Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Når jeg rydder unna søndagskveld pleier jeg å forlange at gubben eter opp restene av alle fyfyting, hvis ikke går det rett i søpla.. Jeg klarer virkelig ikke ha snop tilgjengelig uten å ligge unna.

Det er ikke så lenge siden jeg laget sjokoladekake. La unna 4 stykker og sendte resten med svigermor! Det er livsfarlig å ha ting liggende ;)

Ååh, jeg har lyst på sjokoladekake!

Ligger i fosterstilling på sofaen..tante rød er på besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, da er det lov å med sjokolade altså.

Det er sånn jeg vet at tante rød nærmer seg hverfall, går med et konstant sjokoladesuuug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er det lov å med sjokolade altså.

Det er sånn jeg vet at tante rød nærmer seg hverfall, går med et konstant sjokoladesuuug!

Samme med meg, så jeg har drukket kakao de to siste dagene, men i dag kjøpte jeg en plate med 70% sjokolade :P

To dager uten trening, men i dag ble det endelig håndball igjen. Litt sløvt, men tok seg opp på slutten når vi hadde intervalløping. I helgen blir det kamp, men skal prøve å få til 30DS i morgen.

Ellers ble jeg veldig frustrert da jeg fant ut at hvitost hadde veldig mye kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ....?? Jeg trodde ost var sunt jeg :grine::trist::kjefte:

Hvor mye er det i den vanlige Norvegia da??

Syns du er flink fordet jeg så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ....?? Jeg trodde ost var sunt jeg :grine::trist::kjefte:

Hvor mye er det i den vanlige Norvegia da??

Syns du er flink fordet jeg så :D

Okey, det var kanskje ikke så ille likevel. 1 skive med norvegia har 35 kcal, men når jeg tidligere i uken droppet middag og spiste 5 knekkebrød med ost så ble osten på 355 kcal. Men det var en regnefeil for jeg hadde 1,5 skive på hvert knekkebrød så da blir det 266. :gjeiper: Men i forhold til at jeg kunne spist en skikkelig middag, og fått litt nyttige kcal, så er det jo litt mye likevel da. Spist er spist får vi vel si :)

I går spilte jeg håndballkamp, den siste for denne sesongen, så nå må jeg bli flink til å trene selv i helgen. Og så er det ikke så lurt å gå på butikken når vi har tapt og jeg er sulten og sliten. Da ble det lakris og mørk sjokolade som snacks i går kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig slitsom, jeg må slåss med med selv for å få meg til å trene... Men det ble omtrent 45 min med pump it up i dag :biggrin: Bare så synd jeg er så tung og sur i føttene for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er superflink jeg, Jill(ian Michaels) ;) Heter du forresten Jill eller er det dekknavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er superflink jeg, Jill(ian Michaels) ;) Heter du forresten Jill eller er det dekknavn?

Taakk :sjenert: Hehe, det er nok et dekknavn og ligner ikke i det hele tatt på mitt eget navn :gjeiper: Hva med deg? Jeg har gått ut i fra at du heter Tone :)

Ingen trening i dag. Jeg vet jo at jeg burde, men jeg er så dårlig til å disponere tiden min. Bruker for lang tid på å lage/spise middag og sitte fremfor pcen/tven når skoledagen er over.. Men skal prøve å få det til i morgen og så blir det håndball på torsdag.

Her er inspirasjon: http://fysikk.treningsblogg.no/ Eventuelt skremselspropaganda :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe trim på meg i går heller.. :sjenert:

Heter ikke Tone nei, veeeeldig langt i fra. Det var jo ingen ledige nick her, så lot meg inspirere av kallenavnet til Tone D. Aberge (2ne) :fnise:

Hadde jeg visst jeg kom til å bli "aktiv" her inne og navnet skulle bli synlig, så hadde jeg kanskje valgt noe annet.

Endret av 2ne2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe trim på meg i går heller.. :sjenert:

Heter ikke Tone nei, veeeeldig langt i fra. Det var jo ingen ledige nick her, så lot meg inspirere av kallenavnet til Tone D. Aberge (2ne) :fnise:

Hadde jeg visst jeg kom til å bli "aktiv" her inne og navnet skulle bli synlig, så hadde jeg kanskje valgt noe annet.

