Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir egentlig trist av hele denne tråden jeg, jeg ville vært glad om jeg fikk noen gaver i det hele tatt... så å diskutere sånt blir litt rart.( kan forstå pinlige gaver der man blir driti ut)

Det er vel tanken som teller eller stikker det ikke like dypt lenger. Især når man begynner å klage over at man ikke fikk en rosa ipod eller en psp....

Da synes jeg man skal stikke fingeren litt ned i jorda og takke for det man har!

Men når man er 15 år og ikke får en rosa ipod som man kun ønsket seg til jul så blir man jo selvsagt skuffet. Er da ikke noe galt i bli skuffet over en julegave. Kan du si med hånden på hjerte at du aldri har blitt skuffet noen gang over en julegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg kan det, de gangene foreldrene mine var edru var jeg heldig nok å få gaver. Ellers ble jula glemt ellers ble det vi fikk av slektninger solgt for å bidra til rus...

Som voksen har jeg muligheten til å kunne kjøpe og få gaver, men det har hitil ikke vært noe jeg var skuffa over.

Men jeg ser tankegangen og behovet for det, så jeg har ikke tenkt å forsure tråden.

* liste meg ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to år på rad fått vesker av svigerforeldrene mine. Den ene var i lysebrun utrolig stivt skinn som forøvrig stinket, med noe inngravert på den, blomster tror jeg det var, med rysjer på sidene, litt sånn boheme aktig. Noe jeg absolutt ikke er.

Den var kjøpt som en billig souvernir i utlandet. Når jeg åpnet den så var det lo og smuler oppi den. Æsj!

Den andre var svart, egentlig helt grei, helt til jeg lukket den opp. Den var så stiv at lokket brakk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke med noen kanelboller fra svigers. Som var kjøpt på en matbutikk! Kaker fra butikk er ikke godt i det hele tatt. Men jeg takket pent selv om jeg ble litt små skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke med noen kanelboller fra svigers. Som var kjøpt på en matbutikk! Kaker fra butikk er ikke godt i det hele tatt. Men jeg takket pent selv om jeg ble litt små skuffet.

Heheh, et hint om at de vil ha noe til kaffien når de kommer på besøk kansje??

Men hadde blitt ganske paff da jah..;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk veldig misfornøyd da jeg fikk Nintendo Wii og Super Mario Galaxy av foreldrene mine julen i 2007. Jeg hadde absolutt ikke ytret noe ønske om den maskinen eller noe annet til en samlet sum av over 3000 kr.

Skjønner heller ikke hvorfor de valgte den type gave til meg da de vet jeg ikke er spesielt glad i TV-spill.

Synes heller de kunne gitt meg noe som var billigere og noe jeg faktisk ønsket meg.

Jeg hadde f.eks blitt mer fornøyd med et fint smykke til rundt 200 kr. :sjenert:

Jeg er kanskje utakknemlig, men det får så heller være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble faktisk veldig misfornøyd da jeg fikk Nintendo Wii og Super Mario Galaxy av foreldrene mine julen i 2007. Jeg hadde absolutt ikke ytret noe ønske om den maskinen eller noe annet til en samlet sum av over 3000 kr.

Skjønner heller ikke hvorfor de valgte den type gave til meg da de vet jeg ikke er spesielt glad i TV-spill.

Synes heller de kunne gitt meg noe som var billigere og noe jeg faktisk ønsket meg.

Jeg hadde f.eks blitt mer fornøyd med et fint smykke til rundt 200 kr. :sjenert:

Jeg er kanskje utakknemlig, men det får så heller være.

Men sälj det och köp en massa smycken till dig själv och julklappar till dem då? :) Det är väl bättre det än att det bara blir stående? Du får ha en pengagräns nästa gång, haha! "Det här är min önskelista och grejerna kostar max 200kr!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 12 år fikk jeg rynkekrem (dag og natt) i julegave hos en utenfor familien. Nå, mange år etterpå har jeg fortsatt babyhud og rynkekremen er enda ikke tatt i bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker foresten da jeg var rundt 11-12 så ønsket jeg meg playstation til jul. Var vel egentlig kun dette jeg ønsket meg men allikavel så fikk jeg en harry potter dvd av forledrene mine. Å jeg likte ikke harry potter en gang :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en stratos sjokolade av okelen min når jeg var 16 år ;p vi pleide å kjøpe gaver til fetteren mintil rundt hundrelappen, mens vi fikk sjokolade til 20 kr tilbake liksom ;p de har ikke dårlig råd heller, men kanskje litt gjerrige :)

Men skal jo ikke klage, en sjokolade er faktisk nyttig og god ^^

Endret av sophiaM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tidenes styggeste veske og smykke av en tante en gang!

