Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Etter jeg kom fra jobb i går så skiftet jeg rett til treningsklær sånn jeg ikke skulle komme med noen unnskyldninger senere. Brukte omtrent hele kvelden sammen med samboeren på å lage budsjett, men klokken 21.30 fikk jeg endelig løpt en tur. Regnet hadde gitt seg så jeg løp ute. Bare omtrent 3000 m på ca 15 min. Og så tok jeg 5 spurter i en bratt bakke vi har bak huset etterpå. Følte meg oppblåst og støl, jeg gjennomførte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var den joggekarrieren.. Har merket en murring i ankelleddet/utsiden av vrista etter jeg startet å jogge, og nå klarer jeg nesten ikke stå eller gå på foten. For 4-5 år siden gikk jeg mye på asfalt hver dag og fikk en betennelse i dette området. Jeg vil tro det er dette som nå har kommet tilbake, men det var langt fra så vondt sist gang! Synest bare det er så merkelig. I går gjorde jeg ingenting og hadde heller ikke vondt. Men det slo skikkelig ut i løpet av dagen i dag på jobb. Og jeg har bare sittet fremfor en pc i hele dag, så hvorfor kom det nå?? Var bare så vidt jeg kom meg hjem for det var så vondt hver gang jeg måtte trykke inn clutchen.

Hadde noe betennelsesdempende krem som jeg har smurt på nå, så får vi håpe det blir bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre i foten i dag, men kjenner det litt fremdeles. Tror det hjalp med den kremen. Skal finne meg noe annen trening å bedrive frem til foten er helt bra. Så skal jeg begynne å gå turer og så prøve meg på jogging igjen.

Ikke noe gøy på vekta i dag. 70,2 kg.. :( Det er sikkert all kjeksen jeg har spist. Heldigvis er det tomt nå. Oreopakken er fremdeles ikke åpnet, men vi får se i morgen hvor sugen jeg er. Er hjemme alene i helgen, og det er litt godt innimellom. Kan jeg gjøre akkurat som jeg vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen timer på fjelltur i går. Merket ingenting i foten, så det er bra! Sliten ble jeg også. Det er noe annet å skulle gå oppover når en bare har jogget bortover. Luket også haugevis med ugress i går. Ikke helt bra for ryggen, som også driver å krangler for tiden. Dårlig helg kostholdsmessig. Klar for en skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte muskeler jeg ikke visste jeg hadde i går. Klipte plenen og raket opp gresset. Er også støl etter fjellturen i dag. I dag blir det mer luking. Beddene var fullstendig gjengrodde, så i løpet av uken skal jeg renske opp i 4 bedd til og få ordnet de skikkelig.

Ikke ordentlig trening de neste dagene, men huset og hagen må på stell til 17. Mai.

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en skikkelig treningsøkt igjen i går! Jeg og samboeren gikk opp en nokså bratt grusvei på rundt 2 km. Jeg jogget litt først, og så ble det powerwalking resten. Brukte ca. 22 min og 13 sek opp. Makspulsen min var på rundt 190 og snittpulsen rundt 170. Ned igjen ble det lett jogg. Kjenner det veldig godt i beina i dag! Men gruer meg mer til i morgen.. Kjente det så vidt i foten når vi var nesten komt ned igjen, men satser på at betennelsen holder seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener du styrke for leggene? Effektiv oppvarming av ankelledd og legger før løpetur, og i tillegg et styrkeprogram for leggene er beste måten å forebygge betennelse på. Ellers vil jeg anbefale å bruke is når du har vondt.

Oppvarming kan f.eks være: gå på hælene, gå på tærne, hinke og hoppe (hopp med tærne, dvs. løft deg opp på tærne for så å hoppe i en bevegelse også lande på tærne og senke hælene).

Av styrkeøvelser er tåhev i forskjellige varianter et must. Ellers er det fint å legge inn sykling i stedet for løping kanskje en dag i uken elller noe sånt, i alle fall så lenge du kjenner at du får vondt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, det er dårlig med styrketrening for tiden. Det hadde garantert hjulpet for jeg har balanse som en 90-åring. Takk for tips til øvelser! Har prøvd før å skulle gjennomføre sånne enkle øvelser hjemme, men etter to dager så glemmer jeg bare av det.. :klaske: SKAL bli flinkere nå!

Ingen trening i går. Jeg er stiv som en stokk! Også skulle jeg strekke meg under sofaen for å hente frem ballen til katten og greide å strekke ett eller annet i nakken. Fikk samboeren til å massere meg litt og så ble det bare verre! Elendige kropp.. :sukk: MEN jeg har ikke spist noe snop på to dager! :hoppe: Handlet inn masse frukt og grønt i går, som skal spises i stedet.

I dag har jeg en avtale kl 18, så vi får se hva mer enn det jeg rekker. Kanskje en fjæretur på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned de forskjellige "Daglig trening" appene. Det er korte økte med styrke også kan du sette på varsel så de sier ifra når det er tid for at du skal trene. :fnise: Brukte mye de når jeg kom igang med trening første gangen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned de forskjellige "Daglig trening" appene. Det er korte økte med styrke også kan du sette på varsel så de sier ifra når det er tid for at du skal trene. :fnise: Brukte mye de når jeg kom igang med trening første gangen :Nikke:

Det var lurt! Skal absolutt sjekke ut de appene. :blomst: Tittet på instaen din i går og du er jo bare helt rå på sunn mat! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes appen er genial. Det er intensitetsøkter også, så selvom de varer korte stunder er de veldig effektive!

