Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #21 Skrevet 7. januar 2011 Årsaker til at norske kvinner i gjennomsnitt føder bare 1 barn: - Norske menn griper aldri sjansen: de tar aldri initiativ til å fri eller stifte famile (nei da, de må overtales og tvinges...sier litt om norske menn.) - I Norge kryr det av single kvinner, fordi norske menn ikke kaprer kvinnene som går der rundt deilige og alene - blir ikke mye barn av det! Derfor: "Takk" norske menn for at det knapt fødes barn i dette landet! Dette er jeg faktisk enig i! Er det meg det er noe galt med når menn alle forteller hvor vakker og fin jeg er, OG at de gjerne vil ha barn, men når det kommer til stykket så stikker de..og årene går og snart ligger man i grava. Så norske menn kan takke seg selv. ELLER så oppfører de seg faktisk som muslimske menn selv!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #22 Skrevet 7. januar 2011 Fiffig........ Ikke bare kvinnelig ansvarsfraskrivelse men muligens også resultatet av den såkalte likestillingen? Med alt likestillingsmaset er det åpenbart at enkelte kvinner ser på menn i dette landet som androgyne pingler som ikke tjener nok, ikke kaprer kvinner nok, ikke lager unger nok, ikke tar initiativ nok, ikke flørter nok, ikke bestemmer nok osv osv. Da er det vel bare for disse misfornøyde damene å ønske islamistene velkommen, så vidt meg bekjent evner de gutta å plassere skapet, vise hvem som er sjefen, vise handlekraft og behandle damer slik de behandles skal......? Norske menn har vel for vane å spille "hard to get" de også! Synes mange av de ewr nokså like muslimske menn. Og det selv om de knapt eier nåla i veggen. Norske menn har misforstått totalt. Er så lei gnålet om lommeboka...det er noe menn selv innbiller seg etter å ha lest SE&HØR. (Enkelte menn tror jo det er virkeligheten og streber etter å reise til St. Tropez..)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #23 Skrevet 7. januar 2011 Dette er jeg faktisk enig i! Er det meg det er noe galt med når menn alle forteller hvor vakker og fin jeg er, OG at de gjerne vil ha barn, men når det kommer til stykket så stikker de..og årene går og snart ligger man i grava. Så norske menn kan takke seg selv. ELLER så oppfører de seg faktisk som muslimske menn selv! Dette er ikke noe alle kvinner opplever. Så det er nok lettere for deg å finne feilen i deg enn i alle menn..
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #24 Skrevet 7. januar 2011 Da er det vel bare for disse misfornøyde damene å ønske islamistene velkommen, så vidt meg bekjent evner de gutta å plassere skapet, vise hvem som er sjefen, vise handlekraft og behandle damer slik de behandles skal......? I muslimske familier er det oftest kvinnen som plasserer skapet. Hun er sjefen hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #25 Skrevet 7. januar 2011 Det stemmer. Norske "menn" er og blir smågutter som ser med store øyne på "verden der ute" og storegutta. Blir ikke mye familieforøkelser når norske kvinner må lage store planer og lure menn til å tilfeldigvis bli fedre. Norske menn er ikke ansvarlige eller voksne, de er bare smågutter som ikke overlever ute i "jungelen" - blir ikke mye barn av sånt. Norske menn blir familiefedre, når det ikke er planlagt. Da spiller de med og fyller rollen sin. Men de er fraværende og forstår ikke helt sin plass her i verden. Skilpadder og dotter - det er norske gutter på 25-35. Barn av AP-Norge. Man ser her effektene av APs mantra: Vi skal ta oss av deg fra vugge til grav. Men for å bli voksen trenger man ikke flere foreldre, man trenger selvstendighet.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #26 Skrevet 7. januar 2011 Dette er ikke noe alle kvinner opplever. Så det er nok lettere for deg å finne feilen i deg enn i alle menn.. Så fortelle meg hva "hemmeligheten" er for å beholde en norsk oppegående mann da! Jeg kunne også godt beholdt en norsk mann (far til mine barn)om jeg var villig til å kutte ut utdanning jeg ønsket å ta, om jeg tok alt av husarbeid og barnestell, aldri fikk bestemme hvordan vi skulle ha det hjemme, aldri fikk bestemme feriemål, og aldri fikk hjelp; ikke engang når jeg var syk. Altså ganske lik en muslim! Han ville forøvrig gjerne beholde meg og truet med både det ene og det andre da jeg gikk. Og etter det har jeg sannelig også møtt mye rart... Men nå har jeg en alle tiders mann da, men man vet jo aldri..
Cuckold Skrevet 7. januar 2011 #27 Skrevet 7. januar 2011 Årsaker til at norske kvinner i gjennomsnitt føder bare 1 barn: - Norske menn griper aldri sjansen: de tar aldri initiativ til å fri eller stifte famile (nei da, de må overtales og tvinges...sier litt om norske menn.) - I Norge kryr det av single kvinner, fordi norske menn ikke kaprer kvinnene som går der rundt deilige og alene - blir ikke mye barn av det! Derfor: "Takk" norske menn for at det knapt fødes barn i dette landet! Skjønner at det ikke bare er jeg som går rundt og venter på treig kjæreste som synes det er veldig skummelt med barn og ekteskap? Det stemmer. Norske "menn" er og blir smågutter som ser med store øyne på "verden der ute" og storegutta. Blir ikke mye familieforøkelser når norske kvinner må lage store planer og lure menn til å tilfeldigvis bli fedre. Norske menn er ikke ansvarlige eller voksne, de er bare smågutter som ikke overlever ute i "jungelen" - blir ikke mye barn av sånt. Norske menn blir familiefedre, når det ikke er planlagt. Da spiller de med og fyller rollen sin. Men de er fraværende og forstår ikke helt sin plass her i verden. Skilpadder og dotter - det er norske gutter på 25-35. Nå stemmer det ikke at norske kvinner i gjennomsnitt føder bare ett barn, for fruktbarhetstallet for norske kvinner er (per 2009) 1.979 ifølge SSB: http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab-2010-04-08-03.html Den gjennomsnittlige norske kvinne føder nesten 2 barn i sin reproduktive fase.Det er riktignok et godt stykke under de 2.1 som anses nødvendig for å opprettholde befolkningen på samme nivå, og som man ser av tabellen har fruktbarhetsraten ligget godt under 2.1 i alle år etter at vi passerte 4 millioner innbyggere i 1975. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Norway-demography.png Når vi i dag nærmer oss 5 millioner, altså en tilvekst på en million på 35 år (http://www.ssb.no/emner/02/02/folkendrkv/) kan det så vidt jeg kan forstå bare skyldes to forhold, 1: innvandring og 2: at befolkningen blir litt eldre, altså dør senere. Nå er fruktbarhetsraten på vei opp, men det er vanskelig å få klarhet i hvor mye av dette som skyldes stadig flere fremmedkulturelle familier med en helt annen fruktbarhet enn etniske nordmenn. Det er altså ingen grunn til å avlyse krisen eller uten videre ta for gitt at den "positive" trend virkelig handler om at nordmenn igjen begynner å få flere barn og at landet dermed får større evne til å ta imot mange innvandrere uten å risikere en voldsom endring i befolkningssammensetningen bare på et par generasjoner. Men gjest kan i hvert fall glede seg over at norske menn er mye mer "menn" etter hennes standard enn menn fra Sør-Europa, f.eks sammenliknet med menn fra Spania, Italia og Hellas. Mens fruktbarhetsraten i Norge er 1,979 er den helt nede i 1,30 i Spania, 1,30 i Italia og 1,36 i Hellas (per 2009): http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_land_og_territorier_etter_fertilitetsrate 1
Gjest Henrik Skrevet 7. januar 2011 #28 Skrevet 7. januar 2011 Europa er tapt. De rike vil emigrere til USA. Det er det eneste landet hvor man både har nok spirit og sunne familieverdier til å motstå presset fra autoritære makter som islam og postkommunististiske/rovdyrkapitalistiske stater. Det er bare å håpe at de som bruker livet og friheten sin til å hate USA vil oppleve hva alternativet er. 1
Gjest Vampen Skrevet 7. januar 2011 #29 Skrevet 7. januar 2011 Jeg er selvfølgelig klar som egg! Jeg har selvfølgelig gått til anskaffelse av et muslimsk mannebein for lenge siden. Jeg tenker som så at den dagen herrefolket kommer for å ta over, så er det greit å ha en fot innenfor. Å ligge med en representant fra det kommende herrefolket er derfor både taktisk smart mtp på fremtiden, og overraskende nok ganske så tilfredsstillende i tillegg. Nå er jeg også så heldig å være utstyrt med et navn som er mer vanslig i den muslimske verden, enn i Norge, så jeg kommer til å gli rett inn! Men forberedelsene stopper selvfølgelig ikke der! Jeg holder på å lære meg arabisk! Så langt har jeg bare lært meg det viktigste, nemlig Kelp (hund) og Sharmouta (hore). Da kan jeg nemlig joine herrefolket og være med når vi står og hyler hore og hund til dere vantro. Ser du riktig teit ut, så kanskje jeg til og med flesker til med Himar (esel). Jeg har tro på at felles interesser er viktig når man skal danne et nytt samfunn, så jeg ser det som en selvfølge at jeg må anstrenge meg for å beherske denne folkesporten. Ellers har jeg selvfølgelig også begynt å sy både hijaber, niqaber og burkaer. Noen av de henger allerede klare i skapet. Man vet jo aldri heeeeelt når den store invasjonsdagen kommer, så det er greit å ha dem klare i god tid. Jeg har selvfølgelig gjort langt flere forberedelser, men jeg vil jo ærlig talt ikke dele alle med dere vantroe kelper! Da mister jeg jo fortrinnet mitt! Men ja, jeg er sååååååå klar! 3
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2011 #30 Skrevet 7. januar 2011 Nå stemmer det ikke at norske kvinner i gjennomsnitt føder bare ett barn, for fruktbarhetstallet for norske kvinner er (per 2009) 1.979 ifølge SSB: http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab-2010-04-08-03.html Den gjennomsnittlige norske kvinne føder nesten 2 barn i sin reproduktive fase.Det er riktignok et godt stykke under de 2.1 som anses nødvendig for å opprettholde befolkningen på samme nivå, og som man ser av tabellen har fruktbarhetsraten ligget godt under 2.1 i alle år etter at vi passerte 4 millioner innbyggere i 1975. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Norway-demography.png Når vi i dag nærmer oss 5 millioner, altså en tilvekst på en million på 35 år (http://www.ssb.no/emner/02/02/folkendrkv/) kan det så vidt jeg kan forstå bare skyldes to forhold, 1: innvandring og 2: at befolkningen blir litt eldre, altså dør senere. Nå er fruktbarhetsraten på vei opp, men det er vanskelig å få klarhet i hvor mye av dette som skyldes stadig flere fremmedkulturelle familier med en helt annen fruktbarhet enn etniske nordmenn. Det er altså ingen grunn til å avlyse krisen eller uten videre ta for gitt at den "positive" trend virkelig handler om at nordmenn igjen begynner å få flere barn og at landet dermed får større evne til å ta imot mange innvandrere uten å risikere en voldsom endring i befolkningssammensetningen bare på et par generasjoner. Men gjest kan i hvert fall glede seg over at norske menn er mye mer "menn" etter hennes standard enn menn fra Sør-Europa, f.eks sammenliknet med menn fra Spania, Italia og Hellas. Mens fruktbarhetsraten i Norge er 1,979 er den helt nede i 1,30 i Spania, 1,30 i Italia og 1,36 i Hellas (per 2009): http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_land_og_territorier_etter_fertilitetsrate Ja, det er jo litt rart. Vi går fra 4 til 5 millioner i en periode da fruktbarhetsraten skulle tilsi befolkningsNEDGANG.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #31 Skrevet 8. januar 2011 Paradoksalt nok er det anti-globaliserings-kapitalistene som driver fram dette. Den sterkeste motkraften til fascisme og religion i verden, er penger. Hadde USA åpnet opp for handel med Cuba, ville presset på regimet der økt. Når et land har mange nok store bedrifter, med mange nok arbeidsplasser, kan ikke et regime gjøre som det vil, uten å bli straffet av bedriftene. Dette syns sosialister er ille. De får 6ere i samfunnsfag ved å skrike opp om hvordan politikere lar seg styre av kapitalister. Da er det mindre mulighet for "demokratiet" for å bestemme. For et individ, så er sannsynligheten for å få leve livet sitt som han vil, sannsynligvis større, dersom man kan surfe på det spillet som oppstår i en arena, hvor det er mange forskjellige turbo-kapitalister på banen. Du har da ikke en eneveldig bedrift som dikterer alt av samfunnsliv, og med bedrift mener jeg da også en stat eller et prestestyre som har aksjer i statoil.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. januar 2011 #32 Skrevet 8. januar 2011 Reaksjonære motkulturer har alltid kommet. Verden har likevel alltid gått videre. Vestlig tankesett er overlegen islamsk, så jeg er ikke bekymret. Du mener å bare bøye seg over pulten og la søppelkulturer rævpule vestlige verdier?
Cuckold Skrevet 8. januar 2011 #33 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Ja, det er jo litt rart. Vi går fra 4 til 5 millioner i en periode da fruktbarhetsraten skulle tilsi befolkningsNEDGANG. Ja, det er nettopp det som er mitt poeng. Hadde vi ikke hatt innvandring og ikke økt gjennomsnittlig levelalder måtte vi forvente at befolknigen gikk ned etter at vi passerte 4 millioner i 1975. For hvert eneste år etter 1975 har vi ligget langt under de 2.1 barn per kvinne som skal til hvis man skal unngå nedgang i folketallet. Nå kan vi forvente å leve litt lenger i dag enn i 1975, og så lenge gjennomsnittsalderen øker har dette selvsagt evnen til å bidra til å motvirke nedgang i folketallet, men det er som vi forstår neppe en varig effekt. Det som imidlertid er pussig er at vi ikke bare har greid å unngå fall i folketallet ved at vi blir eldre, men at vi har hatt en dramatisk befolkningsvekst i denne perioden. Vi føder så få barn at vi, om det ikke var for at vi lever lenger og hadde innvandring, ville blitt vesentlig færre på de siste 35 år. Men vi har ikke bare greid å holde oss på samme nivå og demme opp for nedgangen, vi har hatt en voldsom vekst, gått fra 4 millioner i 1975 til ca 5 millioner i 2010, en vekst på hele 25% i forhold til den befolkning vi var i 1975, og som vi egentlig ikke har født mange nok barn til engang å opprettholde. Så her har det skjedd noe, dels har vi blitt eldre, men ikke så mye eldre at det på noen måte kan forklare både at vi ikke har befolkningsnedgang og den voldsomme veksten. Det må en betydelig innvandring til for å forklare denne voldsomme veksten. Endret 8. januar 2011 av Cuckold
mousepad Skrevet 8. januar 2011 #34 Skrevet 8. januar 2011 (endret) I en demokratisk verden så bestemmer befolkningen i et land blant annet lover og regler ved å stemme på diverse politiske partier , dvs at for at vesten skal kunne Islamiseres så forutsetter det at såpass mange slutter opp om muslimske verdier at vi får muslimske lover og regler . Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg tror det er overveiende sannsynlig at brorparten av befolkningen i den vestlige verden skulle la seg overbevise om at muslimske verdier burde erstatte demokratiske og det er vel ikke , såvidt jeg vet , så mange vestlige land som til dags dato har inkorporert deler av feks Sharia i sine lover heller ? Endret 8. januar 2011 av mousepad
Gjest Oslodame Skrevet 8. januar 2011 #35 Skrevet 8. januar 2011 Enkelte kvinner ser på menn i dette landet som androgyne pingler som ikke tjener nok, ikke kaprer kvinner nok, ikke lager unger nok, ikke tar initiativ nok, ikke flørter nok, ikke bestemmer nok osv osv. Da er det vel bare for disse misfornøyde damene å ønske islamistene velkommen. Stemmer det...jeg er blant de som ønsker utenlandske single menn velkommen til Oslo, spesielt canadiere/amerikanere/tyskere. Om de tilfeldigvis er muslimer er ikke så viktig. Oslos single damer har et problem i 2011: Det er alt for få single menn i vår alder (30-45) i Oslo! De single mennene i Oslo er typisk uten høyere utdanning i 20-30 årene. Det matcher dårlig med de single Oslodamene, som er velutdannede og er over 30: http://woxen.blogg.no/1268927864_singel_i_oslo_den_use.html http://sukker.no/dating-forum/380802-Yngre+menn+-+mmmm.html Blant Norges aleneboere er det eldre kvinner og yngre menn: de i midten er samboere/gift! http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/kampanjer/familia/familia-32006/diverse-saker/hjelp--jeg-bor-alene.html?id=536409 Derfor....ønsker single kvinner i Oslo i 30-40+ alderen utenlandske, velutdannede, single og ressurstterke menn velkommen til Oslo!
Gjest brutal_mann Skrevet 8. januar 2011 #36 Skrevet 8. januar 2011 I en demokratisk verden så bestemmer befolkningen i et land blant annet lover og regler ved å stemme på diverse politiske partier , dvs at for at vesten skal kunne Islamiseres så forutsetter det at såpass mange slutter opp om muslimske verdier at vi får muslimske lover og regler . Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg tror det er overveiende sannsynlig at brorparten av befolkningen i den vestlige verden skulle la seg overbevise om at muslimske verdier burde erstatte demokratiske og det er vel ikke , såvidt jeg vet , så mange vestlige land som til dags dato har inkorporert deler av feks Sharia i sine lover heller ? Nei, det er sant det. jeg kan jo heller ikke se for meg at noe land noen som helst gang skulle bli nazistisk. Eller hvordan var det der igjen? 1
Gjest Oslodame Skrevet 8. januar 2011 #37 Skrevet 8. januar 2011 Glemte det glimrende innlegget her: Hjelp -jeg bor alene! Tekst: Henrik Mevold, Frilansjournalist og student Sitat fjernet. Teksten kan finnes her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/kampanjer/familia/familia-32006/diverse-saker/hjelp--jeg-bor-alene.html?id=536409 Bolledeig -admin På oppdrag for Barne- og likestillingsdepartementet ga Statistisk Sentralbyrå nylig ut den første statistiske analysen som beskriver sentrale levevilkår for aleneboende i Norge. I dag bor 900 000 mennesker, eller med andre ord 25 prosent av Norges voksne befolkningen alene. Andelen aleneboere i Norge øker i hovedsak fordi unge flytter hjemmefra tidligere, senere etablering i parforhold og flere samlivsbrudd. De alle fleste av oss vil før eller siden oppleve å bo alene. (..)
mousepad Skrevet 8. januar 2011 #38 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Nei, det er sant det. jeg kan jo heller ikke se for meg at noe land noen som helst gang skulle bli nazistisk. Eller hvordan var det der igjen? Dine øyne er 2011 øyne med den historiske kunneskapen du har om Nazismen , mens da Nazismen fikk rotfeste hadde man ikke denne kunnskapen og det er vel ikke så fryktelig mange vestlige land hvor dette systemet på nytt har greid å få fotfeste i hele befolkningen , etter 2 verdenskrig ? Mange i vesten idag forbinder jo endel med Islam og muslimer og de færreste ønsker vel å bytte de demokratiske verdiene vi har idag mot Islamske verdier , eller iallefall så har ikke dette frem til idag gitt seg uttrykk i lovendringer i noen(?) vestlige land . Endret 8. januar 2011 av mousepad
Cuckold Skrevet 8. januar 2011 #39 Skrevet 8. januar 2011 I en demokratisk verden så bestemmer befolkningen i et land blant annet lover og regler ved å stemme på diverse politiske partier , dvs at for at vesten skal kunne Islamiseres så forutsetter det at såpass mange slutter opp om muslimske verdier at vi får muslimske lover og regler . Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg tror det er overveiende sannsynlig at brorparten av befolkningen i den vestlige verden skulle la seg overbevise om at muslimske verdier burde erstatte demokratiske og det er vel ikke , såvidt jeg vet , så mange vestlige land som til dags dato har inkorporert deler av feks Sharia i sine lover heller ? Nå er det vel ingen som sier at Vestens befolkning, altså de etniske nordmenn, svensker, tyskere, franskmenn osv vil konvertere til islam en masse, og at det er derfor vi kan frykte islams inflytelse i fremtidens Europa. Det vi snakker om er store demografiske endringer som følge av innvandringen. La meg sitere det jeg skrev i en annen tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=522861&view=findpost&p=8591214 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3905995.ece Ganske utrolig om de 3% muslimer i dag skal kunne bli til 50% av befolkningen om en generasjon. Ja, det har du rett i. Men jeg tror nok også det er en viss naivitet i forhold til hva en betydelig innvandring fra kulturer med helt annen fødselsrate vil ha å si for befolkningssammensetningen på relativt kort tid. I Frankrike skal det være anslagsvis 5 til 6 millioner muslimer: http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_France Frankrike har en befolkning på 62 millioner. Muslimer utgjør med andre ord mellom 8 og 10% av dagens franske befolkning. Det er imidlertid klart at den muslimske befolkning har en helt annen aldersfordeling enn den etnisk franske. Siden muslimer får vesentlig flere barn utgjør unge under 20 en vesentlig større andel av den muslimske befolkning enn av den etnisk franske. Det har vært anslått at muslimer utgjør nærmere 30% av befolkningen under 20. Om dette skulle være riktig betyr det at Frankrike om 70 år vil ha minimum 30% muslimer. (Om 70 år er det bare de som i dag er 20 år eller yngre som er i live, jevnt over.) Og det vil skje selv om man skulle bygge høye murer rundt hele Frankrike og fryse innvandringen i morgen den dag. Selv om man skulle sette en stopper for familiegjenforening og henteekteskapsbroer fra tidligere kolonier samt - og det er kanskje det aller minst realistiske - oppleve at den muslimske befolkning fra og med i dag ikke fikk flere barn enn etnisk franske. Om så alle disse utenkelige begrensende faktorene skulle iverksettes fra i dag, ville det likevel være ca 30% muslimer i Frankrike om 70 år. Det er dramatisk.
Tabris Skrevet 8. januar 2011 #40 Skrevet 8. januar 2011 Jeg synes dette er litt urealistiske tall, siden det forutsetter at alle muslimene bare vil gifte seg med andre muslimer, og at alle deres barn vil være muslimer. Noen vil selvsagt isolere seg på den måten, men etterhvert som årene og generasjonene går, så er det større sannsynlighet for at en del vil gifte seg med ikke-muslimer, og at deres barn vel så gjerne også blir ikke-muslimer som muslimer. Dvs, at de rett og slett blir en del av det franske folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå