Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for "god bedring"-hilsen og blomst lunacia og Linn3c! Det hjalp! Jeg ble frisk nok, men dog i grevens tid! Ble ferdig med oppgaven klokken 6 i natt, sov en time før jeg sto opp igjen og nå er jeg straks klar for å dra og levere den inn og deretter ha 3 timer forelesning! Kommer jeg til å klare å holde meg våken, tro...??! :-?

MrsL: Ja, vi bekymrer oss og bekymrer oss, vi to! :ler: Var forresten ikke i går, men neste tirsdag vi har time og da har vi time på St.Olavs, ja! Hva skjer på den første innkallingen der?

Nå er forresten BB der og og leverer sitt bidrag til forskningen! Ble den travleste kosestunden jeg noen gang har hatt, må jeg si! :ler: :oops: :oops: :ler:

Nei, nå må jeg sminke mitt trøtte fjes en smule og så er det opp på skolen!

Åh, har virkelig ikke mye lyst til å dra på forelesning etterpå! Vil sove!! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skjer på første time. Vel, vi hadde ett møte med Dr. Düring. Han snakket litt om kosthold og spurte hvor lenge vi hadde prøvd, om vi hadde barn fra tidligere osv.

Så sjekket han meg innvendig med ultralyd, før han sjekket "utstyret" til min mann.

Deretter fikk vi beskjed om at vi skulle gå hjem og slanke meg - helst ti kilo. Og det har jeg også gjort :sjarmor:

Selv om jeg var forbannet på ham da han sa at vekten min kunne ha noe med det å gjøre.

Deretter ble vi ventende en stund før vi kom inn til behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... jeg får sikkert også beskjed om å dra hjem og slanke meg da... :o Har nok noen kilo for mye, ja... Og de burde jo ha forsvunnet, men det er jo så ufattelig kjeeeedelig å slanke seg da!! :ler:

Hvor lang tid tok det før dere ble satt i gang på ordentlig da etter "første møte"?

Nå er det jo jammen ikke sikkert det blir likt med oss da siden dere har andre problemområder enn oss, men det er jo en liten pekepinn.

Har lest litt på nettet og ut fra mine symptomer (manglende menstruasjon, litt overvekt) kan det jo synes som det er sånne cyster jeg har på eggstokkene, men da jeg var til fastlegen min foretok hun en undersøkelse på meg der hun nærmest fastslo at jeg ikke hadde noe sånt likevel selv om det var det hun også først trodde. I tillegg mangler jeg mange av de andre symptomene som slike cyster skal bringe med seg. Så jeg vet jammen ikke, jeg...

Synes ting tar så usannsynlig lang tid... Ble henvist til sykehuset i oktober i fjor og fikk ikke første time før nå til neste uke. Det er 5 måneder. Håper det ikke tar 5 nye måneder før det skjer noe mer nå. Blir gal av å bare sitte og vente på at noe skal skje, at andre skal ha kontrollen over hvor lang tid det skal gå før vi skal få sjansen til å prøve å få barn. Det føles liksom litt unaturlig.

BB hadde forresten funnet frem fint på St.Olavs så nå er alt i boks før legetime førstkommende tirsdag. *nervøse nervebunten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten fikk jeg e-post fra scrapshop.no nå nettopp. Jostein er friskmeldt og på tur tilbake til meg! Hurra!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hvor lang tid det gikk, men det gikk ganske kjapt. Dette var før bryllupet i fjor og vi ba om utsettelse på behandlingen fordi jeg hadde nok stress med bryllup og jobbsituasjon. Jeg mener vi fikk det utsatt litt over ett halvt år. Vi startet på i august 2004 og hadde første innsetting i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten fikk jeg e-post fra scrapshop.no nå nettopp. Jostein er friskmeldt og på tur tilbake til meg! Hurra!!! :hoppe:

Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi time på St. Olavs og det foregikk slik;

Legedamen var veldig grei, blid og hyggelig; noe som hjalp når jeg følte meg mer enn en smule nervøs. Hun kunne fortelle at ingenting var galt med mannens svømmere noe som jo var en lettelse. Deretter tok hun ultralyd av livmoren og eggestokkene mine og de var helt i orden. Hun kunne se massevis av fine egg som bare lå og ventet, men siden jeg ikke har eggløsning blir jeg altså ikke gravid. Det var heller ingen cyster der.

Hun foreslo altså at jeg skal ta av meg 6 kilo og ringe og avtale time med en gang jeg har nådd målet. Da skal jeg få noen tabletter som skal sette i gang eggløsning slik at jeg forhåpentligvis skal få mensen ganske snart etter.

Hun fortalte at disse tablettene øker sjansen for tvillinger noe, så siden jeg er svært disponert for tvillinger da jeg har masse tvillingpar i slekten blir jo sjansene bare enda større da. Jeg må jo si at jeg håper på bare et barn i gangen da, men skulle det skje at det blir tvillinger så kommer jeg jo ikke til å kaste den ene da! :ler:

Er disse tablettene det som kalles pergo, tro?

Så nå har jeg dratt frem trimsykkelen som har stått og støvet ned siden før bryllupet og tatt meg en times sykling i dag. Jeg får sette meg ned senere i dag og legge en slagplan med trening, gåturer og annet kosthold. Håper bare jeg klarer det...

Hun snakket om at det virker som jeg sliter med PCOS, noe som gjør at jeg er mer disponert for overvekt og at jeg også sliter mer med å gå ned i vekt enn mange andre. Jaja... Det vil jo vise seg om jeg klarer å ta av meg nok. Men 6 kilo er jo ikke så mye da... Er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kilo er ingenting det :-) Det klarer du. Når jeg klarte 10 kilo klarer du 6 kilo.

Er ikke så inne på disse tabelettene, men jeg tror det kan være Pergo.

Hvordan føler du deg nå da?

Apropos det ¨å gå ned i vekt. Legg om kostholdet; ta en titt på Fedon sine sider

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*leser ivrig på Fedons sider*

Ja, det ser jo ok ut dette. Var jo sånn delvis hans diett jeg fulgte før bryllupet også, men da i en mildere form kan en si. Byttet ut brød med knekkebrød (Veldig lei av knekkebrød til slutt!) og spiste mye frukt og grønnsaker og kuttet ned på potet- og pastabruk.

Hvordan jeg føler meg nå? Vel, sånn med tanke på hele opplevelsen med å endelig ha fått startet prosessen, mener du? Tja, vel... For det første er jeg vel temmelig lettet over at legen var såpass positivt innstilt. Hun mente at det antageligvis ikke kom til å bli noe særlig problem så snart jeg har fått kommet i gang med den tablettkuren. Det var en lettelse.

Og så er det litt skremmende også, men på skremmende på en god måte om du forstår...? Litt overveldende, men samtidig også godt å kjenne at noe kjer etter at vi har gått og ventet og ventet i 6 måneder på at noe skulle skje.

Får stikke innom City Syd og se på den kokeboken til Fedon, tror jeg. Vente til BB kommer hjem fra arbei og så får vi dra sammen og se.

Nei, nå må jeg sette meg ned og lese om flint igjen... Kjeeeedelig artikkel jeg holder på med akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du ikke føler deg overveldet. Det er fint å få hjelp og om dere klarer dere bare med en tabelettkur er jo det kjempebra :-)

Du trenger jo ikke følge Fedon slavisk. Vi har ikke gjort det. Vi har kost oss i helgene med bamsemums og rødvin :wink: Det er nemlig viktig å kose seg også oppi alt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Apropos det ¨å gå ned i vekt. Legg om kostholdet; ta en titt på Fedon sine sider

Må si at jeg synes den karen får mindre og mindre troverdighet... Jeg mener, Fedon King? Som i mat på Burger King? Hallo?

Jeg støtter opp om endring av kosthold, men heller mer mot et vanlig, sunt kosthold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsL

Jeg følger ikke Fedons kost slavisk, men jeg tar elementer fra den........ og vi lager mye av middagene hans. Men jeg har ennå til gode å spise linser og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...