MarianneE Skrevet 20. august #57681 Skrevet 20. august Uka her har bestått av rester, pastasalat, rester av rester, ostesmørbrød.. I dag blir det potet, laks, agurksalat og rømme. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #57683 Skrevet 21. august Kalvekjøttboller med salvie, fennikelfrø, sitronskall og pinjekjerner, i tomatsaus med strimlet grønnkål. Polenta til (med smør og parmesan). Desserten ble en kule mørk sjokoladeis fra en lokal småskalaprodusent - nam! Anonymkode: ad006...80d 2
MarianneE Skrevet 22. august #57684 Skrevet 22. august https://matpaabordet.no/2022/01/26/lasagnesuppe-alle-de-gode-lasagne-smakene-pa-30-minutter/ Prøve oss på denne i dag 1
Plexi Skrevet 22. august #57685 Skrevet 22. august I dag ble det en tidlig middag på Yokoso på Jernbanetorget. En helt nydelig Tonkotsu med pork belly. 1
Brunhilde Skrevet 22. august #57686 Skrevet 22. august I dag skal jeg flotte meg med en porsjonsgrandis. Fordi jeg ikke gidder noe annet. 1
C-girl Skrevet 22. august #57687 Skrevet 22. august Entrecôte og Steak house fries med litt kald bernaise saus på siden 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #57688 Skrevet 23. august Andeconfit, nypotetbåter og halve små rødløk med frisk timian stekt i andefettet i form under andelårene, og nye norske kokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré og dijonsennep. En lagret rød bordeaux å drikke til. Til dessert blir det flognarde (også kjent som clafoutis) med Opal- og Eddaplommer fra Hardanger, altså en ovnspannekake toppet med frukt. Vaniljeis is. Bistrosøndag! Anonymkode: ad006...80d 1 1
Hunter7 Skrevet 23. august #57689 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Andeconfit, nypotetbåter og halve små rødløk med frisk timian stekt i andefettet i form under andelårene, og nye norske kokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré og dijonsennep. En lagret rød bordeaux å drikke til. Til dessert blir det flognarde (også kjent som clafoutis) med Opal- og Eddaplommer fra Hardanger, altså en ovnspannekake toppet med frukt. Vaniljeis is. Bistrosøndag! Anonymkode: ad006...80d Å herreverden så godt det hørtes ut! Det nærmeste jeg kom fransk kokkekunst idag, var i form av Boursin på grovbrødskivene. Et noget stakkarslig måltid sammenlignet med ditt. Men ble i det minste mett. 1
MarianneE Skrevet 25. august #57690 Skrevet 25. august Det blir en form med poteter, gulrot, løk, sitron, hvitløk og kylling. Fant dette på Instagramkontoen til Aicha Bouhlou. En konto jeg virkelig anbefaler. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #57691 Skrevet 28. august I kveld ble det papoutsakia, dvs halve ovnsbakte auberginer fylt med kjøttsaus av lammekjøttdeig med tomat, kanel og spisskummen, og toppet med hvit saus med parmesan og et egg. Tilbehør småtomater konfitert i olivenolje, med feta, oliven og friske urter (mynte og gresk oregano). Til dessert blir det av alle ting jordbær og is - sesongens siste lokalproduserte økologiske jordbær, dyrket litt inni landet og oppe i høyden. Anonymkode: ad006...80d 2 1
Reisejenta Skrevet 29. august #57692 Skrevet 29. august I kveld blir det hjemmelaget lasagne etter oppskrift fra Fru Timian. Fant ferske lasagneplater på Kiwi også så da gadd jeg ikke lage pastaen selv. Grønn salat med litt fetaost til og en god rødvin. Gleder meg.
Thinka Skrevet 31. august #57694 Skrevet 31. august Jeg har fått veldig sans for Gildes karbonader uten tilsetningsstoffer. De smaker godt og kan brukes til mangt. - På brødskive med noen tomat og agurkskiver. Ta gjerne på ost og legg den mellom to skiver. - Kok ris og skjær dem i terninger sammen med løk, erter, mais,mm. Pleier å frese det litt i stekepannen etterpå. - Kokt potet, brunsaus og ertestuing er godt til. Raspede gullrøtter går også. - Og det hender jeg steker noen potetbåter og løk, med litt salat og dressing til. Disse karbonadene er ofte på tilbud til 80-90 kr for 720 gram 3
Brunhilde Skrevet 31. august #57695 Skrevet 31. august I dag har jeg planer om fiskeburger i grovt pitabrød. Kålsalat og hva jeg ellers får lyst på av grønt ved siden av. 1
Plexi Skrevet 1. september #57696 Skrevet 1. september (endret) Hadde igjen to tortillaer og litt grønnsaker fra helgens wrapmoro, så da måtte det bli det i natt også. Bakte en søtpotet i airfryeren hjemme og tok med på jobb. Så da ble det søtpotet, cherrytomater, Apetina "feta" med hvitløk og oliven, ruccola og jalapeno. Som saus på den første ble det kun noe av oljen fra Apetina-pakken, som ble en suksess. På den andre prøvde jeg en curry mango-saus som jeg handlet, men den var ikke spesielt god, veldig syntetisk smak... Endret 1. september av Plexi 1 1
MarianneE Skrevet 1. september #57697 Skrevet 1. september Plexi skrev (12 timer siden): På den andre prøvde jeg en curry mango-saus som jeg handlet, men den var ikke spesielt god, veldig syntestisk smak... Om denne var på flaske og stod blant dressinger vet jeg akkurat hvilken du mener. Her har jeg lagret så utrolig mange oppskrifter på Instagram at jeg har bestemt meg for å prøve ut etterhvert. I dag blir det en form for kyllingsuppe basert på den hellige firenigheten gulrot, selleri, løk og hvitløk. Litt mel, krydder, kraft og kyllingfilet som skal kokes før man tilsetter spinat, sitronsaft og orzo. Jeg droppet stangselleri da jeg så Kiwi skulle ha 45 kroner for en pakke (trengte bare 3 stilker), glemte spinat og istedenfor orzo tar jeg ris siden jeg har cøliaki. 2
Plexi Skrevet 1. september #57698 Skrevet 1. september MarianneE skrev (2 timer siden): Om denne var på flaske og stod blant dressinger vet jeg akkurat hvilken du mener. Her har jeg lagret så utrolig mange oppskrifter på Instagram at jeg har bestemt meg for å prøve ut etterhvert. I dag blir det en form for kyllingsuppe basert på den hellige firenigheten gulrot, selleri, løk og hvitløk. Litt mel, krydder, kraft og kyllingfilet som skal kokes før man tilsetter spinat, sitronsaft og orzo. Jeg droppet stangselleri da jeg så Kiwi skulle ha 45 kroner for en pakke (trengte bare 3 stilker), glemte spinat og istedenfor orzo tar jeg ris siden jeg har cøliaki. Jepp denne: Kyllingsuppe er aldri feil.
MarianneE Skrevet 1. september #57699 Skrevet 1. september Plexi skrev (2 minutter siden): Jepp denne: Kyllingsuppe er aldri feil. Stemmer, den flaska kjøpte jeg og. Det vil aldri skje igjen.
MarianneE Skrevet 2. september #57700 Skrevet 2. september (endret) Fiskegrateng var ikke spesielt populært, så det blir noe pasta og spekeskinke istedenfor Endret 2. september av MarianneE 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå