Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Trylle: Jeg fikk venoflon, og såpass mye smertestillende at det ikke gjorde spesielt vondt. De færreste blir sykemeldt, jeg gikk på jobb dagen etterpå som vanlig.

90% får så og si ingen planer/store smerter. Men de siste ti% høres mye...

Takk for svar...

Var du også på Hausken?

Enig at du hører MYE om hvor smertefult det er, ingen som sier det går bra, he he..

Vi satser på at det går bra, mindre fravær på jobb jo bedre er det:-)

Fikk anbefalt disse bøkene ang kosthold:" Fra barnløs til frugtbar" av Tine Grandjean og "Spis deg gravid" av Charlotte Hartvig. De er begge danske. Bare et lite tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg levde normalt frem til sprøytestart, (som jeg begynte på 27.04) Deretter har jeg vert forsiktig med kaffi, og tatt ett glass vin.

Hva gjør mannen deres i forhold til slike ting? :sjenert:

Er det noen som har prøvd akupunktur eller soneterapi? :jepp:

Er sååå utrolig spent, dagene går så seint frem til fredag da jeg skal yil UL og se om eggene mine har vokst..

Noen andre som har brukt Hausken som vet hvordan det fungerer ved egginnsetting?

Får man smertestillende i veneflon eller tablett?

Blir man sykemeldt etterpå?

Er det vondt? :popcorn:

Ja dagene går seeent, og jeg er så utrolig spent også... Er det kommende fredag du skal på UL? Det skal jeg også, så da er vi like langt ;) Blir spennende, håper bare jeg har respondert bra på medisinen ....

Selv drikker jeg ikke kaffi, og alkohol har jeg holdt meg unna siden jeg begynte på spray. Jeg har ikke prøvd akupuntur eller soneterapi... Bare gått til vanlig masasje på spa for å bli masert litt i rygg og nakke og la tankene fly :rodmer: :gjeiper: hehe...

Skal du ha egguthenting over kommende helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dagene går seeent, og jeg er så utrolig spent også... Er det kommende fredag du skal på UL? Det skal jeg også, så da er vi like langt ;) Blir spennende, håper bare jeg har respondert bra på medisinen ....

Selv drikker jeg ikke kaffi, og alkohol har jeg holdt meg unna siden jeg begynte på spray. Jeg har ikke prøvd akupuntur eller soneterapi... Bare gått til vanlig masasje på spa for å bli masert litt i rygg og nakke og la tankene fly :rodmer: :gjeiper: hehe...

Skal du ha egguthenting over kommende helg da?

Ja jeg skal på UL på fredag, og regner med uttakning av egg over helgen.. krysser bare alt jeg har for at jeg har respondert normalt på medisinen.

Jeg har drukket litt kaffi, men regner med de på Hausken hadde sagt noe dersom jeg ikke skulle. De sa faktisk jeg kunne drikke litt vin også, men har holdt meg unna det:-) Det er liksom det minste du kan gjøre for å få dette til å fungere,

Er dette ditt første forsøk også?

Spennende å høre hvordan det går fremover :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal på UL på fredag, og regner med uttakning av egg over helgen.. krysser bare alt jeg har for at jeg har respondert normalt på medisinen.

Jeg har drukket litt kaffi, men regner med de på Hausken hadde sagt noe dersom jeg ikke skulle. De sa faktisk jeg kunne drikke litt vin også, men har holdt meg unna det:-) Det er liksom det minste du kan gjøre for å få dette til å fungere,

Er dette ditt første forsøk også?

Spennende å høre hvordan det går fremover :rope:

Okei, UL samme dag og uttak samme uke ;) kanskje termin samme dato?`hehe :rodmer::rope: hvem vet :-P Ikke de store forventningene, da er jeg så redd for å bli skuffa, men er optimist, men samtidig veldig realist på at det ikke er sikkert det går på første forsøk. Men det jeg tenker mest på akkurat nå er at jeg håper jeg har respondert normalt på medisinen, slik som du også skriver over...