Typ steinvasket skinn med masse ringer og frynser og drit! :spy:

Husker jeg tok den og smykket frem fra bak i skapet en gang cowboy-stilen kom tilbake for å se om jeg så annerledes på den da, men NEI, det var og blir den styggeste vesken i manns minne! :skratte:

Smykket tok jeg også frem igjen da maxismykkene ble inn, men nei.. Det fantes ikke håp! ;)

Haha tror jeg fikk den samme vesken en gang :) den var rimelig stygg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha husker en jul så fikk jeg en foundation av fetteren min da. Men problemet var at den var minst 5 nyanser mørkere enn det jeg måtte ha :fnise: Tydelig at han bare rasket med seg en uten å se på fargen for den var alt for mørkt og så nesten ut som en afrikaner når jeg prøvde den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag 14 Desember, så til tider får jeg selvfølgelig kombinert jule og bursdaggave (som er ondskap, bare så dere vet det! Det er fornærmende!) fra folk.

Da jeg var rundt 14-15 år, kan ha vært så gammel som 16 til og med, fikk jeg en slik kombinert jule -og bursdaggave av kusina mi. Et Bratz-oppgavehefte/blad fra butikken, pakket inn i gullpapir.

Ikke akkurat det jeg hadde forventet som såppass gammel, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bursdag 14 Desember, så til tider får jeg selvfølgelig kombinert jule og bursdaggave (som er ondskap, bare så dere vet det! Det er fornærmende!) fra folk.

Da jeg var rundt 14-15 år, kan ha vært så gammel som 16 til og med, fikk jeg en slik kombinert jule -og bursdaggave av kusina mi. Et Bratz-oppgavehefte/blad fra butikken, pakket inn i gullpapir.

Ikke akkurat det jeg hadde forventet som såppass gammel, for å si det sånn.

Kanskje hun ikke hadde råd til å kjøpe både jule og bursdag gave til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Nille smykke av eksen min. Han påsto at det kom fra gullsmed, men jeg fikk alergisk reaksjon av det( får det av falske varer), og jeg så det på Nille noen dager senere til 20 kr :fnise: Følte meg ikke mye verdt da nei :gjeiper:

Hahahahahahahahahahaha. :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje hun ikke hadde råd til å kjøpe både jule og bursdag gave til deg?

Får det gjerne av de som absolutt har råd også. Jeg ser på det som latskap egentlig. Man ville jo blitt fornøyd om man fikk en kul ting til bursdag og noe så lite som en marsipangris til jul. Svigermora mi har bursdag på selveste juleaften, da gir man henne ikke en kombinert jule - og bursdaggave og sier 'grattis med dagen og god jul!', det gjør man bare ikke :)

Hvis hun ikke hadde råd til gave til meg kunne hun like godt latt være å kjøpe noe som helst, noen ganger er det bedre enn alternativet. Eller nøyd seg med å sende et kort. :fnise:

Det er min mening i allefall! Måtte andre mene noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Fikk en stor Kamasutra-bok av en kamerat da jeg var 17. Det var forsåvidt en fin gave, men den hadde masse fargerike illustrasjoner på utsiden, og det var ganske flaut å pakke den opp foran foreldre, lillesøster, besteforeldre osv.

Ellers fikk pappa en helt grusom glassvase av en mannlig (!) kollega. Den var ca en halv meter høy, formet som en badedrakt med hemper og det hele, oransje med gule prikker. Vi fikk forsåvidt mye glede av den, i form av latterkrampe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anna gang fikk jeg en helt grusom veske av tante. En sånn veske med leopard pels på. Herregud for en stygg veske.

Heyhey, fjern kusine? Fikk det samme av tanta mi, liten stygg leopardpjuskeveske som ikke funker til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelly Family plate av min storebror for ca 10 år siden. Selv hører han på heavy, så jeg skjønte ikke hva i alle dager, ikke visste jeg hvem de var heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...