Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:skratte:

Måtte le, men var kanskje fra en eldre slekting? De tenker ofte langt inn i fremtiden og var vant til å samle til man skulle gifte seg.

Jeg har også fått badeskum som 12-åring. Den satte jeg til pynt på hylla til jeg skulle kjøpe hus liksom.

Heldigvis var flaska fin og egentlig for pen til å åpnes.

Fikk badeskummet av tanta til mora mi :P Men det var en sånn fin flaske så satte den bare til pynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Min mann og jeg fikk en peisblåser i gave en gang av hans bror og svigerinne. Den var småhullete i skinnet og ubrukelig. Det vittige var at vi hadde hverken peis eller annen form for vedfyring, det visste de utmerket godt. Det er vel et eksempel på at noen bare rasker med seg et eller annet for å ha gitt noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg fikk en peisblåser i gave en gang av hans bror og svigerinne. Den var småhullete i skinnet og ubrukelig. Det vittige var at vi hadde hverken peis eller annen form for vedfyring, det visste de utmerket godt. Det er vel et eksempel på at noen bare rasker med seg et eller annet for å ha gitt noe.

Jeg kjenner faktisk jeg blir litt irritert over slike som gir tilfeldig rask på den måten. Enten det nå er peisblåser til folk uten peis, Nille-nips eller annet som har blitt nevnt i denne tråden. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har åpnet billigrask som går i søpla nesten umiddelbart.

Jeg har full forståelse for at folk ikke ønsker å bruke mye penger og energi på julegaver. Men da kan man vel heller kjøpe noe rimelig som man vet kan brukes og faller i smak hos de aller fleste? En boks med sjokolade, en flaske vin, eller bare et fint kort med en hyggelig julehilsen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg heldig som bare har fått flotte, hele, uåpnede, ubrukte gaver :)

Blir helt sjokkert over hva folk gir!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min og jeg er i samme vennegjeng , og når vi skal bytte julegaver med venninnene våre får vi ALLTID like gaver! Det synes jeg er sinnsykt kjipt. Jeg liker å få gaver som er til meg personlig. Trenger ikke å være dyre gaver, men noe som viser at det er litt omtanke bak. Samme er det fra litt fjerne familemedlemmer. Vi er tre søstre, og alle tre får akkurat samme sengesettet, samme sokkene, samme parfymen osv. Ikke mye spennende for sistemann på julaften nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente1990:)

Litt sjokkerendes at folk bare rasker med seg noe. Man må ikke kjøpe dyre gaver men å bare raske med seg en liten fille eller et smykke fra nille er litt drøyt. Vet man ikke hva man skal kjøpe så er det greit å kjøpe et gavekort heller. Da kan folk kjøpe hva de vil uten å bli skuffet og få en gave de overhode ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg fikk min hittil verste julegave for et par år siden. Min datter ble plutselig syk rett før jul og var ikke blitt ferdig med gavekjøpene. Hun bad sin samboer om å kjøpe noe fint til meg, fra barnebarnet. Jeg tilbrakte julen hos en annen datter, heldigvis må jeg si, for da jeg pakket opp gaven fra førstnevnte, trodde jeg virkelig ikke mine egne øyne. Riktignok har min svigersønn en sær form for humor, men dette tok kaka. Han hadde tydeligvis plukket opp noe i en tilbudskasse fra Europris, prislappene satt på. Det var en slags IQ-kube og en liten pose nøtteblanding med utgått dato. Jeg er ikke spesielt nærtagende, men dette greide jeg ikke å ta humoristisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden ønsket jeg meg sorte og grå håndklær fra Lexington til jul, i alle størrelser fra små håndduker til store badehåndklær. Jeg sa klart i fra at om budsjettet bare holdt til en håndduk var det helt greit, jeg satser på kvalitet fremfor kvantitet. Dette er dessverre et litt ukjent begrep for min kjære bestemor. Hun hadde kjøpt to sett med håndklær på Nille, Sparkjøp el. med ROSA BLOMSTERMØNSTER. De var tynne og dårlige, og stilen var milevis fra de jeg ønsket meg. Måtte bare ta det med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de værste julegavene er de man egentlig ikke skjønner hva er/skal brukes til. Litt kjipt å prøve å takke for gaven da; "Takk for æææhh, tja, øhhhh den var fin."

