Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Huff ja, jeg husker ikke sist jeg så tv i mer enn en halvtime, drev med hobbyer, eller hadde god samvittighet for å sove lenge!

Når er du ferdig for sommeren? :)

Min pulsklokke lagrer øktene, så jeg får beskjed om (eventuell) fremgang for hver gang jeg er ute på løpetur (ikke at det har skjedd på en stund :fnise: )

Driver du bare med løping eller løfter du vekter også?

Hehe, det er derfor jeg er så dårlig på å kommentere i treningsdagbøkene her inne for tiden :fnise: Men NÅ skal jeg gjøre det! Jeg er ferdig 3. juni, så det er ikke så ille :) Når er du ferdig da Gina_?

Tror jeg må lese gjennom bruksanvisningen til min klokke noen ganger til, før jeg husker hva den kan gjøre. Ja, jeg skal jo egentlig trene styrke også, men den siste måneden har jeg bare løftet på kofferten min :gjeiper:

------

I dag har jeg jogget! :biggrin:

Data fra klokken:

Tid: 29,06 min

Kalorier: 313

Fettkalorier: 15%

Gjennomsnittlig puls: 165

Maks puls: 187

Min i fitnessonen: 27,22 min

Min i fettbrenningssonen: 01,36 min

Tok ikke samme runde som sist, men klarte å jogge hele i dag uten å stoppe :hoppe: De to rundene møtes så lurte på å ta den andre i sammen slengen, men jeg droppet det. Kjenner det allerede godt i beina, så det var sikkert like greit.

Vurderer å trene styrke i morgentidlig før jeg tar fatt på skolearbeidet. Hadde jo en plan om å begynne på RYP, men tror ikke jeg kommer til å klare å gjennomføre nå når det er eksamensperiode og så sommerferie.

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var 1 stk 30DS-økt overstått og herregud så slitsomme noen av øvelsene er. Brukte bare 2kgs vekt slik jeg skulle klare å gjennomføre, men å skulle ha armene over hode over lengere tid, er bare grusomt!

Hadde vært morsomt å komt seg gjennom 30 dager med dette, bare for å se hvor godt det funker. Så får vi se om jeg er nazi nok til å trene hveer eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den økta ser jo flott ut! :duskedame: Er så herlig når man klarer å jogge lenge sammenhengende!

Jeg har siste eksamen 18. mai jeg :sjenert: Dustedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den økta ser jo flott ut! :duskedame: Er så herlig når man klarer å jogge lenge sammenhengende!

Jeg har siste eksamen 18. mai jeg :sjenert: Dustedag!

Ja, det er digg, men håper det blir enda lengre økter etterhvert :)

Åå, da blir det vel ikke mye 17. mai feiring på deg. Men du kan jo glede deg over å være supertidlig ferdig da :kul:

Har hatt ny 30DS økt i dag, til tross for en god gangsperre i skuldre, bryst og nakke etter i går. Er litt skeptisk til at musklene ikke skal få hvile, men så er det jo bare 20 min, og egentlig ikke tunge løft. Men armene mine liker virkelig ikke å bli løftet rett ut eller opp!

Så har jeg vasket syklen min i dag :hoppe: Den skal jeg forhåpentligvis få testet ut i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 av 30DS er gjennomført! Gangsperre i 30 dager frister virkelig ikke.. Men det er motiverende når det er så korte økter hvertfall :)

I tillegg så tok jeg en sykkeltur før 30DSen. Ble ca en time, med noen gode oppoverbakker! Det var bedre for anklene mine å sykle. Tror nemlig ikke mine nye joggesko har så god demping, men det er jo så fine å se på :sjenert: Til gjengjeld så likte ikke senebetennelse-håndleddene mine å sykle! :daane: Er det ikke det ene, så er det det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe om at "gangsperre" (merkelig ord ;)) forsvinner etter noen dager, så håper det stemmer for deg :)

Teite håndledd du har! Jeg har en teit skulder jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er 30DS? Høres intenst ut!

Mine senebetennelse-håndledd og -fingre har det bedre med hard styrketrening, kanskje verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe om at "gangsperre" (merkelig ord ;)) forsvinner etter noen dager, så håper det stemmer for deg :)

Teite håndledd du har! Jeg har en teit skulder jeg :ler:

Hadde ikke så mye gangsperre i går faktisk, så det kan se ut som du har rett :) Ja, for noen teite kroppsdeler vi har, som ikke tåler litt trening :fnise:

Hva er 30DS? Høres intenst ut!

Mine senebetennelse-håndledd og -fingre har det bedre med hard styrketrening, kanskje verdt å prøve?

30DS er 30 Day Shred. Da har jeg lastet ned en video der Jillian Michaels, fra The biggest loser, er instruktør. Den varer bare i 20 min, med 2 min kardio og 2 min styrke gjennom hele. Så skal du følge det programmet i 10 dager, før du går videre til level 2, og til slutt level 3.

Tror nok jeg hadde fått bedre resultater av å trene skikkelig styrketrening, men jeg er ikke flink nok til å presse meg til å løfte tungt. Dessuten er det bare når jeg tar push-ups at håndleddene hindrer meg. Og om jeg tar på meg skikkelige sko, så tror jeg anklene klarer seg også :gjeiper:

Så flink du er som har starta med 30DS! :duskedame:

Takk takk :biggrin: Men det ble ikke trening i går da.. :sjenert: Jobbet med skole til 20.30 og da var det total kolaps på sofaen til jeg skulle legge meg. I dag har TR kommet på besøk, og hun er egentlig aldri velkommen. Jeg har til og med skulket skolen for å slippe å lage grimaser til de andre på gruppen min :eeeh: Men håper det går seg til til kvelden, slik jeg kan trene litt da.

Forresten så er jeg godtesyk! Glemmer hver gang at jeg blir skikkelig sugen dagene før og under TR sitt besøk. Så måtte bare ha en pose med Brio i dag. :sukk:

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 Day Shred har jeg hørt om! Mener at folk får bra resultater, for det er jo et opplegg der man trener greit intervallmessig i alle fall. Og trening hjelper jo på smerter fra TR, da. Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 Day Shred har jeg hørt om! Mener at folk får bra resultater, for det er jo et opplegg der man trener greit intervallmessig i alle fall. Og trening hjelper jo på smerter fra TR, da. Verdt et forsøk?

Får jo håpe jeg ser litt resultater, men nå har jeg skulket 3 dager på rad, i tillegg til at jeg har jukset hver gang på noen av øvelsene, slik jeg skal klare å gjennomføre :sjenert: Trening hjelper stort sett på TR-smerter, men det er en del mageøvelser på 30DS, og det er ikke så behagelig. Det var uansett skole som stoppet meg både på onsdag og i går. Men i dag fikk vi levert oppgaven vår, så da ble det 30 min lett jogging på mølle og en omgang med 30DS :hoppendeglad: Nå fremover skal jeg bare kose meg med eksamenslesing, og jeg har laget meg en ganske så tett plan. Må bare holde ut i 3 uker, så er det FERIE :skaal:

Data fra pulsklokken i dag:

Tid: 01:07:38

Kalorier: 527

Fettkalorier: 26%

Gjennomsnittlig puls: 140

Maks puls: 174

Min i fitnessonen: 47,47 min

Min i fettbrenningssonen: 19,46 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er!

Eksamenstiden er no herk, jeg har en uke igjen og så blir det masse trening etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er!

Eksamenstiden er no herk, jeg har en uke igjen og så blir det masse trening etter det :)

Heldiggris, som snart er ferdig! :jepp:

5. økten med 30DS er overstått. Føler jeg har trent i en evighet og snart må være ferdig med 30 dager, men så har jeg bare gjennomført 5 ganger.. :sukk:

Men jeg følte meg uansett ganske flink i dag som kom fra skolen kl 18, satte på den grove risen som skal koke i 40 min og trente mens den kokte :) I tillegg tok jeg bicepscurl med 4 kg vekter og det var en stor overgang det! Har bare fjompet meg gjennom med 2 kg hittil, men 30 sek var litt lenge med 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6. økt er overstått! :trene: Føles ikke helt bra å trene så tidlig om morgenen, men det gikk nå greit.

Frokost består av havregrynsgrøt med kanel, rosiner og plommebiter på. Og så et glass vann. Mmm :happy:

Så når den er fortært så er det bare å komme seg avgårde til skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var tidlig å trene på en søndag! Jeg bøyer meg i støvet :)

30DS høres hardt ut. Gøy hvis man merker resultater raskt :) ellers er RYP absolutt å anbefale altså, men du har nok rett i at det er lurt å ta det etter eksamensperioden, jeg ble i alle fall litt sliten i starten.

Stå på med lesingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som har startet opp 30DS igjen! Jeg driver å tenker på det hele tiden selv, fordi jeg kunne trenge litt stramopp her og der - men det blir desverre med tenkingen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært mye tenking her også de siste dagene.. Har ikke trent de to siste dagene.

Men da må jeg bare si til meg selv: Det er helt greit at kroppen blir litt slapp, at du er blek som spøkelset Casper, at leiligheten støver ned, at doen gror igjen, at du holder på å gå tom for rene truser, at du trykker i deg litt usunnheter, at du legger deg for sent, og dermed står opp for sent, at du ikke klarer å konse en hel dag på pensum og at du bare ligger på sofaen og surfer når du kommer hjem fra skole. DET ER HEEEELT GREIT! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hvis det får deg til å føle bedre, så har jeg sovet 3-4 timer de siste to nettene, fremdeles ikke klart å konse, og har eksamen om... 4 timer. Åh nei...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over pågangsmotet ditt jeg :)

Skulle ønske jeg hadde like mye selvdisiplin til å trene oftere enn de øktene jeg tar på sats,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over pågangsmotet ditt jeg :)

Skulle ønske jeg hadde like mye selvdisiplin til å trene oftere enn de øktene jeg tar på sats,hehe

Whaat?? Haha, jeg har jo ikke trent på en uke nå. Føler meg så slapp som det bare går ann..

Alt bare bra med deg og flokken din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...