Bra jeg ikke er den eneste som er ikke trener hver dag :fnise:

Og så er det litt morsomt at vi har nick som en kan tro er navnet vårt, men som absolutt ikke er det. Jeg var bare lite oppfinnsom, men det får nå bare være :)

I dag har jeg stappet i meg hjemmelaget pastasaus, en halv kylling og pastarør til middag. Digg at jeg laget stor porsjon i går og bare måtte varme sausen og koke pastaen i dag! Det vil si at klokken nå faktisk ikke er så mye, og jeg har begynt å miste den sløvheten som jeg får etter middag. Så nå skal jeg rydde litt og så blir det en treningsøkt litt senere. Greier aldri å bestemme meg for hva jeg skal trene før like før jeg faktisk skal trene. Men siden jeg har blitt så glad i aerobic-videoene så blir det vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Har gjennomført min første intervalløkt på mølle! :biggrin:

10 min oppvarming på 8

3 min på 10,5

3 min på 8

3 min på 10,5

3 min på 8

3 min på 10,5

3 min på 8

3 min på 10,5

3 min på 8

Totalt 5 km og 34 min! Tror faktisk ikke jeg har stått på en mølle så lenge i strekk før.. :hakeslepp:

Så nå er jeg ganske stolt over meg selv, og etterpå var jeg helt gele i beina :)

Meen, der er dessverre et men. Jeg begynner å få betennelse eller belastningsskade av treningen :frown:

Vi har betonggulv med parkett (eller noe lignende) oppå, og når jeg har trent uten sko så er ikke det så veldig bra for mine kjære ankler. Har hatt dette en gang før, og det var når jeg gikk til og fra skole, da var det asfalten og dårlige sko som fremprovoserte det. Som om ikke det var nok så får jeg vondt i kragebeinet/skulderen når jeg jogger. Det er bare når jeg jogger, og ikke når jeg driver med andre aktiviteter..

Leggetid! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har sovet godt? :)

Oi, sånne skader er kjipt. Fikk så vondt i knærne etter at jeg var drev med spinning før. Husker det tok lang tid før det ble bra. Og det kom sånne næsty knekkelyder når jeg bøyde knærne. Håper du kommer deg kjapt? Kan du ikke bare trene med joggesko inne da?

Løper du anspent? En dame kom faktisk bort til meg på mølla en gang å spurte om jeg hadde mye hodepine og vondt i skuldrene?? Jeg tenkte meg om og det stemte. Da sa hun at jeg burde prøve å løpe med skuldrene under hodet..:fnis: Jaggu hjalp det!

Uansett!! Du har vært superflink til å løpe!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har sovet godt? :)

Oi, sånne skader er kjipt. Fikk så vondt i knærne etter at jeg var drev med spinning før. Husker det tok lang tid før det ble bra. Og det kom sånne næsty knekkelyder når jeg bøyde knærne. Håper du kommer deg kjapt? Kan du ikke bare trene med joggesko inne da?

Løper du anspent? En dame kom faktisk bort til meg på mølla en gang å spurte om jeg hadde mye hodepine og vondt i skuldrene?? Jeg tenkte meg om og det stemte. Da sa hun at jeg burde prøve å løpe med skuldrene under hodet..:fnis: Jaggu hjalp det!

Uansett!! Du har vært superflink til å løpe!! :duskedame:

Jeg sov godt, men det var litt for tidlig å stå opp dessverre..

Isj, ja det er ikke noe gøy. Knekkelyder i knærne høres deilig ut! :haar: Jeg prøvde å trene med sko, men jeg vil ikke plage de under meg :fnise:

Tror ikke jeg løper anspent, prøver hvertfall å unngå det når jeg merker jeg får vondt, men det hjelper ikke. Det kjentes ut om det var brystmuskelen som dro i noe når puppen gikk opp å ned. Det hjalp hvertfall litt når jeg holdt den fast :eeeh:

I dag har jeg vært litt lur. Vanligvis handler jeg en gang i uken, og da på fredager. Men på mandag manglet jeg en del varer, så jeg gikk på butikken da. Dermed trengte jeg ikke handle i dag, men skal gjøre det i morgen i stedet for. Når jeg handler på fredagen bruker jeg å kjøpe noe snop til den dagen og lørdagen. Men nå har jeg ikke noe (bortsett fra grønne doc', jeg elsker drops!), så kos til i kveld blir frosne bær, som jeg tiner, blandet med yoghurt og hjemmelaget müslie :biggrin:

Tenker jeg tar en styrkeøkt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært flink jente! La meg 22.30 i går og våknet 07.00 helt av meg selv. Skrev en A4 side med ting som skulle gjøres i løpet av helga, og jeg har faktisk kommet et godt stykke på vei. En ting jeg kan stryke ut er trening. Var i kjelleren og trente litt styrke i dag. Jogget i 10 min som oppvarming og så løftet jeg litt på noen manualer. Trente armer, mage og rygg og bruke 4 kg manualer når jeg trente armene. Meen så kom det to gutter som bor i blokka og som også skulle trene. Da blir jeg litt småflau, siden de sikkert har mye mer peiling enn meg på hvordan øvelsene skal gjøres og sånn. Fikk da hvertfall trent litt, og etterpå spiste jeg havregrøt, mikset med litt kruskakli og linfrø. Toppet med eplebiter og kanel :)

Nå skal jeg dusje og så prøve å få gjennomført litt mer på listen min. Og i kveld skal jeg bake denne sjokoladekaka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Nå følte jeg meg litt ekstra lat og dvass her jeg sitter. Burde tatt med en rask økt nå i kveld, men jeg orker ikke.. :(

