Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

hei alle prøvere :))

Har ikke akkurat vært veldig mange klaff med oss her inne på denne gruppen...

Jammen tungt å være i en slik situasjon, slitsomt å hele tiden vite at noe kan gå galt.

Ble selv overstimulert og eggene ble da for små til å brukes, utenom ETT, det ble lagt i frysen pga jeg ikke kunne få det inn pga overstimuleringen. Så har ventet i hele sommer.

MEN IDAG VAR DEN STORE DAGEN <3 idag var jeg på sykehuset og forhåpentligvis fikk inn gullegget <3 Vente vente i to laaaange uker!!!

Denne dagen har jeg ventet på i laaaaaang tid.......

Det var DEG det ja :) masse lykke til.. koslig og se at "alle" dukker opp her igjen...

Altså, "koslig".........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

henger meg på denne tråden... vi har prøvt i snart fire år, mannen har fått testresultat at kvaliteten og mengden er dårlig... så i dag har vi sendt søknad til st. olav om prøverør:) mange tanker som svirrer rundt i hodet... betryggende å vite at det er flere der ute med samme skjebne:)

:velkommen: Kalimera82 :)

Koslig med noen nye å, selv om jeg ikke ønsker at folk skal ende opp her!!

Da har du en spennende tid foran deg.. Vi er selv på 3.året, men er under kategorien uforklarlig barnløse!!

Runde 2 strax rundt hjørnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sol i sinnet, det var jo veldig likt med oss to:)Siden du har vært gjennom dette før en gang, kan det være jeg spør deg om forskjellig:) og takk Pusilus:) lykke til dere også! Det blir veldig spennende...jeg prøver ikke ha for store forhåpninger..Jeg føler meg også veldig heldig som har barn fra før. Men så var det dette kjærlighetsbarnet med min nye mann da:) Gruer meg meg til å komme i kunstig overgangsalder, og til egguttaket. Veldig flott med dette forumet der vi kan støtte hverandre og komme med råd og erfaringer.

Ha en flott dag i dag. her skinner sola nå, må ut og nyte den snart:)

Bare spør :) Svarer på det jeg kan..

Har i dag fått opplegget fremover: Spray start med synarela: 24/8

Sprøyte start med gonal f penn: 8/9

Kontroll: fredag 16/9.

Håper jo da på uttak samme helgen eller påfølgende man/tir :D

Forrige runde, sprayet jeg med suprecur i 5 forferdelige uke, denne gangen med ny spray og KUN 3 uker håper jeg det skal gå suuupert :)

Samme sprøyter, disse er lette og sette og ga ingen bivirkninger!!

I dag er jeg GLAD over at det blir en "kort" runde denne gangen :D

Jeg føler meg også heldig som har barn, men da vet jeg hva jeg evt går glipp av!!

Skikelig kjipt og tenke at jeg kanskje ikke får oppleve det igjen, med mannen min :(

Forumet her er suupert, men husk at alle er forskjellige og man reagerer forskjellig!!

Les det POSITIVE, sil ut det negative... Ta en dag av gangen, og prøv og ikke grue deg.. Er det en ting jeg har lært etter runde en, er at det er ikke vits og grue seg. jobb med det!! Det hjalp meg :)

Endret av sol i sinnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått brev fra st olavs med datoer for oppstart av medisin for runde to... Føler at jeg er mer positiv denne gangen, mindre spent, i og med at jeg vet hva jeg går til. Kanskje det har positiv virkning...? Har uansett kommet til den konklusjonen at det er greit uansett hvordan det blir. Hvis vi får et barn til er det absolutt ønsket og kommer til å bli elsket over alt på jord, men hvis det ikke skjer, er jeg fornøyd med livet som det er. Tassene blir større og mer selvstendige for hver dag som går og je kan fokusere på å gjøre ting for mec selv som jeg synes er moro.

