Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Da var jeg så vidt i gang!

Har de siste ukene blitt veldig lei av å trene. All trening har blitt kjedelig, men jeg vet jeg Må trene.

Kiloene kommer snikende hvis ikke, og de blir ikke godt mottatt. Derfor har jeg funnet ut at jeg må tvinge meg selv til tross for at det er kjedelig, da finner jeg forhåpentligvis tilbake til gleden jeg en gang fikk av å trene.

La inn all maten jeg spiste i går i Grete Roede sin vektklubb og jeg fikk faktisk sjokk! 2500 kcal er laangt over grensen min. Sist gang jeg brukte vektklubben har jeg fått 1600 kcal pr dag. Så regner med det funker greit nå også. Noe må hvertfall gjøres med kostholdet og i julen går jeg alltid på en smell, men om jeg begynner nå og er fokusert på inntaket, så tror jeg skal komme meg greit igjennom.

Jeg er ikke stor og jeg skal heller ikke gå ned så mye. Regner med jeg har en vekt på ca 65 kg no og jeg er 172 høy. Trivselsvekten er på 60 kg. Har ikke vekt i hus, så vet ikke hvor mye jeg veier egentlig. Det må jeg sjekke i julen når jeg skal hjem til mor.

Målene mine er:

Litt strammere mage.

Strammere rumpe og lår.

Mer definerte muskler i armene.

Og bedre kondis.

Får se om jeg rekker å måle meg selv med målebånd senere i dag og ta noen bilder så jeg kan se fremgangen.

Jeg spiller håndball, men eksamensperioden gjør at ingen har tid til å møte, så derfor gidder ikke jeg heller.

Startet dagen i dag ganske lett. Jogget noen minutter og syklet litt til oppvarming og så noen styrkeøvelser.

Bicepscurl: 3x10, 4 kg vekt

Triceps: 3x10, 2 kg vekt

Skuldre: 3x10, 2 kg vekt

Situps: 3x10

Sidesitups: 3x10, 2,5 kg vekt

Rumpeløft: 3x20

Utfall: 2x15, 2 kg vekt

Knebøy: 3x10

Er ikke helt inni øvelsesbenevning så det får komme etterhvert.

Så satser jeg på det blir en gåtur senere i dag, i tung snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke tur i går, ettersom det ble nok trasking på shopping. Hadde vondt under føttene etterpå. Det hadde jeg i dag også etter at jeg gikk en tur på ca 1,5-2 timer:D Tror jeg må få meg skikkelige innleggssåler. Jeg gikk ikke så veldig fort i dag, men pga snø og mye klær svettet jeg godt likevel:)

Ellers har jeg vært litt flinkere med kostholdet. 1707 kcal i går og 1695 i dag. Tror det er helgefrokosten som er hovedproblemet. Spiser nok litt for mye da. Og i dag har jeg spist mandler og rosiner som snacks, men når jeg la det inn i vektklubben så ser jeg at det er Nei-mat:( Lagde også lapskaus til middag (frosssen pose) og dette var Litt-mat. Skuffende greier, om ikke kokte grønnsaker er Ja-mat, hva er det da?

Nå er det tid for å se på noen som kan å trene. Heia håndballjentene!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :)

Jeg har det litt som deg. Skal ikke så veldig mye ned i vekt. Ca 5 kg, men jeg trenger sårt å stramme opp både her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2ne2! :biggrin: Hyggelig at du vil følge med, men dette var vanskeligere enn først antatt!

I går ble det 12 timer på skolen, så noe trening ble det ikke. Men jeg er likefult sulten og 1600 kcal-grensen er en tøffing. Det ble nesten 1800 kcal..

Og i dag trodde jeg vi skulle bli tidlig ferdig, men det skjedde heller ikke. Så jeg hadde pakket for lite mat og ble lokket av et tilbud på baguett og iste. Så hittil i dag har det blitt nesten 1700 kcal og da har jeg ikke spist skikkelig middag engang!

Måtte springe litt mellom etasjene i dag og da var jeg flink som tok trappene og satte opp litt tempoet, helt til jeg holdt på å gå på trynet..Men nå er spørsmålet: Skal jeg sette på Wiien med treningsspill eller skal jeg gjøre husarbeid? Har 45 min på meg, for jeg kan jo ikke gå glippe av håndballjentene. Tror jeg gjør husarbeid, men med litt tempo. Kanskje jeg rekker begge deler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2ne2! :biggrin: Hyggelig at du vil følge med, men dette var vanskeligere enn først antatt!

I går ble det 12 timer på skolen, så noe trening ble det ikke. Men jeg er likefult sulten og 1600 kcal-grensen er en tøffing. Det ble nesten 1800 kcal..

Og i dag trodde jeg vi skulle bli tidlig ferdig, men det skjedde heller ikke. Så jeg hadde pakket for lite mat og ble lokket av et tilbud på baguett og iste. Så hittil i dag har det blitt nesten 1700 kcal og da har jeg ikke spist skikkelig middag engang!

