Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linda sofie

Fikk en gang en bodylotion av tante med masse glitter i. Etter jeg hadde smørt den på meg så jeg ut som et juletre nesten. Glittra vilt. Den ble bare lagt inni et skap.

Har også fått sånn hudfarget bestemor undertøy :haar: Grøss

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verste julepresangen jeg har fått? 2 brukte bøker til meg og min mann. Den ene manglet smussomslag og den andre var en pocket med fingermerker...koooz!(not).

Ene boka havna på gjenbruks'en, andre i papirsøpla.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akuratt skuffet for denne gaven , har ikke akkuratt noen særlig forhåpninger nå det kommer til julegave derfra. Men må si det var en noen spesiell gave, en stor og skarp kjøtt kniv. Jippi, akkuratt hva jeg ønsker meg :gjeiper:

Jøss, en kjøttkniv er jo en kjempefin gave! Jeg hadde blitt veldig glad.

Synes ikke alle har god grunn til å bli skuffet her. Det er mange gaver her som er helt på jordet, og jeg skjønner at man fort kan bli skuffet som barn, men håndklær og kjøkkenting og slikt er jo bare hyggelig, selv om man ikke alltid treffer blink på smak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Synes ikke alle har god grunn til å bli skuffet her. Det er mange gaver her som er helt på jordet, og jeg skjønner at man fort kan bli skuffet som barn, men håndklær og kjøkkenting og slikt er jo bare hyggelig, selv om man ikke alltid treffer blink på smak.

Du kan tro jubelen stod i taket den gangen jeg fikk 1 - ett - brunrutete kjøkkenhåndkle i julepresang av min bror med familie. Jeg hadde kjøpt fine gaver til dem alle, bror, svigerinne, to barn, jente og gutt. En annen jul fikk jeg en Lanosåpe. Kanskje det var et hint. :frown:

Endret av Belladonna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva det verste julegaven jeg har fått er, for jeg har virkelig fått mange som ikke akkurat har falt helt i smak. Tror kanskje en diger pose med sjokoladenisser som smakte forferdelig topper listen over det verste jeg har fått.

Det aller verste jeg har fått i gave noen gang må være en ting jeg fikk til konfirmasjonen av en gammel grandtante. Jeg fikk en værdagbok! Poenget var at man skulle skrive ned hvor mye det eventuelt regnet/snødde, hvor mange grader det var hver dag og hvordan været var. Dette var helt klart ikke noe som falt i smak hos en 15-åring som ønsket seg penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 fikk jeg julegave fra han jeg var forelska i - og man kan jo si at jeg ble litt paff da jeg pakket opp en godt brukt kortstokk :overrasket: Husker mamma holdt på å le seg ihjel :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en lignende som den over. Jeg gav bort et RISK-spill til en fyr jeg var forelsket i siden det han hadde var fillete. Jeg gav det såpass tidlig at han lett kunne forstå ca. hva som var i gaven og gi noe tilsvarende tilbake. Stort var mitt sjokk da jeg (foran familien) på julaften åpnet den lille pakken fra ham og det var en sånn pannebånd-lue. Det går jeg aldri med siden mesteparten av kulden forsvinner fra toppen av hodet og jeg foretrekker å gå med hel lue. Dessuten fant jeg ut at den kostet rett under 100 kr mot min gave på 4-500 kr. Ikke at prisen hadde vært viktig om det hadde vært en bedre gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid like skuffa når jeg får 200 kr til jul av faren min, mens søsknene mine får ps3, pc, tv osv av han.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid like skuffa når jeg får 200 kr til jul av faren min, mens søsknene mine får ps3, pc, tv osv av han.. :gjeiper:

Eh, hvorfor gjør han forskjell på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 år fikk jeg en myk engle-dukke av tante med familie. Lurer fortsatt på om de blandet min gave med en av småkusinene mine. Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste jeg har fått i gave noen gang må være en ting jeg fikk til konfirmasjonen av en gammel grandtante. Jeg fikk en værdagbok! Poenget var at man skulle skrive ned hvor mye det eventuelt regnet/snødde, hvor mange grader det var hver dag og hvordan været var. Dette var helt klart ikke noe som falt i smak hos en 15-åring som ønsket seg penger.

En værdagbok?? :skratte: :skratte: :skratte: Den tipper jeg ble brukt mye? :fnise:

Huff hadde blitt ganske så paff hvis jeg som 15åring hadde fått en værdagbok. Hadde vel blitt ganske paff nå å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag 14 Desember, så til tider får jeg selvfølgelig kombinert jule og bursdaggave (som er ondskap, bare så dere vet det! Det er fornærmende!) fra folk.

Da jeg var rundt 14-15 år, kan ha vært så gammel som 16 til og med, fikk jeg en slik kombinert jule -og bursdaggave av kusina mi. Et Bratz-oppgavehefte/blad fra butikken, pakket inn i gullpapir.