Fikk f.eks en ulltråd med diverse plastkuler på fra en venninne her en jul, skjønte ikke helt hva den skulle brukes til og gjettet lenge på gardinbånd (litt lite med bare en da) men det var visst et halskjede...

Ellers fikk jeg en flaske timoteishampo, noe som var litt vanskelig ettersom jeg er allergisk mot timotei! Gaven fikk jeg fra en venninne jeg gikk på svømming sammen med og som måtte slutte å bruke sin egen timoteishampo når hun var sammen med meg fordi jeg fikk utslett over alt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en morsom tråd :ler: Det "verste" vi har er popcorn, sånn type du popper i kasserolle, som koster 5 kr på sparkjøp. Det var til barna, de fikk 1 pose hver. Men syntes egentlig ikke det var ille for det kom fra en tante med godt hjerte og dårlig råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gang en stor stygg brun krukke fra en vennine. Ble helt paff da jeg åpnet pakken for den var så stygg, Passet overhode IKKE inn i leiligheten og viste liksom ikke helt hvor jeg skulle gjøre av den. Så satte den bare inn i et skap :fnise:

Åhh husker søstra til eks stefaren min var tannlege. Hver jul fikk jeg tannbørste! Hver forbanna jul!! En gang fikk jeg faktisk både tannbørste og tannkrem. Wow liksom. Ikke så spennendes når du vet du får tannbørste hver jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Søsteren min og jeg er i samme vennegjeng , og når vi skal bytte julegaver med venninnene våre får vi ALLTID like gaver! Det synes jeg er sinnsykt kjipt. Jeg liker å få gaver som er til meg personlig. Trenger ikke å være dyre gaver, men noe som viser at det er litt omtanke bak. Samme er det fra litt fjerne familemedlemmer. Vi er tre søstre, og alle tre får akkurat samme sengesettet, samme sokkene, samme parfymen osv. Ikke mye spennende for sistemann på julaften nei...

Det er sant! Hvis man ikke gidder å gi personlige gaver ser jeg ikke helt vitsen med å gi gaver.

Da jeg gikk på videregående var det ei i klassen som insisterte på "bytte julegaver" med alle jentene i klassen. Noe motvillig gikk de fleste med på det (dårlig økonomi og gaver til knapt bekjente er ikke alltid en fristende kombinasjon). Jeg anstrengte meg virkelig for å kjøpe noe som passet til henne personlig, og det fikk jeg inntrykk av at de andre gjorde også. Men hun hadde kjøpt helt like små kurver med sånne pyntesåper i til alle oss. Det festligste var at hun rotet bort den ene gaven rett før jul og ble helt hysterisk fordi hun ikke fikk tak i helt lik kurv. Sånne kurver med små såper er noe av det mest ubrukelige jeg vet om i gave. Hva skal man bruke dem til liksom? La dem støve ned på badet? Bruke dem frister ikke, og de er jo dessuten for små til å brukes. Er glad tiden da disse var populære forlengst er over.