Åh, takk! Synes det er mye lettere å spise sunt når jeg går for clean eating. Utrolig hvor mye mindre fysen man blir når man kutter ut kunstige tilsetningsstoffer og kjemikalier. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes appen er genial. Det er intensitetsøkter også, så selvom de varer korte stunder er de veldig effektive!

Åh, takk! Synes det er mye lettere å spise sunt når jeg går for clean eating. Utrolig hvor mye mindre fysen man blir når man kutter ut kunstige tilsetningsstoffer og kjemikalier. :nigo:

Litt trening er uansett bedre enn ingen trening, og om de er korte så er det nok enklere å bestemme seg for å gjennomføre. :)

Er ikke så fan av lettprodukter med kunstige tilsetningsstoffer selv, men kjøpte en pakke med double 0% yoghurt nå fordi de ikke hadde den typen jeg skulle ha. Klarte bare spise halve fordi den både smakte og luktet så kunstig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt trening er uansett bedre enn ingen trening, og om de er korte så er det nok enklere å bestemme seg for å gjennomføre. :)

Er ikke så fan av lettprodukter med kunstige tilsetningsstoffer selv, men kjøpte en pakke med double 0% yoghurt nå fordi de ikke hadde den typen jeg skulle ha. Klarte bare spise halve fordi den både smakte og luktet så kunstig!

Uff ja, lettprodukter er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 20 minutter med app-yoga. :laugh: Jeg har aldri prøvd yoga før så det var litt knotete å følge etter filmen på mobilen, men det gikk nå sånn passe greit. Moro og tungt var det også, så dette skal jeg gjøre mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga er kjempetungt i starten. Det virker kanskje ikke så tungt når man ser andre gjør det, men man skal jo hele tiden trekke mage inn og stramme den, passe på at ryggen er rett og i tillegg utføre disse øvelsene. Kjenner det godt i kjernemuskulaturen etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yoga er kjempetungt i starten. Det virker kanskje ikke så tungt når man ser andre gjør det, men man skal jo hele tiden trekke mage inn og stramme den, passe på at ryggen er rett og i tillegg utføre disse øvelsene. Kjenner det godt i kjernemuskulaturen etterpå :fnise:

Det er absolutt ikke enkelt å stramme samtidig som en skal puste godt! Men med litt øvelse så går det nok bedre. Håper jeg blir litt mykere også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør man etterhvert! Jeg merket forbedring allerede etter de to første gangene, men jeg var helt ekstremt stiv når jeg starte (har alltid klart å bøye meg motsatt vei mye lettere, typ bein bak hodet, kineserspagat osv). Men jeg kom nærmere og nærmere gulvet hver gang jeg strakk meg mot bakken! Gøy å se forbedringer sånn, du merker det nok du også hvis du gjør yoga hvertfall en gang i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør man etterhvert! Jeg merket forbedring allerede etter de to første gangene, men jeg var helt ekstremt stiv når jeg starte (har alltid klart å bøye meg motsatt vei mye lettere, typ bein bak hodet, kineserspagat osv). Men jeg kom nærmere og nærmere gulvet hver gang jeg strakk meg mot bakken! Gøy å se forbedringer sånn, du merker det nok du også hvis du gjør yoga hvertfall en gang i uka :)

Så bra å høre! Jeg klarer nok ikke bøye meg noen vei, men det skal det bli en ordning på nå. :)

I går ble det samme powerwalk-rute som sist. Andre gang er alltid verst synest jeg, så det ble ikke samme spruten som sist. Hadde syre i leggene fra omtrent første skritt, så maks- og snittpuls ble litt lavere enn sist, men tiden ble omtrent den samme. Kjente det fremdeles i foten på vei ned igjen, men det er absolutt ikke vondt. Prøvde å variere litt joggestil med å gå på tærne og løpe sikksakk og sånn.

Veide meg i dagtidlig og vekta viste 69,8 kg. Tror det er opp fra sist veiing som var på søndag, men jeg er ikke så nøyen på det. Skulle gjerne hatt idealvekten min nå, men jeg har god tid og prøver heller å endre vanene mine slik jeg kan leve med de.

I kveld blir det håndballfest, så da blir det mange ekstra kalorier inn. Skal prøve å begrense meg litt siden jeg ikke drikker så ofte. Har ikke lyst å drite meg ut heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være kjempeheldig på det med drikkefronten. Selvom det er over ett år siden jeg drakk sist så skal det uendelig mye for at jeg blir påvirket. :hoho:

Vekta varierer fra dag til dag pga vann osv. Jeg veier meg kanskje en gang i året fordi jeg ikke orker å fokusere på det, siden det ikke har noe å si sånn sett uansett. Da veier jeg meg som oftest bare fordi jeg må vite vekta når jeg skal ta diverse tester hos legen også. :ler:

Kos deg på håndballfest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...