Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Ser ut som du har mye gode økter om dagen. Hvis du får vondt i ryggen av markløft er det nok lurt å få noen til å ta en kikk på teknikken din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet, jeg vet. Samboeren har sjekket den, men han er jo ikke noen proff. Jeg synes det ser veldig bra ut når han løfter, men det er ikke like enkelt å overføre det til meg.

På håndballen i går greide jeg å få en lett forstuing i en finger.. Det kan bli litt irriterende når jeg skal løfte i dag. :glare:

Har forresten kjøpt proteinpulver, så nå blir det shake etter hver trening :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løftingen på fredag gikk helt fint heldigvis :) Tok meg bedre tid til å varme opp på markløft og finne riktig teknikk, så kjente ikke noe i ryggen.

Mark: 27,5x1, 30x1

Skråbenk: 6x1, 8x1

Roing: 30x1, 32,5x1

Arnold: 6x2

Biceps: 6x2

Triceps: 6x2

Mage: 6,25x2

Glute bridge: 30x2 (Makket meg under stangen og løftet 30 kg :biggrin: )

Tåhev: 15 repsx3 (Ingen vekter her)

Planken: 1minx2

I dag hadde vi kamp og den vant vi. Så blir det håndball i morgen, og forhåpentligvis styrke etterpå. Tirsdag håper jeg å få med meg en venninne på min første svømmetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble håndball på mandag, men ikke styrke :( Prøvde, men måtte bare gi meg. Håper og tror jeg bare var stiv på utsiden av skuldrene, for det er hvertfall bedre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

Hvordan går det med snusingen din frøken? :)

Det går så flott at jeg nesten ikke tenker på det lenger. Med deg da? :)

Skulle egentlig trene i går, men stod 2,5 time på kjøkkenet for å lage middag, så da rakk jeg det ikke fordi jeg skulle på dugnadsarbeid etterpå :( Har ikke bestemt meg om jeg skal trene styrke før håndballen i dag. Liker virkelig ikke de senterene.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte du 2,5 time på middag? Hva er det du laget? :P

Hvorfor liker du ikke de senterne?

Jo, snusslutting går helt sykt bra!! Hadde aldri trodd det skulle bli så lett.. Enkelte kvelder kjenner jeg jo at det frister, men stortsett tenker jeg ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først lagde jeg pastasaus fra bunnen av og så lagde jeg parmesankjøttboller :) Nå skal det sies at jeg er skikkelig treig å lage mat. :gjeiper:

Liker ikke senterne fordi det alltid er masse folk der, og fordi jeg må gå å vandre i frivektdelen :sjenert:

Godt det går bra for deg også :) Får bare håpe jeg ikke faller tilbake om 6 måneder slik jeg gjorde sist :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, såpass ja.. Så for meg en 4 retters her jeg! Men skal man lage mat helt fra bunn av kan det fort ta tid :)

Åja, nei jeg skjønner hva du mener. Der jeg trener er det veldig åpent vektrom, samtidig som det er lite. Føler meg så liten og pinglete samtidig som at jeg føler jeg er i veien for de store kara :P Prøver å få gjort det meste på apparater, og hvis jeg skal løfte frivekter, hender det jeg prøver å legge treningen rundt kl halv 4 for da er det ingen der.. pussig i grunN!

Nei, fader har jeg først klart meg 6 mnd, DA begynner jeg ikke igjen..tror jeg.. Men ser for meg at sommern kanskje kan bli litt tøff, men pils og grillmat! Men jeg får knaske nikotintyggis ;)

Endret av 2ne2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei 4-retters har jeg ikke begynt på ennå :gjeiper:

Jeg gjør jo alle mine øvelser med frivekter, og da innbiller jeg meg at alle de store karene ler godt innvendig, fordi jeg har feil teknikk eller løfter så lite. :sjenert: Men jeg klarer meg fint i kjelleren min så langt. Bare så synd at vi kommer til å flytte til sommeren og da må jeg mest sannsynlig melde meg inn på et senter.

I dag møter jeg min første store snusutfordring siden jeg sluttet helt! Skal ut i kveld, og da har jeg tidligere hatt en tendens til å ikke klare å holde meg :tristbla: Men i dag SKAL jeg klare å la være!!

-----

Trening denne uken har vært:

- Håndballx2

- Styrkex2

- Svømmingx1

- I dag blir det noe slags trening, men jeg vet ikke helt hva.

- Kanskje styrke i morgen, hvis formen er grei.

- Kamp på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei 4-retters har jeg ikke begynt på ennå :gjeiper:

Jeg gjør jo alle mine øvelser med frivekter, og da innbiller jeg meg at alle de store karene ler godt innvendig, fordi jeg har feil teknikk eller løfter så lite. :sjenert: Men jeg klarer meg fint i kjelleren min så langt. Bare så synd at vi kommer til å flytte til sommeren og da må jeg mest sannsynlig melde meg inn på et senter.

I dag møter jeg min første store snusutfordring siden jeg sluttet helt! Skal ut i kveld, og da har jeg tidligere hatt en tendens til å ikke klare å holde meg :tristbla: Men i dag SKAL jeg klare å la være!!

-----

Trening denne uken har vært:

- Håndballx2

- Styrkex2

- Svømmingx1

- I dag blir det noe slags trening, men jeg vet ikke helt hva.

- Kanskje styrke i morgen, hvis formen er grei.

