Gå til innhold

Fotballfrue bedriver snikreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som ikke skjønner at enhver blogger ikke vil legge ut sine mørkeste hemmeligheter på internett må jo være smådumme? Eller er de kanskje slike som selv liker å ha hele livet sitt søkbart på google til evig tid?

Det handler jo ikke nødvendigvis om å legge ut om sine dypeste hemmeligheter, men om å tre ned fra sin høye hest og vise folk at du også er menneskelig, med oppturer og nedturer.

Jeg liker de bloggerne som har en spesiell stil på bloggen (ikke nødvendigvis rosabloggere), men som også skriver om hvordan de overvant dårlig selvtillit på ungdomsskolen, at de også har dårlige dager og om hvordan de taklet at foreldrene skilte seg da de var 15. For eksempel. Det er vel ikke værre at slike ting finnes på google til all tid enn alle andre mulige detaljer om ditt liv?

Jeg sier ikke at Fotballfrue blogge om slike ting (jeg har heller ikke lest mer av bloggen enn et par innlegg, så for alt jeg vet kan det godt hende hun er sånn), men jeg syns bloggere som klarer å innrømme sine feil er et mye sunnere forbilde og det gjør bloggen bedre og mer nyansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver en ny en :

Har ikke du nettopp vært på ferie i 2 uker et sted hvor det er rundt 30+ grader? men så reklamerer du for nye kremer du skal ha brukt mot kulde?

Blir nok ikke publiser den heller:) lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert smart menneske ville ha ventet noen dager før hun reklamerte for flere ting, men neida.

Hun er rett slett enten sta eller dum.

Hun tar ingen selvkritikk og sier at hun har vært og er ærlig.

host

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert smart menneske ville ha ventet noen dager før hun reklamerte for flere ting, men neida.

Hun er rett slett enten sta eller dum.

Hun tar ingen selvkritikk og sier at hun har vært og er ærlig.

host

Hun kan rett og slett ikke takke nei til penger. Det er tross alt disse pengene som har gitt henne muligheten til en 90 000,- bryllupsreise, det er viktig å huske på det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke lenger skrive at hun får betalt:

Jeg skrev det først, men så kom det masse spørsmål om de hadde betalt for innlegget eller om det kun var produktene som var sponset. Derfor endret jeg det :)

- C

Nå skriver hun bare at de er "sponset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke lenger skrive at hun får betalt:

Jeg skrev det først, men så kom det masse spørsmål om de hadde betalt for innlegget eller om det kun var produktene som var sponset. Derfor endret jeg det :)

- C

Nå skriver hun bare at de er "sponset"

Du mener vel omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, les innleggene hennes så ser du.

Før sto det at innleggenet var betalt. Nå står det: sponset.

Så det jeg også.

Hun gikk fra å være en løgner, til en ærlig person, og nå tilbake til en løgner igjen.

Ikke informere om betalte innlegg

informerte

Nå: sponset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg også.

Hun gikk fra å være en løgner, til en ærlig person, og nå tilbake til en løgner igjen.

Ikke informere om betalte innlegg

informerte

Nå: sponset

Hun forandrer det hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Informerte ikke om at innleggene var betalte

- Informerte

- Nei, de er bare sponset

- Produktanmeldelse i samarbeid med Coverbrand

Hun forandre teksten hele tiden og kaller dette ærlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn var det:

- Informerte ikke om at innleggene var betalte

- Informerte

- Nei, de er bare sponset

- Betalt innlegg

- Produktanmeldelse i samarbeid med Coverbrand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun:

Produktanmeldelse i samarbeid med Coverbrands

Jeg har ikke planer om å kjøpe mer av tingene hun anbefaler. Føler meg lurt, og er flau over at jeg kjøpte en ting som hun snakket så varmt om for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun jo tilbake til det å ikke informere leserne om at det er et betalt innlegg.Det siste innlegget hennes informerte hun om at det var betalt. Så sletta hun den infoen og nå står det:

Produktanmeldelse i samarbeid med Coverbrands

Hva feiler henne egentlig?

Er hun helt tom i topplokket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prinsipprytteren

Jeg synes egentlig at dette er en viktig prinsippiell sak.

Derfor er det så synd at denne tråden blir forurenset av uttalelser som "Hun er rett og slett ekkel", "Jeg blir kvalm av henne" og lignende, som i stor grad handler om hvordan hun ser ut og om at hun ønsker å fremstille seg som perfekt.

Går det ikke an å diskutere saken om å følge markedsføringsloven uten å gå så sterkt ut med negative personkarakteristikker basert på utseende?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangstilfelle.. mens det er flere bloggere som gjør dette hver dag, og hun får skylden. Blir helt feil og latterlig dette at hun skal få så mye kritikk. Vist man har følgt bloggen hennes så merker man at hun ikke blogger for dette, men for egen interesse. Er det mulig å være såpass idoit, og gjøre dette mens hun er på bryllupsferie? Enkelte mennesker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engangstilfelle.. mens det er flere bloggere som gjør dette hver dag, og hun får skylden. Blir helt feil og latterlig dette at hun skal få så mye kritikk. Vist man har følgt bloggen hennes så merker man at hun ikke blogger for dette, men for egen interesse. Er det mulig å være såpass idoit, og gjøre dette mens hun er på bryllupsferie? Enkelte mennesker altså.

Feil! Forskjellen er at hun kontaktet er forlag like før hun dro på bryllupsreise og tilbød seg å reklamere mot betaling. Hun er utdannet journalist og skal ha utdannelse som tilsier at det ikke stemmer at dette var et engangstilfelle, at det var en feil eller at hun ikke visste.

Hvorfor skal hun være fredet fordi hun var på bryllupsferie? Alt dette bråket stammer direkte utfra at hun kontaktet forlaget i første omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! Forskjellen er at hun kontaktet er forlag like før hun dro på bryllupsreise og tilbød seg å reklamere mot betaling. Hun er utdannet journalist og skal ha utdannelse som tilsier at det ikke stemmer at dette var et engangstilfelle, at det var en feil eller at hun ikke visste.

Hvorfor skal hun være fredet fordi hun var på bryllupsferie? Alt dette bråket stammer direkte utfra at hun kontaktet forlaget i første omgang.

Les her du:

http://fotballfrue.no/?p=2544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det folk reagerer mest på her nå er at hun gjorde en tabbe og at hun ikke har lært noen ting.

Hun sa at hun skulle opplyse om betalte innlegg, idag slettet hun den infoen. Hun tar ikke selvkritikk og sier at hun ikke har gjort noe galt og at hun har vært ærlig. Halo? Noen hjemme.

Smtidig spiller hun dum og sier: jammen,jeg visste ikke at jeg måtte opplyse om sånt. Hadde dette kommet fra noen andre hadde vi skjønt det, men når det kommer fra en utdannet journalist? Not so much.

Hun visste det. Opplyste ikke om det.

Innrøm det og behold litt selvrespekt, hvis du har noe igjen av det.

Endret av Iah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest og det spiller ingen rolle. I og med at hun er utdannet journalist så legger hun neppe hjernen igjen på jobben. Det er lov å tenke å det er lov å være voksen å forstå at man driter seg ut.

Selvfølgelig har hun lov å ta betalt for produktomtale, det er ikke det kritikken går ut på. Det går på at man glemmer å fortelle at man får betalt for omtalen, at man benekter at man har fått betalt også er man visst sponset i steden for.

Det heter seg at bloggere ikke er journalister, men fotballfruen er nettopp det!! Hun kan ikke gjemme seg bak viste-ikke-sutring og har nå mistet troverdighet.

Derfor kritiseres hun mye hardere enn de andre rosabloggene.

Når hun i tillegg sletter helt vanlige spørsmål som stilles på en høflig måte så blir det hele pinlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...