Måtte springe litt mellom etasjene i dag og da var jeg flink som tok trappene og satte opp litt tempoet, helt til jeg holdt på å gå på trynet..Men nå er spørsmålet: Skal jeg sette på Wiien med treningsspill eller skal jeg gjøre husarbeid? Har 45 min på meg, for jeg kan jo ikke gå glippe av håndballjentene. Tror jeg gjør husarbeid, men med litt tempo. Kanskje jeg rekker begge deler! :)

Nei, jeg sitter å venter på håndballjentene selv jeg!

Ville tatt litt husarbeid i turbotempo. Da svetter i hvertfall jeg. Så kan du sette deg ned å slappe av i ryddige omgivelser å se kamp!

Det er vanskelig å planlegge trening rundt eksamenstider, så det er ganske kjipt :/ Kanskje du kan ha noe frukt lett tilgjengelig i veska når du føler deg småsulten, så slipper du å bli fristet av kantinemat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble husarbeid med tempo i går. Løp ned og opp trappen med pappen og da fikk jeg opp pulsen, men å prøve å jogge på stedet når en tar ut av oppvaskmaskinen anbefales ikke. Fare for å stikke seg på gafler :fnise: I tillegg spilte jeg Wii etter håndballkampen! Bokset ut i luften til krampa tok meg! Klapp på skuldren til meg selv :)

Har ikke fått sjekket matinntaket i dag, men tviler på det er bra. Har hatt avslutning på skolen i dag, så da ble det litt kos i form av is, pepperkake, cider og potetgull. Jeg greide å begrense meg heldigvis. Har egentlig store problemer med det, men nå var jeg fokusert på at jeg ikke skulle ha så mye og det gikk greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble husarbeid med tempo i går. Løp ned og opp trappen med pappen og da fikk jeg opp pulsen, men å prøve å jogge på stedet når en tar ut av oppvaskmaskinen anbefales ikke. Fare for å stikke seg på gafler :fnise: I tillegg spilte jeg Wii etter håndballkampen! Bokset ut i luften til krampa tok meg! Klapp på skuldren til meg selv :)

Har ikke fått sjekket matinntaket i dag, men tviler på det er bra. Har hatt avslutning på skolen i dag, så da ble det litt kos i form av is, pepperkake, cider og potetgull. Jeg greide å begrense meg heldigvis. Har egentlig store problemer med det, men nå var jeg fokusert på at jeg ikke skulle ha så mye og det gikk greit.

:fnise: Syns jeg ser deg! Løper rundt med klesvasken og greier!

Du er jo i hvertfall i gang! Det er viktig å kose seg litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Syns jeg ser deg! Løper rundt med klesvasken og greier!

Du er jo i hvertfall i gang! Det er viktig å kose seg litt også.

Jeg gjorde faktisk det! Jogget på stedet når jeg la sammen klær og løp fra badet til soverommet når jeg skulle legge de på plass :gjeiper:

Vi er begge i gang og det føles godt! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ca 1800 kcal..fortsatt for mye, men problemet er at jeg er så ufattelig glad i drops! Så kjøpte en pose med favoritten og trykket den i meg siden det var fredagskveld. Det ble 300 kcal og jeg velger å tro at det ikke var såå ille. Innbiller meg at en pose potetgull eller en sjokoladeplate hadde vært værre.

Ellers så ble det ca 40 min med wii i går. Det er jo ikke kjempe tung trening, men med all eksamenslesingen og snøen ute så passer det meg best akkurat nå. I tillegg har jeg blitt flink til å ta trappen i stedet for heis. Men om jeg går sammen med noen klassevenninner så tørr jeg ikke spørre om vi skal ta trappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ferien i gang! :biggrin: Men det negative er jo all maten som en nå nesten får kastet etter seg. Jeg har i så lenge jeg kan huske alltid spist for mye og trent for lite i julen. Og ettervirkningene varer i månedsvis, da jeg bruker lang tid på å komme inn i en normal spiserytme igjen.

Men i år har jeg bestemt meg for at det skal bli annerledes! Dette skal bli min sunneste jul noen gang!! Så både i dag og i går gikk jeg tur, og jeg fikk tilbud om godis i går, men jeg var flink og takket nei! Jeg spiste klementin og druer i stedet for og det smaker da like godt (prøver å endre hjernen til å forstå at en ikke trenger noe søtt og usunt for å kose seg).

I tillegg til å spise sunt så har jeg sluttet å snuse.. Det er andre dagen jeg er "tørrlagt" nå, og det går greit. Men snusen har ofte hjulpet meg til å la være å spise og den har minsket sukkersuget, så jeg frykter det kommer til å bli tøffere.

Men jeg prøver å holde meg aktiv med et eller annet hele tiden så jeg ikke skal få tid til å tenke på mat eller snus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt vært flink synest jeg. Har ennå ikke smakt en eneste julekake! :biggrin: Men så blir det selskapeligheter både julaften og 1. og 2. juledag.. Da har jeg tenkt å spise mest middag om dette er tilgjengelig, drikke mye vann i forkant og spise helst frukt og nøtter. Av kakene så må tenker jeg å bestemme meg på forhånd hva jeg skal smake på og hvor mye jeg skal spise.