Ikke akkurat det jeg hadde forventet som såppass gammel, for å si det sånn.

har selv bursdag i desember, og ofte er det slik at jeg får kombinert, men da er det gjerne en nokså fin gave, det er greit synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er det fordi jeg er supertakknemlig, heldig eller så er det for at jeg har fortrengt det :ler: , men jeg kan ikke huske at jeg har fått en eneste dårlig gave? :klø:

Forutenom kanskje en gang da jeg fikk en rosa handduk med hvite prikker på. Den gav jeg til bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så tror eg at eg har vert veldig heldig med julegavene så langt vertfall.

Men eg husker en gang da eg gikk på ungdomskolen, sikkert i 8.klasse.

Da skulle alle gi julegave til ALLE. Eg kjøpte sikkert til 10 veninner eller flere.

Så fikk eg en gave som var fra to veninner, de hadde gått sammen å spleiset, og det er jo forsåvidt greit.

Det eg fikk var ett lite lite snoopy sminkespeil og en lipgloss. Tror ikke det kostet mer enn 40 kr. Det var ganske kjipt, da eg faktisk hadde kjøpt noe lunde bra presanger til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kjipt å få sokker jeg. Av en eller anna merkelig grunn får jeg alltid sokker av bestemora mi hver jul. Begynner å bli lei nå.

Men har blitt noen dårlige gaver opp igjennom årene ja. Værste er jo når de du får en kjip gave av er i samme rom som deg når du åpner pakken. Da er det litt vanskelig å holde maska. Men prøver så godt jeg kan å virke glad da.

I går fikk jeg sikkelig stygg veske av tanta til mamma (ho var heldigvis ikke der) Vesken var brun med blomster på. Skjønner virkelig ikke hvor hun har kjøpt denne ekstremt stygge vesken hen? Den var også full av lommer her og der. Huff nei. Hadde hun vært der hadde jeg nok ikke klart å virke glad og fornøyd. Den var stygg. Mamma var helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok ikke det verste jeg har fått, men er rimelig lei av å få diverse såper og showergel. Er jo nyttig, men har allerede skapet fult..

Endret av Sofie_22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke det verste jeg har fått, men er rimelig lei av å få diverse såper og showergel. Er jo nyttig, men har allerede skapet fult..

Et tips er jo å begynne å vaske seg med såpe?

( :fnise: måtte bare)

Jeg synes faktisk det er kjempeflott å få, så slipper jeg å bruke penger på det selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stadig skuffa

Har fått mye rart opp gjennom årene:

USB-pinne med firmalogo på, den var til og med slitt og brukt og inneholdt noen bilder fra et julebord i bedriften. Tilsvarende koster en femtilapp i butikken.

Fra en forelder fikk jeg en gang en gave som det sto på "Produktprøve ikke til salgs" fra dennes arbeidsplass(dette har jeg og min mann forøvrig fått flere år på rad til jeg et år sa i fra at jeg prøvde å bytte en ting som ikke var helt riktig, noe det aldri er uansett, og at de i butikken sa at de ikke kunne bytte ting som ikke ble solgt men som var vareprøver og jeg derfor lurte på hvor jeg skulle gå med den, etter det har jeg ikke fått noe...). Mine brødre får fancy mobiltelefoner og all slags dyre flotte gaver. Av og til lurer jeg på at mine foreldre ikke vil ha en jente.

Termos (billig og dårlig kvalitet) av samme tanten og onkel hele tre år på rad. Den ene gangen jeg prøve å bruke en av dem lakk den og ødela en del papirer og lignende jeg hadde i sekken.

En boks med pærecider, jeg liker det ikke engang.

Et par sokker revet ut fra en pakning med to par, hvor bror min fikk det andre paret(var i hans størrelse begge to).

Et eller annet form for domino eller noe lignende type spill greier fra et utenlandsk land uten bruksanvisning så det var egentlig bare noen brikker i en boks jeg ikke ante hva jeg skulle gjøre med.

Ulvangsokker (ikke dårlig gave i og for seg, men dette var fra min far og i hans størrelse og ble tatt av han og puttet i hans sokkeskuff før vi reiste derfra og hjem igjen)

Jeg kan egentlig ramse opp mer eller mindre det meste jeg har fått til jul, eller enda bedre alle de tingene jeg aldri får av slekt og familie selv om jeg og min mann har handlet gaver til dem. Mine brødre har aldri gitt meg gave, men de gir gaver til hverandre som er dyre og flotte.

Etterhvert har jeg gått over i samme leia selv med de som bare gir meg dritt. Jeg kjøper noe meningsløst opplegg til dem og gir dem det, for når de ikke kan orke å finne noe som jeg faktisk har brukt for, eller trenger, da ser jeg ikke poenget med å finne noe til dem som de kan sette pris på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets verste julegave må være en bokser fra Bjørn Borg. Helt greit å få undertøy, men den var i størrelse L, og jeg bruker XS-S. Skulle trodd fadderen min ikke visste hvordan jeg ser ut :fnise: Ikke at det er noen stor krise, men det ble mye latter i familien da jeg pakket den ut og vi så hvor stor den var :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...