Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

I dag har nesten vært en lørdag i utskeielser. Resten av gruppen min ville ha sjokoladekake på skolen i dag, så jeg bukket under for presset. Så var vi invitert på middag senere og da ble det pasta med fløtesaus og muffins med dotts ned i til dessert. Ikke så lenge siden jeg kom hjem, så ingen trening i dag. Men jeg er skikkelig stiv i nakken og skuldrene etter treningen i går, så det var greit å ta det med ro i dag. Heller prøve å få til en kondisjonsøkt i morgen og noe på lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene med utskeielsene... Jeg er så svak om dagen!! :sjenert:

God helg! Er hjemme fra London Onsdag! Jeg kommer til å se etter om du har trent da altså! :trene::pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene med utskeielsene... Jeg er så svak om dagen!! :sjenert:

God helg! Er hjemme fra London Onsdag! Jeg kommer til å se etter om du har trent da altså! :trene::pisk:

Det letter veldig på samvittigheten når en ser at andre også er vanlige mennesker :fnise:

Det blir nok ikke mye trening på meg heller frem til onsdagen. Jeg reiser på ekskursjon med klassen på søndag og er tilbake tirdags kveld.. :sjenert:

Men tror det bare blir godt for kroppen å få noen dagers pause, så den får restaurert seg skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og titter litt :)

Jeg lurer på om mars er utskeielsesmåneden, for også her er det mye "kos" i mars. Kanskje fordi halve familien (og hele husstanden her!) og mange i personalet på jobb har bursdag i mars? Jeg synes i alle fall at det har vært kaker over alt hele måneden ... Vi får satse på ny frisk i april? ;)

Hva studerer du, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og titter litt :)

Jeg lurer på om mars er utskeielsesmåneden, for også her er det mye "kos" i mars. Kanskje fordi halve familien (og hele husstanden her!) og mange i personalet på jobb har bursdag i mars? Jeg synes i alle fall at det har vært kaker over alt hele måneden ... Vi får satse på ny frisk i april? ;)

Hva studerer du, forresten?

Det er veldig hyggelig å få besøk :)

Hmm, jeg har ikke hatt så mange rundt meg som har bursdag i mars. Så for min del er det nok en kombinasjon av mye stress med skolen og at jeg har vært ganske flink siden januar startet. Så kroppen har lyst til å feite seg litt opp igjen. :sukk: Får håpe april blir bedre, men jeg er ikke helt sikker, siden jeg skal reise en del og hjem på besøk til mor. Bruker ikke være så flink til å trene og spise sunt når jeg ikke har mine faste rutiner..

Siden jeg prøver å holde meg litt anonym, så kan jeg sende deg en pm på hva jeg studerer. Det er et ganske lite studie, og om noen i klassen tar et søk på google så er jo jeg avslørt om jeg skriver navnet på studiet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, helgen ble ikke helt som planlagt. Fredagkveld sløva jeg bare og i går satt jeg med skole stort sett hele dagen. Men i dag pressa jeg meg ned på mølla før frokost! Det ble bare 15 min jogging, men fysj så fælt det er å ikke ha spist mat!

Nå nyter jeg en kopp te, før jeg skal reiser på tur. Så da blir det ikke trening før onsdagen igjen :frown:

Har om ikke annet pakket med meg knekkebrød, så jeg unngår bensinstasjonmaten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løping før frokost?? Er du gal, jente?! Da tror jeg at jeg hadde strøket med ...

Har du treningssenter/-rom i kjelleren, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping før frokost?? Er du gal, jente?! Da tror jeg at jeg hadde strøket med ...

Har du treningssenter/-rom i kjelleren, eller?

Hehe, neida er ikke gal egentlig. Men var så skuffet over meg selv fordi jeg ikke hadde trent hele helgen. Så da må en straffes litt :fnise:

Ja, har treningsrom i kjelleren. Tredemølle, sykkel, manualer og en sånn stang der en kan ha på tunge vekter. Dessverre er det ikke før nå i det siste jeg har begynt å bruke rommet.

