Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :) Som du ser sitter jeg her enda.... Sitter som limt fast her og klarer ikke å løfte på rompa! Huffhuff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Er bare innom på en liten sniktitt runde, må jo følge med når vi skal gifte oss samme dag....Hvordan går det på planleggingsfronten da? Er invitasjonene ferdige? Og hvordan går det med kjoleletingen din, har du funnet noe annen kjole enn den bonny kjolen du forelsket deg i? Forresten så fungerer ikke linken, så jeg fikk ikke sett kjolen... :(

Spent på høre fortsettelsen om forberedelsene.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på deg, Camie! Og tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi (som jeg nok har oversett litt i det siste er jeg redd...)

Joda, ting går fremover smått om senn og nå er det bare 156 dager igjen til vi skal gifte oss, ja, det skal jo du også, Camie! :)

Kanskje på tide med en liten oppsummering av hva som er fikset.

- Funnet mann

- Booket kirke og fått tidspunkt

- Booket festlokale

- Ordnet med kokk og servitører (Foreningen som eier lokalet vi skal bruke sørger for dette)

- Fått forlover

- Han har skaffet seg forlover

- Fikset toastmaster

- Skrevet under på noen papirer og sendt dem inn (I ettertid fikk jeg vite at man ikke skal skrive under og sende disse inn før under 4 mnd. før bryllupet, så vi må nok kanskje fylle dem ut en gang til... *sukk*)

- Fått tak i navneendringspapirer

- Undersøkt priser på fotograf, frisør og bryllupskakebaking.

- Sånn halvveis fått i land en fotografavtale.

- Funnet to brudepiker

- Ordnet det slik at svoger som er grafisk designer fikser design på innbydelser og sanghefte.

- Invitasjoner er ferdige, men ikke sendt til oss enda.

- Smykke og øredobber til bryllupet

- Blitt enige om meny

- Satt opp gjesteliste

- Musikk til festen er bestilt

- Lagt ut ønskeliste his Tilbords

- Valgt ut servise og bestikkserie som vi skal samle på

- Har bestilt og fått gaveeskene som skal fungere som bordkort.

- Har bestilt kaketopp

- Har laget bryllupsside på nettet der folk kan hente informasjon om bryllupet, oss, gjestene, veibeskrivelse og ønskeliste.

I ettermiddag skal vi ut og se etter gifteringer. Det blir fryktelig koselig. Vi har funnet ut hva som skal stå i dem og alt sammen så det hele blir kjempekoselig!

I morgen kommer forloveren min reisende nedover så i helga skal vi finne brudekjolen min! det blir i allefall spennende! Gleder meg kjempemye! Kjenner at jeg er så spent nå at jeg nesten ikke vet hvilken fot jeg skal stå på!

Jeg har altså gitt opp drømmen om Bonnykjolen (Nå skal linkene funke, Camie!). Den er helt utrolig vakker, men jeg synes det er litt for risikabelt å bestille brudekjole fra utlandet. Nå som lisenett har sluttet med å føre andres kjoler så blir det vanskelig. Men jeg finner vel alltids en kjole som jeg forelsker meg like mye i i helga når jeg og forloveren min skal ut på kjolejakt! Gleder meg!

Ellers så var vi (jeg og BB) på Bryllupsmesse/show i helga. Det hele var helt ok. Messen var i mye mindre skala enn jeg hadde forestilt meg og jeg personlig syntes vel kanskje det var litt dumt når de bare hadde en gullsmed og en manneklærstand og en frisør og en konditor slik at en ikke fikk sammenlignet, men så har jo jeg aldri vært på noe sånt før så jeg har vel kanskje ikke veldig peiling...

Showet var helt ok det også. Kjolene var greie nok. De hvite brudekjolene var kanskje ikke helt min stil, men brudekjolene til Lise Skjåk Bræk var enormt kule. Selv hadde jeg ikke kommet til å valgt akkurat slike kjoler da jeg vil ha slep og slør og slikt, men duverden kjolene var fine!

Vi fant en giftering vi forelsket oss litt i, men den var så dyr at det absolutt ikke var aktuelt, men vi får prøve å finne noe lignende som en ikke må betale en arm og et ben for...

Ellers er et nytt semester på skolen begynt og jeg må si at jeg frykter at det hele kan komme litt i skyggen av bryllupet, lite gunstig med tanke på karakterer, men jeg får gjøre mitt beste for å holde konsentrasjonen oppe... *sukk*

Men nå må jeg leke flink husmor og sette noen klær på vask før min kjære kommer hjem fra arbeid og vi skal ut og lete etter ringer! Jippi!!! Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Stikker bare innom for å si at jeg syntes det siste innlegget ditt i den tidlige bryllup diskusjonen din var godt skrevet. Et saklig (og romantisk) svar til en meget usaklig gjest :klem2:

Ha en fin dag.

Arwen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arwen! Tusen takk for fin kommentar! Blir glad når jeg forstår at jeg ikke er helt alene om å synes slike innlegg er teite! :) Og ser nå etter at jeg meldte meg helt ut av debatten at usakligheten har nådd de store høyder... Glad jeg ikke ble med videre!