Dette blir første forsøk ja. Hva med deg? Er det deg eller mann som er årsaken? ( om jeg kan spørre om det.....)

Eneste alkohol jeg har drukket er et glass vin, men ikke etter jeg begynte på sprøyter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene nærmer seg og tiden går seint, jeg har vert flink til å legge planer hver dag etter jobb slik at tiden skal gå fortere. Men merker jo at jeg blir trøtt og sliten fortere.

Sunnylove: hos oss er det jeg som er "problemet", jeg har hatt en sykdom/tilstand som heter hyperprolaktinom. Dette er en svulst på hypofysen som forstyrrer hormonene mine, og jeg får veldig forhøyet prolaktin nivå som igjen gjør meg infertil og mensen uteblir.

Jeg har operert vekk store deler av svulsten og var i sommer til stråling, se nå begynner jeg å fungere bra.Derfor vil en evt graviditet bli godt fulgt opp på sykehuset siden jeg må slutte på medisinene mine da. Så jeg syns det hele er veldig skummelt..

Hva er grunnen deres? :yvonne:

Men hva gjør man ikke for å få barn :kgbaby:

Spenningen stiger nå som det nærmer seg fredag...

Du får holde meg oppdatert hvordan det går imorgen.

Masse lykke til :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her skjer det ting ser jeg :)

vi skal til kontroll 11.mai,da har jeg sprayet med suprecur i 4 uker og 3 dager...det har gått fort,men håper jeg ALDRI trenger og gjøre det igjen..

har fått slimhinner i nesa på strørrelse med en wiener...føles hvertfall sånn,så har jeg fått suuper allergi på toppen,dette har resultert i tette bihuler og nese,+vanlige allergi plager,og siden jeg har vært tett så lenge og altså pustet med munnen så har jeg dratt på meg astmabronkitt!!

Disse ukene.har det vært minimalt med søvn,og jeg har nesten ikke vært ute,pga pollen :(

er sååå innmari lei,funger jo ikke....orker jo ikke gjøre noe med datteren min :/

MEN når det er sagt,så har jeg ikke hatt noen andre bivirkninger :) ingen gråte anfall eller noe..kanskje litt kortere lunte...

Håper vi får beskjed om at jeg har responert riktig på medisinene,så jeg kan trappe ned spray og begynne på sprøyter..

forhåpentligvis er vi ferdige med alt i slutten av mai....det er såååå spennende,litt slitomt og kjenne på så "doble" følelser,gruer meg,redd for at det ikke går,men samtidig tar jeg meg selv i og drømme om kulemage på sensommern osv :)

jaja,vi får nå se,er det en ting som er sikkert så er det at denne prosessen over 3 år har gitt meg is i magen...og jeg tar IKKE gleder på forskudd...velger heller og få en positiv overraskelse:)

Mht til vin osv så her jeg drukket det som vanlig,drikker ikke kaffe,og røyker ikke..er slank med bmi på 21,5..starter i dag med vitaminer,og folat(igjen) prøver også være litt mer aktiv,gå omveier,velge lengre turer med hunden osv :)

har også kuttet ut brus,unner meg kanskje ett glass i helgen..

MEN når vi starer på sprøyter,da er det slutt på ALL alkohol!!!!

Det er spennende og følge dere jenter,alright og kunne gå inn her og lese litt om liesinnende...

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer om 2: Du har jammen meg fått merke det i denne hormonstiumuleringen, huffa meg, hørtes ikkke bra ut. Hos meg har jeg kanskje bare hatt litt kortere lunte, og det får mannen bare leve med ;-)

Ul viste litt små egg, skal derfor øke medisinen i noen dager, så får vi se om gullegget kommer :rodmer:

Til alle dere som har igjennomgått dette eller vært på UL: Har dere fått beskjed om at dere har cyster? i så dall hvor store?

