Gå til innhold

Fotballfrue bedriver snikreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Caroline Berg Eriksen er en av Norges største bloggere. Hun har i noen få sammenhenger sagt at hun samarbeider med diverse aktører, men aldri opplytst når hun skriver reklameaktige innlegg. Etter at dette ble slått opp, etter at hun henvendte seg til CappelendDamm med forslag om at de skulle betale for å få reklame på bloggen hennes, har hun skrevet et innlegg der hun selv vil stå frem som et godt eksempel:

http://e24.no/media/article3911767.ece

CBE sier på bloggen at hun hadde skrevet om boken likevel. Vil det si at hun lyver til annonsørene også da, siden hun skriver i eposten at hun ikke kan skrive om produkter gratis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Grud.. er så lei av styret rundt disse pengeslukende bloggerne. Det er en hobby, er det ikke? Hørt om å skaffe seg normale jobber? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok ikke den eneste. Var vel bare litt uheldig med at det var hun som ble fersket ..?

Bryr meg heller ikke om hvem som reklamerer om hva, og hvor mye de får for å reklamere. Leser de bloggene jeg liker uansett, og produktene de tester er ikke alltid de virker like spennende uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er betenkelig, er at hun faktisk er utdannet journalist. Jeg har studert ved samme skole som henne, så å påstå at hun er helt uvitende... vel, den kjøper jeg ikke.

Det er jo også litt morsomt at hun skriver i mailen til CappelenDamm at hun "tjener penger på bloggen (les: reklame), og derfor ikke kan markedsføre noe gratis." I sitt "forsvarsinnlegg" påstår hun at hun ville anmeldt boka likevel... Godt mulig at hun hadde gjort det, men i denne settingen har hun ikke så mye troverdighet.

Jeg synes likevel at det latterligste er svarinnlegget hennes - og hvordan hun omtaler seg om saken. "Ingunn-dama i Cappelen har ødelagt ferien hennes..." For en måte å se på livet på! Det var tross alt HUN som sendte forespørsel til Cappelen. Synes også det er noe snodig å sende en forespørsel uten å ha telefonert med vedkommende og lodde interessen først.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den dama er så slitsom! Har sett på bloggen hennes et par ganger, og utfra kommentarene er vel gjennomsnittsalderen på leserne 15 år. Og hun legger ut om lavkarbo meg her og der. Blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har driti litt på draget, kan du si.

Jeg synes det er ytterst merkelig at en voksen kvinne (for dette er en kvinne i tyveårene, ikke en naiv 14 år gammel jente) som hevder å være utdannet journalist ikke har vett nok til å sjekke regelverket før hun gjør business på markedsføring.

Det får en jo til å tenke at hun faktisk visste godt hva reglene for den slags virksomhet sier, men at hun slo til allikevel og regnet med å aldri bli oppdaget. Hvilket er forkastelig, særlig med tanke på at leserskaren hennes hovedsaklig består av barn og unge tenåringer som sluker hva enn hun sier rått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal la henne og denne saken være i fred. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke er flere som gjør som henne på ett eller annet vis, men det er jo bare hun som blir dratt fram i lyset fordi hun er så populær.

Endret av Plutseliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal la henne og denne saken være i fred. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke er flere som gjør som henne på ett eller annet vis, men det er jo bare hun som blir dratt fram i lyset fordi hun er så populær.

La folk være i fred når de bryter norsk lov og etiske retningslinjer..? Det er jo et viktig fokus som har kommet nå, på nettopp dette med blogger og ulovlig markedsføring.

Det er klart at det er flere som bedriver slikt, men nå var det nå engang hun som ble beviselig fersket denne gangen. Og når man velger å gjøre noe galt, så risikerer man også å ende opp som den eneste som blir tatt.

Personlig synes jeg hun er et særdeles dårlig forbilde for unge lesere, mest med tanke på det vanvittige kropps- og utseendefokuset hun formidler. Hun virker som en usikker jente med dårlig selvbilde som jobber noe voldsomt med å opprettholde en perfekt fasade. Jeg går ut ifra at hun trenger bekreftelse, men dessverre sender det noen dårlige signaler til barn og unge jenter som allerede sliter med å skulle leve opp til idealene i samfunnet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal la henne og denne saken være i fred. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke er flere som gjør som henne på ett eller annet vis, men det er jo bare hun som blir dratt fram i lyset fordi hun er så populær.

Hvorfor skal vi la en sak være forde du mener det? Viktig å få frem fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi la en sak være forde du mener det? Viktig å få frem fakta.

Jeg mente ikke at jeg synes denne saken i seg selv bør legges død. Det er klart at det er viktig å få frem lovbrudd og alt det der. Synes bare at da kan man lage en tråd om snikreklame og det for seg selv, istedetfor å peke rett på henne. Som jeg skrev: Jeg tviler på at hun som blogger er alene om dette, men at det er hun som kommer mest fram og dermed får all drittslengingen. Derfor skrev jeg at jeg synes vi skal la hun være i fred. Ikke at det ikke er viktig å få frem fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes argumentet:

"Media bør ikke skrive om meg, siden jeg er på bryllupreise" er priceless.

Selvfølgelig - alle gjør feil og ødelegger for henne. CappelenDamm, E24 og kritiske lesere. Hun påstår hun er hardbarket, vel hun har tydeligvis lite innsikt i hvordan mediene jobber - selv om hun er journalist.

Endret av Rosalynn
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes argumentet:

"Media bør ikke skrive om meg, siden jeg er på bryllupreise" er priceless.

Jepp, media bryr seg jo virkelig om hvor i verden folk befinner seg når de skal lage en sak. Får de et tips, tar de det der og da, det er slik det fungerer. Og slik det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, media bryr seg jo virkelig om hvor i verden folk befinner seg når de skal lage en sak. Får de et tips, tar de det der og da, det er slik det fungerer. Og slik det skal fungere.

Hun fremstår bare som fullstendig ukritisk og arrogant. "Jaja - jeg gjorde en feil, men nå kan de la meg være i fred." Det interessante er at hun i innlegget later som om hun legger seg flat. Det har hun aldri gjort. Hun har bare innrømmet at hun gjorde en feil - en hun MÅTTE innrømme. Og MED EN GANG hun hadde innrømmet det, begynte hun den velkjente taktikken som går ut på å hive ansvaret over på alle andre. "Men Voe, Wulf etc... gjør det også."

Å spille sympati funker nok dessverre. Jentene som leser der synes nok synd på henne.

Caroline er kanskje sleip, men for oss som har levd i mer enn 18 år, blir dette for dumt - og ikke spesielt lurt. Men vi inngår neppe i målgruppen hennes, så det er kanskje like greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stukket nesa fram i rampelyset så får en "tåle steken" også når slike ting kommer for dagen.

Har hun stengt bloggen sin nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...