Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Hei, Isiselin.

Ikke sant tida suser avgårde? Om ikke så mange dagene er du fru blitt, og det er vel en herlig tanke. De der Sheela-na-gig skulpturene var noe for seg selv, ja. Ikke så vakre, men funnstedene gjør de interessante.

Begynt på talen har du også. Du er flink, du! Jeg vet ikke om jeg skal holde ale for Saeriamannen i vårt framtidige bryllyp. Vet ikke engang om vårt bryllup kommer til å bli så formellt at vi har taler. Regner jo med at mamma og stefaren min har lyst at en av dem skal si noe da. Mammaen min er jo over 60 år, så da forventer hun vel litt sånn. :wink: Så hvis hun eller min stefar har fryktelig lyst å si noe, så vær så god. Det samme gjelder Saeriamannens foreldre som er enda litt eldre enn min mor. Vi har gamle foreldre vi. :wink:

Håper virkelig oppgaven går bra for deg. Selv sitter jeg og venter med skrekkblandet fryd på kommentar til oppgaven jeg leverte inn denne uka. Hun som skal kommentere er visst litt bisk. Han som kommenterte forrige oppgave er en kul fyr. Spent er jeg uansett.

Du får ha en fin helg! Selv håpet jeg å få grille i dag, siden det skulle bli så fint, men det ser ikke ut til at det blir noe av det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går fikk vi to til ja på invitasjonene så da er vi oppe i 52 ja og 11 nei. Håper det blir maaange flere ja.

MissG: Sånn har jeg også tenkt å gjøre det med hensyn til oppbygging av talen. Takke folk og fe for at de kom, takke tante som gjorde sånn at vi møttes, takke søsken (brudepiker og medhjelpere), takke forlover, foreldre, svigerfamilie og så si noen (velvalgte?) ord til han som da er blitt min mann. Jeg får skrive litt mer når jeg er ferdig med oppgaven som skal leveres inn på tirsdag.

Saeria: Ja, Sheela-na-gig er litt av en dame...! Har egentlig sett på middelaldermenneskene som litt pripne mennesker som var så til de grader styrt av religion at ingenting "usømmelig" egnet seg...og så lærere jeg at de faktisk hengte opp disse groteske, nakne, provoserende figurene opp på veggen... Og ikke hvilken som helst vegg; men kirkeveggen! Spennende greier!

Nå skal det skrives...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom din dagbok akkurat som du tittet innom min. Du ahr jo ikke så lenge igjen til den store dagen. Jeg tror absolutt at du kommer til å stråle på dagen, i den nydelige kjolen du har funnet. Heldig er du som ikke har så lenge igjen til dagen. Men jeg ser at jeg trenger de to årene som er igjen til det er vår tur. Skal jo bli ferdig med skolen først og det er to år igjen til det.

Kommer til å følge med i forberedelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel snart "skoledagbok" også for deg dette..

Jeg har ikke kommet på tanken engang før jeg, kan jeg inkorporere dette ene året på kunsthistorie i arkeologigraden? Eller gjør du det omvendt kanskje? Arkeologi i kunsthistoriegraden? *grønn*

Jeg må begynne å snakke litt med studieveileder til høsten tror jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med oppgaven. Har vært og levert den! Satt oppe i hele natt og skrev! Nå skal jeg sooooooove... ZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med oppgaven. Har vært og levert den! Satt oppe i hele natt og skrev! Nå skal jeg sooooooove... ZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Oh, heldiggris :wink:

Skal levere min oppgave til torsdag, jeg. Men da er det ferie, også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Ja, jeg var kjempeflink! :ler2: Om det blir en god karakter på oppgaven gjenstår å se. Jeg får aldri riktig når jeg gjetter på hvilken karakter jeg kommer til å få så det tør jeg ikke å begi meg ut på. BB syntes i allefall at den var bra, men det synes han alltid om skriveriene mine...

I går etter at jeg kom hjem (klokken 10) la jeg meg rett ned og sov til klokken fem, var halvveis våken til klokken ellve og så la jeg meg igjen. Jeg var med andre ord en trøtting! Godt med litt søvn etter at jeg nesten ikke hadde sovet på en hel helg.

