Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uka her har bestått av rester, pastasalat, rester av rester, ostesmørbrød.. 

I dag blir det potet, laks, agurksalat og rømme. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalvekjøttboller med salvie, fennikelfrø, sitronskall og pinjekjerner, i tomatsaus med strimlet grønnkål. Polenta til (med smør og parmesan).

Desserten ble en kule mørk sjokoladeis fra en lokal småskalaprodusent - nam! :sjokolade: :spise: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Skrevet

I dag ble det en tidlig middag på Yokoso på Jernbanetorget. En helt nydelig Tonkotsu med pork belly. :juhu:

IMG_6226.jpeg

• Liker 1
Skrevet

I dag skal jeg flotte meg med en porsjonsgrandis. Fordi jeg ikke gidder noe annet. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Entrecôte og Steak house fries med litt kald bernaise saus på siden 

• Liker 2
Skrevet

Andeconfit, nypotetbåter og halve små rødløk med frisk timian stekt i andefettet i form under andelårene, og nye norske kokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré og dijonsennep. En lagret rød bordeaux å drikke til.

Til dessert blir det flognarde (også kjent som clafoutis) med Opal- og Eddaplommer fra Hardanger, altså en ovnspannekake toppet med frukt. Vaniljeis is.

Bistrosøndag! :hjerte: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Andeconfit, nypotetbåter og halve små rødløk med frisk timian stekt i andefettet i form under andelårene, og nye norske kokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré og dijonsennep. En lagret rød bordeaux å drikke til.

Til dessert blir det flognarde (også kjent som clafoutis) med Opal- og Eddaplommer fra Hardanger, altså en ovnspannekake toppet med frukt. Vaniljeis is.

Bistrosøndag! :hjerte: 

Å herreverden så godt det hørtes ut! 

Det nærmeste jeg kom fransk kokkekunst idag, var i form av Boursin på grovbrødskivene. Et noget stakkarslig måltid sammenlignet med ditt. Men ble i det minste mett. 

• Hjerte 1
Skrevet

Det blir en form med poteter, gulrot, løk, sitron, hvitløk og kylling. Fant dette på Instagramkontoen til Aicha Bouhlou. En konto jeg virkelig anbefaler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...