Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Heisann, Isiselin.

Så mye som har skjedd her siden sist! Her går tingene unna. :D Det kommer sikkert til å bli en nydelig vielse, med solistinnslag på tverrfløyte. :hjerter: Og det er veldig fint at din søster også har lyst til å bidra litt for at vielsen blir enda mer personlig.

Det er vel kjempegøy å se at svarene på invitasjonene begynner å komme, selv om du synes de er trege med å svare. Jeg synes jeg ser deg trippe rundt postkassa, for så å raske til deg postmannen sin sekk for å se om det er noen flere svar til deg. :ler2: Jeg kommer sikkert ikke til å være noe mer tålmodig den dagen jeg venter på mine svar.

Du får ha en fin dag! Jeg skal prøve å kose meg, for solen har vist sitt åsyn i Bergen....og det er varmt! Bukse og topp varmt! :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Isiselin.

Så morro å lese dagboken din.. du er jammen aktiv, og flink til å skrive. Jeg har ikke vært så lenge på KG, men er i allefall i gang med dagbok... Vi gifter oss helgen før deg, og det var derfor med stor interesse jeg leste litt i din dagbok, for å se om jeg fikk noen tips, eller om jeg har glemt noe!!

Kjolen din er kjempelekker, du kommer til å bli VAKKER!!!

Ha en fin dag!!

Blyg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke tenkt på å titte etter en gang om du hadde dagbok, men jammen fant jeg den ikke.

Du er så flink med alt mulig du :-) Føler at jeg nesten sitter her i et vacum når det gjelder forberedelser til bryllupet. Klarer liksom ikke å finne noe mer å planlegge :ler:

Men jeg må spørre deg. Det undertøyet du har kjøpt var jo bare rålekkert. Hvor har du kjøpt det og hvor mye måtte du gi?

MissG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var det en stund siden sist jeg har skrevet her. Jeg er så treig fordi jeg gikk og innbilte meg at det ville bli så mye å skrive siden det har hendt så mye siden sist, men nå da jeg tenkte etter må jeg jo si at det egentlig ikke har skjedd noe nesten! :roll::ler2:

Takk for besøkene, jenter! Dere er så snille som besøker min lille dagbok. Koselig det!

Saeria: :ler2: Du ser meg for deg som et nervevrak foran postkassa. Ja, det er ikke langt unna at du har rett i det! Jeg er så utålmodig at jeg vil sprekke! Men det er jo litt artig også å gå og vente på alt det fine...

Og ting skjer, ja... Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg ikke stresser mer, men det er vel fordi jeg synes dette er en sånn koselig ting å planlegge så jeg ser det egentlig ikke som noen jobb eller noe stress.

Og, ja... Jeg gleder meg til lillesøster skal lese dikt (Hun skal forresten få med seg søskenbarnet vårt til å lese sammen med seg. Da blir det ikke så skummelt lenger...) og at søskenbarnet mitt skal spille tverrfløyte. Hun gleder seg hun også. Og Bachs "Air" er jo så fin også...

Blyg: Tusen takk for fine komplimenter. Har vært en tur og tittet i din dagbok også. Vet ikke helt om jeg la igjen hilsen, men det får jeg gjøre neste gang når du har lagt igjen så fin en hilsen til meg. Det har jo blitt noen sider etterhvert, men om det er så godt skrevet er jeg nå egentlig ikke så sikker på... :oops: Hvordan går det planleggingen din da? Masse å gjøre?

MissG: Hei på deg! Du var her og kikket også, ja! Så koselig! Er jeg flink med alt mulig?? Hmm... Tror vi sitter med lik følelse for jeg sitter også og leter desperat i bryllupsplanleggeren min etter flere ting å planlegge, men finner ikke stort. Det foregår ting i mitt lille hode, men det er ikke stort jeg får egentlig gjort, føler jeg.

Ja, undertøyet mitt er kjempefint. Kjøpte det hos Frøken Frue nede i byen, men jeg vet ikke hva det kostet da jeg kjøpte en hel dunge ting samtidig og ikke fikk spesifisert regning. Det er veldig godt å ha på også. Det holder liksom litt på plass ting, men føles ikke stivt og ubehagelig. Kjempefint!

Sånn ellers har jeg vel egentlig ikke gjort så mye siden sist. Har jo hatt påskeferie og rallet litt nordover på besøk til foreldrene mine og barndomshjemmet mitt. Var veldig koselig.

Samtidig med at jeg var der nord fikk jeg sett brudepikekjolene på småsøstrene mine. De ble så søte atte! Og nektet plent å ta dem av seg igjen. De svingte seg rundt på gulvet og følte seg nok riktig som prinsesser! De hadde gledet seg til å prøve dem også for jeg fikk nesten ikke kommet meg inn døra før den minste av dem (snart 5 år) spurte: "Isiselin, nårti får vi prøv bruuuudekjolan??". :ler2: De er så søte!

Ellers så skal vi nordover til BB's hjemsted i helga (der vi skal gifte oss) og da skal vi snakke med presten. Klokken 11.00 på lørdag skal vi møte ham i kirken. Gleder meg veldig. Blir spennende. Jeg har satt ned noen punkter over hva vi skal spørre om og avklare og jeg er veldig spent på hva han kommer til å spørre oss om... Gir full rapport etter helgen, tenker jeg...

Har fått flere svar siden sist også. Nå er det 40 ja og 1 nei. Vet om enda flere som sier ja, men de har ikke fått somla seg til å fortelle oss det. Vi bare hørte det via omveier at de har tenkt å komme. :ler2: Noen har til og med booket rom på hotellet, men har ikke sagt til oss at de kommer! Treiginger! Vil krysse dem ut på ja!!!!

Dessuten er det i dag:

2 måneder 10 dager og 14 timer og 53 minutter til jeg skal gå inn i kirken.

Det er 72 dager til.

Det er 10 helger igjen!

Nedtelleingen er det viktig å få med seg!

Nå skal jeg vaske klær og så skal vi se film. Så nå gidder jeg ikke skrive mer! Dett var dett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ta meg en tur på Frøken - Frue jeg :-) på lørdag. Finner jeg det undertøysettet i min størrelse tror jeg at jeg slår til og kjøper det. Har ikke hørt så mye mer fra Brudekjoleformidlingen der jeg bestilte ett for gavekortet jeg vant....... Litt dumt for jeg begynner å bli nervøs for at det ikke skal komme tidsnok eller at det ikke skal påsse også må jeg rundt og kikke og kanskje må det spesielbestilles............

*nerver*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kommer en hilsen fra meg...skal du ikke være m på brudetreff på torsdag?!

Artig å lese om deres planlegginger, virker som dere har full kontroll!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var jeg igjen, ja. Tusen takk for hilsner. Ja, ikke så lenge igjen nå og jeg gleder meg veldig til å bli fru. Føler vel at jeg har temmelig bra kontroll, LineAA, men det kan jo fort endre seg når jeg begynner å komme på ting jeg helt har glemt å tenke på...

2 måneder 12 timer og 59 minutter

8 helger

61 dager

Det begynner virkelig å nærme seg nå. Bare to måneder igjen! Fy søren som jeg gleder meg! Tenker stadig mer på hvor fantastisk det må føles å si mitt ja og ikke minst å høre BB si ja. Er helt sikker på at jeg kommer til å grine som en foss hele dagen. Må nok ha vannfast sminke, ja... Lettrørt som jeg er kan jeg finne på å hylgrine av de dummeste ting.

Til nå har vi fått 47 ja og 2 nei på invitasjonene våre. Vet om enda flere som helt sikkert kommer, men det har vi fått høre gjennom andre så jeg har ikke definitivt krysset dem av på ja enda. Synes nesten de må si fra selv for at det skal telle.

Siden sist har vi snakket med presten. Dette skrev jeg noe om i denne tråden. Limer det for ordens skyld inn her også:

Vi møttes i kirken slik at vi fikk sett hvordan vi skulle gå og stå. Hvordan vi skulle sitte og hvor vi skulle flytte oss etterhvert. Jeg har jo vært inne i kirken mange ganger før, men jeg har liksom ikke bitt meg merke i hvordan ting praktisk skulle løses i forbindelse med en vielse.

Vi fikk vite at de ikke har slike søyler som en kan sette pidestallblomster som vi har bestilt på, men vi får heller finne på noen andre steder å sette dem da... Det ordner seg!

Organisten var også i kirken da vi kom så han fikk vite hvilke salmer vi skal ha. Han kunne dessverre ikke verken "Brudeslått fra Øre" eller "Purpose" av Nordraak, men vi skal bestille notene og så får han lære seg dem. Så det skulle gå så bra, så...

Etterpå snakket vi litt med presten om oss selv, hvilke skoler vi hadde gått, hva han jobber med og hva jeg studerer. Hva vi har til felles, hvordan vi møttes. Han humret og flirte og skrev ned ordrett hva vi sa for han syntes vi hadde så mange pussige og morsomme vendinger om hverandre. Dette skulle han ta med i talen.

Presten hadde forresten enda ikke fått det nye vielsesritualet sendt i posten så han kunne ikke svare på noen av spørsmålene jeg hadde om det, men han mente at vi skulle møtes enda en gang litt senere i neste måned slik at han kan bli enda bedre kjent med oss. Dette er på et lite sted så presten har bare 3 vielser i løpet av hele sommeren så han har god tid til oss.

Jeg glemte helt av å si at vi hadde funnet noen bibeltekster som vi gjerne ville ha med, men det får vi heller si neste gang vi møter ham da.

Det var i allefall veldig morsomt å møte presten. En ser det liksom så mye mer for seg nå og for hver dag som går blir det mer virkelig og litt mindre drøm! Gleder meg i fillebiter!

Ellers så har jeg kjøpt bryllupsalbum og en pen liten notatbok som skal fungere som gjestebok. Både albumet og gjesteboken er blitt pyntet med dette maleriet som fungerer som rød tråd gjennom hele bryllupet. På alt fra invitasjoner, kirkeprogram og sanghefte til bordkort, gjestebok og album. Jeg skal til og med nevne det i talen til min kjære.

Ellers så er det ikke stort som skjer. Føles som at jeg må vente med resten til jeg får svar på hvor mange som kommer...og det er jo enda en måned til. Kjempelenge! Kan jo ikke begynne å sette opp bordplan enda og ikke kan jeg kjøpe inn bordpynt og slikt før jeg vet hvor mange bord jeg skal kjøpe inn til. Vanskelig blir det også å kjøpe inn drikkevarer når en ikke vet hvor mye en trenger. I det hele tatt er det temmelig håpløst.

Jeg kjøpte inn 7 engangskameraer da her en dag. Det er vel stort sett det eneste jeg kunne gjøre.

Ellers så ringte BB's forlover en dag og lurte på hvem han skulle be i tillegg til gjengen vår her i Trondheim til utdrikningslaget hans som skal være den 5. mai. Jeg gruer meg fryktelig til den kvelden...fordi jeg vet jeg blir sittende alene her i Trondheim og tenke på hva de får ham til å bli med på slags galskap. Jeg har hørt så mange skrekkelige historier om mannfolk og utdrikningslag at selv om jeg stoler fullt og helt på min kjære så blir jeg likevel nervøs og redd.

Mest av alt føler jeg at det blir litt vondt fordi jeg ikke har noen nære venninner her i Trondheim. De vi er sammen med her er kameratene hans og kjærestene deres. De er jo mine venner de også, men kanskje mer fordi vi er bundet sammen gjennom kjærestene våre enn fordi vi har så mye felles. Dessuten vet jeg jo at jeg antageligvis ikke får utdrikningslag selv da forloveren min bor langt unna og har dårlig råd. Ser for meg at jeg blir sittende og være nervøs og lei meg når han er ute på sitt utdrikningslag i stedet for å være glad på hans vegne og det vil jeg jo ikke...

Så det gruer jeg meg litt til... :(

Men nå skal det ikke sippes for mye i denne dagboken. Den skal jo egentlig handle om den store dagen da jeg og min kjære skal love for hverandre og hele familien vår at vi skal elske hverandre for alltid og jeg bare vet at jeg kommer til å være verdens lykkeligste den dagen. Og se...nå ble jeg så rørt at tårene renner bare av å tenke på det! :ler2: Jeg er håpløs!

Jeg fikk forresten tre roser av min kjære på lørdag. Han kom hjem med dem og et kort hvor det sto at han gleder seg veldig til å bli "gubben" min! Glad i BB'en min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da unna hos deg også :-) Tenk at det bare er 2 måneder igjen da?????!!!??? Det går så innmari fort. Og utdrikningslaget til din kjære går nok strålende skal du se. Skal han ha utdrikningslag på en onsdag han da?

Bare tenk på alle hemmelighetene du kan holde på med mens han er borte da, finpusse tale og sang ++

Det går helt sikkert bra, lille venn............. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok MissG har rett når hun sier at utdrikkningslaget til BB kommer til å gå fint.

Ellers ville jeg bare stikke innom for å si natta, og ønske deg gode bryllupsdrømmer i natt. :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Legger igjen en hilsen*

Studerer faktisk kunsthistorie i Trondheim jeg også, men det ser ikke ut til at vi tar de samme emnene (utifra det du har skrevet her ). Så et eller annet sted at du skal ta arkeologi til høsten (det var derfor jeg gikk inn hit), det har jeg nemlig søkt på fra høsten av. Var bare et litt artig sammentreff :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Og tusen takk for fine hilsninger.

MissG og Saeria: Tusen takk for fine ord. Jeg var nok i litt sippehumør fra før den dagen jeg skrev sist. Så nok litt mørkere på ting enn nødvendig, tror jeg. Nå er jeg ikke fullt så pessimistisk og negativ...

Dessuten skrev jeg feil sist, skulle stå 15. mai og ikke 5. som skrev. Så da blir det på en lørdag og ikke en onsdag. Forloveren hans har lovet meg at de ikke skal dra ham med på noe strippegreier og slikt tull. De skal ha det artig på andre måter. Jeg skal snike meg opp natt til lørdag etter at BB har sovnet og låse opp verandadøra. På lørdagsmorgen skal de komme brasende inn og kidnappe ham rett fra senga.... Hjelp! Jeg som ikke pleier å være spesielt anstendig kledt om natta! :o Om jeg plutselig kler på meg den natta blir jo BB bare mistenksom også! Hmmm...litt skummelt! :ler2: Kanskje det blir et aldri så lite nakenshow likevel! :hår: :ler2:

Dessuten blir det vel ikke så ille den kvelden likevel da jeg er en stor Eurosongfantast og årets finale går av stabelen akkurat den kvelden. Blir jo selvfølgelig litt kjipt å sitte og se på helt alene når vi egentlig pleier å ha stor samling med intern konkurranse og alt sammen, men det får bare være! Jeg får trøste meg med Eurosong og et tonn godteri!! :D

Stas: Da møtes vi kanskje til høsten da! :ler2: Søkte på arkeologi i går. Håper bare jeg kommer inn. To av fagene er jo adgangsbegrenset. Fikk høre av veilederdama jeg var og snakket med i går at jeg har stor sjanse til å komme inn fordi jeg har såpass mange studiepoeng fra før, men huffameg det blir skummelt likevel. Kommer jeg ikke inn så må jeg ta historie for å ha sjanse til å få jobb innen mitt interessefelt og historie har jeg egentlig ikke lyst til å ta... Blir litt for tørt, tror jeg. Hvilke fag tar du på kunsthistorie da? Selv tar jeg fordypningen nå så dette er mitt 3. semester på kunsthistorie. Hvor langt har du kommet? Uansett var det veldig koselig med en liten hilsen fra deg. Jeg blir glad for det. :D

Når det gjelder bryllupsforberedelser er vi kommet så langt at vi har begynt å kjøpe inn pynt til bordene for å sjekke ut hva som blir pent og ikke. Har kommet frem til en plan som funker nå. Tusen takk for tipset om de speilplatene på Nille, MissG. De funker som bare juling, de! :) Dukene blir mørkerøde, offwhite kubbelys med gullpynt på, lyseblå tørkede blader utover mellom stearinlysspeilene. Og noen fine hvite roser på speilplatene sammen med lysene. Blir fint, tror jeg.

Nå er vi oppe i 50 ja og 11 nei. Massivt nei-innrykk i helga da vi var på Mo i konfirmasjon til min kjære lillesøster. Men enda er det jo 50 inviterte igjen som vi mangler svar fra så det er ingen krise.

Nedtellingen:

1 måned 20 dager 17 timer og 51 minutter

7 helger

52 dager

Begynner å nærme seg faretruende nå. I helga da vi var ute og kjørte fikk jeg en liten aha-opplevelse da vi snakket om hva vi skal gjøre i de følgende helger og det gikk litt opp for meg at det jaggumeg ikke er mange dagene igjen!! Sommerfuglene begynte straks å flagre vilt i magen min! Hoho! Om ikke lenge er jeg Fru BB!!! Yey!

Plan over helgene frem til bryllupet:

7.- 9. mai: Skrive eksamensoppgave til den store gullmedalje

14.-16. mai: BBs utdrikningslag/Eurosong

21.-23. mai: Konfirmasjon på BBs hjemsted

28.-30. mai: Skrive eksamensoppgave i panikk

4.- 6. juni: Sangerstevne i Steinkjer

11.-13. juni: Fri??? :o

18.-20. juni: Reise til BBs hjemsted og forberede bryllup

25.-27. juni: GIFTE SEG!!

Har forresten kjøpt og mottatt de søteste brudepikeskoene i verden siden sist. Fikk brudepikene våre til å prøve dem nå i helga da vi kjørte forbi stedet de bor. De syntes de var kjempepene og ville bare gå rundt i de hele resten av kvelden! :ler2: De kommer nok til å storkose seg i "bruuuudekjolan", skoene og med blomsterkvast på den store dagen. De blir så søte!

men nå må jeg fortsette å lese meg opp og begynne sånn smått å skrive på eksamensoppgaven min som skal leveres på mandag. Panikk!! Hej då!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsL

Hei Halvan :ler:

Nå er det jammen lenge siden sist. Så du kjøpte de skoene du fant på nett? Ble viss dundrende suksess ser jeg :-)

Bordpynten hørtes kjempefin ut :-) Selv har vi ikke kjøpt de speilflisene alikavel. Det ble glassunderlag til kubbelysene kjøpt på Nidaros Lysstøperi til 19,- stykk. Blir bra det også.

Så du har oppgaver og eksamen også å forholde deg til i disse prebryllupstider? Er så glad jeg slipper det, så jeg bare kan konsentrere meg om den siste finpussen frem til bryllupet. Det blir litt mere å gjøre nå når alle har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg...eh...gamla!! :sjarmor:

Ja, jeg kjøpte skoene. Jeg falt sånn for dem og så viste det seg at min far og kona hans ville betale for skoene slik at jeg skulle slippe å betale for alt utstyret deres...så da var det ikke så nøye å spare så veldig! :ler2:

Hvor er egentlig Nidaros Lysstøperi. Har spekulert på det av og til, men aldri funnet det ut. Jeg er helt vill etter stearinlys så slike lysstøperi er jo rene eldorado for meg. BB pleier å ta fra meg lommeboka mi når vi går forbi slike dilldallbutikker med fancy stearinlys for da vet han at om jeg har penger går jeg amok! :ler2: Blir sikkert veldig pent med glassplater under lysene forresten. ¨

Svarfristen deres har altså gått ut? Jeg angrer litt på at vi satte svarfristen så sent, men det er nå så... Hvor mange har svart ja da?

Ja, eksamensstresset er i fullt gang. Den eksamensoppgaven jeg skriver nå er ikke så fryktelig ille. Det er om noe jeg synes er spennende og fascinerende, men neste eksamensoppgave blir et sant helvete! Gruer meg som en hund!! :sutrehyle: :grine:

Men jeg får vel bare se lyst på det og tenke som så at så snart jeg er ferdig med disse eksamenene er det jammen ikke mange uker igjen til dagen vår! :)

:digge: "Da ser jeg alltid lyst på livet..." :digge:

Nei, lesetid!!

Fy flate, jeg er så treg, skulle hatt juling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsL

Hei

Lysstøperiet ligger på Ranheim. Det er litt vanskelig å finne første gangen, men du verden det er verdt turen for de har så innmari mye stilig der. Ikke bare lys heller forresten, men pynteting og annet dilldall som jeg simpelthen elsker :-)

Vi bli 45 til middag og noen flere til kaffe. Kaffegjestene har jeg ikke helt oversikt over for der er det enda noen som ikke har svart. Det tar jeg ikke så tungt for det er de som skal ha mat det er viktigst å vite om slik at vi kan bestille nok mat. Det ble til slutt 10 som sa nei takk av middagsgjester. Dumt, men sambo teller klingende mynt i kassa han :sjarmor: og det gjør jo jeg også da, da blir det mere å kose seg for på vår lille bryllupsreise.

Vi skal forresten ned på festlokalet vårt neste onsdag å prøve ut hovedretten vi har bestemt oss for. Det skal bli spennende :wink:

http://infoside.no/nidaroslys/

Her ser du adressen dit om BB lar deg gå amok der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte bare løpe innom og ønske deg lykke til med det mulige nakenshowet :ler: , og si at brudepikeskoene var nydelige.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg er bare på 2. semester i kunsthistorie jeg ;)

Er usikker på om jeg kommer inne på arkeologi, søkte i fjor også, da hadde jeg akkurat for lite poeng, men nå har jeg jo fått 2 nye alderspoeng og poeng for dette året. Jeg har søkt på kulturminneforvaltning som andrevalg, så vi får se hvordan det går. Begge er jo adgangsbegrenset, så skulle jeg ikke komme inn så fortsetter jeg nok på kunst litt til.

