Hunter7 Skrevet 15. juni #57601 Skrevet 15. juni Avantgardistisk fusion salat (les: man tar det man har, i dette tilfellet: grønnsaksboller, romasalat, cherrytomater, agurk, kikerter, ei halv pære, en neve ymse nøtter og frø, noen oliven, og et par kapersepler. En slant Cæsar-dressing fra forrige uke ble «piffet» opp med hvitvinseddik, olivenolje, og noe så profant som vann. 1
MarianneE Skrevet 16. juni #57602 Skrevet 16. juni Denne. Bare med kyllinglårfilet til. https://www.godt.no/oppskrifter/salat/16757/soetpotetsalat 1
Brunhilde Skrevet 16. juni #57603 Skrevet 16. juni Det ble salat her også. Kål, tomat, en halvgammel nektarin, agurk, vannmelon og en pakke apetina med hvitløk og oliven. Naan ved siden av og en god dæsj balsamico gjorde susen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #57604 Skrevet 16. juni Spaghetti med strimlet norsk sommerkål, litt purre (fordi vi hadde en bit igjen), bacon, hvitløk, sitrontimian, salvie, pinjekjerner og parmesandryss. Ute i solen! En pastarett vi bare lager når den norske sommerkålen kommer i juni. Anonymkode: ad006...80d 2
Hunter7 Skrevet 16. juni #57605 Skrevet 16. juni Kulinarisk smalhans-middag idag: Ristet (gammelt) grovbrød med alligatorpære (morsom og etter mitt syn en mer passende betegnelse for avokado) og kirsebærtomater (cherry = kirsebær). Ferske kirsebær, stracciatella-yoghurt, og et par raus spiseskjeer med grovhakka mandler utgjorde desserten. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #57606 Skrevet 17. juni I dag blir det laks og brokkolini på grillen, med småpoteter, hollandaise og en liten rømmeklatt. Anonymkode: 11b7f...363
MarianneE Skrevet 17. juni #57607 Skrevet 17. juni Hunter7 skrev (20 timer siden): Kulinarisk smalhans-middag idag: Ristet (gammelt) grovbrød med alligatorpære (morsom og etter mitt syn en mer passende betegnelse for avokado) og kirsebærtomater (cherry = kirsebær). Ferske kirsebær, stracciatella-yoghurt, og et par raus spiseskjeer med grovhakka mandler utgjorde desserten. Alligatorpære ❤️❤️ **** Her blir det pad-thai etter oppskriften hos matprat.no 2 1
Brunhilde Skrevet 19. juni #57608 Skrevet 19. juni Jeg skal steke et lite stykke svinekjøtt sammen med løk, kål, gulrot og paprika. Tenker jeg slenger oppi litt soya- og østerssaus, og en slant ketjap manis hvis jeg har. 1
Hunter7 Skrevet 19. juni #57609 Skrevet 19. juni Blomkålsuppe, nybakt brød, og ferskt smør med Camargue-flaksalt (synes den er mindre salt i smaken enn Maldon) 1
MarianneE Skrevet 20. juni #57610 Skrevet 20. juni Pai med skinke og bacon. Egentlig har jeg ikke lyst på pai i dag, men jeg har nå en gang lovet dattera det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #57611 Skrevet 21. juni Økologiske kyllingbryst i kremet saus med dijonsennep, persille og gressløk, med sprø båtpoteter og dampet Hvasser-asparges (årets siste). Til dessert panna cotta med coulis av pasjonsfrukt og appelsin. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 22. juni #57612 Skrevet 22. juni Det blir loff, reker og krabbe. Vi feirer st.hans en dag før tida 😅 1 1
Brunhilde Skrevet 22. juni #57613 Skrevet 22. juni Jeg stekte opp noe kyllingkjøttdeig med masse løk og paprika og hev i en pose fajitaskrydder. En fjerdedel gikk i to grove lefser, resten i fryseren til en annen dag. Kald rabarbrasuppe til dessert. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #57614 Skrevet 22. juni Spaghetti i saus av masse revet squash, litt crème fraiche, hvitløk, chili og sitron, med pinjekjerner og parmesan på toppen. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 23. juni #57615 Skrevet 23. juni MarianneE skrev (20 timer siden): Det blir loff, reker og krabbe. Vi feirer st.hans en dag før tida 😅 Det smakte så godt at mann&barn ønsket en runde til i dag 3
Hunter7 Skrevet 23. juni #57616 Skrevet 23. juni Matstell når gradestokken ligger nord for 30-grader: Søndag: Salat av beluga-linser, grønne bønner, ovnsbakte aprikoser, rødløk, krutonger, samt roma- og feldsalat. Enkel vinaigrette til. Kirsebærclafoutis til dessert. Igår: Salat av lollo rosso og feldsalat, alligatorpære, reddiker, potetkrutonger, appelsinfileter, lettsaltet agurk og tomat, samt grovhakkede pistasjnøtter. Sennepsvinaigrette ringlet over. Efterretten ble vannmelon med fersk nana-mynte. idag blir det rester av gårsdagens salat og pizza fra italieneren på hjørnet. Når det er så varmt, orker jeg bare ikke en gloheit ovn på kjøkkenet. Dagens søte avslutning blir sannsynligvis nyplukka jordbær uten noe som helst ekstra. Muligens ayran med mango som drikke til. 1 1
MarianneE Skrevet 23. juni #57617 Skrevet 23. juni Hunter7 skrev (3 timer siden): Matstell når gradestokken ligger nord for 30-grader: Søndag: Salat av beluga-linser, grønne bønner, ovnsbakte aprikoser, rødløk, krutonger, samt roma- og feldsalat. Enkel vinaigrette til. Kirsebærclafoutis til dessert. Igår: Salat av lollo rosso og feldsalat, alligatorpære, reddiker, potetkrutonger, appelsinfileter, lettsaltet agurk og tomat, samt grovhakkede pistasjnøtter. Sennepsvinaigrette ringlet over. Efterretten ble vannmelon med fersk nana-mynte. idag blir det rester av gårsdagens salat og pizza fra italieneren på hjørnet. Når det er så varmt, orker jeg bare ikke en gloheit ovn på kjøkkenet. Dagens søte avslutning blir sannsynligvis nyplukka jordbær uten noe som helst ekstra. Muligens ayran med mango som drikke til. Lov å spørre hvor i verden du holder til? Det er en stund siden jeg forstod at du ikke bor i Norge
AnonymBruker Skrevet 24. juni #57618 Skrevet 24. juni Shakshuka, med ovnsbakt rød og grønn paprika, spisskummen, fennikelfrø og en god del chili i tomatsausen, og store fetaterninger som fikk trekke med i sausen sammen med eggene. Knafrie rundstykker og smør til. Anonymkode: ad006...80d 1
Brunhilde Skrevet 26. juni #57619 Skrevet 26. juni To brødskiver med fiskekake. Litt kjedelig, men det smakte godt og jeg ble mett. 1
MarianneE Skrevet 29. juni #57620 Skrevet 29. juni Rester etter gårsdagens besøk hos lokal pizzasjappe, rester av saltbakte poteter, rester etter hamburgere, noen skiver grillribbe og så en salat med vannmelon rødløk, fetaost og mynte. Sommertapas 😂😂 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå