Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Invitasjonene er sendt avgårde og det føles som ting er ordentlig på gang nå! Hurra! :hoppe: En helt fantastisk følelse å stå med bunken på 54 invitasjoner og slippe dem ned i den røde boksen! Gleder meg sånn nå at jeg ikke vet hvilken fot jeg skal stå på. Vi har invitert 110 mennesker og jeg er så spent på hvor mange som kommer. Det er mange som kommer langveis fra så det er nok noen som ikke kommer på grunn av avstanden, men jeg håper jo selvsagt at alle kommer!

Dessuten har kjolen min kommet!! Superhurra!! Skal på utstyrsprøving på fredag om en uke klokken 10.00. Blir så herlig å se den igjen. Denne gangen får jeg lov til å ta bilder også så jeg skal få dem til å ta de første bildene av meg i verdens peneste kjole. :hjerter2:

Nå skal jeg rydde og vaske til helgen. Uuungåelig og kjeeeedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss! :o Skal si du får tingene unna! :D

Er riktig imponert over alt som har skjedd siden sist jeg lusket meg inn og skrev en liten hilsen. BB kommer sikkert til å bli ordentlig kjekk i habitten sin, og brudepikene kommer sikkert til å være utrolig søte i kjolene sine. Kuvertprisen synes jeg og var utrolig billig, og tiaraen var jo kjempeflott. :D

Skulle vel egentlig ha skrevet på den første semesteroppgaven jeg og, men jeg venter til jeg får kjøpt skrivehefte. I morgen altså, må jeg ta meg sammen og klure ned noen kloke ord om samfunnsstrukturen i yngre jernalder. Det er ikke det at det er så pes å skrive oppgaven, men jeg har alltid hatt problemer med å sette i gang med ting. Når jeg først gjør det, kan det hende jeg til og med koser meg, men det var det med å begynne da. :oops:

Du får ha en riktig god søndag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi det samme problemet. Det er sånt et tiltak å få begynt. Etter at en endelig har fått begynt kan det til og med være morsomt å skrive oppgave, men huff så vanskelig det er å komme i gang...

Ja, det går fremover med planleggingen. I dag er det bare 102 dager igjen til den store dagen så ting begynner sånn smått å begynne å henge sammen. Både BB og lillesøstrene min kommer til å bli nydelige og jeg...i den vakreste kjolen i verden...kommer vel ikke... *kremt*...til å skremme fanden på flatmark jeg heller... :oops: Selvskrytet flommer over her!! :ler2:

Har fått de første svarene på innbydelsene; mamma, stepappa, lillesøster og lillebror kommer. Det visste jeg jo på forhånd da, men det var nå jammen ganske koselig å få de første ja'ene likevel. Håper det flommer inn ja'er og at nei'ene blir svært sjeldne.

Akkurat nå spekulerer jeg hardt på om man får leid underskjørt på brudesalongen eller om jeg må kjøpe det... Det får jeg vel vite på fredagen, men jeg er, som kjent, en smule utålmodig. Kjeeedelig å vente på fredagen og kjeeeedelig å vente på innbydelsessvar.

I morgen skal jeg på ekskursjon til Nidarosdomen igjen. Var der og på Erkebispegården forrige tirsdag og i morgen skal vi få omvisning på kapellene i andre etasje. Dit har ikke vanlig publikum adgang så jeg føler meg jo rent litt ærbødig og priviligert over at jeg får lov til det. Blir kjempespennende. Jeg elsker Nidarosdomen lidenskapelig og er i 7. himmel hver gang jeg er inne i den så slike ekskursjoner er ikke meg i mot. Hurra!

Drømte om bryllupet i natt. Gang på gang. Den ene drømmen verre enn den andre. Tror jeg engasjerer meg for mye i detaljplanlegging for det var ingenting som var riktig i drømmen. Jeg hadde en håpløs tale til mannen min. Håret mitt ble helt skrekkelig hos frisøren. Det var rosa (O'skrekk!!) bånd overalt (i håret mitt og på kjolen min og alle steder). Jeg måtte opp på scenen å synge en sang jeg ikke kunne (Og det hele tok en vending mot Idol) og... Ja, det var ikke hyggelige drømmer! Hehe! Heldigvis våknet jeg idet jeg akkurat hadde hørt en annen jentes tale til BB og jeg skulle holde min elendige tale og så skulle han stemme ut den dårligste! :o Godt å våkne for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne drømmer er ikke gøy, nei... :o

Måtte bare løpe innom før jeg leker fonuftig student og si at serviset dere ønsker dere var nydelig! Jeg overså den linken helt, men når jeg endelig så den falt jeg helt for pingvinene :D Jeg fikk skikkelige Jean Michel Jarre vibber... Hvis du ikke vet det, så er det han som har laget musikken til dn videoen med pingviner på en av polene. De som "danset" i takt med musikken, eller gikk i tog om du vil. De sendte den en del på nrk for noen år tilbake. :D

Ha en fin dag! Jeg skal prøve å gjøre det beste ut av den. Det går sikkert fint nå som jeg kan høre på Jamiroquai og skrive.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Saeria for fine komplimenter! :klem: Invitasjonene er vi veldig fornøyde med, ja og vi har allerede fått mange komplimenter for dem.

Bilde av dem her, her og her. :Hehe: (Det var et kry som en hane-glis)

Og pingvinserviset er helt utrolig nydelig! Så glad for at vi bestemte oss for dem. Er så glad i pingviner. Så flotte dyr!! Og Jarre-vibbene fantes hos meg også første gangen jeg så det! hehe! Husker at den lille filmsnutten med de dansende pingvinene var favoritten min da jeg var lita! Komiske dyr!

Og som den pingvinfantasten jeg er må jeg vel sette inn disse tre linkene (selv om de stakkars, søte pingvinene blir rundjult på det groveste i alle tre. Så søte spill!

Pingu Throw

Orca Slap

Seal Bounce

Ikke et spill, men likefullt pingviner

Snuble

I dag var jeg på brudesalongen og kjøpte tilbehør. Tiaraen har jeg jo kjøpt på nettet (og fikk beskjed i dag ojm at den er sendt! Hurra!) og smykker har jeg jo fra før så det jeg kjøpte var innerunderskjørt, utenpåunderskjørt (som struttet), korsett, truse til korsettet, to par strømer, sko, strømpebånd, laaaaaangt slør og lange hansker. Dette ble kostende 5900 kroner så det er jammen ikke billig!! Får virkelig håpe jeg får solgt noe av greiene etterpå!

Og så fikk jeg jo prøve kjolen min igjen da! Utrooolig morsomt! Særlig siden den var tydelig mindre stram på meg denne gangen så jeg har nok tatt av meg litt. Den eeeer så fin! Og jeg ble så fin!!! Gleder meg som en unge til jeg får vise meg frem for alle gjestene våre om nøyaktig 99 dager!

Tenk at det bare er 99 dager igjen da! Helt vanvittig! Og bare 14 helger!! Helt vanvittig! Tiden kommer til å fly avsted og jeg gleder meg sånn at jeg vil hyle!!

Til nå har vi fått 15 ja og ingen nei på invitasjonene våre. Blir spennende å se hvor mange som kommer av de 110 vi inviterer. Av disse 15 er det 5 som er ganske kanskje da det er BB's søster med familie. Hun har nemlig termin med deres tredje barn dagen etter bryllupsdagen vår. De andre to barna har kommet før termin så hun håper denne også gjør det slik at de kan hive seg i bilen og kjøre nordover. Hun har sett seg ut den 17. juni som en god dag å få barn på! :ler2: Jordmoren mener forresten at ungen kommer tidligere fordi den er så stor... Så jeg synes at den 17. er en fin dag å få et nytt tantebarn på! :) Ellers er det bare mamma og hennes mann og søskenen mine, hans foreldre og to vennepar av oss som har sagt ja foreløpig! *litt utålmodig...*

Ellers har jeg bestilt hotellrom for meg natten før bryllupet og hotellrom for oss bryllupsnatten. Så har jeg det ordnet. Får saker og ting på plass nå.

