Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En leser jo alltid som disse værsting landene i avisen , men det jeg alltid lurer på er hvordan andre muslimske land egentlig fungerer (de man ikke leser om fordi de ikke er værsting land ) ?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hmm fant et land her da

http://no.wikipedia.org/wiki/Bahrain

virker jo ikke så galt

?

Og så kan du legge til Quatar, Dubai, Abu Dhabi og Kuwait. Fine vestlig-orienterte stater. Så lenge en har penger... Men gå og hold kjæresten din i hånda og gi vedkommende et kyss offentlig. Lykke til er vel alt jeg har å si der :roll:

• Liker 2
Skrevet

La meg si det slik, denne ukulturen er ikke ukjent. Etter en måned i et arabisk land gikk jeg fra å være innvandrings vennlig til å bli livredd for å få en for høy andel mennesker med islamsk bakgrunn inn i landet.

Det er en ukultur å sette religion fremfor sivile lover. Det er en ukultur å tvinge kvinner inn i telt. Det er en ukultur å nekte kvinner å kjøre bil. Det er en ukultur å kreve at kvinner skal kun stelle for mannen. Det er en ukultur å holde slaver. Det er en ukultur å se på ikke-islamske som søppel en kan gjøre hva en vil med (voldta, drepe, lemleste o.l.).

Ta en tur ut i verden og føl disse kulturene på kroppen...

Jeg synes det skulle vært mer likestilling jeg også, men det har jeg ingenting med.

Det er deres kultur og det er mye positivt i den også.

Ikke alle er slik som du vil ha det til, og det er heller ikke sånn at det er slik du beskriver det over alt.

Kristendom har en god del negative sider den også.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg synes det skulle vært mer likestilling jeg også, men det har jeg ingenting med.

Ikke alle er slik som du vil ha det til, og det er heller ikke sånn at det er slik du beskriver det over alt.

Har ingenting med?!? Hør her, dette er synspunkter som importeres over en lav sko. Du vil veldig fort få kjenne på kroppen hva dette vil bety for deg som kvinne om du ikke reagerer nå. Den friheten du tar for gitt til å si hva du mener på KG vil fort forsvinne. I en islamsk/arabisk/pakistansk kultursmørje vil KG ikke en gang få lov å eksistere.

Når det gjelder kristendommen så er jeg ikke mindre kritisk til den. Heldigvis blir den norske kulturen mer og mer sekularisert. Jeg er vokst opp i bedehusmiljøene og kjenner faenskapet fra innsiden. Men de norske kjerneverdiene, der menn og kvinner har lik verdi, står for fall ved denne ukritiske kulturimporten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Drev og tittet på endel forskjellige land med overveiende andel Muslimsk befolkning rundt omring i verden og fellesnevneren for de jeg så på : så på Iran , Afghanistan , Algerie , Syria , Libya , Gaza stripen , Jordan og Bahrain er at de omtrent alle sammen er kjent for å være urolige områder med mye krig eller land som omtrent befinner seg på steinaldernivå i utvikling .

Bahrain er unntaket og det stod om landet at det ble regnet for å være midt østens finansielle sentrum med 90 % av befolkningen som gikk på skole ( 85 %jenter) , men dette er også et land hvor kongen har begynt å innføre endel demokratiske reformer .

Jeg tror ikke nødvendigvis noen religioner er så mye bedre enn andre , men jeg tror at demokratiske prinsipper å styre et samfunn på , er langt overlegent et styresett som gjennomsyres av religion .

Grunnen er ganske enkel :

Grunnlaget for mange av verdensreligionene idag ble lagt for flerfoldige av år siden og passet kanskje til den tiden den ble laget på ( Muhammed skal vel ha levd på 600 tallet eller noe sånt ) , men tidene og menneskene forandrer seg og hvis man da prøver å basere et styresett på noe som hendte i fortiden vil man jo alltid legge seg etter land som er mer tilpasningsdyktige og som lager regler som er unnfanget ved at de som lever IDAG får uttale seg og bestemme .

Endret av mousepad
Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet

Bolledeig - admin

Skrevet

Bahrain er unntaket og det stod om landet at det ble regnet for å være midt østens finansielle sentrum med 90 % av befolkningen som gikk på skole ( 85 %jenter) , men dette er også et land hvor kongen har begynt å innføre endel demokratiske reformer .

I Bahrain fengsler de 10-åringer for uønsket politisk aktivitet:

http://www.aimislam.com/categoryblog/1800-bahrain-human-rights-two-children-aged-10-sentenced-to-imprisonment.html

• Liker 2
Skrevet

Har ingenting med?!? Hør her, dette er synspunkter som importeres over en lav sko. Du vil veldig fort få kjenne på kroppen hva dette vil bety for deg som kvinne om du ikke reagerer nå. Den friheten du tar for gitt til å si hva du mener på KG vil fort forsvinne. I en islamsk/arabisk/pakistansk kultursmørje vil KG ikke en gang få lov å eksistere.