Stas: Det går ann å inkorporere dette året inn i arkeologigraden, ja. Ikke noe problem. Emnene er jo såpass beslektet at det går veldig bra. Jeg blir bachelor i arkeologi etter at jeg er ferdig antar jeg...tror jeg i allefall..., men nå ble jeg usikkere. Vet ikke helt hva jeg blir. Blir i allefall bachelor! :ler2:

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgaven som du skal lever i morgen! :klem: Selv har jeg enda en oppgave som skal leveres innen 14. juni. Har planer om å få den ferdig før juni begynner, men det får vi nå se på. Selvdisiplinen er som sagt en smule fraværende i denne kroppen.

Idril: Takk for titten! Joda, dagene sniker seg sakte men sikkert mot den store dagen. Ikke lenge igjen nå, nei. Litt merkelig å tenke på at det bare er under en og en halv måned igjen nå. Føles ikke lenge siden det var et år igjen så bare se; månedene kommer til å fyke avgårde og så plutselig står du også brud! :D

Ellers så begynner det å nærme seg frist for svar på invitasjonene (26.mai) og folk begynner å si fra om de kommer eller ikke. Nå er det 59 ja og 13 nei. Men enda er det 40 som ikke har svart så jeg regner med at telefonen ikke kommer til å stå stille de nærmeste dagene. Blir spennende å se hvor mange det blir...

26. mai skal jeg forresten få tilpasning på brudekjolen. Det blir spennende. Som den er nå er den nemlig temmelig trang så den blir nok mye mer behagelig når den blir sydd ut en smule. (Håper bare jeg ikke har lagt på meg så mye siden sist jeg prøvde den slik at jeg ikke får den på meg neste gang! :o Angst!!)

I kveld er det semifinale på Eurosong så fra klokken ni sitter jeg sikkert klistret til TV, for ikke å snakke om på lørdag da Knut Anders Sørum skal forsvare vår ære! Gleder meg!!! Får besøk av en venninne og en venninne av henne. Vi skal grille og kose oss. Det gleder jeg meg til!

Er så glad for at det var noen som hadde tid til å komme å holde meg med selskap på lørdag. Det er jo nemlig da BB skal utdrikkes. Glad for at noen andre kan være her sammen med meg slik at jeg slipper å sitte og være nervøs hele kvelden alene.

Forloveren hans sendte meg noen spørsmål som jeg skulle svare på i går. 10 spørsmål med alternativ om BB's reaksjoner på ting og tang. Han skal da gjette på hva jeg har svart. Alle alternativene var helt borti natta og ingen passet!!!

Eks:

Hvem ville BB ha sett toppløs:

- Dorthe Skappel (BB avskyr oppsynet hennes!)

- Hilde Hummelvoll (BB irriterer seg over henne og synes ikke hun er spesielt vakker)

- Jordan (BB proklamerte for hele vennegjengen at hun så ut som en plastfigur med ballonger foran...)

Hva skal man svare da? Jeg svarte Dorthe Skappel... :ler2: Stakkars BB!!

Ellers har jeg fått beskjed om at verandadøren skal være åpen klokken 9 om morgenen for da kommer de stormende (8 stk.). Han skal få tid til å ordne seg litt på badet før de stikker av. Jeg har også fått beskjed om at jeg må legge fotballdrakten hans (til engelsk klubb. Komplett utstyr med skjorte, shorts og sokker + sko) i en pose og snike den til BBs forlover uten at BB merker det...

For at ikke BB skal bli mistenksom har vi bedt inn til Eurosongsamling på samme måte som vi gjør hvert år. Vi har satt opp konkurransen, planlagt grilling og kjøpt premie (som vi beholder selv selvsagt). BB aner ingenting og kommer til å bli seriøst overrasket. Det synes jeg er veldig artig!! :)

Det dumme er bare at jeg ikke får vite hva de har planlagt. Har blitt lovet at det ikke blir noe stripperstyr eller noe sånt, men jeg synes det er litt ekkelt at jeg verken får vite hvor de skal eller hva de skal gjøre. Er jo ikke sånn at jeg skal komme dit de er og ødelegge for dem heller da. Jeg er bare en litt nervøs person som helst vil vite hvor kjæresten er... Tror ikke han kommer til å være utro eller noe sånt, men jeg liker å ha kontroll på hvor han er...hvis det skulle skje noe liksom... Nei, vet ikke helt hva jeg mener nå, men jeg synes i allefall det er ekkelt å ikke få vite noe...

Derfor er det bra at venninnen min kommer for å holdemeg litt med selskap slik at jeg kanskje glemmer BB noen minutter i allefall. Venninnen min er forresten BBs forlovers kjæreste så kanskje hun har fått vite noe...