Nå har vi bare fått streng beskjed av Frøknen eller Fruen om å begynne å gå ut skoene våre! Auauau!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt brudeutstyr:

:hjerte:Kjolen min (Bare i eggeskallhvitt)

:hjerte: Sløret er et tolags tyllslør. Det lengste laget går ned til bakken og like langt som slepet på kjolen min og det andre laget går til midt ned på ryggen min. Det er kantet med ivory satengbånd.

:hjerte:Undertøyet mitt

:hjerte: Hvite strømper

:hjerte: To strømpebånd. Det ene lyseblått og det andre ivory med en lyseblå rosett.

:hjerte:Skoene mine

:hjerte:Tiaraen min

:hjerte: Hvite hansker som ligner disse

:hjerte:Hjertegullsmykke med diamanter

:hjerte:Øredobber i 5 hull

:hjerte:gifteringer

:hjerte: Forlovelsesringer (som jeg ikke har bilde av)

Så da håper jeg bare at jeg blir pen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Isiselin. Morsomt med bryllupsdagbok. Jeg har sett på brudeutstyret ditt - ser kjempeflott ut. Kjolen din er bare utrolig lekker!

Hvor har du kjøpt det overunderskjørtet som strutter? Hva kostet det? Lurer på om jeg også bør ha et sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye fint du har fått deg!!

*kjempeimponert*

Du kommer til å bli diva a la Greta Garbo,

din mann kommer til å svime av der oppe..... :ler:

Og tiden flyr....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Isiselin.

Atter en gang tusler jeg innom dagboka di, fordi jeg er så nyskjerrig på hva nytt som har skjedd siden sist. :D

Har nå sett på bildene du har lagt ut av kjolen, undertøy smykker m.m., og jeg er sikker på at du kommer til å bli nydelig. Jeg tror Tex har helt rett når hun sier at din kjære kommer til å svime av ved alteret. :wink:

Ha en fortsatt fin søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa mye fint, Isiselin! Stemmer i med de andre at du kommer til aa bli raalekker!

Og nydelige invitasjoner!

Ha en fin uke!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tusler bare rundt å smugleser litt.

Du kommer til å bli så nYYdelig :wink: Håper vi får se bilder senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Har jo fått mange fine hilsner mens jeg har vært fraværende! Tusen takk! Alltid hyggelig når noen er her og titter!

Frosken: Takk for komplimentet. Ja, kjolen min er veldig fin om jeg får si det selv! Veldig glad for at jeg fant akkurat den. Strutteunderskjørtet mitt i tyll har jeg kjøpt på Frøken Frue her i Trondheim. Prisen vet jeg ikke da jeg kjøpte det sammen med en hel dunge annet tilbehør og ikke fikk spesifisert regning, men jeg har tenkt å ringe å spørre denne uken så hvis jeg får vite det så kan jeg skrive det her. :) Hvilken kjole skal du ha da? Er så mange bruder og kjoler her at jeg ikke husker hva folk skal ha fra gang til gang. :)

Tex: Takk og takk! Tiden flyr, ja... Plutselig er det bare noen få dager igjen. Ja, du har jo under to måneder igjen, du! Heldiggrisen! :ler2: Jeg har akkurat under tre måneder igjen nå. Blir så spennende å se hva som skjer etterhvert nå når ting begynner å henge litt sammen. Og når det gjelder mitt brudeutstyr så får jeg da virkelig håpe min kjære synes jeg er pen, men håper veldig at han ikke får dånedimpen der oppe. Det skulle jammen ha tatt seg ut! :hoho:

Saeria: Der var du igjen, ja! :) Alltid hyggelig når du stikker innom! Så fint at det er flere enn meg som synes at greiene mine er fine. Gleder meg veldig til å ha de på når den tid kommer. På fredag fikk jeg forresten tiaraen i posten og den var enda vakrere enn jeg trodde. Helt perfekt, var den og jeg gleder meg helt sinnsykt til den dagen jeg får bære den og føle meg som en prinsesse. :hoppe:

Popelka: Takk for det! Er fornøyd med invitasjonene selv også. Er så heldige at vi kjenner en grafisk designer slik at vi dem helt gratis også. Veldig gjevt!

