Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Gjest Vettel

Her har de ikke plass for runde to før i oktober. Skal ringe de i slutten av august, medsininoppstart i september og uttak/innsett i oktober....

Men nyter vin og slappe av ja!!

God sommer alle prøvere og slitere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei jenter.

Innom med et lite tankestrø. Har snakket med min kjære også, men han er nå ikke kvinne (tihi). Venter på innkalling til ullevål for fjerning av polypper. Vi har 1 forsøk igjen i det offentlige, og vi har ikke råd tio å gå privat. De siste ukene har to bekjente nedkommet med kort mellomrom, og en annen bekjent har testet pos på sitt 2.ivf med diagnose PCOS......kjenner jeg blir litt snurt, og litt engstelig. Snurt fordi "alle andre" får det til, og engstelig fordi jeg får tanker om at vi kan ende opp som ufrivillig barnløse.....det er skremmende å bare ha 1 forsøk igjen. Trodde selvsagt vi skulle klare det første, men som signaturen viser stemte ikke det.

Ikke har jeg blitt gravid igjen etter SA i fjor heller(som jeg har hørt er vanlig), så da er det kanskej ikke vår tur nå heller.

Sånn som utsktene ser ut akkurt nå blir det nok ikke noe inngrep på Ullevål før rundt mnd skifte nov/des. Resultatet av inngrepet vil bestemme når vi kan begynne på siste forsøket. Erfaringsmessig ønsker sykehuset at det skal gå 3 sykluser og start på spray i den fjerde....så da blir det kanskej forsøk neste sommer eller noe.

Dette ar bare en liten utblåsning. Har hatt litt tanker rundt det i det siste, siden det er bekjente som har nedkommet og teset pos.

Ønkser der en fortsatt god sommer.

Hilsen ei som fremdeles venter på spiren.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor tålmodige vi ivf,ere skal være!!!!!

Fatter ikke hvordan du, vi kommer oss fremover i det heletatt :(

Du har en lang vei og gå barnesangen... Håper du klarer fylle den vanskelige tiden med noe meningsfyllt??

JEG skal begynne og trene, hardt og gå ned i vekt!

Jeg er 172 og veier 64, vil ned til 60... min ideal vekt... nå har jeg bestemt meg for at jeg skal fylle den laaaaaaaaaaange tiden fremover med TRENING :( gruer meg allerede..

Vi skal ringe inn mens i aug, håper vi kommer i gang... med en gang!!

Gruer meg til de forferdelige medisinene igjen, skyver det foran meg merker jeg...

Her har 2 kollegaer fått, med 6 dager mellomrom, ei til skal ha i sep.. Det samme skal en meget nær venninde( som jeg ikke har sett siden hun ble gravid med nmr 2 :( ) har også en venninde som skal ha i november!!

Som om ikke DET var nok, så skal begge stesøstrene min ha i des, ohhh for en lykke.. 3 uker mellom.

Og min stebror ha i des...

HIMMEL som jeg gleeeeeeeeeeder meg til familie sammenkomster i jula.. NOT!!!!

Vi har 3 forsøk igjen vi da( hadde ett i mai, men ingen innsett) så sånnsett er det jo ok, MEN jeg har IKKE trua.. har mistet heelt motet :(

Jaja, vi får følge hverandre her... Masse lykke til med dagene/tiden fremover Barnesangen, så sees vi her etterhvert..

Fortsatt god sommer.. KLEM :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ringe inn mens igjen i august.. Har ikke den store troen på at det skal gå denne gangen heller, for sjansene minsker visst med antall forsøk.. Har en god sommer med vin og ferie i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har akkurat lest på nettet at polypper i livmoren kan virke som en hormonspiral og derfor hindre gravidetet? stemme det håper jeg å å få fjernet min(e) så fort som mulig.

Ringte sykehuset forrige uke og spurte hva de trodde. De antydet kanskje sept/okt, eller beg av november....så ble ikke så mye klokere. Hører jo fra dem når jeg blir innkalt......

har ingen plager jeg kan sette fingeren på. har de to siste periodene hatt kraftige menssmerter 2-3 dager før mensen kommer. Lite smerter under blødning. Har vært opptil 3 dager forsinket etter normal syklus. Om det er polypper/muskelknuter sin skyld vet jeg ikke. Jeg fyller 37 i høst, så det kan jo være kroppen prøver å fortelle meg ett og annet....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på dagen idag, helt ut av det blå, fikk jeg sterk følelse av at jeg ikke kommer til å bli gravid igjen. Så får venne meg til den tanken.....

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midt på dagen idag, helt ut av det blå, fikk jeg sterk følelse av at jeg ikke kommer til å bli gravid igjen. Så får venne meg til den tanken.....

:trist:

:klem: Jeg begynte å gråte i dag tidlig da en av tassene hadde satt på en CD med "Vi har ei tulle med øye blå". Kom plutselig over meg at vi ikke kommer til å få ei sånn ei noen gang.. uten at det foreligger noe som helst bevis på det da! Ventet mens i går, men det skjedde ikke noe. Kanskje i dag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe med knt min... Jeg er da Drømmer om 2 :)

Bare trist når sånne tanker kommer over en!!

Jeg har selv, hele prøvetiden hatt følelsen av at vi ikke kommer til og få barn sammen.

Blir så innmari fortvilet, men klarer liksom ikke og IKKE ta de 3forsøkene.

Vi starter på medisiner nå rundt 20. aug. Gruer meg sååååå sinnsykt :(

Hvordan ligger dere andre an?? når er neste runde for dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringen inn mens i morgen, den kom på fredag. så da er vi vel i gang med runde to i oktober, tenker jeg... med nye medisiner, bivirkninger, tanker og bekymringer... Usikker på om jeg orker enda en runde hvis det ikke klaffer nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringen inn mens i morgen, den kom på fredag. så da er vi vel i gang med runde to i oktober, tenker jeg... med nye medisiner, bivirkninger, tanker og bekymringer... Usikker på om jeg orker enda en runde hvis det ikke klaffer nå heller.

Hater akkurat dette kapittelet i livet mitt!!!

Skulle ønske jeg bare visste om det om til og gå eller ikke....

Er så lei av og leve i uvisshet, lei av og være sur, lei av og ikke ønske venninder og andre gravide den lykken jeg ikke kan få......

Venter på brev fra ullevål vi da, håper det ikke har blitt noe surr så vi blir utsatt en mnd!!!!!!!

DA klikker det for meg tror jeg.....

Jeg må ta en runde om gangen, aner ikke hvor jeg skal finne kreftene.. Jeg forstår deg godt Mayami :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mine nærmeste begynner å bli lei av "maset" mitt om hvor trasig det er, så det er greit å ha KG! :) Mine foreldre er i alle fall (forståelig nok) mer opptatt av broren min sin kommende.. lager vogge og strikker tepper og greier... får vel bare hive meg på jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jeg ligger an til innsetting av frys i sept/oktober, så nå er det bare å se hvordan kroppen ter seg fremover. Og med tanke på de næremeste, jeg snakker veldig godt med svigerforeldrene mine om dette men min familie nevner ikke noe om det :sjenert: Jeg er også glad for at jeg har mange andre å støtte meg på også, og KG er uvurderlig. Har fått trøst og godord her fra som har dratt meg opp til overflaten mer enn en gang.

Vi satser på at høsten blir en god jenter :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er ny her:) Skal begynne på spray mandag 22.august, noen som skal gjøre det noenlunde samtidig? IVF på Hausken siste halvdel av september...

Har to store barn fra før, men ønsker et med min nye mann, som har dårlige svømmere. Nærmer meg de 40, så det er vel middels sjanser for at vi skal klare det...men håpet er der...

Hadde vært fint å høre fra andre som starter behandlingen nå, eller nettopp har startet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Jeg er ny her:) Skal begynne på spray mandag 22.august, noen som skal gjøre det noenlunde samtidig? IVF på Hausken siste halvdel av september...

Har to store barn fra før, men ønsker et med min nye mann, som har dårlige svømmere. Nærmer meg de 40, så det er vel middels sjanser for at vi skal klare det...men håpet er der...

Hadde vært fint å høre fra andre som starter behandlingen nå, eller nettopp har startet..

:velkommen: ambera :) OG hei igjen Pusilus :)

JEG er meget likt med deg ambera. Starter på IVF runde 2 med spray ons 24.aug!!

Jeg har også ett barn fra før, hun blir åtte!!

Men da jeg er gift med ny mann, som jeg møtte da hun var to så ønsker vi oss veldig ett barn sammen..

Gled deg til en spennende, krevende og litt morsom( er alltid noen rare hendelser som skjer, mht medisinene og hvor de taes osv:) periode... TVI TVI..

Pusilus, har du på frys?? var det du som ble overstimulert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ambera, håper på full klaff for dere og behandling uten bivirkninger :klem:

Sol i sinnet, nei det var ikke jeg som ble overstimulert. Jeg hadde første uttak i mai i fjor som resulterte i fire flotte egg, jeg fikk da inn ett og det forsøket endte negativt. Siden da har jeg blitt gravid på to fryseforsøk, men mistet hhv i uke 19 og uke 7/8.

Nå er det siste egget som står for tur, og vi håper virkelig det holder helt i mål denne gangen :pls: Hvis det ikke klaffer blir det ny runde med spray, sprøyter og uttak senere på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ambera, håper på full klaff for dere og behandling uten bivirkninger :klem:

Sol i sinnet, nei det var ikke jeg som ble overstimulert. Jeg hadde første uttak i mai i fjor som resulterte i fire flotte egg, jeg fikk da inn ett og det forsøket endte negativt. Siden da har jeg blitt gravid på to fryseforsøk, men mistet hhv i uke 19 og uke 7/8.

Nå er det siste egget som står for tur, og vi håper virkelig det holder helt i mål denne gangen :pls: Hvis det ikke klaffer blir det ny runde med spray, sprøyter og uttak senere på høsten.

Huff, for en historie :(

Mistet i uke 19? utrolig tragisk.....

Krysser fingre for deg, og dere andre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei alle prøvere :))

Har ikke akkurat vært veldig mange klaff med oss her inne på denne gruppen...

Jammen tungt å være i en slik situasjon, slitsomt å hele tiden vite at noe kan gå galt.

Ble selv overstimulert og eggene ble da for små til å brukes, utenom ETT, det ble lagt i frysen pga jeg ikke kunne få det inn pga overstimuleringen. Så har ventet i hele sommer.

MEN IDAG VAR DEN STORE DAGEN <3 idag var jeg på sykehuset og forhåpentligvis fikk inn gullegget <3 Vente vente i to laaaange uker!!!

Denne dagen har jeg ventet på i laaaaaang tid.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en historie :(

Mistet i uke 19? utrolig tragisk.....

Krysser fingre for deg, og dere andre :klemmer:

Det har vært et år fyllt med flest nedturer dette, men jeg er omgitt av gode mennesker som passer på meg og haler meg opp når jeg trenger det og gir meg en skulder å gråte på om det er det som behøves. Jeg har gode venner og uvurderlige kolleger :hjerte:

Krysser alt jeg har for deg synnylove :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på denne tråden... vi har prøvt i snart fire år, mannen har fått testresultat at kvaliteten og mengden er dårlig... så i dag har vi sendt søknad til st. olav om prøverør:) mange tanker som svirrer rundt i hodet... betryggende å vite at det er flere der ute med samme skjebne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sol i sinnet, det var jo veldig likt med oss to:)Siden du har vært gjennom dette før en gang, kan det være jeg spør deg om forskjellig:) og takk Pusilus:) lykke til dere også! Det blir veldig spennende...jeg prøver ikke ha for store forhåpninger..Jeg føler meg også veldig heldig som har barn fra før. Men så var det dette kjærlighetsbarnet med min nye mann da:) Gruer meg meg til å komme i kunstig overgangsalder, og til egguttaket. Veldig flott med dette forumet der vi kan støtte hverandre og komme med råd og erfaringer.

Ha en flott dag i dag. her skinner sola nå, må ut og nyte den snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...