Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bli flink. For jeg skal til sydeeeen!! :hoppendeglad:

Og i helgen har det faktisk ikke vært så hakkende gale. Jeg og kjæresten var nemmelig på hyttetur. Han er ikke like morgenfugl som meg, så jeg gikk en tur på 45 min lørdagsmorgen, og så gikk vi tur sammen senere på 1,5 time. Og i dag ble det 4 timers fjelltur (hvor er stolt-smilyen når jeg trenger den?) :) Det ble litt godis, men det overlever jeg. I tillegg fikk vi jobbet litt med brunfargen, og det trengtes! Jeg har skjult mine kritthvite legger hele sommeren, men langt til fjells turte jeg endelig å la de få lyse opp :gjeiper:

Nedturen kom så klart ved at jeg greide å makke til ryggen min, helt på slutten av fjellturen i dag. Håper virkelig det går fort over, slik jeg kan fortsette å være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Rohdos, og jeg gleder meg som en liten unge! :biggrin: Så nå må du også bestille :tongue:

I går ble det en bitte bitte liten spasertur. Men ryggen er i hvertfall bedre, så satser på å være helt i orden igjen i løpet av uken. Men hva skal jeg gidde i dag skal tro :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne bestillt med det sammme jeg, men det er værre med min bedre halvdel som heller kunne tenke seg noe annet enn syden.... Ligge å sole seg vettu, det er jo så kjedelig at man faktisk kan dø av det... Visste du det?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig i at å sole seg kan være kjedelig. Men etter sommeren vi har hatt i år, så tror jeg faktisk det skal gå heelt fint! :gjeiper:

Skal vi se hvor mye jeg har "trent" siden sist. Torsdag ble det en lett fjelltur på en times tid kanskje. Og så var vi nesten vitne til et friere. Vi har sånne bøker på fjelltoppene som vi skriver oss inn i. 1 time før vi var der hadde noen skrevet navnet hennes, "hun sa ja:)", og navnet hans. Så hadde vi passert et telt på veien opp, men vi så ingen. Og når vi gikk ned igjen så satt de utenfor og hadde tent masse lys, og koste seg med champis! Sååå romantisk :rodmer:

Fredag ble det en trimrute på 45 min, i et skikkelig drittvær.

Lørdag ble det festligheter.

Og i dag gikk vi på en skikkelig fjelltur, på litt over 2 timer. Så det har vært en bra helg :)

Men jeg burde begynt med litt situps kjenner jeg. Magen har blitt ganske slapp for å si det mildt!

Velkommen Daenerys ;)

Måtte bare påpeke at det så klart ikke har vært en bra helg i forhold til tragedien som har rammet landet, men sånn treningsmessig var det bra. Var godt å komme seg ut og bort fra tven, og de grusomme bildene noen timer :tristbla:

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som går masse fjelltur! Du bor tydeligvis mer "kupert til" enn det jeg gjør ... jeg ønsker meg egentlig litt fjell i nærheten, men man kan vel ikke få alt ;)

For øvrig anbefaler jeg ikke sit ups som mageøvelser i og med at du har hatt ryggtrøbbel, i alle fall ikke de "vanlige" sit ups-ene. Ta heller planken, eller helst varianter av den også (dvs ikke den formen for planken der du statisk blir stående til du ikke klarer mer).

Og hva helgen angår, så kjenner jeg at jeg har lyst til å våkne fra dette marerittet nå. Ungdommer på politisk sommerleir skal ikke bli plaffet ned på den måten :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er nok ikke mye fjell hos deg, bare noen små humper :gjeiper: Men hva med å kjøre til Preikestolen? Der var jeg i fjor, og det var en helt fantastisk tur :)

Tror mine "ryggproblemer" bare var muskler som ikke har blitt brukt på årevis. Det var myrete på turen, og det ble derfor en del lange hopp. Og jeg har vel ikke hoppet lengde siden ungdomsskolen :) Det kjentes mer ut som gangsperre når det begynte å roe seg ned, og etter 4-5 dager var det helt borte, og jeg har ikke merket noe til det siden. Men planken er jo mye morsommere enn situps, så takk for tipset :) Nå gjelder det bare å huske på å gjøre noen sånne mageøvelser. Gikk på to småturer i dag og i går, og tenkte at når jeg kom hjem så skulle jeg trene magen. Så setter jeg meg ned her, og glemmer det når jeg går å legger meg.. :sjenert:

Men nå har jeg vel ingen annen unnskyldning enn at jeg legger meg alt for sent når jeg skal tidlig opp på jobb i morgen! Heldigvis bare tre dager igjen før jeg skal ha ferie her hjemme og så avgårde til varmere strøk :)

Det er helt sykt at en mann kan gjøre så mye skade! Men samtidig er det godt å se hvor flinke vi nordmenn er til å holde sammen og støtte hverandre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er missunnelig på den sydenturen din altså! Jeg som har kjøpt så fine nye bikinier i år og greier, men jeg får jo ikke brukt dem... :(

Krysser fingre og tær for at det blir sydentur her også! Men spørs om dere får vite det da :P Vet ikke om jeg tørr å skrive det tilfelle jeg blir gjenkjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at en mann kan gjøre så mye skade! Men samtidig er det godt å se hvor flinke vi nordmenn er til å holde sammen og støtte hverandre :klemmer:

Syns hele greia er helt nifs jeg.. Så nyhetsendingene fredag og lørdag og følte egentlig ikke noe spesielt! (Fælt å si). Men på søndagen tror jeg det gikk opp for meg hva som egentlig hadde skjedd. Da satt jeg gråtkvalt med klump i magen hele dagen! Huff, tenk på alle de ungdommene som har mistet livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er misunnelig på de nye bikiene dine! :fnise: Jeg bør absolutt kjøpe en ny til jeg skal reise, men tenker det er for sent å bestille på nett, og i butikkene finner jeg sjelden en som er spesielt fin. Det begynner vel å bli ganske utplukket i tillegg så. Men jeg må hvertfall lete litt.

Sist fredag når nyhetene rullet, så hadde jeg ikke sett for meg at det var så ille, som det ble når vi våknet på lørdagen. Og jeg har fått frysninger på kroppen, for hver artikkel jeg har lest om saken etterpå.

Nå har jeg faktisk fe-ri-e!! :danse: Og den ble innviet i går med min første skikkelig styrkeøkt på omtrent 3 måneder.. Jeg tittet her om dagen i dagboka til Hunterlady, og så at hun hadde lagt ut noen treningsvideoer, de henviste til en nettside som hadde mange, mange videoer. Og jeg ble så pass inspirert (dårlig samvittighet) at jeg tvang kjæresten min til å trene den ene økten sammen med meg. Det føltes digg, men samtidig, herregud så slitsomt! Og jeg har så pass mye gangsperre i dag at det var vondt å gire, når jeg kjørte bil! Men jeg skal hvertfall prøve å trene videre frem til vi reiser, selv om det sikkert ikke blir noe merkbart resultat.

I dag satser jeg på å dra med meg typen på en gåtur eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det ikke noe, da vi fikk besøk av slekt. Lørdag gikk vi omtrent 1,5 time på fjellet. Og så drakk jeg bort sunnheten senere på kvelden :gjeiper: Søndag gikk dagen med til restitusjon og bursdagsselskap med enda litt mer slekt. Men i går var det klart for en ny styrkeøkt. Da var nesten all gangsperre ute av kroppen, så tenkte jeg måtte anskaffe litt mer.. Testet da denne økten, og akkurat som sist, så var det beinhardt! Det var ikke alt jeg greide å gjennomføre skikkelig, men jeg har trent! :trene: I dag kjenner jeg det best i rumpa, men det har den bare godt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag ble det ikke noe, da vi fikk besøk av slekt. Lørdag gikk vi omtrent 1,5 time på fjellet. Og så drakk jeg bort sunnheten senere på kvelden :gjeiper: Søndag gikk dagen med til restitusjon og bursdagsselskap med enda litt mer slekt. Men i går var det klart for en ny styrkeøkt. Da var nesten all gangsperre ute av kroppen, så tenkte jeg måtte anskaffe litt mer.. Testet da denne økten, og akkurat som sist, så var det beinhardt! Det var ikke alt jeg greide å gjennomføre skikkelig, men jeg har trent! :trene: I dag kjenner jeg det best i rumpa, men det har den bare godt av ;)

DÆVEN, for noen muskler på den damen (body rock)!!

Jeg beundrer forresten dere som klarer å trene hjemme. Jeg har ikke sjangs ... Ustrukturert og lite viljestyrke er liksom bare for- og mellomnavnet mitt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaa! Hun er helt syk! Her går det for tiden motsatt vei.. Neste uke blir det late dager i syden! :nigo: Men satser på å få svømt en del. Og etter det så skal det bli bra å komme i gang med studiene igjen, og faste håndballtreninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akk, akk! Hverdag! Har hatt en veldig avslappende sydentur, med mer enn nok sol :) Ble litt forkjølet, men startet med litt "lett" trening i går allikevel. Joggetur på mølla i 15 min på hastighet 8,5. Ble ganske sliten, så kondisen er nok langt borte, og i dag har jeg hatt skikkelig gangsperre i lårene! Men satser på ny joggetur i morgen og litt styrketrening.

Har bakt gode brød i dag, og handlet inn alt til min vanlige kost, så nå er det bare å kjøre på! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt er overstått, men TR kom i dag og forsuret hele greia. Prøvde å jogge, men det føltes bare helt grusomt! Så det ble 10 min med oppvarming og så trente jeg heller styrke.

Biceps curl: 10x3 - 4 kg

Triceps: 10x3 - 4 kg

Skuldre: 10x3 - 4 kg

Situps: 15x3

Rygghev: 15x3

Rumpeløft: 15x3

Nedre magemuskler: 15x3

Skrå magemuskler: 40x2 - 2,25 kg

Planken: 20x2

Ganske fornøyd med økten, og jeg tror nok det kommer til å kjennes i morgen!

Nå skal det bli godt med hjemmebakt brød med egg til! Så får jeg begynne med dagens plikter. Heldigvis er det sol ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogge-/gåtur ute i dag! Fikk testet en sti jeg såg før sommeren, og den funket ypperlig. Før jul skal jeg klare å jogge hele runden. Brukte bare 30-45 min på den, så det skal vel være overkommelig. Har lagt igjen halve pulsklokken hos foreldrene mine, så den får jeg ikke brukt på en stund..

Til middag har jeg spist laks, pasta og grønnsaker med rød pesto på.

Men i går måtte jeg bare ha en snickers-is! Glemmer for hver gang hva TR gjør med sukkerhungeren :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...