Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok

Jill

Anbefalte innlegg

Litt juling til 2ne2 er på vei :krangle:

Steike! I dag har jeg trent i 2,5 time! :hakeslepp: Trente 1 time styrke før 1,5 time med håndballtrening. Turte til og med å ta styrketreningen på senteret i stedet for hjemme. Jeg hater sånne fellesområder der alle kan se hvor svak jeg er og jeg ikke kjenner apparatene. Så det ble litt roting og knoting, men fikk nå hvertfall trent. Og så ble det en god del løping på håndballen. Meeeget fornøyd med dagen! Nå er det snart helg også, må bare gjennom noen timer på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk :) Håper dere har hatt en fin helg også!

Tenkte jeg skulle ta en liten oppsummering av min første uke som styrketrener :fnise: Har faktisk greid å gjennomføre 3 økter, slik som jeg skulle. Og i tilleg har det blitt en håndballkamp og en håndballtrening. Skulle egentlig trene intervaller i går når jeg trente styrke, men skulle treffe en venninne, så det ble ikke tid.

Har også logget mat denne uken. Er ikke helt sikker på om resultatet er godt eller dårlig, siden jeg ikke vet helt sikkert hvor mye kcal jeg bør få i meg per dag.

Sånn her har inntaket sett ut hvertfall:

søndag 1589

lørdag 2092

fredag 2142

torsdag 1769

onsdag 2097

tirsdag 2118

mandag 1731

Klarte å holde meg fra å spise snop helt frem til fredag, men så tok det litt av i helgen. Det føles ikke ut som mye, men kcal sier jo sitt. Fikk 13,6 trimpoeng av vektklubben, som tilsvarer 2722 forbrente kcal.

Uka som kommer blir litt amputert siden jeg reiser hjem til mor på fredag og kommer hit igjen mandagsmorgen.

Vi prøver derfor:

Mandag - Håndball og styrke

Tirsdag - Fri

Onsdag - Styrke

Torsdag - Håndball

Fredag - Styrke (hvis timeplanen tilsier det og jeg kommer meg opp)

Lørdag eller søndag - Intervaller/Joggetur/Fjelltur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en pyselest!

Var på håndballtrening og tenkte jeg skulle trene styrke på senteret etterpå. Dette er det andre senteret der vi har trening, og jeg har bare så vidt tittet innom en gang i fjor høst. Det var det jeg endte opp med å gjøre i dag også.. :sjenert: Det var stappfullt med folk og ingenting av det jeg skulle bruke så ut til å være ledig. Så jeg kom meg fort hjem igjen og tok økten i min fantastiske kjeller :rodmer:

Men det er ikke så lett med 2 kgs hopp på manualene og når jeg skal øke med ca 200 gram hver gang. Så jeg må rett og slett ta noen sett med 4 kg og noen med 6 kg på armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvor du egentlig trener. ;)

Slitsomt når det er fullt og kø på det man skal bruke. Da er det jo kjekt å ha en kjeller man kan trene i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kan sende deg en pm jeg ;)

I går hadde jeg altså fri fra treningen. Og når jeg har fri, da har jeg VIRKELIG fri! Det ble i tillegg till godis.. Fail!

I kveld skal jeg på besøk til en venninne, så håper jeg klarer å karre meg ned i kjelleren før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnedate ble avlyst, og jeg kunne ta meg god tid i kjelleren. 10 minutter med oppvarming på mølla og så gjennomkjøring av styrkeprogrammet:

Knebøy: 20kgx1, 22,5kgx2

Skråbenk manualer: 4kgx1, 6kgx2

Foroverbøyd roing m/stang: 20kgx1, 22,5kgx2

Arnold press: 4kgx1, 6kgx1

Bicepscurl skråbenk: 4kgx1, 6kgx1

Tricepscurl skråbenk: 4kgx1, 6kgx1

Situps: 5kgx1, 6,25kgx2

8 reps på alt og 2/3 set.

Men jeg skjønner meg ikke helt på oppbyggingen av programmet. Jeg ligger jo en del over hvor jeg skal være. Så tyngdekurven burde vært brattere nå i starten, før den blir jevnet mer ut. Jeg klarer det jeg kjører nå ganske lett, og jeg glemmer at bare skal ta 8 reps noen ganger. Men kanskje det er så jeg ikke skal være dødsstiv til neste trening? Jeg prøver hvertfall å fokusere på å få lært inn riktig teknikk, så blir det vel litt omrokkering når de første 6 ukene er overstått.

I morgen er håndball igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taakk, men det ble egentlig ikke bedre trening i dag :tristbla:

Andre kombinerer jo styrke og kardio, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke for meg. Håper det bare er jeg som må holde ut litt til, og at det blir bedre! Styrke i morgen og så får jeg hvertfall to dager fri fra den etter det. Men har avtalt en rolig spasertur med en venninne på lørdag og så kanskje en liten fjelltur på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøkten i dagtidlig gikk greit. Kjente jeg var litt sliten, så ble noe skjelven i knærne på knebøyen. Men er fornøyd med at jeg nå har gjennomført min andre uke av styrkeprogrammet :danse:

Nå skal jeg komme meg på skolen, så hjem å pakke og så 7-8 timer i bil hjem til mor..

Good helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøkten i dagtidlig gikk greit. Kjente jeg var litt sliten, så ble noe skjelven i knærne på knebøyen. Men er fornøyd med at jeg nå har gjennomført min andre uke av styrkeprogrammet :danse:

Nå skal jeg komme meg på skolen, så hjem å pakke og så 7-8 timer i bil hjem til mor..

Good helg til alle! :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aiaiai! Hele kroppen verker i dag! Det ble mye løping, i tillegg til styrke på håndballtreningen i går. Og når jeg var ferdig der så tok jeg en styrkeøkt i kjelleren her også..

Resten av uka blir omtrent slik som dette:

Tirsdag: Fri

Onsdag: Styrke

Torsdag: Håndball

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Kamp

Frykter jeg kommer til å slite på søndag. Løpingen har bare vært et slit i det siste. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Daenerys her; kanskje du skal gjøre noe annet med joggingen en periode? Alternativt gjøre noe helt annet enn å jogge? Sykle, for eksempel? Ellers står du jo på som bare rakker'n! Flinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP programmet legger egentlig opp til to intervalløkter i uken, men siden jeg spiller håndball to ganger+kamp noen uker, så har jeg droppet intervallene. Dermed blir det masse forskjellige løpeøvelser, uten at det har hjulpet noe. Føler meg bare utmattet i beina. Jeg håper fortsatt at det skal gå seg til. Men så lenge jeg fortsetter å øke i kg på knebøy, så er jeg litt skeptisk til at det skjer. Har veldig lyst til å holde ut 3 uker til, så jeg får gjennomført programmet, for så å tilpasse det litt bedre. Men om det går ut over mange kamper, så vet jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Hele kroppen verker i dag! Det ble mye løping, i tillegg til styrke på håndballtreningen i går. Og når jeg var ferdig der så tok jeg en styrkeøkt i kjelleren her også..

Resten av uka blir omtrent slik som dette:

Tirsdag: Fri

Onsdag: Styrke

Torsdag: Håndball

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Kamp

Frykter jeg kommer til å slite på søndag. Løpingen har bare vært et slit i det siste. :tristbla:

Høres ut som du er overtrent. Da har jeg vondt i hele kroppen(nesten som ved influensa) og joggingen føles som et ork, beina er blytunge og lungene vil ikke ta imot nok oksygen.

Du burde ta deg noen dagers pause og la kroppen restituere seg ellers kan det fort bli verre og du går på en smell slik at du ikke kan trene på uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...