*Krysser fingrene for at vi begge kommer inn* ;)

Lykke til videre med bryllupsplanlegging!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke igjen til nakenshow!! :o :hår: :hoho:

Saeria: :klem: Bra at noen ønsker meg lykke til i min første opplevelse som nakenshowdame! :ler2: Men nå har jeg spikret plan. Skal jo likevel stå opp og låse opp dører når BB har sovnet så da kan jeg selvfølgelig ta på meg litt skjorte og slikt. Om han våkner i løpet av natten og spør hvorfor kan jeg si at jeg frøs! Genialt!! :puste lettet ut:

MissG: Må vel mase med meg BB til lysstøperiet en dag da. En dag jeg fortjener det. :) Hørtes utrolig fint ut. Har vært på lysstøperiet i Namsos et par ganger og det er så artig der!

Ja, begynner å bli mange som har sagt nei til oss også, men jeg skjønner dem jo godt. For det meste er det mennesker som enten skal døpe barnebarnet sitt samme helga eller synes det er veldig langt. Dessuten er det ganske mye annet på min mors side denne sommeren. Forrige helg ble søsteren min konfirmert, neste måned skal vi gifte oss og i august skal min tante og samboeren gifte seg. Så jeg skjønner jo at folk må prioritere litt.

Uansett tenker jeg og BB også som dere; Selv om det er trist at noen ikke kan komme så blir det større sjanse for at vi kan komme oss avgårde på en liten bryllupsreise litt på sensommeren.

Stas: Krysser finge og tær for oss. Hadde vært innmari artig å komme inn på arkeologi, ja. Har liksom vært min store drøm siden jeg var 7 å studere arkeologi så jeg håper jeg kommer inn. Tenkte på kulturminneforvaltning jeg også, men damen på veilederkontoret fortalte at kulturminneforvaltningsstudiet er et 3-årig løp så da blir jeg i såfall ikke ferdigstudert før mange år og det gidder jeg søren meg ikke. Jeg er ganske lei allerede så jeg gleder meg til jeg får bachelorgraden min om et og et halvt år. Begynner å bli både studielei og bansjuk og pengeønskende så...

Sitter og skriver eksamensoppgave (Tok en aldri så liten KGpause nå...slikt må til) i helga. Skriver om en gruppe middelalderskulpturer som ingen vet noe som helst om. De blir kalt Sheela-na-gig. Foreleseren min sa at hun ikke tror noen har skrevet om dette på mitt nivå før så jeg synes det er litt spennende. Utrolig interessant emne også. Hun har så mange forskjellige røtter og så mange mysterier knyttet rundt seg at jeg storkoser meg med å lese om henne og om alle de merkelige teoriene som er knyttet til henne. Håper bare at oppgaven min blir like interessant å lese for andre som jeg synes det er å skrive den.

Men jeg må jo innrømme at det å skrive eksamensoppgave hele helga er litt kjedelig... Vil jo heller ligge på sofaen og slange meg, se dritt på TV og gå turer med kjæresten. I stedet sitter jeg og knoter med Sheela-na-gig...

Tilbake til bryllup. Har faktisk begynt å skrive på talen til kjæresten. Den er ikke akkurat bemerkelsesverdig bra enda, men jeg får tro den blir litt bedre når jeg får sett litt mer på den. Har problemer med at den blir for oppstykket. Har lyst å ha en rød tråd gjennom det hele, men jeg vet liksom ikke hva det skulle være. Har tenkt litt på å ha et dikt som tema, men... Tja...vi får se hva jeg finner ut. Akkurat nå er det stort sett bare groteske kvinnefigurer inne i mitt hode så slike romantiske taler blitt litt malplasserte inne i det hele! :ler2:

Men nå skal det skrives igjen!

PS: I dag er det bare 49 dager igjen til verdens beste dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsL

Så spennende det høres ut med arkeologi :-)

*MissG ønske hun kunne velge om igjen*

Jeg har skrevet talen min. Jeg blir ikke å rette den bare mot min sambo. Han får nemlig sang i tillegg, så jeg skal si noen ord til min forlover, mine foreldre og hans foreldre..........og selvfølgelig til sambo da :-)

(skrev litt mens jeg satt på det vanskelige kurset i går :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...