Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Valiant
Skrevet

merkelig jeg har også vært i Tyrkia og jeg så svært få kvinner gå i hijab

ikke tro alt du leser i media

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte ei som hadde vært i Tyrkia for 20 år siden si det samme.

Jeg tror det bare er toppen av isfjellet vi får høre om i media. Det var vel heller ikke synesbedrag når en ung muslimsk mann holdt appell og hyllet Al-qaida og terror...

Om du tror du kan manipulere meg så tar du skammelig feil. Men jeg er neppe noen trussel, men når flere og flere åpner øyene så....De fleste nordmenn tenker selv og er ikke avhengig av å opptre i flokk.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Når de begynner og tvinge ikke muslimer til og gå med hijab så kan vi snakke. Og de fleste kvinner som går med hijab blir ikke tvunger.

så ja det er paranoia. Du burde dra rundt i muslimske land og du vil bli overrasket over hvor mange muslimske kvinner som ikke går i hijab

Det var heller ingen som tvang norske kvinner til å kun holde seg på kjøkkenet på 50-tallet... :roll:

Det var en måned i et arabisk land som gav meg "paranoia". Å se kulturen, slik den fungerte i det landet, har gitt meg total avsmak for enhver kultur som er befengt av "islamske" verdier.

Skrevet

Denne kronikken i Aftenposten likte jeg svært godt (men synes det er interessant at de ser ut til å bruke ordet "muslim" som et kulturelt begrep mer enn et religiøst):

Rom for alle stemmer

Gjest brutal_mann
Skrevet

Denne kronikken i Aftenposten likte jeg svært godt (men synes det er interessant at de ser ut til å bruke ordet "muslim" som et kulturelt begrep mer enn et religiøst):

Rom for alle stemmer

Fra kronikken " Fødselstallene avtar med økt utdanning, deltagelse i arbeidslivet og generell opplysning ".

Jaha... Hvor mange av de førstegangsimporterte konene til muslimske menn i Norge får økt utdanning? For det er kvinnen som er nøkkelen her. Og i de kulturer vi snakker om er ikke kvinnens røst tillagt noen særlig verdi.

Skrevet

Jeg har sett flere hijabbærende kvinner som tar høyere utdanning på universitetet jeg går på, både av "førstegenerasjon" og deres barn. At det er noen kvinnner, spesielt fra de som er innvandrende, som er undertrykt og blir nektet utdanning tviler jeg ikke på. Men deres barn, og nå etter hvert barnebarn, vokser opp i et norsk samfunn, og flere av dem tar utdanning. Ellers så tar artikkelen opp flere viktige poeng enn den setningen du trakk ut.

Skrevet

Rom for alle stemmer

Ja, og så? Er det ikke i virkeligheten et manglende skille mellom religion og kultur? Begge deler omfatter da kollektive preferanser med en viss fordeling av holdninger, verdier og deltakelse.

Skrevet

Newsflash:

Jeg er ateist.

Du preker til koret. Så langt det som går på hellige bøker og respekten for dem.

Poenget var selvsagt at hijab er politikk, ikke religion.

Pfft... Manipulerende falsk dikotomi.

Same shit.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg har sett flere hijabbærende kvinner som tar høyere utdanning på universitetet jeg går på, både av "førstegenerasjon" og deres barn. At det er noen kvinnner, spesielt fra de som er innvandrende, som er undertrykt og blir nektet utdanning tviler jeg ikke på. Men deres barn, og nå etter hvert barnebarn, vokser opp i et norsk samfunn, og flere av dem tar utdanning. Ellers så tar artikkelen opp flere viktige poeng enn den setningen du trakk ut.

At de bærer hijab skremmer meg. Da er de den type mennesker som tror på et større liv etter dette. Fåfengt idioti som er ødeleggende for vitenskapen og som gjør at de ikke setter pris på det ene livet vi faktisk har. Å vite at en er omgitt av mennesker som gir faen i om de dør nå, og som har null skrupler å ta andre med seg i dragsuget, det skremmer meg. Det har det gjort siden jeg trasket inn og ut av bedehus som barn.

Artikkelen hoppet glatt bukk over det viktigste. Nemlig at de kulturer som har islam som sin hovedreligion er kulturer med et kvinne og menneskesyn som må bekjempes på alle vis. Jeg fatter ikke hvordan frie norske kvinner kan ta imot disse kvinneundertrykkende samfunnene med åpne armer. Disse kulturene har en grunnleggende idé om at de er eksepsjonelt mye mer verdt enn alle andre, og har samme kolonisme tanker som britene hadde for noen århundrer siden. Problemet er at samme kulturer er motstandere av demokrati, frihet for kvinner og den grunnleggende tanken om at alle mennesker er like mye verdt. Å holde disse kulturene ute fra Norge anser jeg som en plikt for menneskeheten. I stede for å importere ondskap må vi begynne å eksportere godskap. Et ledd er å kvele patriartiske idéer og religioner.

Gjest pastablasta
Skrevet

[....]

Artikkelen hoppet glatt bukk over det viktigste. Nemlig at de kulturer som har islam som sin hovedreligion er kulturer med et kvinne og menneskesyn som må bekjempes på alle vis. Jeg fatter ikke hvordan frie norske kvinner kan ta imot disse kvinneundertrykkende samfunnene med åpne armer. Disse kulturene har en grunnleggende idé om at de er eksepsjonelt mye mer verdt enn alle andre, og har samme kolonisme tanker som britene hadde for noen århundrer siden.

Yess, islamsk imperalisme.

Problemet er at samme kulturer er motstandere av demokrati, frihet for kvinner og den grunnleggende tanken om at alle mennesker er like mye verdt. Å holde disse kulturene ute fra Norge anser jeg som en plikt for menneskeheten. I stede for å importere ondskap må vi begynne å eksportere godskap. Et ledd er å kvele patriartiske idéer og religioner.

Problemet er at det vil bli tolket som vestlig imperalisme, ikke bare av islamister, men også av mange godtroende politikere på venstresiden her i vesten.

What to do.. ?

Skrevet

Så lenge henteekteskapene fra bygda i den muslimske verden fortsetter, så er det jo begrenset hvilken integrering man får i Norge. Det blir jo alltid en reversering av integreringen for hver generasjon som følge av denne ekteskapsinnvandringen av bønder og analfabeter.

Skrevet

Nei, men Tyrkia er jo langt mer religiøst enn selv sørstatene i USA. Tyrkia er et land med uopplyste bønder stort sett som får sørstatsamerikanere til å fremstå som rene hippier i forhold. Men de er selvsagt "moderate" sammenliknet med resten av den muslimske verden.

Skrevet

Ser det er veldig mange damer som kunne tenke seg utenlanske menn her på forumet.

Dette er jo utelukkende veldig positivt.

Grunnen til at de støtt og stadig er overrepresentert i div. suprise-sex statestikker er vel nettop fordi de ikke er klar over at det faktisk finnes et skjult marked for dem.

Hvis dere som er keen på avlaste de som ikke er så veldig klar for hverken muslimer, utenlanske menn, eller suprisesex kunne være så snille å markedsføre deres interesser litt bedre hadde dette kunnet bli en vinn-vinn for oss alle.

Synes i tilleg at staten burde kunne gi ekstra bidrag til norske kvinner som gifter seg eller får barn med utenlandske menn, på lik linje med andre vedledige organisasjoner som er til nytte for sammfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...