Vendelin: Tusen takk for besøket! Stikk gjerne innom igjen. Bare koselig med besøk. Og bilder blir det vel kanskje...riktignok hvis jeg blir seende så vakker ut som jeg håper! :ler2: Hvis ikke blir det ikke snakk om... Hehe!

Ellers så skjer det ikke stort. Venter og venter på flere svar fra de inviterte, men de er så treeege!!! Eller kanskje det er jeg som er for utålmodig... :ler2: Har fått 24 ja og ingen nei så langt.

Siden sist har vi vært på brudemesse på TilBords her i Trondheim. Der så jeg i allefall en av KG-brudene; MissG, men de andre visste jeg ingenting om utseende eller dialekt så de kunne jeg ikke plukke ut, men det var visst flere av dem der. Litt skummelt! :ler2:

Vi fikk plukket ut noen flere ting til ønskelisten vår så nå begynner gjestene våre å ha noe å velge mellom når de skal kjøpe til oss. Vi måtte plukke ut noen ting som ikke var så dyre som de andre vi hadde satt opp før. Føler oss så storforlangende når vi skriver opp bare slike dyre ting! Og storforlangende er vi jo egentlig ikke.

På messen ble vi servert mat og drikke og store, fine premier ble loddet ut så det var i grunnen riktig så koselig. Vi vant ingen av premiene, men vi syntes i grunnnen det var greit likevel for alle deltagerne fikk med seg en veske hjem med alle mulige greier; en Eva Solo-pizzahjul, to krystallchampagneglass med hjertepynt, en Alvar Aalto skål og en Hardangerbestikk serveringsskje. Syntes i grunnen det var en helt super gave, jeg. :D Serveringsskjeen var ikke i Ramona som vi samler på, men den fikk vi byttet til Ramona. Veldig greit!

I helga var vi og handlet oss ny (gammel) bil i Lillestrøm så vi reiste omtrent i ett fra 10 om morgenen på lørdag til 21 om kvelden i går. Slitsomt, men så fikk vi en Golf da. Jeg elsker Golfer og har savnet å kjøre Golf siden den forrige Golfen vår sa god natt. Passaten som vi har nå er solgt og alt er bra! (Dette hadde vel strengt tatt ikke noe med bryllup å gjøre, men det er så...)

For å styre litt mer innom bryllup så har jeg handlet på Ebay igjen. Nå er undertøy for bryllupsnatten og et par dager etterpå kjøpt inn. Tror BB blir fornøyd, jeg... :oops:

Og så har jeg skaffet en solist. Den ene av de jeg hadde tenkt å spørre sa at hun desverre ikke kunne da da hun skal reise bort, men søskenbarnet mitt som spiller tverrfløyte skal få lov til å spille "Air" av Bach for oss i kirken. Hun ble veldig glad for å bli spurt og ville veldig gjerne hjelpe oss med det. Ellers skal jeg spørre et søskenbarn til av meg som er helt rå på fiolin så snart jeg har fått svar på om de kommer eller ei Vil ikke spørre før.

Min søster på snart 15 skal lese et dikt eller et bibelvers for oss i kirken også og så skal jeg spørre min bror på snart 17 om han vil lese noe eller om han vil dele ut kirkeprogram ved døren. På den måten får jeg alle søskene mine med i vielsen på en eller annen måte (To av mine andre søstre skal være brudepiker), bortsett fra den minste søsteren min som er bare ett og et halvt år da. Hun skal slippe å gjøre noe annet enn å være der. :D

Men nå er det langt på natt og jeg har skrevet mer enn nok. God natt da folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air....?

Hmmm...........

