Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvist skrev (1 time siden):

Oi, det var hyggelige priser! Her er det skikkelig luksus når vi en gang i mellom tar oss råd til indisk. Alt er minst 40% dyrere enn på denne kvitteringen. Hvilken by er dette?

En mindre by på sørøst landet 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kålruletter, brunsaus, kokte gulrøtter og poteter, samt tyttebærsyltetøy. Aldri laget det før, men siden bedre halvdel fortærte fem stykker (mot min ene), så ble det kanskje ikke så mislykket lell. 

• Liker 2
Skrevet

En form for pastasalat med pasta, brokkoli, mais, paprika, rødløk, agurk blandet godt med rester av rømme&yoghurt. Blir servert til stekt kylling 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stekt fersk rødspette, kokte nypoteter, agurksalat og strimlet grønn salat i yoghurtdressing med gressløk, sitron, sukker, salt og pepper.

Tror ikke jeg har spist sånn dressing siden tidlig 80-tall - det var et hyggelig gjensyn som passet riktig godt til den stekte fisken. :fisk: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Resten av hodekålen fra mandagens kålruletter fikk steke sammen med kjøttdeig og krydderier som salt, pepper, løpestikke, muskatnøtt, og karve. Kokte nypoteter til. 

Sukkeraprikoser med gresk yoghurt og lavendelhonning avrundet det hele. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Curried parsnip soup, dvs purésuppe av pastinakk smaksatt med spisskummen, koriander, chiliflak og gurkemeie, og med kyllingkraft og fløte.

En ss hvetemel ble tilsatt grønnsakene før suppen ble kjørt med stavmikser og fløte tilsatt, og det gjorde en stor forskjell for konsistensen! Suppen ble mer "restaurant-aktig" om man kan si det sånn, veldig lekkert.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ruslet rundt i Kiwi i dag spottet jeg hyllen med fiskekaker, og av en eller annen grunn kom jeg på at i min ungdomstid var det en kiosk eller bod av noe slag i Hamar sentrum hvor du kunne kjøpe fiskekake eller kjøttkake i lompe.   Så jeg måtte ta med en pakke fiskekaker. Ble Fiskemannen 80%, de er skikkelig gode. 

Så varm fiskekake, litt sennep og lompe. Kunne ikke blitt enklere :D 

Måtte teste litt Lao Gan Ma (chili crisp) på den siste jeg spiste, skikkelig velsmakende det!

• Liker 1
Skrevet

Pizza 🍕 

Skrevet

Lettvint middag i dag. En bratwurst i brød med mykstekt løk, ketsjup og sennep. 

Skrevet

Hjemmelagde kjøttkaker med kålstuing  og potet 

Skrevet

Ovnsform med kylling, ris og grønnsaker

Skrevet (endret)

I dag ble det dette, en skikkelig slager her i hjemmet, meget digg!

Endret av Plexi
AnonymBruker
Skrevet

Hjortekjøttboller i viltsaus, dampede morenepoteter, blomkål og brokkolini, og tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet

Lofoten fiskesuppe som jeg piffet opp med reker, sitronsaft og mye pepper. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vegetar i dag. Improvisert sådan.

Løk og hvitløk freses, når løken myknet slengte jeg oppi en pakke oppskåret brokkolini og lot det dampe under lokk 3 minutter.

Tilsatte fiskesaus, soppsoyasaus , østerssaus ,  gochugaru , en skvett riseddik og en god dose svart pepper.

På slutten tilsatte jeg linser og kidneybønner og oppskårede tomater og lot dette surre i en 5 minutters tid.  

Toppet det hele med en spiseskje lan ma Gao tilslutt, yum!

Ble en fin asiainspirert "stuing" som kommer til å gjøre seg som middag på nattevakt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lammegryte med tomat og chèvre, ovnsstekte morenepoteter og kokte frosne erter med olivenolje, salt og ramsløkpuré.

Jeg er alene hjemme denne uken, og benytter som vanlig anledningen til å spise fryseren tom for deilige smårester som bare er nok til én (i dette tilfellet lammegryten selvsagt). :spise: 

Til dessert skal jeg jammen bevilge meg litt vanlijeis og mangosorbet også, selv om det slett ikke er rester, siden ingen tross alt ser meg. :nigo: 

• Liker 1
Skrevet

Besøk av unge mennesker fra små landsbyer i ellers grisgrendte alpelandskap betyr matinntak på hippe restauranter i de kule bydelene.
I går ble det pizza margherita (min metode for å «teste» om pizzaen smaker. Få ingredienser gir mindre mulighet til å skjule dårlig kvalitet).

I dag blir det cheeseburger og pommes - visstnok også på et slikt hipt og IG-berømt spisested. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spaghetti med sommerlig saus av blomkål, friske tomater, hvitløk, chili, salte ansjos, rosiner, safran og pinjekjerner. Italiensk rosé til.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært flere uker på ferie i Italia og Hellas og akkurat kommet hjem. dag blir det kjøttkaker i brun saus med nypoteter, ertestuing og tyttebær. Gleder meg veldig! 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ymse grønnsaker fra helga som simsalabim ble til grønnsaksboller. Til og med en liten rest parmesan fikk være med. Resultatet ble grønnsaksboller i tomatsaus og spaghetti. Med masse fersk persille og parmesan rislet over. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...