjed om og ikke sammenlikne,de har gitt meg akkurat den beh jeg forhåpentligvis trenger :)

Vi er på Ullevål forresten,andre som er der???

Jeg har ikke fått noen bivirkninger ennå, men er på min 3.dag idag. hvor lang tid gikk det før du fikk bivirkninger? vet at dette er forskjellig, men greit å vite, nesten så jeg blir så paranoid at jeg tenker på om jeg har sprayet riktig :-P hehe! men men... kommer vel tidsnok de bivirkningene. jeg tar spray to ganger pr dag. Og uttak i begynnelsen av mai. lurer på hvorfor? men tror det har med hvor mange egg man ser på den innvendige ultralyden og hvordan det er med prøven til mannen. Hvem som er problemet hos dere da? hos oss er det mannens prøve som kan være årsak til at vi ikke har blitt gravide. Vet noen om det må være på minuttet med spray? om det fungere f.eks et kvarter før og av og til 20 min etter osv....? hmmm..skal ikke være greit! :popcorn:

mayami: det var no godt at det ordnet seg for dere! må ha skjedd en feil der as! men da skal ihvertfall vi behandles på samme sted! :takke:

Vet ikke hvor lang tid haugesund har. kommer ann på om det er privat eller offentlig. vi tenkte på privat hos hausken klinikk, men tenkte å gi offentlige en sjans først.... ellers kan du sjekke på frittsykehusvalg de ulike plassene på sykehusene i landet. Håper du finner ut av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen bivirkninger ennå, men er på min 3.dag idag. hvor lang tid gikk det før du fikk bivirkninger? vet at dette er forskjellig, men greit å vite, nesten så jeg blir så paranoid at jeg tenker på om jeg har sprayet riktig :-P hehe! men men... kommer vel tidsnok de bivirkningene. jeg tar spray to ganger pr dag. Og uttak i begynnelsen av mai. lurer på hvorfor? men tror det har med hvor mange egg man ser på den innvendige ultralyden og hvordan det er med prøven til mannen. Hvem som er problemet hos dere da? hos oss er det mannens prøve som kan være årsak til at vi ikke har blitt gravide. Vet noen om det må være på minuttet med spray? om det fungere f.eks et kvarter før og av og til 20 min etter osv....? hmmm..skal ikke være greit! :popcorn:

mayami: det var no godt at det ordnet seg for dere! må ha skjedd en feil der as! men da skal ihvertfall vi behandles på samme sted! :takke:

Vet ikke hvor lang tid haugesund har. kommer ann på om det er privat eller offentlig. vi tenkte på privat hos hausken klinikk, men tenkte å gi offentlige en sjans først.... ellers kan du sjekke på frittsykehusvalg de ulike plassene på sykehusene i landet. Håper du finner ut av det :-)

Har fått med meg at det bør være ganske likt med klokkeslettet!!jeg setter på huskelapper,som jeg stiller frem til neste spraytidspunkt hver gang..sntes det er greit :)

mine bivirkninger(eller det jeg tror var det,har gitt seg :) men tårene sitter litt løsere merker jeg...også er jeg litt hoven i slimhinnene i nesa.

jeg sprayer jo 4 ganger daglig og tar annenhvert nesbor så det ikke skal bli så ille :)

her er det ikkeno feil med noen av oss..jeg har en datter på 7 fra før,og mannen min har gjort sin forhenværende sambo gravid for mange år siden...vi har nå prøvd i snart 3 år,er innmari lei nå..så denne ivf en står som en vanvittig gledegrue MUR i mellom meg og fremtiden ..

mayami:GODT det ordnet seg for dere..man skal ikke være nødt til og oppleve surr i systemene når man holder på med det allerede krvende opplegget her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaa!! Jeg melder meg ut igjen Tok test idag, og der står det "Gravid 3+" Jeg tror jeg er ca 4+3, og superglad!!!

Masse lykke til dere andre, håper det går bra for dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaaaa!! Jeg melder meg ut igjen Tok test idag, og der står det "Gravid 3+" Jeg tror jeg er ca 4+3, og superglad!!!

Masse lykke til dere andre, håper det går bra for dere alle sammen

grattis så masse! :-) send hos gode feelings her på gruppa! hehe! Har du tatt prøverør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vettel

Oppdatering: Har tatt sprøyte siden onsdag, nesespray fortsatt ett spray tre ganger om dagen.

Idag tok jeg blodprøve, og i ettermiddag får jeg vite hva den viser.

Nesespray: Lite bivirkninger, tørrere enn normalt, kanskje hodepine, men flyttet og mye stress på jobb, så mulig det var årsaken.

Når jeg begynte på sprøyter er alt mer normalt. :)

(ps. mannen har tatt de hittils, jeg tør ikke! Men kanskje i kveld?? Imorgen MÅ jeg nemlig... Men er så lett å gi til mannen, hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ps. mannen har tatt de hittils, jeg tør ikke! Men kanskje i kveld?? Imorgen MÅ jeg nemlig... Men er så lett å gi til mannen, hehe!)

Jeg har bare satt en sprøyte så langt, men det gikk helt fint altså! Kast deg ut i det - det var virkelig ikke noe å grue seg for. Du kan jo bare snu deg bort i det du stikker sprøyten inn, om du synes det er ekkelt å se når spissen går inn.

Jeg kjente ingenting, så dette klarer du nok! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesespray i posten i dag (1000kr!!!!), og prøver å finne et sted som tar blodprøver i påsken... Ser ut til at de fleste legekontor osv har stengt for sånne ting til neste uke. Jaja, får ta dem da i stedet... Har også bestilt UL om en drøy mnd! :) fortgang! Må si St Olav utmerker seg på ventetid og service! ;) Håper de har litt energi igjen til å skaffe meg et gullegg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen

jeg melder meg inn på gruppen, jeg har blitt henvist til IVF, skal ha samtale med gyn i sommer. :popcorn:

Jeg vet ikke om det blir pergo eller bare samtale....

lykke til alle sammen :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...