*gruble*

Hvis trompetisten vår spiller Air så kanskje jeg får en liten Jan Werner følelse allikevel.....

*Stjele idè fra Isiselin......*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjel i vei du, Tex! :D Du får bare lukke øynene og forestille deg og høre for deg Jan Werner når den spilles. Blir sikkert vakkert! Jeg gleder meg i allefall veldig til søskenbarnet mitt skal spille "Air" på tverrfløyte for oss. Hun er så flink og melodien er bare helt utrolig vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denn uken skal jeg ringe presten og høre med ham om diverse som jeg lurer på. For eksempel når en skal snakke med ham og organist og om vi må fylle ut papirene en gang til fordi vi gjorde det før det var 4 måneder igjen. Kanskje jeg rett og slett bare skal prøve å ringe nå... Kan hende det ikke er stengt enda...

Det var nok stengt, ja. Ikke noe svar. Får prøve igjen i morgen da.

Ellers skal jeg ta meg en tur til byen og se om jeg finner noen fine album og en bok vi kan bruke som gjestebok. Vi skal i allefall skrive ut dette bildet og klistre det over permen på bøkene som skal brukes som album og gjestebok. Tror vi skal bruke kontaktpapir. På den måten kommer invitasjoner, kirkeprogram, sanghefte og bordkort til å stå i stil. Jeg liker at ting står i stil!

Ellers skal jeg ta meg en tur på Nille for å se om jeg finner noe billig jeg kan bruke til å sette kubbelysene på. Festhuset har nemlig ikke noe som kan brukes som kubbelysholdere... Har en ide' om å få låne noen fruktasjetter av svigermor til dette formålet, men jeg vet ikke helt om jeg får det så jeg skal sjekke ut om det er noe annet som kan brukes til det formålet før jeg spør.

Noe mer enn det tror jeg ikke det blir gjort før påske. Må vel begynne å finne ut hva slags alkoholvarer som skal kjøpes inn også etterhvert, emn det tror jeg nesten jeg må spørre noen andre om. Noen som har arrangert slikt før...

Ellers så er det ingen som svarer på om de kommer eller ei! tror jeg må sparke dem i rævva og få dem til å skynde seg litt! Treiginger!! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendelin: Tusen takk for besøket! Stikk gjerne innom igjen. Bare koselig med besøk. Og bilder blir det vel kanskje...riktignok hvis jeg blir seende så vakker ut som jeg håper!  Hvis ikke blir det ikke snakk om... Hehe!

Trur ikke det er noe tvil om at du kommer til å skinne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så snill du er!! :D :oops:

Det er...

2 måneder 25 dager 22 timer og 34 minutter

12 helger

87 dager

...igjen til bryllupet vårt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 nye ja i går. Så nå er det 29 ja og fremdeles ingen nei.

Ringte forresten presten i går. Han kunne fortelle at han fremdeles ikke har fått tilsendt papirene vi sendte kirken vi tilhører for 5 måneder siden. Han kunne også fortelle at den 4 mndregelen ikke fantes. Den eneste regelen var at han måtte ha papirene i hende 8 dager før vielsen. Vi skulle også avtale møte med ham og presten neste gang vi er i de traktene. Det vil si et par helger etter påsken, tipper jeg. Det blir spennende!

Etter at jeg hadde snakket med presten ringte jeg kirken vi tilhører og spurte etter hvor det hadde blitt av papirene våre. På det kontoret satt det bare en vikar og hun fant ikke papirene på noen av stedene hun kom på å titte, men hun skulle skrive opp navnet mitt og så skulle hun få den egentlige kontordamen til å se etter når hun kommer tilbake neste tirsdag. Blir spennende å se om vi blir nødt til å fylle dem ut en gang til eller hva som skjer.

Blir for øvrig en travel vår, dette. Skal skrive to semesteroppgaver, reise rundt omkring på påskeferie, være i tre konfirmasjoner og i tillegg planlegge et bryllup og reise til vielsesstedet nå og da for å ordne der. Spent på om jeg rekker alt! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...