Men det blir spennende med runde to! :) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe inn siste mensdato i slutten av august. Merker at jeg kvier meg. Er så leeeei..... Har ikke det minste lyst til sprøyter, etc. Vil få det til uten masse fravær på jobben. (er ny i jobben, vikariat til jul...)

Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått brev fra st olavs med datoer for oppstart av medisin for runde to... Føler at jeg er mer positiv denne gangen, mindre spent, i og med at jeg vet hva jeg går til. Kanskje det har positiv virkning...? Har uansett kommet til den konklusjonen at det er greit uansett hvordan det blir. Hvis vi får et barn til er det absolutt ønsket og kommer til å bli elsket over alt på jord, men hvis det ikke skjer, er jeg fornøyd med livet som det er. Tassene blir større og mer selvstendige for hver dag som går og je kan fokusere på å gjøre ting for mec selv som jeg synes er moro.

Men det blir spennende med runde to! :) Ha en fin kveld!

Når ble det da Mayami?? :) Høres ut som du er inne i en god periode med tankene dine, har sånne her å.. men de går so oftest over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ringe inn siste mensdato i slutten av august. Merker at jeg kvier meg. Er så leeeei..... Har ikke det minste lyst til sprøyter, etc. Vil få det til uten masse fravær på jobben. (er ny i jobben, vikariat til jul...)

Blæ!

Spennende!!

Vi har sprystart på ons.... grøøøøssss!!!!!!!!!!!!!

Jeg slipper helt fravær, fremtil uttak og sykemld etter det, DET er jeg veldig lettet for :)

Rimelig lei jeg å, men denne gangen skal jeg være ferdig rundt 16. sep!

DET GÅR fORT!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

I dag begynte jeg på spray!! Litt skummelt, og veldig spennende. Spent på bivirkninger...har en krevende jobb, så veldig spent på om det vil påvirke meg der. Er det slik at det er vanlig å bli sykemeldt etter egguttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på spray 31.aug og så går det slag i slag. UL 22.sept. God periode nå, men som du sier går det nok over! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan litt for mye om utviklingspsykologi, og det skremmer meg å skulle ta over et barn på flere måneder /år, og ikke vite nøyaktig hva det barnet har vært igjennom på forhånd, og hvilke skader som kan være påført mentalt og hvilken påvirkning dette kan ha gjennom oppveksten. Det er som regel en grunn til at barn blir adoptert bort, og sannsynligheten er stor for at barnet har gjennomgått noe negativt før det endelig kommer til adoptivforeldrene.

- det er dyrt (har ikke undersøkt veldig mye, men mener å ha sett en pris på ca 100 000?) og ventelisten er uhorvelig lang. I tillegg må man igjennom en rekke godkjenninger og store mengder byråkrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan litt for mye om utviklingspsykologi, og det skremmer meg å skulle ta over et barn på flere måneder /år, og ikke vite nøyaktig hva det barnet har vært igjennom på forhånd, og hvilke skader som kan være påført mentalt og hvilken påvirkning dette kan ha gjennom oppveksten. Det er som regel en grunn til at barn blir adoptert bort, og sannsynligheten er stor for at barnet har gjennomgått noe negativt før det endelig kommer til adoptivforeldrene.

- det er dyrt (har ikke undersøkt veldig mye, men mener å ha sett en pris på ca 100 000?) og ventelisten er uhorvelig lang. I tillegg må man igjennom en rekke godkjenninger og store mengder byråkrati.

Vet ikke helt hvor du vil med dette??? her??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

I dag begynte jeg på spray!! Litt skummelt, og veldig spennende. Spent på bivirkninger...har en krevende jobb, så veldig spent på om det vil påvirke meg der. Er det slik at det er vanlig å bli sykemeldt etter egguttak?

spennende! jeg begynner i morgen tidlig, har seff blitt syk da :( er så kjipt med noe sånt når man skal ta de sprayene.. da jeg føler meg syk i hele kroppen av den!!