Ellers ble det litt vasking og snømåking i går. Og i dag blir det sikkert en spasertur og så har min mor en rokkering som er bølgete på innsiden og som veier litt. Skal se om jeg greier å holde på i 10 min med den.

Nå skal jeg bake kokosmakroner og da spørs det om jeg klarer å la være å smake når de er ferdige :blink: Ikke at det er så ille å smake, men jeg frykter at jeg da tenker jeg kan ta en til og så en til.. Og da har vi det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nytt år!! :biggrin:

Jeg er nesten for mye klar! Reiser "hjem" på søndag og da blir det å gå over kjøleskapet og kjøkkenskapet for å se hva som må handles inn av sunn mat! Mandag er det trening og helgen etter er det kamp. Ettersom formen er ganske laber nå, tror jeg ikke det blir noe storspill, men en plass må en starte.

Julen har vært preget av for mye kaker og snop og ikke mye trening. Men jeg håper jeg har vært litt flinkere enn tidligere år om ikke annet. Det har blitt noen spaserturer (løp litt i nedoverbakke i snø en gang, og da fikk jeg gangsperre dagen etter) og en skitur. Ellers kan jeg ikke skryte på meg noe særlig mer innenfor sunnhetens grenser.

Denne uken jobber jeg og så er det ganske mange jeg bør besøke før jeg reiser, så tipper de neste dagene går med til det.

Men jeg er såå klar for å komme i gang med trening og sunn mat! Mor har skapene fulle av julekaker og alle mulige slags usunnheter, så det er bare slitsomt å være hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daa var det nye året i gang for min del også! Sitter for øyeblikket å skriver handleliste. Det eneste godteriet som befinner seg i leiligheten for øyeblikket er vestlandslefser og kakao. Og sånn skal det forbli vertfall frem til helgen. Jeg har ikke tro på å aldri skulle spise noe snacks igjen, så jeg vil satse på å kose meg med grønnsaker, frukt, yoghurt og nøtter i ukedagene og på lørdag er det lov med noe usunt. Julen har ikke vært snill med vanene mine, så det blir en hard sukkeravrusing de neste dagene. Prøve å holde meg selv opptatt, så går det som regel bra.

Så var det snusingen. En snus på nyttårsaften ellers ingenting, det er jeg ganske imponert over. Men jeg er fortsatt sugen kjenner jeg, spesielt når jeg kjeder meg. Så der er det også viktig å holde seg opptatt.

Nå skal jeg bli ferdig med handlelisten og stikke på butikken. I kveld blir det første håndballtreningen på leeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurt å skrive handlelister hjemme på full mage! :)

Ønsker deg en god trening, måtte den bli svett og hard! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å skrive handlelister hjemme på full mage! :)

Ønsker deg en god trening, måtte den bli svett og hard! :D

Ja, det er veldig lurt har jeg funnet ut! Å handle etter skolen, før middag er noe herk :fnise:

Treningen ble veldig god å akkurat passe hard. Det ble en del løping, og jeg hadde ikke mistet såå mye av kondisjonen siden sist, heldigvis. Men den skal absolutt bli bedre fremover!

Har lastet ned en treningsvideo som jeg tenker å teste ut på onsdag kanskje. Det er aerobic-opplegg og det er ikke min sterkeste side, men det var styrke på slutten og så uttøying. Og om jeg har et program som jeg kan kjøre fast 1 gang i uken, så bør vel jeg også få det til tilslutt. At instruktøren hadde på seg sånn badedrakt som fester overdel og underdel med en stripe på magen var litt forstyrrende, men da får jeg heller følge med på de andre i trekant-bikini.. Musikken var hvertfall stilig, så jeg ser fram til å teste det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lastet ned den Cardio greia jeg hadde eller? Har du URL til den du har lastet ned? Kunne tenke meg å prøve ut noen flere aerobic eller Zumba hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant ikke akkurat den du hadde. Her er den jeg prøvde: http://thepiratebay.org/torrent/5750174/MoS_-_The_Ultimate_Workout_-_Pump_It_Up__Burn_It__Lost_It.avi

Det var ikke direkte vellykket.. Den varer i 1 time å 15 min og jeg holdt kanskje ut i 25 min. Dessuten var det litt vanskelige trinn, ettersom jeg mangler koordinasjon. Men jeg gir ikke opp! Skal prøve igjen neste uke tenker jeg. Siden det er trening i morgen, kamp på lørdag og trening mandag, så blir det nok ikke noe særlig annet før neste tirsdag eller onsdag.

Ellers hadde jeg igjen noen fullkort speltkjeks, som jeg bare måtte spise etter middag denne uken. Det var ikke helt etter planen, men tror ikke det er det værste jeg kunne spist. Irriterende å få den søthungeren etter middag, for da har jeg jo nettopp spist og er egentlig mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...