Nedtelling:

1 måned 13 dager 17 timer og 57 minutter igjen

6 helger igjen

45 dager igjen

Men nå skal jeg lage brøddeig ferdig før Eurosongsemifinalen begynner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!!!!!!! :sjarmor: Og i dag hentet jeg undertøyet mitt, så nå er det bare å kontakte VitaBella for tilpassing av kjolen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gleder meg sånn til å få tilpasset kjolen min. 26. mai...det vil si bare... :telle febrilsk på fingrene: ...12 dager til! Fy flate som tiden fyker avgårde!! :sommerfugler...nei ørner i magen!!: :hoppe:

kremt...ta meg selv litt sammen nå... I morgen er det EUROSONGFINALE!!!!! :hoppe::klappe::danse:

Nei, dette går ikke. I dag er jeg for oppspilt og hyper, nervøs og rar til å si noe som helst fornuftig. BB skal utdrikkes i morgen og jeg er SKIKKELIG nervøs! Får ikke vite noe og er redd for vennen min!! Dessuten gleder jeg meg til i morgen (Eurosong), om 12 dager og om en måned og 12 dager!

Puh...ro ned mitt lille hjerte... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære søte lille Halvan :klem:

Du skal se at alt går bra med Helan i morgen og han kommer like hel hjem igjen med mange fine minner om utdrikningslaget sitt.

Dette går så bra så :blomst:

Ro ned og kos deg med Eurosong du :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har en hel gjeng hentet BB og jeg sitter med tårene rennende nedover kinnene... Tre grunner;

Første og største grunn: Så glad for at han så gode venner og for at de (og jeg) lykkes med å overraske ham og fordi han fortjener dette så innmari og for at jeg elsker ham og fordi jeg er så glad i vennene hans.

Andre grunn: Jeg vet ikke noe om hav som skjer i kveld. Jeg har fått beskjed om å pakke ned ekstra klær "fordi han kommer til å bli helt søkkvåt" og jer er så innmari nervøs for at de skal finne på noe mindre lurt i fylla som å kaste ham uti elva eller noe når han er full og gærn. Jeg er redd for kjæresten min...

Tredje grunn: Vemodig at ikke jeg har like gode venner... :cry:

Skal prøve som best jeg kan å kose meg likevel i dag. Skal til byen og se om jeg finner noe klær, shoppe parfymerivarer og smette innom TilBords en tur for å revidere den bryllupsgavelisten litt og på hjemturen skal jeg handle litt mat (hvis det er noe igjen inne på butikken..)

Vel hjemme skal jeg vaske gulv, legge sammen klær og ta imot et par venninner som kommer for å holde meg litt med selskap. De kan ikke være lenge, men i det minste en liten stund.

Og så er det Eurosongfinale klokken 21.00. Det gleder jeg meg veldig til. Blir spennende å se hva Knut Anders Sørum har å stille opp med i år. Han er en dyktig sanger og låta er slik at den fester seg litt i ørene, men det er så sinnsykt mange unge menn som synger kraftballade alene på scenen i år så det kan nok hende han drukner litt i mengden... Skal jeg kanskje våge å tippe på en 10. plass...?? (Men hvert år tipper jeg og jeg tar like feil hver gang...)

Men akkurat nå er jeg litt trist og engstelig og redd for kjæresten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen

Det er ikke lett å sitte der alene og ikke vite hva som skal foregå nei :klem:

Tipper du har fått gjort masse i dag du når du har vært alene. Jeg skal tenke hardt på deg og BB i dag, du skal se det går strålende og at all engstelsen egentlig var helt bortkastet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Nå er det jammen lenge siden jeg har sett deg her inne. Hva bedriver du dagene med for tiden?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Har ikke skrevet her siden den 15. mai, ser jeg! Mange grunner til det;

1. Den 15. mai og hendelsene rundt dagen ble så traumatiske og ekle at jeg ikke har fått til å sette meg ned og skrive om verken den dagen eller noe annet... Det er bare bra mellom meg og min kjære og han gjorde ingenting galt, men det var andre tin g som ødela mer...

2. Jeg er travelt opptatt med eksamen. Jeg får ikke til og jeg sliter noe sinnsykt!

3. Dess lenger tid det går fra sist gang jeg skrev noe til jeg skriver igjen blir det enda mer å rapportere om og da får jeg litt angst fpr at jeg blir sittende og skrive i evigheter!

4. Den største grunnen: Mandag etter 15. mai skrev jeg et enormt innlegg her der jeg skrev om hendelsene rundt min kjæres utdrikningslag og der jeg gikk gjennom alle de 24 sangene i Eurosong, hva jeg syntes om dem, gav karakterer og skrev om opplegget rundt hele Eurosong. Jeg trykket på ok etter at jeg var ferdig og dermed forsvant hele innlegget og jeg ble så sur på hele KG at jeg ikke gadd mer! :ler2: Temperament, nei??! :ler2:

Men nå skriver jeg igjen...

Først: I går kveld skulle jeg sjekke på studweb om karakteren på eksamenen jeg skrev for en stund siden hadde kommet. Jeg trodde egentlig ikke det siden det har vært så mange fridager og helligdager og slikt siden jeg leverte inn oppgaven, men karakteren sto der den og jeg fikk A!!!! Tenk det; A!!!! "Pip-hikst-pip!", sa jeg og BB så opp fra laptopen han satt med med et spørrende uttrykk. "Piiiip!!", sa jeg... "Herregudherregudherregud!! HERREGUD, JEG HAR FÅTT A!!!", sa jeg så før jeg hoppet opp og ned og danset rundt som en gærning en stund!

Fikk en A på den første eksamenen min i kunsthistorie også for et og et halvt år siden. Den handlet også om middelalderen så jeg vet jo nå hvor min styrke ligger...Ja, det visste jeg egentlig fra før også, men jeg hadde aldri forestilt meg at jeg kom til å få A på denne eksamenen. Gurimalla! Så klokken halv ett i natt måtte jeg ta en ringerunde til mamma og deretter til pappa for å skryte litt! heldigvis vekket jeg ingen! Stolt som en hane nå, jeg! :danse:

Ellers får jeg vel fortelle litt kort om BBs utdrikningslag. Han ble hentet av 10 menn med T-skjorter der det sto "Ælgen gifter seg!". De sang en vakker egendiktet sang på melodien til "E6"! Vakkert! :kremt: BB fikk bare tid til å få på seg klærne før han fikk frokost (en flaske øl) og slept avgårde med bind for øynene. Først dro de nedover til forloveren hans der de spiste litt ordentlig frokost. Deretter dro de nedover til byen på bowling der han selvfølgelig fikk premie og ros over høytalere (Premien var en ny T-skjorte og krone), deretter gikk turen til stampuben deres der han ble kledt opp i full fotballdrakt (Dette var en fotballpub). I pausen til den fotballkampen som gikk ble han dratt opp på scenen der han måtte svare på spørsmål og drikke øl av verdens største ølglass.

Etter pubturen dro de ham med ut på Nordre der han måtte trikse i halvfylla i fullt fotballutstyr. (Et under at ingen butikkvinduer gikk tapt). Senere fikk jeg vite at jeg var i byen akkurat da dette foregikk. Jeg oppholdt meg bare på Torget, men vurderte faktisk å gå en tur nedover Nordre akkurat da de sto der...., men jeg visste jo ikke at de var der. Egentlig er jeg litt glad for at jeg slapp å komme overraskende på dem midt i seansen...

Så var det tid for fjordrafting rundt Munkholmen før de dro oppover til BB's forlover igjen der de arrangerte VM i rævkrok, spurte BB de spørsmålene jeg hadde svart på før de igjen dro til byen en tur.

BB hadde hatt det kjempekoselig og det er jeg glad for selv om det ble litt håpløst med tanke på forholdet mellom meg og noen av vennene hans etterpå...

Selv satt jeg hjemme den kvelden og var livredd for kjæresten min. Fikk besøk av noen venninner (kjærestene til to av vennene til BB) under Eurosong. Det gjorde liksom ikke saken bedre at de visste hva som foregikk og nektet å fortelle meg noe om det selv om de så at jeg ikke hadde det bra i det hele tatt der jeg satt. De ble oppringt i ett sett av kjærestene sine og jeg fikk fremdeles ikke vite en dritt. Jeg var sinna og sur og fryktelig lei meg for at det virket som de VILLE at jeg skulle sitte og være nervøs. For det var jo ingen grunn til å være redd for at jeg kom til å dukke opp og kræsje festen deres. Så dum er jeg da ikke...

Selv ikke da jeg fortalte dem hvorfor jeg er så redd. Familiære grunner som jeg ikke vil gå inn på her. Selv ikke da de fikk vite at det var en grunn til at jeg var så nervøs fikk jeg vite noenting... Det var en skrekkelig dag....

Eurosong derimot var det eneste oppløftende den dagen. Oppløftende selv om Norge kom på siste plass med en sang som faktisk var ganske god. Oppløftende fordi for første gang i historien kom mine favoritter på første og andre plass! Helt fantastisk! Kjempekult! Da ble jeg glad!

Siden da er planleggingen kommet videre. Vi har fått inn alle svarene fra de innbudte. Det blir 89 stykker med oss til middag, kaffe og fest! I forigår satte vi opp bordplan så nå er det unnagjort. Problemet nå blir bare om vi får plass til så mange bord i lokalet! :ler2: men det skal vel gå på et vis.

Kirkeprogrammet er laget klart og sendt til han som driver med designet av dem. Alle trykksakene blir like. Likeså har vi skrevet ned komplett gjesteliste og bordplan som skal i sangheftet. Der skal også et dikt som min forlover skal lese i kirken stå. Det diktet er forresten laget av en av brukerne her på KG.... :D

Vi har kjøpt inn alt av bordpynt (duker, stearinlys, speilplater for å ha lysene på, tørre lyseblå blad, offwhite tøyroser) bortsett fra blomstene da. Vi har kjøpt inn bok der bryllupsgavene skal skrives inn + klistremerker som jeg skal skrive nummer på.

I morgen skal jeg forresten få et utdrikningslag jeg også. Det var vel egentlig ikke meningen at jeg skulle få vite akkurat det, men min forlover sendte meg en streng beskjed om at den 5. juni hadde jeg med å holde meg hjemme for da kom hun og da skulle vi finne på noe artig. Og slik hadde hun aldri i verden ordlagt seg om det var bare en vanlig tur på besøk hun hadde tenkt seg. Dessuten hadde hun nok da kommet på fredag ikke lørdag siden hun kommer reisende helt fra Mo i Rana. Med tanke på at jeg er skeptisk til slike dummefolkut-utdrikningslag og mine negative erfaringer med BBs lag så er jeg fryktelig redd for hva som kommer til å skje, men hver gang jeg blir redd tenker jeg bare på at min forlover aldri verden hadde kommet til å gått med på noe som er teit... Egentlig håper jeg vel at det blir bare meg og henne som skal sitte og mimre og spise god middag og slikt, men det tror jeg nok ikke...

Jeg er glad i overraskelser, men ikke slike skumle overraskelser nmår jeg vet at jeg skal overraskes, men ikke med hva...

I dag reiser BB til Steinkjer der han skal steppe inn som tenor i koret som svigermor dirigerer. Det er et slikt korstevne på Steinkjer i helga så da måtte han bli med og synge. Så i kveld skal jeg rydde og vaske litt og så skal jeg kose meg godis og så skal jeg skrive litt på talen min.

Talen er fremdeles like håpløs og jeg aner ikke hvordan jeg skal få den til å henge litt mer sammen. Kjære poesiens muse. La meg få litt inspirasjon....

Jeg har forresten kjøpt morgengave til BB også siden sist... Får ta sjansen på at han ikke stikker nesa si innom her...det tror jeg ikke han gjør. Han får et gullsmykke og i tillegg en lommelerke med middelaldermønster (passer når det er fra meg) og bak har den fått gravert inn: "This love is everlasting - 26.06.2004" Setningen er fra sangen "Suddenly" av Billy Ocean som er en av våre sanger. Han skrev den ned i det første brevet han sendte meg da vi ble sammen og så har han sunget den for meg stadig vekk med gitaren på fanget og kjærlighet i øynene. :hjerte: Gurimalla, jeg er heldig som har ham!

Siden sist har jeg også fått tilpasset kjolen min. Vel, jeg har vært på tilpasningstime, ja, men jeg har ikke fått den ferdig tilpasset enda. Skal hente den den 16. juni. Gleder meg! :hoppe:

Nå er det jammen ikke lenge igjen. Det er faktisk ikke mer enn 22 dager! Helt vanvittig og fantastisk herlig! Gleder meg sånn til å bli BB's lille frue. :sukk:

Sånn...nå har jeg vel fått tatt litt igjen siden sist...tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...