JA det er vanlig med syke mld samme dag som uttak, og en til 2 dager etter! Jeg hadde 3 dager etter, også avspaserte jeg resten av uken, orket ikke jobben akkurat da.. også hadde jeg ganske kraftige mens smerter etter uttaket, orket ikke gjøre mye annet en og ligge på sofaen :)

Selve uttaket gikk smertefritt altso..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER synarela allerede!!!!!

hater spray.

hater ivf

hater at jeg må gjøre det her mot kroppen min

hater og utsette forholdet for de grusomme hormonene

Hater og ikke vite om dette er forgjeves eller ei..

Sånn, det var dagens utblåsning!! Og siden hater er et ord jeg egenklig ikke bruker, så brukte jeg det nå.. for det beskriver akkurat det jeg føler!!!!

Og jeg er på dag 1.. OMG!!!! Dette blir laaaaaange 3 uker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og huff... Det hjelper jo ikke å si at alt er verdt det når alle her inne vet at det ikke er så enkelt å få barn som det ser ut som!! Det er jo ikke verdt det når det ikke virker!! Uansett, tror du trenger en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange frustasjoner og man går et steg fram og to tilbake når det ikke går veien som vi ønsker. Kan jo liksom hele tiden skje noe gale, og det er jo litt slitsomt....

men men, livet skal tydeligvis ikke være lett :)

Nå sitter jeg her og venter og prøver å få tiden til å gå... Fikk egget inn for et par dager siden ...ingen tegn til noe som helst...

Er det noen her som har blitt gravid uten symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Til sol i sinnet: Klem til deg!! Jeg håper det går veien for deg:) Jeg syns synd på kroppen min som må utsettes for hormonene, er på dag tre med spray...syns det går greit foreløpig. Men i natt våknet jeg og følte meg rar, varm og kald, hodepine. Når jeg våknet var jeg ok. Er litt trøtt. Vi må bare holde ut. Håpet er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar en tur innom her jeg :)

Vi er i gang med søskenforsøk nå og i morgen er det oppstart med Menopur sprøyter... kan ikke si at jeg gleder meg til det... men det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI.

Vil bare sende en stor :klem: til alle oss her inne. Det tar på å være i vår situasjon og det er ikke bestandig så lett å fortelle omgivelsene om hvordan vi har det, hvorfor vi ikke lykkes etc. Det er godt å ha dette forumet hvor vi vet hvordan de andre har det. Det gir oppmuntring til tunge dager, det gir delt glede og sorger om det skulle trengs.

Håper vi alle sammen lykkes med vårt høyeste ønske:EN LITEN SPIRE :kgbaby:

Selv venter jeg på innkalling fra sykehuset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre i dag... takk gud :)

MEN jeg tåler nok ikke disse sprayene, blir potte tett, slimhinner på str med wiener pølser og kløøøøøøøøøøøøøør i nesa og ansiktet!!

Men men, har vel kke no valg.. nå er det gudsjelov "bare" 3 uker, og ikke 5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ekstra gnist av håp til alle IVF'ere: Etter to negative ivf og et negativt fryseforsøk, 3 uker før jeg skulle begynne på spray for det siste offentlige forsøket (så ikke for oss å ta flere privat etterpå), har jeg testet positivt. Helt av oss selv. Ingen kjerringråd, ingen behandling, ingen hormoner. Kun vanlig, norsk sengekos, med pute under stumpen et par ganger til riktig tid.

Har begynt med en sport/hobby som tar ganske mye tid, og har tenkt i noen øyeblikk at hvis vi ikke får barn, så blir det bedre tid til hobbyen... Kanskje det som gjorde susen?!

Jeg tar en dag av gangen herfra, og syns det egentlig er en helt grusom ventetid dette her også... Vet jo at det kan gå galt hele veien, og vil liksom ikke håpe for mye. Eller som hun 100-åringen sa: "Jeg sluttet å bekymre meg når begge barna var kommet inn på gamlehjemmet."

:klemmer: til alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...