Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Hei dere som leser! :)

Tenkte bare å lage en liten tråd/forum for oss som igjennom prøverørsbehandling dette året... Håper å lykkes:)

Noen fler i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Hei dere som leser! :)

Tenkte bare å lage en liten tråd/forum for oss som igjennom prøverørsbehandling dette året... Håper å lykkes:)

Noen fler i samme situasjon?

Det finnes allerede en IVF-tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi går igjennom vårt første ivf-forsøk nå, etter 2 mislykkede insemineringer.

Veldig spennende og ganske krevende psykisk.

Skal hente ut egg til uken, så nærmer meg slutten på injeksjonene og nesesprayen nå,

gleder meg til det.Så gjenstår det bare å krysse fingrene!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi går igjennom vårt første ivf-forsøk nå, etter 2 mislykkede insemineringer.

Veldig spennende og ganske krevende psykisk.

Skal hente ut egg til uken, så nærmer meg slutten på injeksjonene og nesesprayen nå,

gleder meg til det.Så gjenstår det bare å krysse fingrene!!:)

Ok, ja krysser fingrene :jepp: Spennende tid vi også venter på å få denne timen :rødme: ... Krevende psykisk kjenner nok jeg også, viktig å være positiv, men samtidig ogsp litt realist for det er jo ikke sikkert at det går :lur: Men vi i en slik situasjon har jo et stort HÅP! :kgbaby:

Settes injeksjonene subcutant i magen? Har ikke hatt samtale ennå, men det venter vi på snarest.

Hva er problemet deres da? er det kvinnen eller mannen som er årsak?

Krysser fingrene for dette året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en IVF-tråd.

Jepp, det vet jeg, men skader ikke med flere :jepp: enkelte tråder har jo flere hundre, flere tusen svar, begrenset for alt man vil lese også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja krysser fingrene :jepp: Spennende tid vi også venter på å få denne timen :rødme: ... Krevende psykisk kjenner nok jeg også, viktig å være positiv, men samtidig ogsp litt realist for det er jo ikke sikkert at det går :lur: Men vi i en slik situasjon har jo et stort HÅP! :kgbaby:

Settes injeksjonene subcutant i magen? Har ikke hatt samtale ennå, men det venter vi på snarest.

Hva er problemet deres da? er det kvinnen eller mannen som er årsak?

Krysser fingrene for dette året:)

Ja, håper dette året blir et babyår:)

Er som du sier, er så viktig å være positiv, tror det har mye å si for resulatet og jeg. Samtidig ligger tanken på at det kanskje ikke går nå heller der og lurer. Men prøver å skyve den unna nå!

Får bare håpe, håpe!!:)

Hos oss er det jeg som er årsaken. Fikk påvist endometriose ved den utredende lapraskopien jeg var igjennom i mai i fjor. Ante ikke at jeg hadde det, hadde aldri merket noe til det. Er veldig lite da, og de fikk brent det vekk da. Men det kan jo komme ganske raskt tilbake..

Hva er årsaken hos dere?

Injeksjonene settes subcutant i magen ja. Går fint det. Litt styrete bare. Men har heldigvis merket lite bivirkninger av dette her.

Satt eggløsningsprøyten i går kveld, så inn imorgen...

Spennende!! Og skummelt..

Hvor lenge har dere prøvd?

Håper dere får samtalen snart og får kommet i gang!

Krysser fingrene for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal in 2 februar for resepter, informasjon, etc.

Skal ha full ICSI vi. :)

Her er det mannen som har dårlige og få svømmere. Jeg har normal syklus, men tidligere hatt laaange. (Før 45-50 dager, nå 30 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper dette året blir et babyår:)

Er som du sier, er så viktig å være positiv, tror det har mye å si for resulatet og jeg. Samtidig ligger tanken på at det kanskje ikke går nå heller der og lurer. Men prøver å skyve den unna nå!

Får bare håpe, håpe!!:)

Hos oss er det jeg som er årsaken. Fikk påvist endometriose ved den utredende lapraskopien jeg var igjennom i mai i fjor. Ante ikke at jeg hadde det, hadde aldri merket noe til det. Er veldig lite da, og de fikk brent det vekk da. Men det kan jo komme ganske raskt tilbake..