---------

Og de siste dagene på tur har vært et eneste stort spisegilde! Men nå er det tilbake til et strengt regime! Det passer på en måte bra, siden jeg må leve litt på budsjett før jeg skal ut å reise. Så havregrøt og knekkebrød kommer til å bli fantastisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig rompa ut av sofaen igjen! Jeg har så sinnsykt lett for å falle tilbake til gamle vaner, og det er irriterende! Men til tross for lang dag og sen middag så ble det litt pump it up på meg idag.

Det blir nok mye skole i helgen, men må prøve å få til noe trening likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :duskedame:

Heldiggris som har treningsrom i kjelleren!

Takk takk :)

Ja, det er deilig å slippe å måtte gå ut i snøstormen som herjer nå!

Ingen trening i dag. Er nettopp ferdig me middag etter 11 timer på skolen.. Så nå skal jeg heller slappe litt av med Norske talenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg trent! :) Prøvde meg på intervaller, men endret litt på tid og hastighet. 2 min på 11 og 1 min på 8. Det gikk egentlig ikke så bra. Etter tre ganger på 11 følte jeg meg kvalm og uvel, så da stoppet jeg. Tror det var for lenge siden jeg hadde spist. Da trente jeg litt styrke i stedet for. 8 kg, 6x3 på biceps! :) En runde på benk, planke, 2 versjoner av løfte/senke beina, løfte rumpa, triceps, stå inn til vegg i knebøy.. Det ble egentlig litt av alt, uten å tenke så mye på repetisjoner og sett.

Nå er havregrøten fortært og til kvelds blir det hjemmelaget pizza. Med grov bunn og saus laget fra bunnen av, mais, skinke og ost. Nammm! Jeg gleder meg allerede! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg trent! :) Prøvde meg på intervaller, men endret litt på tid og hastighet. 2 min på 11 og 1 min på 8. Det gikk egentlig ikke så bra. Etter tre ganger på 11 følte jeg meg kvalm og uvel, så da stoppet jeg. Tror det var for lenge siden jeg hadde spist. Da trente jeg litt styrke i stedet for. 8 kg, 6x3 på biceps! :) En runde på benk, planke, 2 versjoner av løfte/senke beina, løfte rumpa, triceps, stå inn til vegg i knebøy.. Det ble egentlig litt av alt, uten å tenke så mye på repetisjoner og sett.

Nå er havregrøten fortært og til kvelds blir det hjemmelaget pizza. Med grov bunn og saus laget fra bunnen av, mais, skinke og ost. Nammm! Jeg gleder meg allerede! :biggrin:

Herregud så flink du er!! :) Vedder for at du begynner å bli stram i fisken nå? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så flink du er!! :) Vedder for at du begynner å bli stram i fisken nå? :lur:

Har blitt strammere siden jeg startet etter jul, men de siste ukene har det egentlig stått stille. Målte meg i dag og noen steder har det gått opp, noen steder ned og noen steder står stille. Men det trengs vel litt mer tid tenker jeg :)

Har ikke trent i dag. Men har vært flink i matveien i helgen. Bare to pakker med vepsebol, som vil si 10 drops på to dager, og en kakao i dag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker i hvertfall som du ikke stresser så veldig for resultatene dine, noe jeg tror er veldig sunt. Jeg får jo noia bare jeg går opp 1 kg.

Syns du er flink jeg som får til trening i løpet av ukene, til tross for lange dager på skolen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker i hvertfall som du ikke stresser så veldig for resultatene dine, noe jeg tror er veldig sunt. Jeg får jo noia bare jeg går opp 1 kg.