- Kamp på søndag

Du skal nok ha veldig dårlig teknikk før noen legger merke til deg. :) De fleste har nok med seg og sitt når de er på trening, men om du føler deg veldig usikker kan du jo spørre om noen av disse gutta kan hjelpe deg litt med teknikk også. ;)

Bare det at du som jente oppholder deg i frivektsavdelingen og kjører frivekter i stedet for maskiner er jo kjempepositivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dritkult når jeg ser jenter/damer som virkelig tar i med frivekter. Skulle ønske jeg kunne gjøre det på samme måten uten og lyyyse usikkerhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har ingen problemer med å ta frivekter på treningssenteret. Tror guttene stirrer litt ekstra :P Foreløpig er jeg ikke på de tunge vektene, men gleder meg til å vise dem! Jeg kan løfte jeg og!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal nok ha veldig dårlig teknikk før noen legger merke til deg. :) De fleste har nok med seg og sitt når de er på trening, men om du føler deg veldig usikker kan du jo spørre om noen av disse gutta kan hjelpe deg litt med teknikk også. ;)

Bare det at du som jente oppholder deg i frivektsavdelingen og kjører frivekter i stedet for maskiner er jo kjempepositivt.

Hoho! Frøken sjenert kommer nok aldri til å spørre de store gutta om hjelp til teknikken :gjeiper: Men jeg tenker det kommer seg frem mot sommeren jeg. Skal lese meg opp, studere youtubefilmer og så teste ut i praksis, så blir det nok bra ;)

Jeg synes det er dritkult når jeg ser jenter/damer som virkelig tar i med frivekter. Skulle ønske jeg kunne gjøre det på samme måten uten og lyyyse usikkerhet!

Ja, jeg også synes det ser kult ut, men tror ikke jeg ser like kul ut hvis jeg gjør det :sjenert:

Jeg har ingen problemer med å ta frivekter på treningssenteret. Tror guttene stirrer litt ekstra :P Foreløpig er jeg ikke på de tunge vektene, men gleder meg til å vise dem! Jeg kan løfte jeg og!! :fnise:

Det er fordi du er så tøff det Daenerys :trene: Er bare å presse seg litt ekstra hver gang så kommer nok de tunge vektene ganske fort :)

---

Fredag ble det ikke mye trening, ble litt mye venting og sånn. Men var nå litt i bevegelse om ikke annet. Og så ble det fylla etterpå, hvor jeg klarte meg helt fint uten snus, helt til kl ble rundt 01.00, og jeg ble spurt om jeg ville ha.. Men EN er mye bedre enn 15, som det har vært før.

Lørdagen var jeg uggen og trening hadde jeg ikke klart, så det ble bare avslapping den dagen.

Søndag spilte vi kamp, og vi vant :danse: Nå er det heldigvis helger med pause fra kampene. Skal bli godt å gjøre litt andre ting også.

Ukens trening blir forhåpentligvis:

Mandag: Håndball + styrke

Tirsdag: Muligens skitur

Onsdag: Styrke + svømming

Torsdag: Håndball

Fredag: Styrke

Lørdag: Kanskje skitur

Søndag: Eller skitur her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :)

Har tatt en snus to lørdager jeg også.. Kl var over 12, jeg var full og fin.. :sjenert: Men det er jo ikke krise så lenge en lar vær neste dagen igjen!

Jeg vil også gå på ski, men de er på hytta og jeg gidder ikke kjøre 4 timer for å hente de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flink du er :)

Har tatt en snus to lørdager jeg også.. Kl var over 12, jeg var full og fin.. :sjenert: Men det er jo ikke krise så lenge en lar vær neste dagen igjen!

Jeg vil også gå på ski, men de er på hytta og jeg gidder ikke kjøre 4 timer for å hente de :P

Det var godt å høre det ikke bare var meg :) Ski er gøy! :biggrin: Må jo ta dere en helg på hytta og gå da. Vi skal hjem på vinterferie om to uker og da håper jeg vi får dratt på hytta og gått litt :)

Dæven som laget ditt vinner da. :) Kult!

Ja, vi har vært flinke nå etter jul. :)

---

Det ble håndball på mandag, men ikke styrke. Følte meg litt kvalm på håndballtreningen og etterpå var jeg skikkelig sliten. I går hadde vi oss en tur og fikk testet nye skiene. Og jeg som har trodd jeg har begynt å få litt styrke i armene tok ganske feil. Etter ca 100 m med staking kjente jeg det så alt for godt i armene! Men det var morsomt allikevel. I dag skal jeg trene styrke og så svømme. Det blir mye armtrening på meg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt støl i dag etter en god styrkeøkt i går. Og så ble det 1500 m svømming på ca en time. Brukte litt mindre tid i går enn sist, da jeg tok litt færre pauser.

I kveld er jeg klar for håndballtrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært en litt laber treningsuke pga skolepanikk. Men hadde en fin styrkeøkt sist søndag, så en tøy, bøy og strekk økt på mandag, håndball på torsdag og en ny styrkeøkt i går. I dag har jeg deilig gangsperre. :biggrin: Nå er jeg forresten hjemme hos mor en ukes tid, så det kommer ikke til å bli mye trening denne uka heller. Men jeg skal gjøre et forsøk hvertfall!

Ha en fin helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Treningen når jeg var hjemme ble 4 turer der 3 av de var opp og ned og den siste var flata. I helgen har vi spilt håndballcup og i går ble det styrketrening og håndballtrening.

Nå sitter jeg her med mellommåltidet mitt som består av en 70/30 blanding med kesam og cottage cheese, en banan i skiver og kanel på toppen. :jepp:

Ryggen er fortsatt ikke bra igjen, men har bestilt meg time hos fysio i dag. Så håper virkelig det skal bli bedre nå! Tror ikke det blir noe trening i dag, i så fall bare en gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...