Hva er årsaken hos dere?

Injeksjonene settes subcutant i magen ja. Går fint det. Litt styrete bare. Men har heldigvis merket lite bivirkninger av dette her.

Satt eggløsningsprøyten i går kveld, så inn imorgen...

Spennende!! Og skummelt..

Hvor lenge har dere prøvd?

Håper dere får samtalen snart og får kommet i gang!

Krysser fingrene for oss:)

Vi har prøvd i 2 år uten å lykkes... Dere da?

skal du ha uthenting av egg nå noen av dagene? sprøyer er jeg heldigvis vandt til, jobber på sykehus selv, men blir selvfølgelig noe annet å sette dem på seg selv;)

Skummelt og spennde samtidig ja!

Årsaken hos oss er han... prøven hans er litt dårlig. Vet du hvor stor sannsynlighet det er å lykkes med prøverør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal in 2 februar for resepter, informasjon, etc.

Skal ha full ICSI vi. :)

Her er det mannen som har dårlige og få svømmere. Jeg har normal syklus, men tidligere hatt laaange. (Før 45-50 dager, nå 30 dager)

ok. Vi venter på svar om vi må ta ivf eller det samme som dere. årsaken er nedsatt sædkvalitet. hvordan var morfilitet i % på hans prøve? har også normal syklus jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synnylove: Fikk ikke noe %-tall. Bare at sjansene med ICSI var mye større enn ved vanlig IVF, så de trodde det ville være bortkasta. Så regner med prøvene var temmelig dårlige...

Er forresten 3 år siden jeg sluttet på P-piller, men ca 22 prøveperioder som er reelle på grunn av lang syklus, jobbreiser, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synnylove: Fikk ikke noe %-tall. Bare at sjansene med ICSI var mye større enn ved vanlig IVF, så de trodde det ville være bortkasta. Så regner med prøvene var temmelig dårlige...

Er forresten 3 år siden jeg sluttet på P-piller, men ca 22 prøveperioder som er reelle på grunn av lang syklus, jobbreiser, etc.

Ja det er flere år siden jeg også sluttet på p-piller... Siden mannens prøve også er svak i vårt tilfelle, så blir det vel også ICSI på oss også, løper i postkassen hver dag og ser om timen kommer :takke:

Fikk dere ikke resultat på prøven i et brev der resultatet stod?

Håper dette blir et babyår, 11.11.11 hadde jo vært en kjekk dato, men ser ut til å ikke nå det med mindre det skjer et mirakel :sukk:

Skal dere offentlig ?(i så fall hvor?) eller privat?vi prøver offentlig først, og visst ikke det går så blir det vel å hoppe på det private :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her jeg! Det er så mange sider på den andre tråden at jeg blir helt svimmel... Henvisning til St Olavs ble sendt i går, så nå er vi i gang. Har prøvd uten suksess i 3,5 år, så nå er det på tide at det er vår tur! Det er ikke noe "feil" men verken meg eller mannen, bare naturen som ikke vil. Så da får vi tvinge den! :fnise: Bli i alle fall veldig spennende!! I følge gyn er det ca 3 mnd ventetid, så da håper vi at vi i alle fall får begynt på prosjekt minimaya i 2011 - om det ikke blir helt ferdig før det blir 2012!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hele innlegget forsvant da serveren lå nede...

Synnylove: Nei fikk ikke noe brev, mulig legen ramset opp noe tall, men la ikke merke til det. Var mest opptatt av faktumet at det ikke ble "bare" inseminasjon, som jeg trodde på forhånd. (egen diagnose ;) )

Satser på 29 november da alle tre mennene i familien har bursdag da, så venter en sønn den dagen. ;) Hvis ikke blir jeg suuur! Og tar til takke med jente eller gutt hvilken som helst dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar også gjerne hva som helst når som helst! Selv om det hadde vært veldig stas med en jente, i og med at huset er fullt av gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her jeg! Det er så mange sider på den andre tråden at jeg blir helt svimmel... Henvisning til St Olavs ble sendt i går, så nå er vi i gang. Har prøvd uten suksess i 3,5 år, så nå er det på tide at det er vår tur! Det er ikke noe "feil" men verken meg eller mannen, bare naturen som ikke vil. Så da får vi tvinge den! :fnise: Bli i alle fall veldig spennende!! I følge gyn er det ca 3 mnd ventetid, så da håper vi at vi i alle fall får begynt på prosjekt minimaya i 2011 - om det ikke blir helt ferdig før det blir 2012!

