Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke VI får gjort så mye fra eller til. Jeg tror utviklingen må komme innenfra, om det skjer i morgen, om 10 år eller om 100 år. Og jeg tror heller ikke at religion i seg selv er problemet, men heller kombinasjonen fattigdom, mangel på utdanning og korrupte ledere. Og de premissene kommer det til å ta tid å endre på, med eller uten vår innblanding.

Vi kan isolere oss fra dem, så slipper vi å få det hit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar ikke feil, men du overser noe viktig, nemlig familiegjenforening. Med andre ord storstilt import av uopplyste mennesker rett fra ei landsbygd som i prinsippet er på middelaldernivå.

Hvor mange er dette i året ?

Skrevet (endret)

Tja, nå er Islam noen hundre (ca 600?) år yngre enn Kristendommen, så sånn sett er det vel ikke noe som tyder på at den utvikler seg tregere enn det Kristendommen gjorde? Hvilken region snakker vi om forresten?

Det er ingen selvfølge at alle samfunn vil bevege seg i den samme retning, fremskrittstroen du her legger til grunn er et høyst problematisk antagelse. Selv om vi i Vesten har gått gjennom våre faser, er det ingen selvfølge at alle andre vil følge etter. For alt vi vet kan et stabilt tusenårsrike av religiøs undertrykkelse og én religions fulle dominans være et like realistisk scenario som at den islamdominerte del av verden skulle "komme etter" og gå gjennom de samme faser som Vesten. Se på Kina, denne sivilisajonen som hadde et helt annet og mer statisk syn på samfunnet. Vår tro på stadig utvikling mot høyere nivåer av sivilisasjon deles ikke nødvendigvis av mennesker i andre deler av verden. Derfor kan vi heller ikke uten videre unnskylde mangel på demokrati og respekt for menneskerettigheter med at de "ligger bak oss".

(Islam skrives for øvrig som kristendommen med liten forbokstav.)

Endret av Cuckold
Skrevet

Du tar feil igjen. Du antar at det er snakk om religiøse flyktninger som har blitt forfulgt i hjemlandet, muligens fordi de er mer liberale enn den mer konservative majoriteten. Slik trenger det selvsagt ikke være. For det første kan det like gjerne være snakk om etnisk forfølgelse i hjemlandet, slik tilfellet er med kurdere fra Tyrkia og Irak, som da ikke har noenting med religion å gjøre. Og hva religion, kultur og sivile rettigheter angår så er ikke kurderne nødvendigvis mer progressive enn sine undertrykkere.

For det andre er det på ingen måte gitt at religiøse flyktninger adopterer vestlig tenkesett og blir mer progressive og liberale. Det motsatte scenarioet er minst like sannsynlig, at de blir mer konservative. Enten som en måte å befeste sosialt samhold på, eller som en reaksjon på det de måtte anse som verdiforfall i det vestlige samfunn.

Nei , jeg tror det er du som antar at jeg skriver mer enn det jeg skriver i disse innleggene mine .

Til det andre avsnittet ditt:

Det er jo selvsagt ikke gitt at det er slik du beskriver heller , det vil avhenge av hvert enkelt tilfelle .

Skrevet

Hvor mange er dette i året ?

I 2009 var det 13678.

Noe sånt som 2400 (eyeballed) kom fra muslimske land som iran, pakistan, afghanistan, irak.

Familieinnvandring utgjør noe slikt som en tredjedel av all innvandring.

Skrevet

I 2009 var det 13678.

Noe sånt som 2400 (eyeballed) kom fra muslimske land som iran, pakistan, afghanistan, irak.

Familieinnvandring utgjør noe slikt som en tredjedel av all innvandring.

Takk for info .

:)

Skrevet

Det er ingen selvfølge at alle samfunn vil bevege seg i den samme retning, fremskrittstroen du her legger til grunn er et høyst problematisk antagelse. Selv om vi i Vesten har gått gjennom våre faser, er det ingen selvfølge at alle andre vil følge etter. For alt vi vet kan et stabilt tusenårsrike av religiøs undertrykkelse og én religions fulle dominans være et like realistisk scenario som at den islamdominerte del av verden skulle "komme etter" og gå gjennom de samme faser som Vesten. Se på Kina, denne sivilisajonen som hadde et helt annet om mer statisk syn på samfunnet. Vår tro på stadig utvikling mot høyere nivåer av sivilisasjon deles ikke nødvendigvis av mennesker i andre deler av verden. Derfor kan vi heller ikke uten videre unnskylde mangel på demokrati og respekt for menneskerettigheter med at de "ligger bak oss".

(Islam skrives for øvrig som kristendommen med liten forbokstav.)

Den muslimske verden har tatt noen lange skritt bakover i løpet av det 20. århundre, mener jeg. Ekstremismen har blomstret i mange land.

Skrevet

Nei , jeg tror det er du som antar at jeg skriver mer enn det jeg skriver i disse innleggene mine .

Til det andre avsnittet ditt:

Det er jo selvsagt ikke gitt at det er slik du beskriver heller , det vil avhenge av hvert enkelt tilfelle .

1. Hvis ikke påstanden din i innlegg 148 om flyktninger bygger på antagelsen om religiøs forfølgelse i hjemlandet, hva bygger den på? Har du tatt den ut av løse lufta? Jeg forsøkte kun å forstå tankegangen din, ut fra antagelsen om at det er fornuft i den. Kanskje jeg tok feil og det slett ikke var noe fornuft i den?

2. Du er bra nedsnødd om du ikke har fått med deg entydige tegn på tiltagende radikalisering av muslimske miljøer over hele Vest-Europa og USA. Du finner også intern motstand mot dette, det er riktig, men motstanden er spredt og kraftløs. Nykonservatisme og radikalisering er utvilsomt retningen det går i.

Skrevet

1. Hvis ikke påstanden din i innlegg 148 om flyktninger bygger på antagelsen om religiøs forfølgelse i hjemlandet, hva bygger den på? Har du tatt den ut av løse lufta? Jeg forsøkte kun å forstå tankegangen din, ut fra antagelsen om at det er fornuft i den. Kanskje jeg tok feil og det slett ikke var noe fornuft i den?

Såvidt meg bekjent finnes det flere årsaker enn utelukkende religiøse som har dannet grunnlag for hvorfor folk blir flyktninger .

2. Du er bra nedsnødd om du ikke har fått med deg entydige tegn på tiltagende radikalisering av muslimske miljøer over hele Vest-Europa og USA. Du finner også intern motstand mot dette, det er riktig, men motstanden er spredt og kraftløs. Nykonservatisme og radikalisering er utvilsomt retningen det går i.

Nå snakker du om mulimer , jeg snakket om flyktninger generelt og påstanden min gjaldt bare for flyktninger og ikke muslimer .

Skrevet (endret)

Vel. jeg synes fortsatt det er rart at unge muslimske velutdanede menn oppvokst i Norge støtter terror! Så tror ikke dette bare har med fattigdom, mangel på utdanning etc å gjøre.

Kast ut alle som forhelliger terrorisme og nekt familiegjenforening, nekt bruk av hodeplagg etc! Jeg hadde helst ønsket de alle ut da men...

Det er for meg ufattelig at du kan holde på slik å støtte islam og muslimer.

Motkulturer er da ikke et nytt fenomen. Og nok en gang, jeg støtter muslimer og islam? Er det slik at alle som ikke pisser på seg av skrekk støtter?

Endret av Vampen
Skrevet
nekt bruk av hodeplagg etc

wait, what? Hva har en hijab eller en turban noen sinne gjort mot deg? Hva da med caps, lue, skaut og kalott, skal de forbys også?

Skrevet

wait, what? Hva har en hijab eller en turban noen sinne gjort mot deg? Hva da med caps, lue, skaut og kalott, skal de forbys også?

Artig nok blir gutta med caps og lue bedt om å ta dem av, når de er i klasserommet. Hijabfolket har en større pressgruppe, og får dermed beholde sin pryd..

Konsekevent forskjellsbehandling.

• Liker 1
Skrevet

Motkulturer er da ikke et nytt fenomen. Og nok en gang, jeg støtter muslimer og islam? Er det slik at alle som ikke pisser på seg av skrekk støtter?

Jeg oppfatter det slik at du støtter islam og muslimer, og jeg har forhåpentligvis fortsatt den retten til å både mene og si hva jeg vil i Norge.

Ja, jeg er faktisk pissredd. Hvor jeg enn går i mitt nærområdet så ser jeg unge muslimske menn med skjegg(!), enten det sitter fullt av de på et legekontor i nærområdet eller de er på kjøpesentereet, og unge jenter med hijab er også overalt, gjerne på jobb. Og på T - bane stasjonen sitter man og ber! Kan også nevne at på sene kveldstimer er det ikke særlig hyggelig å gå forbi unge hissige muslimske menn som står og pisser ute der jeg går på øde veistrekninger...Og jeg ser store gjenger med muslimske gutter på 10 -12 år i mine barns skole nærområde som står i ringer og hisser hverandre opp og skal ta både den ene og den andre. Jeg kommer ikke til å bo her med mine barn særlig lenge!

Skrevet

Sistnevnte er vel ikke symbol for noe som helst. Bruk av hodeplagg viser bare hvor mange de er og gir ekstra energi til den agendaen de har!

Skrevet

Jeg synes også det er underlig at du ikke reagerer på at titusener ønsker død over ei kvinne fordi hun har fornærmet Muhammed etter deres syn.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam og avsporinger.

Phaedra,mod

Skrevet

Jeg oppfatter det slik at du støtter islam og muslimer, og jeg har forhåpentligvis fortsatt den retten til å både mene og si hva jeg vil i Norge.

Er du ikke med oss så er du mot oss, Vampen. ;)

Skrevet

Er du ikke med oss så er du mot oss, Vampen. ;)

Ja, bare latterliggjør....det sier sitt.

Skrevet

Ja, bare latterliggjør....det sier sitt.

De islamofile har ikke annet å fare med enn skjellsord og latterliggjøring.

Men det er absurd. I muslimske miljøer og der hvor muslimske innvandrere overtar tidligere etnisk norske områder, får kvinnene det mye verre. Likevel er det menn som forsvarer dem. Kvinner og i særdeleshet feminister driter i hva som skjer og hvem det går utover.

Det minner meg om en av disse arabiske emirat-statene hvor 60% av kvinnene stemte mot at kvinner skulle ha stemmerett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...