I dag var jeg og BB ute og lette etter gifteringer! Jeg fant drømmeringene!!! Vil ha dem!!! Men de var 1000 kroner for dyre i forhold til vårt budsjett... Men jeg skal i de nærmeste dagene prøve å overtale min kjære for de var så vakre og jeg forelsket meg totalt (Ok da så er jeg litt vel materialistisk i flekkene! Hehe!) Hans ring var helt glatt slik han vil ha og min ring hadde en fin liten diamant. Ringene var ikke for flate og kantete og ikke for runde. De var ikke for brede og ikke for smale! De var helt perfekte og jeg vil ha dem!! *sutre*

Men akkurat nå er det mest av alt natt! Forelesning tidlig i morgen og all den ting! Uffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant veien inn her av samme grunn som Arwen.... Synes du skrev så klokt og godt inne i den diskusjonen, og det ville jeg fortelle deg et sted hvor ikke alle mulige slags dumme gjester kunne komme og ødelegge!!

Morsomt å lese om bryllupsplanleggingen din - du er jo virkelig kommet et godt stykke på vei! Så koselig, da!

.. Vi har vært sammen i seks år og er 25, men ikke noe bryllup i sikte her... *misunnelig på alle brudene*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble så nysgjerrig på dette innlegget, men fant det til slutt! Og jeg er enig med Arwen og Imari! Veldig bra skrevet og det høres ut som dere har det kjempe fint sammen! Vi har vært sammen i 9 1/2 år og jeg var bare 15 år da vi ble sammen, så vi har hatt mange heftige diskusjoner og krangler! Men jeg ser i ettertid at det har med min alder og gjøre-jeg var ung og umoden! I dag er ting helt anderledes og jeg er mer forelsket og glad i sambo nå, enn hva jeg noen gang har vært! Men at folk skal dømmes på alderen sin når man skal gifte seg og få barn, synes jeg er helt feil! Må innrømme at jeg også synes det er litt tidlig å få barn og gifte seg når man er 18-20år, men vi er alle forskjellig og det finnes garantert umodne 30 åringer også!!! Det må bli hva hver enkelt føler for.. Men nå skal ikke jeg ødelegge dagboken din med bare vas.... :roll:

Ser at dere skal ha hjertesjokoladene fra Confecta, det skal vi også!! Bare håper de er gode :D Jeg synes det er litt koselig med gjestegaver jeg da! Bestilte esker fra USA i går, håper de er fine! De så i allefall slik ut!

Har du funnet kjole? Jeg har kjøpt kjole, men jeg er ikke sikker på om jeg får den på meg! Passer ikke ennå og jeg vet ikke helt om jeg greier å gå ned det jeg hadde håpet på! Den er str.40/42 og nå er vel jeg mer 44/46 tenker jeg! Så jeg tror kanskje jeg bør se etter en annen kjole! Er jo litt ventetid på det og da er litt kjedelig å begynne å stresse med det i mai...!

Lykke til videre i planleggingen! Jeg skal følge med deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine kommentarer, lmari og Junibrud04. Godt å få oppmuntrende kommentarer etter den overhøvlinga jeg fikk inne på debatten det er snakk om... hehe! :)

Nei, Junibrud04, jeg har ikke funnet meg kjole enda, men i dag og i morgen skal jeg og forloveren min (som er på besøk her i helga) ut og se oss rundt etter den perfekte kjolen. Jeg er veldig spent!!

Nå kommer den delen i planlegginga jeg har gledet meg mest til siden jeg var lita pie og nå er dagen her! Jippiiiii!!!! Vi reiser til Stjørdal til Vitabella i dag og så tar vi to av salongene her i Trondheim i morgen!

I tillegg til at jeg er veldig spent på det å ha brudekjole på meg må jeg si at jeg er veldig spent på å se hvordan det er med utvalget i større størrelser enn 36 og 38... Hadde jo vært litt trist om jeg også med brudekjolen min må nøye meg med en kjole fordi den i motsetning til andre passer... Håper det ikke er sånn!

Ellers koser jeg meg glugg ihjel disse dagene forloveren min er her. Hun bor langt unna og det er jammen ikke hver dag vi møtes så jeg bare koser meg og vi skravler og skravler og fniser og er fjortiser igjen! Glad i henne!!! :kyss:

Men nå skal det etes og håret skal settes opp og så er vi på vei! Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jammen vært 4 begivenhetsfulle dager! Jeg har nemlig kjøpt brudekjole og i dag har jeg og BB vært og kjøpt gifteringer!

Brudekjolen:

Torsdag kom forloveren min reisende nordfra for å hjelpe meg med å finne brudekjole. På fredag var vi i Stjørdalen hos Vitabella for å prøve og ble utrolig godt mottatt av verdens mest behjelpelige damemenneske. Vi fant kjolen...trodde vi!

Dagen etter var vi først hos Eva brud her i Trondheim og fant enda flere pene kjoler. etter denne prøvingen ble vi bare forvirret for nå begynte alle kjoler å se pene ut og vi mistet litt tråden.

Deretter var vi hos Frøken Frue i sentrum. Vi ble mottatt av to bryske fruer som satte i gang med å kommandere meg.

Skumle Frøkner og Fruer: Når skal du gifte deg? Hvor? Hvilken størrelse bruker du? Reis deg! Snu deg! Prøv denne! Nei, den var du stygg i! Den var du alldeles nydelig i! Ja, den skal du ha! Skal du ha den, ja!?!!

Meg: Eh...jaaa?

Skumle Frøkner og Fruer: Ja, du ser vel hvor vakker du er i den? Slankende er den også! Nydelig utringning! Ja, det er ingen tvil om at dette er en slik kjole du må ha! Ja, skal du ha den??!!!

Meg: Ja, jeg tror det! Den er vakker! Og når selv jeg ser det må den være vakker! Hvordan blir det med slør og sko og tilbehør?

Skumle Frøkner og Fruer: Nei, det skal vi ikke snakke om nå!! La kjolen synke! Hit med 2500 kroner i forskudd! Husj! Ut!

Dermed hadde jeg kjøpt kjole av to småskumle damer! Ja, egentlig var de kjempeskumle, men det var ingen tvil om at de visste hva de gjorde for det tok ikke mange minuttene før de hadde funnet ut akkurat hvilken av de mange kjolene deres som ville kle akkurat meg og min figur aller best.

Jeg angrer ikke selv om jeg nok følte at ting gikk litt for raskt i svingene da jeg sto der og ble kommandert. Hehe!

Kjolen min finner jeg ikke på nettet. Først trodde jeg det var en St. Patrickkjole jeg hadde kjøpt, men da jeg ringte i dag og spurte fikk jeg vite at det var en Pronoviaskjole. Da jeg spurte om navnet på akkurat den kjolen fikk jeg bare et merkelig nummer til svar; SO 10 500 eller noe slikt...

Men det er enten denne, denne, eller en av to på Pronovias dumme flashsider som ikke går ann å linke til enkeltbilder (1: Gå inn på Pronovias sider, velg "make your own choice", velg Dreams, gå til side 2, bilde nummer 4. 2: Gå inn på Pronovias sider, velg "make your own choice", velg You, gå til side to, bildet i midten). Egentlig tror jeg ikke det er noen av dem, men en salig blanding av alt det beste fra dem.

Det dumme var at siden damene på butikken var så skumle turte verken jeg ellere forloveren min å spørre etter om vi fikk ta bilder av kjolen så detaljene har jeg nok glemt, men jeg husker at det var perler og glitter sydd til korsettoppen. slepet var langt, kjolen var hvitere enn de på bildene, snøringen bak var kjempepen og jeg fikk den nydelige figuren i kjolen! Juppi! Forloveren min mener også å huske at det var pynt på ermestroppene også. dette husker ikke jeg, men jeg tror henne når hun sier det...

Jeg gleder meg noe helt sinnsykt til jeg skal tilbake og plukke ut slør, tiara og sko.... Lurer på når det blir....

Ringene:

I dag var jeg og BB i b yen og lette etter gifteringer. Vi har tidligere vært på City Syd og lett. Der fant vi to par ringer som var nydelige, men som BB mente var i dyreste laget.

I byen fant vi ett par BB likte veldig godt. Jeg syntes også de var veldig pene, men det var ikke ekte diamnt i min ring og siden jeg er veldig opptatt av symbolikk følte jeg at noe av poenget med stenen forsvant når ikke "i ringen er diamanten som er evig akkurat som vår kjærlighet" stemte lenger... Ja, jeg vet jeg er en snobb, men når det gjaldt dette er det liksom ikke det at det er en dyr diamant som er saken, men at det er en evig diamant...

Uansett bestemte vi oss sammen (som et kompromiss) at vi skulle velge den billigste av de to pene parene på City Syd så da kjørte vi oppover dit og kjøpte dem.

I min skal det stå: Vi er ett :hjerte: 26-06-04 :hjerte: TE

I hans skal det stå: For alltid :hjerte: 26-06-04 :hjerte: LM

Og slik ser ringene ut. Er de ikke kjempepene? Jeg gleder meg sånn til jeg får gå med den på fingeren og jeg gleder meg enda mer til å se ham ha den på sin finger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måtte bare titte innom, og gud for en koselig dagbok. Her lyser kjærligheten imot meg. :D Du og BB virker som et utrolig flott par. Uansett hvilken kjole som ble kjøpt av skumle fruer og frøkner så er den nydelig. Tittet på alle sammen og syntes de var kjempeflotte!

Ringene var også utrolig fine.. Jeg også vil gifte meg.. :grine:

Lykke til i den videre planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for koselig hilsen, Saeria. Har lagt inn en hilsen til deg i din dagbok også, men jeg må jo takke her også sånn at folk ikke tror jeg er et utakknamlig beist! :ler:

Dessuten: VI HAR FÅTT RINGENE! VI HAR FÅTT RINGENE! VI HAR FÅTT RINGENE!!!!

Og de er aller penest i hele verden og størrelsen og inskripsjonen var helt riktig og alt var helt perfekt! Hurra!!!! Elsker ringene våre og hvordan jeg skal greie å vente hele 136 dager før jeg får lov til å ha den på fingeren min er meg en gåte! Snille tidsgud, la tiden fly!!

Sånn ellers har jeg bestilt prøvetime og timetime hos frisøren. Fikk ikke akkurat tidspunkt på bryllupsdagen fordi hun først ville se hvor lang tid det tar på prøvetimen. Blir morsomt! Forloveren min skal bli pyntet samtidig og vi kommer til å være så spente begge to at vi bare kommer til å sitte og hyle! :ler:

Om tre helger skal vi dra en tur til hjemstedet hans for å ordne møte med de som skal være kokker og servitører. Og så skal vi snakke med blomsterforretningsdamen og så skal vi ta oss en tur på konditoriet og bestille bryllupskake, lukket valnøtt og tårnkake. Det blir spennende!

Jeg vet egentlig ikke hvor mange kaker en må regne med til omtrent 100 mennesker. Det blir treetasjes bryllupskake, en stor lukket valnøtt og tårnkake. I tillegg tror jeg vi skal ha Ostekake, Drømmen, Suksessterte, Daimkake, sjokoladekake, bløtkake, Helenekake, rundstykker og sikkert noe mer som enten BB eller familiene våre forlanger... Vi er en kakefamilie! Namme!!

Nå er forresten gjestelisten (eller innbydelseslisten) klar. Det blir 106 personer hvis alle kommer noe jeg egentlig ikke tror. Jeg er for eksempel ganske sikker på at noen jeg gjerne ville ha hatt der ikke kommer på grunn av at hun ene er høygravid på det tidspunktet og fordi de andre bor temmelig langt unna. Blir glad om de kommer uansett, men som sagt; da blir jeg overrasket.

Jeg undrer meg mye på borddekorasjoner for tiden. Vet ikke helt hvordan vi skal ha det. Vi er liksom ikke ekstremt rike av oss så det blir lett for dyrt. Temafargene våre er burgunderrødt, creme og gull. Vil at det skal se pent og litt lukseriøst ut uten at det blir for lukseriøst for bankkontoen. Jeg tenker sånn smått på creme duker med burgunderrød løper. Og noe gullpynt, men jeg vet ikke hva....

Dessuten kom jeg til å tenke på at bordkortboksene er hvite så de kan lett komme bort på den hvite duken så kanskje det blir penere og kanskje litt mer luksusaktig om vi har burgunderrøde duker... Nei, jeg vet da fanden! Hva synes dere? Noen tips? Så forresten at noen skrev om gullhjerter på Panduro en kan strø utover duken... Kanskje det blir pent...

Jeg vet ikke om jeg har skrevet det før, men endelig har fotografproblemene ordnet seg. Nå er det helt avgjort at fotografen vi ville ha kommer reisende til feststedet etter middagen (omtrent klokken 19.00) og så tar vi bilder da... Enten ute eller inne på gymsalen på skolen der som selvfølgelig blir pyntet for anledningen! Det ordner seg, takk og pris!

Men nå er det jammen nok skravling! TVkvelden min med CSI begynner jo snart! Weee!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsen hos meg... :D

Koselig at dere har fått de nydelige ringene deres, og at fotograf er ordna. Gleder meg veldig til det er min tur å planlegge, selv om det sikkert er litt skummelt å skulle ha orden på alt mulig på en gang. Godt Saeriamannen er strukturert. Saeria er det ikke. :ler:

Lykke til videre i planleggingen. Kos deg med den... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, det er ganske skummelt med alle detaljene som skal huskes på. Enda kjenner jeg ikke stresset og angsten for glemte ting, men jeg regner med den kommer...

Nye ting som skjer:

:hjerte: Jeg har bestilt og mottatt søte valentinesfrimerker med hjerter på som kan brukes til invitasjonene.

:hjerte: BB har booket seg prøvetime hos "De skumle frøknene og fruene" på torsdag. Siden han er så kjempehøy er det lite trolig at de har noe som passer ham der, men de kan i allefall måle ham og bestille inn. Det er egentlig ganske lurt om han leier der da vi får det kjempebillig der fordi jeg har kjøpt brudekjole der.

:hjerte: Har prøvd å lage en prøvebordkortboks. Den ble seende slik ut. Fint atte! Den skal fylles med sjokoladehjerter liggende på burgunderrødt silkepapir. Blir fint!

:hjerte: I går ble prøvedummyen på invitasjonene sendt fra Oslo til oss så vi får den antageligvis på mandag. Gleder meg! Invitasjonene blir så pene!!!

:hjerte: Borddekkingen begynner å bli bestemt. detaljene ramler på plass og alt er bra.

:hjerte: Jeg er så oppslukt av bryllupsgreier at skolearbeid og lesing går rett ut av vinduet. Jeg skulle forlengst ha begynt å skrive på smesteroppgaven min, men neida... Her i mitt hode er det bare bryllup som finnes... *sukk*

I dag er BB på jobb! På en søndag!! Han jobber veldig mye overtid for tiden så jeg tror han blir veldig sliten. Skal bli godt med en langhelg hjemme hos foreldrene hans. Da blir han alltid så glad og motet hans får en opptur. Skal fikse god middag til ham når han kommer hjem. Det fortjener han.

I går var det forresten Valentins dag. Vi har egentlig ingen tradisjon for å feire dagen, men det ble en koselig kveld likevel (som alle lørdagskvelder egentlig, men litt ekstra siden det bare var oss og ikke mange venner sammen med oss). Vi laget god biffmiddag og jeg lagde verdens beste dessert; skogsbærcrumble med is. Sååå godt! Etterpå så vi to filmer og koste oss i hverandres armer foran Tv'n. Koselig atte! Glad i kjæresten min!

Nå skal jeg skrive ut hundre små bilder for å lime på bordkorteskene så slipper jeg å skrive dem ut senere. Limer dem selvfølgelig ikke på før jeg vet hvor mange som kommer, men det er greit å ha så mye som mulig gjort før rushet trår til tror jeg...

Gleder meg sånn til å sende ut invitasjonene og ikke minst å begynne å få svar på dem. Det er først da det begynner å fortone seg mer som virkelighet, tror jeg. Nå blir det mest som en veldig detaljert dagdrøm! :D

Når tror dere forresten det er greit å spørre noen om de kan synge en sang i kirken? Eller senere på kvelden for den saks skyld? Skal jeg vente til de har fått invitasjonen eller skal jeg spørre før de har fått den? jeg har to stykker i tankene. En jente jeg gikk i klasse med på videregående for kirkesang og søskenbarnet mitt til å spille min og BB's sang senere på kvelden (Kliiiinesang!! :ler: ). tror det blir så fint om de sier ja... *håpe*

Men nå skal jeg skrive ut, ja... Nok babling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Saeria! :vinke: Nei, den ble alldeles ikke ille! *krysjit* (som min kjære far ville ha kalt meg...)

Gleder meg veldig til å sette dem ut over bordene og lage til ordentlig fint festbord. Jeg vil at gjestene skal si "wow" når de kommer inn... Dessverre koster et "wow" gjerne mange penger så det gjelder å samle opp litt god fantasi, tror jeg... *ønske seg fantasi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg prøveeksemplarene på invitasjonene i posten... *litt skuffet* De var i prinsippet veldig pene. Innsiden var nydelig og utsiden var enda vakrere. Problemet var bare kalkerpapiret utenpå. Det ruller seg oppover i en krøll!! Ligger ikke pent over og dekker det nydelige maleriet under. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det...? Synes det er ekkelt å mase på svogeren til BB nå når han har tatt seg så mye bry med å designe dem for oss. Kanskje det bare er jeg som er for kresen. På Kalkerpapiret var våre navn trykket pent i gull! Det var så vakkert! Hadde bare det hersens papiret kunne ligget stille og rolig ned og ikke i en krøll!!!

*finne dem fram igjen*

Nå ruller de ikke seg så mye... Kan det være kulden og fukten ute som gjorde det tro? Men det ruller enda...litt! Vil ikke ha rulling!!! :grine: :utakknemlig beist: Jeg vet ikke helt, jeg...

Han har sendt med konvolutt også. Også den i kalkerpapir slik at en ser invitasjonen svakt gjennom. Litt tøft! ...men jeg vil ikke ha krøll og rull!!! :sur:

Jeg får vente til BB kommer hjem og så får han si hva han mener ("Tja...Det var jo greit", "Ok", "Greit nok"... Ingen store ord eller sterke følelser om ting der i gården! Hehe! Er det bare min mann eller er alle menn slik at de ikke kan engasjere seg i detaljer i det hele tatt???)

:Dårlig humør: Og nå må jeg rydde!!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så sur og i dårlig humør lenger! Etterhvert roet invitasjonene seg veldig ned og sluttet rullingen. Nå er de aktisk veldig pene. Dessuten snakket jeg med BB's svoger (han som lager invitasjonene) i går og han kunne fortelle at på de ordentlige kommer kalkerpapiret til å være litt tykkere sånn at de ikke kommer til å rulle og papiret innenfor kalkerpapiret kommer til å være litt tynnere så de kommer helt sikkert til å bli helt fantastiske! Firmaet han driver har gått tom for akkurat den tykkelsen på papiret som han trenger så så snart han har fått den nye bestillingen skal han skrive dem ut og sende til oss. Gleder meg!!! :hoppe: (Litt sjalu på ibe som allerede har fått sendt ut sine invitasjoner enda hun og hennes kjære skal gifte seg på samme dag som oss... :tunge1: )

Humørsvingninger, mener du? PMS, nei!! Hvordan kunne du tro noe sånt!! :briller:

I dag har jeg bestilt sjokoladehjertene vi skal ha inne i bordkortboksene. Ble ikke så dyrt som jeg fryktet heller! Så bra! Begynner å bli så virkelig nå og ting kjøpes inn og avtales og jeg blir bare mer og mer ekstatisk! I begynnelsen av juni kommer jeg til å være en levende høyspentledning!! Gnistrende og steingærn!! Stakkars BB...

Ellers prøver jeg etter heftig overtalelse å få tak i de to som forhåpentligvis vil være solister i kirken, men det ene stedet svarer det ikke og på det andre stedet er telefonen slått av! Vil de ikke prate med meg eller?

Er så spent på hvordan det går med BB på prøvetime hos de skumle frøkner og fruer på torsdag. Jeg får ikke være med heller.... Forloveren hans skal være med og jeg må bare sitte her hjemme og ikke ha peiling og være kjempenysgjuerrig! Vil også seee! Uansett kommer de vel neppe til å ha klær som er lange nok for ham så det blir vel neppe noe mer enn måling for bestilling, tenker jeg... Men er spent likevel!!

Leste akkurat Cappos beretning om bryllupsdagen og jeg håper at jeg vil huske min slik som hun husker hennes for jeg fikk tårer i øynene og frysninger nedover ryggen! Vakkert! Og så romantisk! Jeg er tidenes største romantiker og en "sucker" for sånt som man sier på godt norsk!

Men nå tror jeg min kjære kommer hjem fra arbeid. Overtid til nesten natta for tiden! Stakkars vennen min! Får pusle godt om ham og være snill jente i kveld! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden snegler seg avgårde. I dag er det 124 dager igjen til vår store dag. Det går så langsomt, synes jeg.

BB var på salongen "min" og skulle finne seg utstyr på torsdag. Han var i utgangspunktet helt bestemt på at han skulle ha sjakett, men det viste seg til slutt at det ikke produseres så lamge størrelser som han må ha. Da må han få den spesialsydd og det koster mange kroner. Så etter å ha prøvet halve butikken fant han endelig noe som passet og det var kjole og hvitt eller snippkjole som det også kalles. Slik ser den ut. Han får leie den til 1500 kroner, men måtte kjøpe sko, sløyfe og bukse og armstrikk selv. Jeg tror han blir kjempekjekk! :hjerter:

BB fikk også med seg en liste med spørsmål om min kjole. Jeg var ganske sikker på at min kjole var denne bare i hvitt eller ivory og det fikk jeg bekreftet. Kjolen min er altså Pronovias Fontana. Den er i eggeskallhvitt (mellomting mellom diamanthvitt og ivory) fikk BB vite av dem og den har enda ikke kommet. Den kommer om ca. 2 uker nå. Og når den kommer skulle jeg bestille time for tilbehørkjøping (sko, slør, tiara, underskjørt osv). Det gleder jeg meg veldig til.

Og så har vi bestilt brudepikekjoler. Det blir to stykker av denne til to av mine småsøstre som da vil være 5 og 7 år. De blir veldig pene! Jeg var veldig i tvil en stund på om det ville bli pent med disse brudepikekjolene til min kjole. Fikk tips om at de kanskje ble litt for voldsomme og at de heller burde være litt smale og slanke. Problemet var bare at alle slike var veldig dyre eller ikke i ivory... Jeg hadde kunnet leie to brudepikekjoler for 750 per kjole på salongen "min", men jeg fant ut at om jeg bestilte de jeg nå har bestilt får vi de til odel og eie og slipper å stresse med å levere dem tilbake mandagen etter + at de blir billigere å kjøpe fra USA (med frakt og toll) enn å leie her i Trondheim. Dessuten fant vi ut at det nok er svært få personer som reflekterer veldig over om hvorvidt brudepikekjolene passer perfekt i form til brudekjolen... Så når er de bestilt og jeg håper de kommer før bryllupet!!

Må vel også etterhvert booke valsekurs, men jeg lurer litt på hvor lang tid i forveien sånt noe skal gjøres. Må kanskje sende en e-post til danseskolen og høre hva de mener...

Ellers har vi nå lagt inn bestilling på 60 invitasjoner fra BBs svoger. Gleder meg veldig til de kommer. De skal jo sendes ut sånn midt i mars så det kan jo ikke være så veldig lenge til de kommer. Blir så spennende!!

Ny oppsummeringsliste:

- Funnet mann :ler:

- Booket kirke og fått tidspunkt

- Booket festlokale

- Ordnet med kokk og servitører (Foreningen som eier lokalet vi skal bruke sørger for dette)

- Fått forlover

- Han har skaffet seg forlover

- Fikset toastmaster

- Skrevet under på noen papirer og sendt dem inn (I ettertid fikk jeg vite at man ikke skal skrive under og sende disse inn før under 4 mnd. før bryllupet, så vi må nok kanskje fylle dem ut en gang til... *sukk*)

- Fått tak i navneendringspapirer

- Undersøkt priser på fotograf, frisør og bryllupskakebaking.

- Booket Fotograf

- Funnet to brudepiker

- Ordnet det slik at svoger som er grafisk designer fikser design på innbydelser og sanghefte.

- Invitasjoner er ferdige, men ikke sendt til oss enda.

- Smykke og øredobber til bryllupet

- Blitt enige om meny

- Satt opp gjesteliste

- Musikk til festen er bestilt

- Lagt ut ønskeliste his Tilbords

- Valgt ut servise og bestikkserie som vi skal samle på

- Har bestilt og fått gaveeskene som skal fungere som bordkort.

- Skrevet ut bilder som skal limes på bordkortboksene.

- Bestilt hjertesjokolader som skal ligge i bordkortboksene

- Kjøpt kaketopp

- Har laget bryllupsside på nettet der folk kan hente informasjon om bryllupet, oss, gjestene, veibeskrivelse og ønskeliste.

- Booket frisør til prøvetime og timetime.

- Kjøpt to champagneglass i serien vi samler på og levert dem til gravering.

- Satt opp plan over alkoholvarer som skal kjøpes inn.

- Kjøpt brudekjole

- Leiet kjole og hvitt til BB

- Kjøpt sko, sløyfe og buksestrikk til BB

- Bestilt brudepikekjoler med tiara

- Kjøpt gifteringer og fått dem gravert.

- Funnet ut hvordan bordet skal se ut.

- Avtalt to av mine søsken som sjefsgaveoppakkere. Skal headhunte et par til...

I nærmeste fremtid skal vi;

- Bestille blomster

- Bestille bryllupskake, tårnkake og lukket valnøtt

- Snakke med kokk

- Inspisere lokalet

- Spørre solister

- Spørre eventuelle barkeepere.

- Skrive på invitasjoner og sende dem ut

- Bestille hotellrom

- Booke valsekurs

Og så skal man jo alltids prøve å gjøre litt skolearbeid innimellom. Akkurat nå driver jeg og styrer litt med en semesteroppgave i Kunsthistorisk fagspesifikk teori og metode. Det er ikke spesielt enkelt må jeg si og jeg så altfor dårlig selvdisiplin. Har etterhvert fått til noe som ligner på en foreløpig disposisjon, men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal knytte ting sammen og får det til å virke som jeg virkelig kan noe om dette...

Jeg har jo enda god tid. Innleveringsfristen er ikke før 24. juni, men for det første har jeg nok nok å tenke på akkurat da (les: Jeg skal gifte meg!!) og for det andre så skal jeg skrive enda en semesteroppgave i faget som begynner neste uke. Da skal jeg ha "Middelalderens arkitektur og billedkunst". Det blir så spennende og jeg gleder meg veldig!

Men akkurat nå skal jeg verken planlegge bryllup eller semesteroppgave. Nå skal jeg lage middag til min kjære som kommer hjem fra arbeid om noen få strakser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her sitter jeg igjen. Planleggingen valser og går i jevn takt. Det går litt i perioder om jeg synes det går veldig fort eller veldig langsomt. Akkurat nå synes jeg tiden går veldig fort og det liker jeg.

Forrige helg var jeg og BB på besøk hos foreldrene hans. Vi fikk gjort både det ene og det andre av bestilling og slikt.

:hjerte: Bestilte kake

Kaken er en treetasjes sjokoladetrøffelkake med marsipanlokk og et lokk med hvit sjokolade utenpå det igjen. Kakaen skal prydes med burgunderrøde marsipanroser og dette pene kakeparet samt navnene våre. Kaken kom på 2150 kroner.

:hjerte: Bestilte blomster

Med dette gikk også min barndomsdrøm i knas. :cry: Da vi skal gifte oss et annet sted enn der blomsterbutikken er må blomstene hentes kvelden før og så lenge er det i følge blomsterdamen usannsynlig at forglemmegeien i buketten min hadde overlevd. Derfor ble det ikke forglemmegei i min bukett... Det ble derimot en annen lyseblå blomst sammen med mange mørkerøde roser og hvite blomster. (Husker desverre ikke navnet på verken den lyseblå blomsten eller den hvite). Buketten er dråpeformet og har mørkerøde silkebånd hengende nedover. Den er ganske så vakker med andre ord... I tillegg til brudebuketten min bestilte vi tre brystbuketter, to små buketter til brudepikene og to søylearrangementer til kirken (Disse kan tas med til selskapet etterpå). Dette kom til sammen på 2950 kroner.

:hjerte: Snakket med sjefen for de so tar på seg koking, servering, bartendering og slikt (Sjef for klubben som eier selskapslokalet)

Dette var en meget hyggelig mann. Han tok i mot alle våre planer og gav oss en forløpig sum på 250 kroner per kuvert og da er alt fra mat, servering, kokkelering, bartendering og hele sulamitten innkludert.

:hjerte: Inspiserte selskapslokalet

Jeg har jo vært der oppe mange ganger på bryllup og barnedåper og konfirmasjoner før, men jeg har aldri egentlig lagt veldig merke til hvordan ting fungerte der oppe, men etter å ha vært der nå har jeg et mye klarere bilde av det hele.

Denne uken har det egentlig ikke vært særlig mye bryllupsstyr bortsett fra en imponerende pakke som vi fikk i går.

Da vi hadde fått pakke trodde vi det var det digitale kameraet BB har bestilt gjennom arbeidet sitt, men det viste seg at det var en pakke fra en Henry Xian i USA. Vi stusset en smule før vi åpnet pakken og fikk se de to brudepikekjolene vi bestilte i forrige uke. Akkurat en uke tok det fra vi bestilte dem til de kom. Det vil jeg si er imponerende. I tillegg hadde firmaet som sendte kjolene vært så snille å sende pakken som privatpost og dermed sparte de oss for mange kroner i toll. To brudepikekjoler med frakt fra USA kom altså på 820 kroner i stedet for de 1500 kronene det hadde kostet å leie to brudepikekjoler i en helg her i Trondheim. Godt kjøp! Og 700 kroner i minus i forhold til budsjettet! Jippi! :hoppe:

I dag henter BB champagneglassene som vi leverte inn for gravering i forrige uke. De skal vi bruke på den store dagen! Gleder meg til å se dem! Håper han skynder seg hjem fra arbeid!

Ellers er det nå i dag 10 dager til fristen for å sende ut invitasjonene er her. Ja, fristen er jo ikke en absolutt frist da, men jeg satte 15. mars som en liten frist for meg selv. Jeg må liksom ha frister for å i det hele tatt få gjort noe som helst enten det nå gjelder bryllup eller i det hele tatt hva som helst annet. Jeg er en jobbe-best-under-press-person... :ler2:

Men altså.. Vi har enda ikke fått invitasjonene i posten fra svogeren til BB som lager dem så jeg sendte en aldri så liten purre-e-post til ham i dag. Og som alltid når jeg spør folk om noe får jeg dårlig samvittighet for å være masete i etterkant. Håper han ikke synes jeg er verdens mest masete person nå... :o

I kveld blir det kosekveld for oss. BB har hatt det så travelt den siste måneden så han har kommet sent hjem (8-9 om kvelden) nesten hver eneste dag og de dagene han ikke har kommet sent hjem har vi hatt besøk. Så i kveld er det første kveld på lenge at det bare er vi to og vi har tid og overskudd til å sitte og kose oss oppe lenge, se en film og være kjærestepar igjen. Det gleder jeg meg til. :hjerter: Glad i BB'en min, jeg...

Men nå gidder jeg ikke skrive mer. Jeg skal lese i den fantastiske Paulo Coelhoboken min...

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helga over for denne gang. Egentlig skulle jeg ha skrevet på den ene semesteroppgaven min nå, men som vanlig er jeg blitt limt fast til datamaskinen.

Og så var det en av de to faste høydepunktene i året i helga. Jeg er nemlig en av de få Grand Prix-tullingene i Norge. Jeg er helt oppslukt, tar opp, skriver statistikker og analyserer opp og ned og i mente, er med i Grand Prix-klubben og er i følge mine venner noe av et leksikon når det gjelder emnet. Det er jo Eurosong som er det aller største, men den norske finalen er supergøy den også. Gleder meg til mai og Eurosong!!! Ja, jeg er nok litt taperaktig, men hva gjør vel det når man trives som en taper... :digge: "Så fiiiiint å være idddiot, for dum til å være sann, utskjelt gang på gang!!" :digge:

Årets finale var fin, den... Ikke så bra som i fjor, men da av den enkle grunn at jeg i fjor satt i Spektrum å så det hele live og følte spenningen og stemningen live.

Men scenen i år var mye bedre enn i fjor og så liker jeg jo Ivar Dyrhaug bedre enn de vanlige tullingene.

Dette er årets melodier slik de i min ideelle verden hadde endt opp. Det skal jo sies at for en gangs skyld vant min favoritt. Det tror jeg ikke har skjedd siden 1992 og Merethe Trøans "Visjoner"... Jeg har satt plasseringene slik de ble i parantes.

1. Knut Anders Sørum - "High" (1)

2. Wig Wam - "Crazy Things" (3)

3. Svein Lindland - "See the world" (6)

4. JaDa - "Mr. Brown" (5)

5. Aslak Johnsen - "I don't understand her" (7)

6. Christian Hovda - "Crying" (11)

7. Rebecca - "1000 and one nights" (4)

8. Arlene Wilkes - "This is where you got it from" (2)

9. Lisa Marie Strandengen - "I knock on wood" (9)

10. Maria Moe - "The Way I feel" (10)

11. Malin Schavenius - "Sunshine" (11)

12. Dilsa - "What do you think I am" (8)

Jepp! Hvordan det går med "High" i Eurosong kan jeg ikke spå noe om for i motsetning til den norske finalen er jeg fullstendig håpløs på å gjette resultat. Gjetter jeg på at en sang gjør det bra gjør den det fryktelig dårlig og omvendt. Så det jeg burde gjøre er å gjette på at "High" taper stort... Elsker sangen og håper den gjør det like bra som Jostein gjorde det i fjor.

På bryllupsfronten skjer det ikke stort. Venter og venter på at invitasjonene skal komme (De går i posten innen onsdag fra Oslo der BB's svoger holder til). Og så samler jeg inn adresser til den store gullmedalje. Er ikke alle av søskenbarna som jeg skal invitere som jeg har adresse på da de flytter omkring og studerer her og der. Gleder meg fryktelig til å skrive på dem og klistre frimerker og sende dem avgårde... (Kanskje jeg må finne meg en svamp slik at jeg ikke dør av limet på konvoluttene slik som Georges kommende kone i Seinfeld.... :ler2: ) Blir spennende å se hvor mange som kommer. Håper alle og enhver kommer, men det er vel kanskje heller tvilsomt...

Ellers funderer vi på hvor mye alkohol vi trenger. Ingen av oss har noengang arrangert slike ting så det blir litt vanskelig å tenke seg til hvor mye vi trenger, men jeg skal ringe til pappa. Han vet det helt sikkert...

Ellers begynner det jo bryllupsreality på TV i kveld. Damen som planlegger bryllupet sitt og skal finne mann underveis setter igang og jeg er litt dratt mellom å synes det er litt morsomt å plukke opp tips og se dem dumme seg ut og det å synes det blir respektløst mot institusjonen bryllup, litt for dumt og nekte å se på... Ender vel med at jeg ser på, tenker jeg... Eier ikke selvkontroll! :ler2: Får vel ta det som det det er ment som; hjernedød underholdning for giftesyke kvinnfolk -> Meg!

Ellers skal jeg ringe salongen min i dag og høre etter om kjolen min er kommet og om den er kommet skal jeg spørre om når jeg skal komme og prøve for å bestemme meg for tilbehør. Gleder meg veldig til akkurat det!! Hurra, det nærmer seg nå!

:hjerte: I dag er det bare 109 dager igjen!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...