Min svigerinne er litt for glad i å handle alt mulig tull på salg og gi til slekt og familie i gave. Julegavene tar heldigvis mannen seg av. Han vet at hun pleier å bomme stygt med gavene sine og insisterer på å handle gavene fra dem selv. Jeg fikk en feriegave fra henne som besto av en rosaspraglet topp på salg fra H&M (sikkert helt hennes stil, men langtifra min) og lyserosa hårspenner med stoffsløyfer på (antakeligvis beregnet for små jenter)... Da sleit jeg hardt med å smile pent og si takk. Greit at klær er vanskelig å treffe med i gavesammenheng, men hva tenkte hun når hun la med hårpynt for barn i gave til ei voksen dame? :klø:

Ellers har jeg vært velsignet med familie og venner som har kjøpt kjempefine gaver. Det har sjeldent vært noen store skuffelser, og jeg er stort sett glad for alt jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en gang en sennepsgul tweedbukse med ridebukselår og ødelagt glidelås. Den var attpåtil to størrelser for liten og jeg tror den var brukt, for den luktet veldig av OMO... Kanskje den kom fra loppis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tröja från min mormor när jag var 14. Det var en grisrosa polotröja med volanger!! Jag såg ut som en rosa tegelsten med en massa hudveck typ.. USCH! Jag använde den hela julafton. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere har mange rare slektninger...

Den verste gaven jeg kan huske er vel en ganske dyr semsket skinnjakke - fra utenlandske venner av familien, og dermed umulig å bytte. Den var virkelig pen, og til og med i en farge jeg elsker - men for stor, og lite passende til meg som har vært vegetarianer siden jeg var 11 år gammel av miljø- og dyreetiske hensyn, og så langt jeg klarer unngår produkter laget av dyr. Det ble litt som å kjøpe en praktutgave av Bibelen til en muslim.

Ble likevel rørt fordi jeg vet de mente det bare godt, og de hadde jo ikke trengt å gi meg noen gave i det hele tatt. Jeg takket hjertelig, sa at jakken var nydelig, og hang den på plass i skapet... Der har den hengt siden.

Jeg fikk også en Barbiedukke da jeg var 13-14, husker ikke av hvem, men det var en ubrukelig gave da jeg aldri har lekt med Barbie (ble født dyreelsker og lekte med figurer av dyr istedet...), og iallefall ikke gjorde det da. Men, det var i det minste en pen Pocahontasdukke med en vakker silkekjole, så hun fikk stå til pynt i bokhylla et år eller to. Har også fått stygge vesker av mammas tanter, merkelig nips og billige smykker - men fordi jeg kjenner menneskene jeg har fått det av, vet jeg at de virkelig har syntes det var vakre gaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir egentlig trist av hele denne tråden jeg, jeg ville vært glad om jeg fikk noen gaver i det hele tatt... så å diskutere sånt blir litt rart.( kan forstå pinlige gaver der man blir driti ut)

Det er vel tanken som teller eller stikker det ikke like dypt lenger. Især når man begynner å klage over at man ikke fikk en rosa ipod eller en psp....

Da synes jeg man skal stikke fingeren litt ned i jorda og takke for det man har!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir egentlig trist av hele denne tråden jeg, jeg ville vært glad om jeg fikk noen gaver i det hele tatt... så å diskutere sånt blir litt rart.( kan forstå pinlige gaver der man blir driti ut)

Det er vel tanken som teller eller stikker det ikke like dypt lenger. Især når man begynner å klage over at man ikke fikk en rosa ipod eller en psp....

Da synes jeg man skal stikke fingeren litt ned i jorda og takke for det man har!

Självklart är det tanken som räknas! Jag tackade min mormor och bar som sagt tröjan hela dagen, men det betyder inte att jag vill bära den igen (eller att jag på något sätt måste det). Jag tycker att det är helt okej att dela sådant här. :) Jag tror att de allra flesta här inne höll inne med sin besvikelse i gåvostunden och sparade klagomålen och skratten till den här tråden! Det gjorde jag i alla fall.

Ibland får man gåvor som inte riktigt passar helt enkelt och det betyder inte att man är otacksam. ;) Hade du fått en bröstpump utan att ha planer på att bli gravid så hade du nog också känt en liten besvikelse och lust att berätta det för någon annan.

På sätt och vis gör vi ju det bästa av saken nu - vi skrattar åt det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...