MarianneE Skrevet 21. juli #57641 Skrevet 21. juli Planen var å reise i butikken for å handle og så lage blomkål gong-bao men førstemann som kom på besøk kom kl 12.30 sånn omtrent. Det var svigerfar. Etter en times tid kom min far og fruen, de reiste rundt 14.30 og da svigerfar her fremdeles mens han ventet på svigermor. Mannen og jeg tenkte at vi får ta butikken i morgen. Kanskje bare bestille en pizza i dag? Kl 15 ringte svigermor men da fikk vi overtalt henne og til å komme hit og så kunne vi bestille pizza og hygge oss alle sammen. Så da gjorde vi det sånn. Så hva vi hadde til middag? Pizza levert på døra. 2
MarianneE Skrevet 21. juli #57642 Skrevet 21. juli MarianneE skrev (Akkurat nå): Planen var å reise i butikken for å handle og så lage blomkål gong-bao men førstemann som kom på besøk kom kl 12.30 sånn omtrent. Det var svigerfar. Etter en times tid kom min far og fruen, de reiste rundt 14.30 og da svigerfar her fremdeles mens han ventet på svigermor. Mannen og jeg tenkte at vi får ta butikken i morgen. Kanskje bare bestille en pizza i dag? Kl 15 ringte svigermor men da fikk vi overtalt henne og til å komme hit og så kunne vi bestille pizza og hygge oss alle sammen. Så da gjorde vi det sånn. Så hva vi hadde til middag? Pizza levert på døra. Og i morgen skal vi reise tidlig i butikken istedenfor å ende opp med besøk i 6.5 time 😄 1
Plexi Skrevet 22. juli #57643 Skrevet 22. juli Meksikansk gryte fra bunnen av, uendelig mye bedre enn en Toropose.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #57644 Skrevet 22. juli Spaghetti puttanesca, med frisk basilikum på toppen, spist ute i solen på terrassen med litt italiensk rosé til, i anledning den siste soldagen før varslet væromslag. Til dessert et stykke aprikoskake med vaniljeis til. Anonymkode: ad006...80d 1
Hunter7 Skrevet 22. juli #57645 Skrevet 22. juli Småkjølig ute med mye regn og vind, så da passet det med stekte grovpølser, gratin dauphinois (med masse gryuere oppå fordi jeg kan), rørte rips, blandet salat, samt en skarp og syrlig sennepsvinaigrette. 1
MarianneE Skrevet 23. juli #57646 Skrevet 23. juli Middagen er straks klar... https://www.godt.no/oppskrifter/middag/10364/vegetar-gong-bao-med-blomkaal 3
Hunter7 Skrevet 24. juli #57648 Skrevet 24. juli Å herreverden for et kongemåltid jeg kommer til å innta i kveld: Boknafisk med nypoteter, nygulrøtter, ertestuing, og masse bacon. Desserten blir terte med mandelkrem og jordbær (kjøpt på konditori). God helg alle sammen - foruten alle fælingene. Ingen nevnt, ingen glemt. 3 4
Brunhilde Skrevet 25. juli #57649 Skrevet 25. juli Stekte kyllingfilet med middelhavskrydder og kuttet i småbiter. Så stekte jeg løk, gulrot og kål, hadde på raust med pepper, ikke fullt så raust med salt og blandet kyllingen i. Det var overraskende godt.
MarianneE Skrevet 26. juli #57650 Skrevet 26. juli Blir litt rester av diverse kjøttdeig, kjøttsaus, bolognes... i form med potetmos og ost på toppen 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #57651 Skrevet 26. juli I kveld ble søndagsmiddagen braisert høyrygg med ingefær og stjerneanis, en rest fra fryseren som smakte enda bedre i dag. Med basmatiris, dampet strimlet sommerkål med sesamolje og havsalt (veldig godt til!), og frisk koriander på toppen. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #57652 Skrevet 27. juli Pappardelle i sitron- og fløtesaus med frisk spinat og parmesan. Anonymkode: ad006...80d 2
Hunter7 Skrevet 28. juli #57654 Skrevet 28. juli Cæsar-salat igår. Og siden det var så godt, så blir det dét i dag også. Desserten blir det som frister mest hos konditoren. 1
MarianneE Skrevet 29. juli #57655 Skrevet 29. juli Eh... Først brukte vi en tusenlapp på mat hos Kiwi, så noen timer etterpå var det ingen som gadd å lage middag så da ble det slik: 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #57656 Skrevet 30. juli I dag var det nesten tomt i kjøleskapet, med unntak av en diger rødbete og en halv sommerkål, pluss masse dill og rømme igjen etter makrellmiddag i går. Dermed konkluderte jeg med at middagen fikk bli borsjt, altså ukrainsk rødbetsuppe, kokt på en blanding av kylling- og oksekraft. Slett ikke verst selv om det ble litt improvisert, og veldig passende med øsende regnvær utenfor. Anonymkode: ad006...80d 2 1
Frøkenfryden Skrevet 1. august #57657 Skrevet 1. august Moules frites og sjokolademousse på hotell🥰 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #57658 Skrevet 2. august Kveldens søndagsmiddag ble stifado av kje, med ovnsstekte nypoteter til, og et dryss frisk gresk oregano og sitrontimian fra terrassen over det hele. Det beste med denne retten er de hele løkene som får putre med gjennom hele koketiden, og som blir silkemyke og får smak av kjøttet, tomat, rødvin, urter og krydder (kanel, nellik, allehånde). En lagret bordeaux å drikke til - så nydelig mat. Til dessert blir det et stykke kokoskake med fersken og nektarin, og en kule vaniljeis. Anonymkode: ad006...80d 2 1
MarianneE Skrevet 3. august #57659 Skrevet 3. august Spaghetti og en typ kjøttsaus med kjøttdeig, løk, gulrot, litt hakket tomat og restene av fløte. Litt sånn "ta hva vi har"
Kvist Skrevet 3. august #57660 Skrevet 3. august MarianneE skrev (På 29.7.2026 den 20.16): Eh... Først brukte vi en tusenlapp på mat hos Kiwi, så noen timer etterpå var det ingen som gadd å lage middag så da ble det slik: Oi, det var hyggelige priser! Her er det skikkelig luksus når vi en gang i mellom tar oss råd til indisk. Alt er minst 40% dyrere enn på denne kvitteringen. Hvilken by er dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå