Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Høres ut som du er overtrent. Da har jeg vondt i hele kroppen(nesten som ved influensa) og joggingen føles som et ork, beina er blytunge og lungene vil ikke ta imot nok oksygen.

Du burde ta deg noen dagers pause og la kroppen restituere seg ellers kan det fort bli verre og du går på en smell slik at du ikke kan trene på uker.

Men hvordan kan det gå til? Jeg trener jo langt i fra så mye som veldig mange andre! Og hvorfor skjer det bare i beina mine? Har hatt noen sommere der jeg har prøvd å sykle til og fra jobb, som er på ca 9 km en vei. Da har det samme skjedd der. Beina kjennes tunge ut og det har ikke gått over før jeg har sluttet å sykle. Dritbein! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan kan det gå til? Jeg trener jo langt i fra så mye som veldig mange andre! Og hvorfor skjer det bare i beina mine? Har hatt noen sommere der jeg har prøvd å sykle til og fra jobb, som er på ca 9 km en vei. Da har det samme skjedd der. Beina kjennes tunge ut og det har ikke gått over før jeg har sluttet å sykle. Dritbein! :kjempesinna:

Det er sånn som skjer i blandt uansett hva form du er i. Det er en myte at det bare er "idrettsutøvere" eller de som trener hver bidige dag som blir overtrente. Jeg løper som sagt 5 km 5 dager i uka, noe som ikke er voldsomt mye. Blir fremdeles overtrent i blandt.

Det har heller ikke bare med treningen å gjøre; Det har med hele livssituasjonen å gjøre; Nok søvn, mat, nok restitsusjon etc.

Lytt til kroppen din; Du er i god form: Det er en grunn til at beina sier stopp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn som skjer i blandt uansett hva form du er i. Det er en myte at det bare er "idrettsutøvere" eller de som trener hver bidige dag som blir overtrente. Jeg løper som sagt 5 km 5 dager i uka, noe som ikke er voldsomt mye. Blir fremdeles overtrent i blandt.

Det har heller ikke bare med treningen å gjøre; Det har med hele livssituasjonen å gjøre; Nok søvn, mat, nok restitsusjon etc.

Lytt til kroppen din; Du er i god form: Det er en grunn til at beina sier stopp ;)

Men for min del så ser det ut som at det skjer hver gang jeg prøver å trene litt seriøst. Så tar jeg pause, kommer ut av den gode treningsrytmen, og må begynne på nytt alt for lenge etterpå. :sukk: Har vel en litt stresset hverdag, men det er enklere å trene enn å motivere seg for å gjøre skolearbeid :sjenert: Sover godt om natten, og prøver å få i meg sunn mat.

Ellers så droppet jeg trening både tirsdag og onsdag, men i dag var det klart for håndball igjen! Følte det meste av gangsperren var borte, bare ikke i magen. Og det ble helt sykt vondt når jeg begynte å løpe! Kjentes ut som jeg hadde strekk-tendenser i mageområde, noe jeg ikke trodde var mulig.

I morgen blir det styrke, men bare på overkroppen, og så ser jeg an hvordan magen er. Har lyst å løpe en 4x4 økt også, men vi får se hvordan jeg føler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble styrke nå i dagtidlig, så da hadde jeg ikke tid til intervaller. Ikke at jeg klarer det så tidlig på morgenen uansett, men det gjør ikke noe.

Ble nesten lik trening som sist, men droppet knebøy og situps. Så tok jeg to set med 6 kg på biceps. 1 min planke, til tross for fortsatt magesperre. Og 15repsx3 glute bridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ruller og går! Har lite tid, som jeg er flink til å kaste vekk..

Kamp i går.

Styrke i dag.

Spinning i morgen.

Styrke på onsdag.

Håndball på torsdag.

Styrke på fredag.

Fri på lørdag.

Kamp på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spinning er gjennomført! Og herreguuud så slitsomt det var!

Vel, da vet du i det minste at du har klart å presse deg selv. ;) Spinningtimer blir egentlig bare så harde som du selv gjør dem til, og det er det visst mange som ikke har fått med seg. Jada, man kan fint gå på en time som skal være knallhard og ikke være sliten etterpå, men da sier det jo sitt om hvilken innsats man (ikke)har lagt ned også. :gjeiper:

Hvordan går det med deg om dagen, føles kroppen fortsatt tung, eller har den det litt bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da vet du i det minste at du har klart å presse deg selv. ;) Spinningtimer blir egentlig bare så harde som du selv gjør dem til, og det er det visst mange som ikke har fått med seg. Jada, man kan fint gå på en time som skal være knallhard og ikke være sliten etterpå, men da sier det jo sitt om hvilken innsats man (ikke)har lagt ned også. :gjeiper:

Hvordan går det med deg om dagen, føles kroppen fortsatt tung, eller har den det litt bedre? :)

Jeg kunne sikkert ha presset meg mer, men jeg visste jo at jeg hadde treninger resten av uka. Det var hvertfall tungt nok til å være første gang på en spinningtime på 1,5 år. :)

Bra styrkeøkt i dag, men jeg droppet knebøyen da. Det kjennes godt i beina etter spinningen, men ellers kjennes ting greit ut. Jeg øker sakte, men sikkert på de andre øvelsene heldigvis :trene: Har kjent noen tendenser til betennelse nede i anklene, så passer litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble styrkeøkt på overkroppen i dag! Greier mer og mer for hver gang, og det liker vi!

Nå har en hjemmelaget pizza blitt fortært og i morgen er det fri fra treningen, i tillegg til en etterlengtet spisedag. Føler meg skikkelig flink som har trent alle dagene hittil og ikke har sprukket på godisen! Kan se ut som resultatene begynner å sees på kroppen også, eller så er det bare synsbedrag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen blir brukt til å hekle og slappe av, selv om jeg egentlig skal rydde leiligheten, handle mat og gjøre skole.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen blir brukt til å hekle og slappe av, selv om jeg egentlig skal rydde leiligheten, handle mat og gjøre skole.. :sjenert:

Det fortjener du! Flinka!

Hva blir det å spise på spisedagen din da :popcorn: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fortjener du! Flinka!

Hva blir det å spise på spisedagen din da :popcorn: ?

Takk takk :)

Det ble restepizza til lunsj, kylling med cacciatoresaus og pasta til middag, gratis smaksprøve på popsy (ikke så imponert over svensk godis som reklamen), vepsebol-drops, smil sjokolade og til slutt noen lakrisbiter. :gjeiper:

Har spilt håndballkamp i dag og vi vant! Skikkelig deilig! :biggrin:

Og nå skal vi snart ha torsk til middag. Nammenam! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Takk for det :) Og så kan vi gratuleres med tap fra denne søndagen :gjeiper:

Håndballtrening i går! Det ble mange tøffe taklinger, og jeg tror og håper at jeg har blitt litt sterkere, slik det kan tas i bruk på håndballbanen. Skulle egentlig trene styrke etterpå, men ble så kvalm og uvel etter løping de siste 5 minuttene, så jeg droppet det. Blir mye skole fremover, så kan hende det er nok med 2 styrketreninger. Har bare 4 økter igjen av RYP-programmet mitt nå! Lurer på hva jeg skal finne på etterpå. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

:duskedame:

Heier du på meg nå når jeg nettopp har trykt i meg kokosboller :fnise:

Jaja, 14 dager igjen til jeg slipper ut av eksamensboblen.. Og mens vi venter så blir det lite trening og alt for mye sjokolade. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...