Når det gjelder kristendommen så er jeg ikke mindre kritisk til den. Heldigvis blir den norske kulturen mer og mer sekularisert. Jeg er vokst opp i bedehusmiljøene og kjenner faenskapet fra innsiden. Men de norske kjerneverdiene, der menn og kvinner har lik verdi, står for fall ved denne ukritiske kulturimporten.

Norge er Norge uannsett hvor mange muslimer som kommer inn.

Det er ikke sånn at Norge automatisk blir et helvete å bo i.

Jeg sier ikke at de skal få holde på akkurat som de vil når de kommer til Norge. De samme reglene som gjelder for oss, skal gjelde for dem.

Hva er det du er redd for?

Skrevet

Og i Storbritannia så har det vel vært eksempler på at de også under 10 år har blitt fenglet , riktignok ikke for politisk aktivitet , men allikevel ..

Det er ikke så lenge siden man henrettet tilbakestående mennesker i USA heller .

Gjest Ateist
Skrevet

Drev og tittet på endel forskjellige land med overveiende andel Muslimsk befolkning rundt omring i verden og fellesnevneren for de jeg så på : så på Iran , Afghanistan , Algerie , Syria , Libya , Gaza stripen , Jordan og Bahrain er at de omtrent alle sammen er kjent for å være urolige områder med mye krig eller land som omtrent befinner seg på steinaldernivå i utvikling .

Jeg tror ikke nødvendigvis noen religioner er så mye bedre enn andre , men jeg tror at demokratiske prinsipper å styre et samfunn på , er langt overlegent et styresett som gjennomsyres av religion .

Du er totalt ute og kjører.

De aller fleste religioner har ikke noe skille mellom politikk og gudstro. Islam er ekstremt i så tilfelle. Muhammeds ord, liv og levned gir leveregler ned til de minste detalj for enhver troende. Det er ikke rom for noe demokrati innen islam. De er motsetninger. Derfor finnes det heller ingen muslimske demokratier.

Kristendommen har et skille mellom gudstro helt fra begynnelsen av. "Gi keiseren hvad keiserens er, og Gud hvad Guds er!" sa for eksempel Jesus. Derfor har det vært relativt enkelt å

Det er ikke tilfeldig at demokratiet oppsto i kristenheten. Det var kun snakk om tolkninger som lå i dagen. Å innføre demokrati i en islamsk stat vil si å rive bort det meste av fundamentet for religionen.

Kristendommen har gitt opphav til demokrati, kunst, innovasjon og filosofi og kort sagt hele den moderne verden. Den islamske verden har intet av dette. Muslimer stirrer nærmest utelukkende bakover i historien og er sykelig opptatt av en eller annen urett de mener å ha blitt påført en gang i historien.

Dessverre er de fleste ateister, og særlig europeiske ateister, så innbitte kristenhatere og så historieløse at de ikke er i stand til å se forskjell på religionene. Derfor er også Europa på vei utfor stupet.

• Liker 1
Skrevet

Spør de titusenvis av nordmenn som har flyttet ut av Groruddalen pga. den uønskede berikelsen om hvorvidt det var godt å bo der eller ikke.

Svaret blir garantert et helt annet enn det multikulti-vaset Jens og Jonas kommer med.

Bygdefolket og tildels Oslo vest har forrådt alle nordmenn i Groruddalen. De ville aldri tolerert noe slikt hjemme hos seg selv. Og så kan de sitte der i villaene sine og snakke om hvor flott Norge er. :spy:

• Liker 2
Skrevet

Spør de titusenvis av nordmenn som har flyttet ut av Groruddalen pga. den uønskede berikelsen om hvorvidt det var godt å bo der eller ikke.

Svaret blir garantert et helt annet enn det multikulti-vaset Jens og Jonas kommer med.

Bygdefolket og tildels Oslo vest har forrådt alle nordmenn i Groruddalen. De ville aldri tolerert noe slikt hjemme hos seg selv. Og så kan de sitte der i villaene sine og snakke om hvor flott Norge er. :spy:

Rasistisk m.a.o.

Gjest Oslojente, 35
Skrevet

Er det meg det er noe galt med når menn alle forteller hvor vakker og fin jeg er, OG at de gjerne vil ha barn, men når det kommer til stykket så stikker de..og årene går og snart ligger man i grava. Så norske menn kan takke seg selv. ELLER så oppfører de seg faktisk som muslimske menn selv!

