Gå til innhold

Tips til borddekking mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen
Skrevet

Fargene våre er hvitt og gull, såpass vet vi. Jeg har lyst til å strø litt gullhjerter utover bordet, men mer vet jeg ikke. :-) Kom med forslag!

Skrevet

Du får kjøpt gullhjerter (og hvite, rosa, benhvite og røde) str 9x13 mm, tykkelse 4 mm hos www.panduro.no (art.nr. 566502) De kommer i en pose på 30 stk.

Jeg har også bestilt sånne som jeg skal ha strødd utover bordet ilag med elfenbenshvite stener :) Tror det blir leeeeeekkert ja :D

Skrevet

........og med røde roser som borddekorasjoner feks..............

Skrevet

:sjarmor:

Unnskyld, jeg mente hvite roser.........eller champagnefargede........og kanskje noen calla sammen med dette.............

Skrevet

http://www.confetti.co.uk/shopping/

Gå inn på "Table setting ideas"

Selv skal jeg ha hvit duk, m/ en champagnefarget løper i midten av bordet (masse fint og billig metervare på Ikea b.l.a). På løperen skal jeg pynte med sommerfugl-confetti i sølv og gull og falske hvite rose-blader. Skal ha grupper av kubbelys og hvite roser. Skal også ha smale vaser fyllt med farget vann, kobber, m/ halve små tulipaner i kobber og hvite.

På asjettene til gjestene legger vi et gullhjerte og et sølvhjerte av sjokolade. Bordkortene skal enten være små telysholdere m/ navn (hvite) eller avkuttet rose (så du kun ser "hodet" på blomsten) m/ navn.

Ved ca. hver tredje gjest skal vi feste duken opp mot bordet m/ gullsilkebånd (stor sløyfe). Skal også lage islykter fyllt m/ farget vann og blomster som skal stå på kakebordet og v/ inngangspartiet.

Kommer vel også noe mer etterhvert tipper jeg.

Våre farger er: Hvit, champagne, kobber, sølv og gull.

Skrevet

Lullu: Vi har også lyst til å ha grupper med kubbelys, men jeg vet ikke helt hva vi skal plassere dem på... Kjøper dere nye kubbelysholdere? Blir ikke det dyrt da (Nå vet jo ikke jeg hvor mange gjester dere skal ha og sånt, men...)?

Skrevet

Jeg skal sette de på store flate glasstallerkener, og legge roser i bunn slik at bunnen ikke syntes.....om du skjønner. Tror dette blir bra! Ser liksom ut som om kubbelysene står plassert i en blomstereng :wink:

Skrevet
Lullu: Vi har også lyst til å ha grupper med kubbelys' date=' men jeg vet ikke helt hva vi skal plassere dem på... Kjøper dere nye kubbelysholdere? Blir ikke det dyrt da (Nå vet jo ikke jeg hvor mange gjester dere skal ha og sånt, men...)?[/quote']

Slike ting er ikke dyrt på Ikea... Selv har jeg kjøpt 44 telysholdere til 120 kroner...

Skrevet

Skjønner... :) Funnet noen enkle (og billige) slike fat da? Eller har du kanskje fra før?

Skrevet

Jeg har ikke sett spesielt etter slike fat, men kan ikke tenke meg at de er så dyre heller. Ta deg en tur og se...Dere har jo Ikea i Trondheim også nå :-)

Skrevet
Skjønner... :) Funnet noen enkle (og billige) slike fat da? Eller har du kanskje fra før?

Ja, IKEA er nok supre her. Skulle ikke forundre meg om du fant noe greit å bruke på Nille eller Plenty også. Du kan jo også kjøpe hvite o.l. dersom de har det istedet. Jeg har en haug med slike glasstallerkener fra før, så det er allerede i boks ja :wink:

Skrevet

Får krype til korset da... Liker ikke Ikea... Men kanskje det er morsommere å være der nå da jeg skal ha noe der enn slik det var da jeg var lita og ble dradd med av ivrige foreldre som skulle tilbringe en hel dag av ferieturen vår der! ....har Ikeaangst! hehe!

Skrevet

Vi skal ha roseblader strødd utover bordet, røde telys holdere.. Også to oppsatser med røder roser.. Skal også strø guld hjerter..

Skrevet

Jeg skal også ha hvite kubbelys på bordet, og jeg skal sette dem på runde speilfliser. Og de Isiselin kan du kjøpe bla. på Ikea, men også på Ciro`n :wink:

Skrevet

Vil ikke stearinen fra kubbelysene smelte og skli av speilplata da?

Hvis de skal brenne lenge mener jeg!? Kan jo bli litt grisete hvis du ikke har papirduk.... :P

Skrevet
Jeg skal også ha hvite kubbelys på bordet' date=' og jeg skal sette dem på runde speilfliser. Og de Isiselin kan du kjøpe bla. på Ikea, men også på Ciro`n :wink:

Så bra... Har ikke så Ciroskrekk, bare Ikeaskrekk! :ler:

Skrevet

jeg har kjøpt mine speilplater på tiern, så det er jo veldig billig.

:-) :-)

Skrevet

Mine kubbelys skal ha ei brennetid på 36 timer så jeg tror det skulle gå bra med hensyn til at de ikke vil brenne helt ned :-)

Isiselin skrev

ibe skrev:

Jeg skal også ha hvite kubbelys på bordet, og jeg skal sette dem på runde speilfliser. Og de Isiselin kan du kjøpe bla. på Ikea, men også på Ciro`n

Så bra... Har ikke så Ciroskrekk, bare Ikeaskrekk!

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Vi hadde hvit duk, gullhjerter strødd utover bordene, Hvite stearinlys som vi bandt hvite/gull sløyfer rundt. ( disse sto i normal høyde lysestake.Hadde to tre arms lysestake på hovedbordet, ogflere ett arms og to arms på de tre andre bordene) Også hadde vi blomsterdekorasjoner i hvitt, rødt og grønt. Bordkortene hadde også gull sløyfer, og festprogrammet også. tror det var noe mer og, men husker ikke helt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...