Syns du er flink jeg som får til trening i løpet av ukene, til tross for lange dager på skolen! :duskedame:

Nei, jeg stresser ikke så veldig. Sommeren kommer uansett om jeg er fit eller ikke. Å så har jeg jo alltids neste år, om det ikke går i år :fnise:

Jeg også synes jeg er flink som i hvertfall gjør noe. For jeg har egentlig veldig lyst til å ligge på sofaen hele kvelden :gjeiper:

I dag ble det 20 minutter på mølla. Prøvde et av de innlagte programmene, under aerobic. 11 topper, med høyeste hastighet på 9,6 og laveste på 8,8. Siste minuttene var lavere hastighet men stigning på 5,4,3. Digg å slippe å følge med på klokken og stille på hastigheten. Men var tom for batteri på mp3-spilleren min, så litt kjedelig å ikke ha musikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trente ikke i går, men i dag fikk jeg trent styrke. Noe jeg kanskje angrer litt på nå. Prøvde meg på nordic hamstrings, og det endte med at jeg holdt på å få krampe/strekk i begge leggene.. Så da tok jeg strake markløft med 10 kg manualer i armene, utfall og knebøy med 6 kg manualer. Etter dette var jeg ganske gele i føttene! Så tok jeg biceps curl og en tricepsøvelse med 10 reps og 6 kg. Til slutt ble det noen mageøvelser.

Tenker kroppen kommer til å svi godt de neste dagene. Og jeg hadde egentlig en plan om å få til 5 treninger denne uken! Så vi får se hvordan det går. Heller komme meg ut på gåtur hvis kroppen ikke vil løpe eller løfte tunge ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu, klarte jeg ikke å komme meg ut på spasertur i dag! Til tross for sinnsykt vonde føtter etter gårsdagens økt. Klapp på skuldra til meg selv :biggrin: Tror det er min andre spasertur etter juleferien og det er i grunnen litt sykt å tenke på, ettersom jeg egentlig er veldig glad i å gå tur. Men får satse på dvalen er over nå og at jeg får komt meg mer ut fremover :) Ble hvertfall 50 min med rolig trasking i dag. Fant en fin runde som kan funke som joggetur når snøen forsvinner helt. Burde vel egentlig jogge på mykt underlag, men det får jeg lete etter etter påske.

Usj, fikk stappe i oss så mye gratis pizza vi ville på skolen i dag. Og jeg stappet! Blir ikke så fort mett av sånn sjappe-pizza som jeg blir av min egen grove hjemmelagde. Så fikk vi tilgang på 3 enheter av øl, vin eller brus. Og da ble det et glass vin. Fikk lyst på brus, til tross for at jeg egentlig ikke er noe stor brusdrikker. Men der klarte jeg å stå i mot, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen om 5 økter denne uka gikk vel, som forespeilet, rett i dass. Trente ikke i går og ikke i dag. Og i morgen skal jeg sitte på skolen på ubestemt tid, men håper på en økt på kveldstid. Middagen står allerede i kjøleskapet, så slipper jeg hvertfall å kaste vekk mye tid på den. Mmmm, hjemmelaget fiskegraten! :)

Mål for uke 14 blir da:

- 5 treningsøkter! (en håndballøkt, en beinøkt, en armøkt, to jogge/intervalløkter og mage/rygg havner innenfor styrkeøktene)

- ikke spise sjokolade (bortimot to uker siden sist. utenom kakao da, men det teller jo ikke :sjenert: )

- 5 frukt/grønt om dagen (yeah right)

- 2 liter vann om dagen (easy peasy)

Føler jeg har vært ganske flink til å ikke spise snop i helgen. Bare en pose malaco sin must i dag og en kopp kakao i går. Men skulle få bakverk på skolen i morgen, så får vel dekt kvoten min tenker jeg :)

Edit: Glemte jo helt den egentlige grunnen til at ej skrev.. Sitter å sikler på disse, og i påsken tenker jeg å teste de ut. Må jo kunne unne seg litt godt ;)

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...