Ja det er bare til å kaste deg på her i denne tråden! :) Veldig kjekt det, er jo tusenvis av andre innlegg i de andre trådene, men kan jo fort bli tusner her og :-P

St.Olav skal vi også på faktisk. Kroppen er ikke alltid til å forstå, ihvertfall når dere begge er friske og at det er naturen som har skylden for uteblitt graviditet hos dere, i motsetning til at det er mannen som er "problemet" i vårt tilfelle:) men er så glad for at det finnes hjelp som kan oppfylle vår store drøm forhåpenligvis :-)

så da blir det nok et påbegynt prosjekt i 2011 ja, skal deres unge hete maya siden du skrev prosjekt minimaya? :lur:

Jeg satser på en gutt jeg på første, men tenk om tvillinger da, vi med prøverør har jo økt sannsynlighet for dette! hadde jo vært greit med to på rappen, så slipper man å gå igjennom alt en gang til, selv tenker jeg at to holder, men først må jeg klare å få en til verden først, før jeg snakker om to ;-)

kjenner flere som har vært på st.olav som skryter veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne :)

Hadde 1.fryseforsøket i går, så da er det jo bare å vente til den 14.02 for testing.

Lykke til alle sammen! Håper 2011 blir vårt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille s' lykke til!

Idag var vi og fikk resepter og sprøyter og hundre tonn informasjon. Urk. Glad mannen kan sette sprøyter, så det får han ta seg av!

Dessverre ikke før uke 16 at de hadde ledig på ivf-klinikken, så må vente nesten to sykluser før start. Og det betyr i uke 17/18 for min del, utfra beregnet syklusdager.

To saker jeg er nervøs for:

1. At mensen skal bli meget forsinket to ganger, uke 21 skal nemlig mannen på reise bort på jobb....

2. At mannen ikke er hjemme i de dagen jeg må ha sprøyte så jeg må ta de selv... Tror ikke jeg greier det altså! (jadda, vet andre gjør det. ;) )

Men hadde jo dog vært utrolig flott at jeg ble gravid helt av meg selv i ventetiden!! Enn så lenge får veska med sprøyter og annet skummelt innhold vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grua med veldig til sprøytene, men det gikk faktisk fantastisk bra! :) Etter noen dager så går det av seg selv, tenker til slutt ikke over det engang... Så ikke noe å bekymre seg for Vettel. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg også til sprøyter... Er utrolig pysete når det kommer til å påføre meg selv smerte... Merkelig du! Ellers vil jeg nok helst ha bare en minimaya, ellers må vi kjøpe større bil! Men blir det to så gir jeg ikke en bort, for å si det sånn! ;) Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som skjer, men skal inn for blodprøve 2. 3.el 4. syklusdag. Så får vi ta det derfra! Legen er heldigvis en trivelig fyr, og han ble veldig glad da vi endelig bestemte oss for ivf! :knise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg også til sprøyter... Er utrolig pysete når det kommer til å påføre meg selv smerte... Merkelig du! Ellers vil jeg nok helst ha bare en minimaya, ellers må vi kjøpe større bil! Men blir det to så gir jeg ikke en bort, for å si det sånn! ;) Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som skjer, men skal inn for blodprøve 2. 3.el 4. syklusdag. Så får vi ta det derfra! Legen er heldigvis en trivelig fyr, og han ble veldig glad da vi endelig bestemte oss for ivf! :knise:

Hei Mayami,

kaster meg inn i tråden her :) Jeg er også en av de heldige som skal få prøve nå i 2011,- har prøvd "vanlig" bla. med Pergotime i over 3 år nå, så det er vel på tide.

Tror forøvrig at du og meg har kommet akkurat like langt. Har kun igjen en blodprøve som skal taes 2-3 dag, og så er det på sprøyter osv. fra neste mnd.

Kjekt å vite at vi er flere :)

Krysser fingre for alle her inne!!

Lille Tussi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...