Enig, norske menn kan takke seg selv for at det ikke fødes barn i dette landet. De tar jo null initiativ..og om de drister seg til det etter å ha drukket alkohol, følger de ikke opp, og er ikke konsekvente!

Om det er slik at Norge (Oslo?) overrennes av muslimske menn/andre utenlandske menn, så ønsker jeg de velkommen. Velkommen til Oslos single, voksne, velutdannede kvinner: for vi har ingen norske menn rundt oss.

De er nemlig opptatt, eller om de er single, så er de for unge for oss.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg sier ikke at de skal få holde på akkurat som de vil når de kommer til Norge. De samme reglene som gjelder for oss, skal gjelde for dem.

Hvor naiv ER du?

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Rasistisk m.a.o.

Nei. Det er en konsekvens av å ikke lenger kunne leve med norske verdier i Norge å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det er en konsekvens av å ikke lenger kunne leve med norske verdier i Norge å gjøre.

Jeg er helt enig. Min ene sønn som ikke engang aner hva rasisme er liker seg rett og slett ikke på skolen lenger der mesteparten er muslimer, og det ser ut til at det er mange som er født på slutten av 90 tallet som nå herjer rundt i gjenger og skal ta andre for både det ene og det andre, der æreskodeksen står høyt i kurs. For dem er det jo ære i å slå andre mest mulig, også når man ligger nede forsvarsløs, det gir de som utfører dette makt innad i gjengen, makt og status. Så vi kommer til å bytte skole til høsten.

Det sier seg jo også selv at når flertallet i Norge blir musmlimer, de har flertall i regjering og Storting så kommer neppe vår Grunnlov lenger til å gjelde. Og blir de ikke i flertall så skaper de så mye frykt at de vel vil styre det meste uansett. Verden er blitt et grusomt sted å være....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er naiv. Vent og se når de kommer i flertall og endrer grunnlovene.

De sitter vel ikke trygt så mange år hvis man ser litt frem i tid. Groruddalen er ikke bare preget av gjenger, men også av småbarn som bråker bortsett fra midt på dagen. De bråker og støyer til midnatt. Er det rart man flytter derfra?

Jeg har ikke noe i mot hudfarge, men religiøse fanatikere synes jeg burde blitt sendt til hjemlandet.

• Liker 1
Skrevet

Enig, norske menn kan takke seg selv for at det ikke fødes barn i dette landet. De tar jo null initiativ..og om de drister seg til det etter å ha drukket alkohol, følger de ikke opp, og er ikke konsekvente!

Om det er slik at Norge (Oslo?) overrennes av muslimske menn/andre utenlandske menn, så ønsker jeg de velkommen. Velkommen til Oslos single, voksne, velutdannede kvinner: for vi har ingen norske menn rundt oss.

De er nemlig opptatt, eller om de er single, så er de for unge for oss.

Jepp, gjør den Norske mannen til syndebukk, som dere alltid gjør når det er noe dere ikke får til. :filer: Om dere også hadde tatt litt initiativ selv, så skal dere nok se at det hadde blitt mye lettere å treffe menn, men jeg antar at en passiv og behagelig tilværelse dere dere kan sitte og skumme fløten blant menn er litt for behagelig å forlate.

Det finnes nok av single, Norske menn som ønsker barn. Men det har dere jo ikke tid til, for etter å ha soset en 5-6 år på intetsigende studier, så skal dere jo reise mest mulig og "realisere dere selv" slik at dere ikke får tid til å få barn.

Ja, det var satt på spissen, men det er nok nærmere sannheten enn mange kvinne liker å innrømme. For øvrig er det rart at ikke kvinne selv ønsker å begrense import av uheldige kulturelle elementer som potensielt kan definere kvinner som annenrangs borgere. Nei, alt ved Islam er ikke negativt, men det er du som kvinne som har alt å tape ved å velge å ikke være bevisst i forhold til hvilke fremmedkulturelle elementer vi bør akseptere.

Jepp, jeg venter på at rasismekortet blir dratt frem nå. Til de som bare sitter og klør i fingrene og venter på svare på innlegget mitt med sinte og formanende tastetrykk: Spar dere. For om dere mener at det å ikke godta at kvinner blir undertrykket er det samme som å være rasistisk får dere bare mene det.

• Liker 1
Skrevet

De sitter vel ikke trygt så mange år hvis man ser litt frem i tid. Groruddalen er ikke bare preget av gjenger, men også av småbarn som bråker bortsett fra midt på dagen. De bråker og støyer til midnatt.

Det pumpes helt vanvittige beløp inn i Groruddalen. Det holder muslimene i ro. Den dagen oljeinntektene synkter og både den direkte og indirekte velferden må strammes inn, vil vi få nøyaktig de samme tilstander som i Rosengård i Malmø.

Berikelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...