Det er jo en bivirkning av denne hormonstimuleringen... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Ikke fått cyster. Hos meg har alt forløpt helt normalt. Etter planen til sykehuset da.

Venter bare på å kunne ta graviditetstest og se resulatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått cyster. Hos meg har alt forløpt helt normalt. Etter planen til sykehuset da.

Venter bare på å kunne ta graviditetstest og se resulatet. :)

ja det blir spennende :-) Når kan du ta det da? er det ca 10 dager etter innsetting? :)

Hvordan gikk innsettingen? Man reagerer ulikt på smerter, men den sprøyten man får som bedøvelse i skjeden, er det veldig vondt? tykk nål?... uttak denne uken jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir spennende :-) Når kan du ta det da? er det ca 10 dager etter innsetting? :)

Hvordan gikk innsettingen? Man reagerer ulikt på smerter, men den sprøyten man får som bedøvelse i skjeden, er det veldig vondt? tykk nål?... uttak denne uken jeg:)

Ja Vettel hvordan var uthentingen og innsetingen?

Blir nok denne uken på meg også, så veldig spent:-)

Håper på en liten oppdtering fra deg, slik at meg og Sunnylove kan manne oss opp :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

:ler:

Ta det med ro! De færreste får store plager eller smerter ved uttak. :)

Fikk morfin, og mens man er mest rusa satt de bedøvelse, som jeg også grudde meg mest til. Men var så rusa at den ene siden merket jeg absolutt ingenting av, den andre siden som et lite myggstikk. Helt sant. :) De bruker veldig tynn nål. Snille og flinke og gode er de.

Innsetting var skuffende lite plager. Som en helt vanlig gynekologundersøkelse. Trodde liksom det skulle være med " å nå blir jeg befrukta!".... Men nei, de stakk inn spekulumet (obs: uten glidemiddel, det ødelegger miljøet for egget..), stakk inn ett plastikrør som jeg ikke merket noe av, og heller ikke kunne se på skjermen. Og det var dett. ;)

Tror det er to uker etter innsetting man tar test? Det er på torsdag, men om det er to uker etter uttak/ "liksom eggløsning" så er det tirsdag..... Har en test som ligger og venter på kjøkkenet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ta det med ro! De færreste får store plager eller smerter ved uttak. :)

Fikk morfin, og mens man er mest rusa satt de bedøvelse, som jeg også grudde meg mest til. Men var så rusa at den ene siden merket jeg absolutt ingenting av, den andre siden som et lite myggstikk. Helt sant. :) De bruker veldig tynn nål. Snille og flinke og gode er de.

Innsetting var skuffende lite plager. Som en helt vanlig gynekologundersøkelse. Trodde liksom det skulle være med " å nå blir jeg befrukta!".... Men nei, de stakk inn spekulumet (obs: uten glidemiddel, det ødelegger miljøet for egget..), stakk inn ett plastikrør som jeg ikke merket noe av, og heller ikke kunne se på skjermen. Og det var dett. ;)

Tror det er to uker etter innsetting man tar test? Det er på torsdag, men om det er to uker etter uttak/ "liksom eggløsning" så er det tirsdag..... Har en test som ligger og venter på kjøkkenet....

Takk for fin oppdatering :-) Håper det går like bra for oss andre, satser på det :-) Jeg kan gå igjennom hva som helst for å bli gravid :rodmer: så uansett smerte så må man bite tenna sammen!

DU får skrive en oppdatering om resultatet om du vil.

Ha en fin kveld alle prøvere:) :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering Vettel, det betrygga meg ganske godt:-)

Hvilken klinikk var du på?

Masse lykke til med testen denne uken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vettel

Bor i Göteborg, så er sykehus her i byen jeg går til. ;)

Tør ikke teste, livredd for å se den er negativ enda en gang! Forrige uke kunne jeg ikke vente men var for tidlig, nå tør jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Göteborg, så er sykehus her i byen jeg går til. ;)

Tør ikke teste, livredd for å se den er negativ enda en gang! Forrige uke kunne jeg ikke vente men var for tidlig, nå tør jeg ikke....

Sååå spennede Vettel :) lykke til..måtte det bli en dag du husker resten av livet,i positiv forstand!!

I morgen skal vi til ullevål,og se om jeg er nedregulert..hååååper det,vet ikke hvordan jeg skal takle en uke til på den fæle suprecuren :P

dvs at er alt ok i mrg,så kan jeg være ferdig med hele sulamitten om ca 2 uker...phuuu....DET skal bli godt,da jeg har 4 gravide på jobben i forskjelleige stadier,og hver eneste dag er en stooor påminnelse om hva vi ikke får til :(

Men uansett om det funker eller ikke,så skal det bli godt...hvis det ikke går,så skal jeg nyyyyte en bivirkningsfri sommer :D

bare kooose meg...

Men ønsker selvfølgelig at vi slipper unna med ett uttak/runde!!

Syntes forresten det er godt og lese om positive opplevelser rundt utttaket her,jeg gruer meg ikke veldig..men har generelt sykehus/lege skrekk..så jeg er mest veldig veldig spent!!!!

tenker at det er ca 15min av livet mitt,og det er det verdt :) men jeg skal nok ikke gruble for mye over det,bare la dagene flyyyy...

Ha en flott dag alle sammen,i oslo skinner sola :D

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende å ta resultatet... håper det blir et positivt svar! :takke:

Ja det skrives mye om negative hendelser, men er ikke alle som skriver om det positive visst det har gått bra. Lett for å bite i seg de negative opplevelsene folk har og kun lese det, istedenfor å fokusere på det det positive.

Men som du skriver drømmerom2: sant nok, ca 15 minutter av livet, og det er bare noe man må, og om smerten er helt forferdelig så må man bare bare bite tenna sammen :-)

På vei til klinikken observerte jeg mange mange som går med barnevogn....det vil jeg og! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle.

Jeg tok eggløsningsprøyten igår, og våknet i natt med grusomme smerter på den ene siden i underlivet. Jeg klarte ikke rør meg, klarte ikke krabbe meg til toalettet engang.. Men etter en hal dag i senga og ulike smertestillende midler. Ringte til klinikken som sa det var "normalt", jeg har PCOS og har veldig mange og store egg, så helt klart at noe var på gang der nede.

Nå sitter jeg i hotell senga og er heller spent på hva som skjer imorgen..Har egentlig ikke satt meg inn i det så utrolig, så hver dag lærer jeg noe nytt:-) Velger å fokusere på at dette er en positiv ting som snart er over isteden for å fokusere på det nagative rundt uthentingen imorgen:-)

Men et lite tips fra mitt møte med eggløsning sprøyten, det er mye luft i sprøyten, dette trodde jegat vi måtte ta ut (slik du må med andre sprøyter) men etter å ha gjordt det satte jeg sprøyten men fikk ikke presset ut innholdet. Var helt umulig!

Så vi måtte ringe klinikken kl 21.00 for å få dem til å ringe inn en resept til og dra å hente og sette ny;-) Så bare et lite tips, ta sprøyten som den er og ikke gjør noe med den, he he...

Venter også på Vettel sin test, sender gode tanker over....og håper den blir positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Takk for oppmuntring! Nå tør jeg iallefall ikke ta testen, skuffer flere enn bare meg og mannen. ;)

Trylle: Jeg tok ut luften fra eggløsningssprøyten, men det var eksakt samme sprøyte som jeg brukte før. Var din eggløsningssprøyte annerledes? Rart de ikke forklarte det da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sprøyte som var normal, de sprøytene jeg tok før var som penner.

Men men, fikk tatt den tilslutt. Glad jeg bor nærme vaktapotek. :takke:

Nå er det snart natten for meg, skal under "kniven" kl 8.30 imorgen tidlig :filer: ....

god natt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...