*sikle litt på kaka di* Ble den god?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Nå følte jeg meg litt ekstra lat og dvass her jeg sitter. Burde tatt med en rask økt nå i kveld, men jeg orker ikke.. :(

*sikle litt på kaka di* Ble den god?? :lur:

Burde også ha trent i dag, men droppet det. Har sittet på skolen stort sett hele dagen.. :sukk:

Du trenger ikke sikle, den ble ikke så veldig god :fnise: Da jeg gikk på butikken for å kjøpe sjokolade glemte jeg å sjekke hvor mange gram en slik plate var, så tok bare en. Det var liitt for lite så fikk bare laget 2/5 av kaka, noe som sikkert var like greit. Kaken ble da tynnere enn den egentlig skulle være og jeg ble akkurat litt for sen til å ta den ut, så den ble tørr. I tillegg var den veldig mektig, så det ble 1,5 stykke i dag og i går. Men det positive er at det føles som jeg har hatt min sunneste helg på leeeenge! Vet ikke hvor mye kcal det var i kaken, men vanligvis bruker jeg å småspise masse over hele helgen, og sånn ble det ikke nå! :danse:

I uken som kommer har jeg tenkt å komme meg på håndballtrening og så putte inn en intervalltrening og en styrkeøkt. Og måling av kroppen tror jeg bare jeg kan droppe. De hopper opp og ned uansett. Så jeg venter til påsken, men da blir det både vekt og mål :) Grur meg litt, for jeg er ikke noe flink til å trene når jeg ikke har mine faste dagsrutiner, men jeg skal hvertfall pakke med meg tights å sportsbh!

Og såå lurer jeg på å inngå et lite veddemål med meg selv. Har så lyst til å bli myk i kroppen, så skal se om jeg klarer å gå i spagaten til sommeren. Det er kanskje litt overivrig, men om ikke det går, så skal jeg klare å stå med strake bein og ta i gulvet med hendene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt veldig flink til å skulke håndballtrening i det siste.. :sjenert: Men trene har jeg gjort uansett da! :) Ny intervalltrening på mølla, og jeg brukte samme program som sist. Bare en liten endring på siste etappe, da økte jeg hastigheten med 0,1 :gjeiper:

Så var jeg flink å tøye etterpå, men det føles ut som jeg holde på rakne, så spagaten kommer til å bli tøff å nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å løpe på mølla! Begynner du å bli lei håndball eller? Er det derfor du skulker? :nei:

Jeg tenkte faktisk på spagaten her om dagen, er et godt stykke igjen! Men hvordan trener man seg på den da?

Haha! I Spice Girls tiden så pleide jeg å være Mel C og hoppet opp i lufta å landa i spagaten. Husker også jeg var bare millimeter unna "guttespagaten". Vææ.. Begynner nok å bli gammal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å løpe på mølla! Begynner du å bli lei håndball eller? Er det derfor du skulker? :nei:

Jeg tenkte faktisk på spagaten her om dagen, er et godt stykke igjen! Men hvordan trener man seg på den da?

Haha! I Spice Girls tiden så pleide jeg å være Mel C og hoppet opp i lufta å landa i spagaten. Husker også jeg var bare millimeter unna "guttespagaten". Vææ.. Begynner nok å bli gammal!

Det er egentlig flere grunner. Har siinnsykt mye skole for tiden, og håndballen kan ende opp med å ta 2,5 time inkludert reisetid. I tillegg så er ikke treningene så veldig effektive. Det er mye av treningstiden som går med til surring, og folk står bare å prater skit. Så når jeg kan få gjennomført en intervalløkt på en halvtime i kjelleren så velger jeg den heller :) I dag var jeg på skole til 18.30, så tror jeg står over treningen i dag. Må heller rydde og vaske litt, siden jeg har rotet så fælt de siste dagene..

Oi, da har jo du et ganske mye bedre utgangspunkt enn meg! Jeg var Mel B, og hoppet hvertfall ikke ned i spagaten :fnise:

En må vel bare tøye og bøye (etter oppvarming så klart) tror jeg. Og yoga kan vel kanskje funke? Så i en annen tråd at det kunne ta laaang tid, så spørs om sommeren er litt for nært. Men men, får vel bare prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaff, dette kommer til å bli en kjip uke. Lange skoledager hver eneste dag. Men når jeg kom hjem i dag, og egentlig hadde lyst til å skifte til kosebuksen, så tok jeg på meg treningstights i stedet for. Brukte 15 min på oppvarmingen på mølla og trente så styrke på armene:

Bicepscurl 6 kg 10x3

Armløft ut til siden 6 kg 8x3

Armløft opp over hodet 4 kg 10x3

Håndledd (begge sider) 2 kg 10x3

Skulle egentlig ta mage og uttøying også, men droppet det siden det var to andre der også.. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...