Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går: Kyllingbryst i kremet saus med dijonsennep og dill, med båtpoteter, dampet asparges og snittebønner vendt i ramsløkpuré. 

Til dessert bringebærsorbet, vaniljeis og et par kokosmakroner og hasselnøttkaker jeg fant gjenglemt i fryseren.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi får gjester. Mann lager mat. Kylling og risotto med hvitvin til. Og: Rabarbrapai med krem til og et glass tokaji:rodmer:

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ovnsform med pølser fra Jacobs (chipolata og siciliana picante), epler, rødløk, frisk rosmarin, lønnesirup og eplesidereddik. Brokkolini til, og mos av mandelpoteter, pastinakker og persillerot. 

• Liker 2
Skrevet

Løvbiff, pommes-frites og salat

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pekingsuppe og innbakt svin i sursøt saus fra kinarestaurant😊

Anonymkode: 11b7f...363

Skrevet

Pga arbeidstider hos Ungen på torsdager prøver jeg å innføre SandwichTorsdag, denne uka ble det SandwichFredag istedenfor. 

I dag blir det biffsandwich med salat, guacamole, tomater og rå rødløk

• Liker 3
Skrevet

Life is hell but we eat well …

Vegetarspisende gjester til 17. mai-feiring i dag, så menyen bestod av Wienerschnitzel av kalv hhv. sopp, fersk hvit asparges, agurksalat, nypotetsalat, dampet blomkål,  romanesco, og gulrøtter, samt tyttebær og sauce hollandaise. 

Dessertene bestod av jordbærterte med mandelkrem; posjonspavlova med «iskrem» av vaniljekrem og mascarpone dandert med posjert rabarbra, samt bjørne- og bringebær; og tilslutt noe så profant som vafler med brunost og rårørte jordbær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går: Pappardelle i saus av kyllinglårfilet, chili, hvitløk, friske tomater, kapers og grønne oliven, med persille- og parmesandryss. Samt at vi drakk to daffe småslanter champagne igjen etter nasjonaldagen til. :ler: 

• Liker 2
Skrevet

Kjapp middag i dag. Quesadilla med det siste av tacosaus, jalapenos og ost. Godt å få brukt småslanter. 

• Liker 1
Skrevet

Kokte poteter og Vilti-boller.

Prøver å lære meg å spise kjøtt igjen, men det virker vanskelig for tiden. Har måtte gå fra vanlig kjøtt til mykere og prosessert kjøtt, dessverre. Hjalp ikke så mye, men litt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ble det indisk takeaway i kveld - butter chicken, saag gosht, basmati, naan og raita. 

• Liker 1
Skrevet

SandwichTorsdag byr på Club Sandwich i dag 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

12 timers jobbing i helsevesenet.. da ble det knekkebrød med kyllingpålegg og gruyere; og mokkabønner til dessert😌

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fremdeles mye rester igjen etter nasjonaldagen i kjøleskapet, så i kveld la vi alt på en planke og beitet i vei: San Daniele spekeskinke, fennikelsalami, fenalår, grønne oliven, oster (Fourme d'Ambert, Brillat-Savarin, Saint Cyr), ristede hasselnøtter i akasiehonning, druer, focaccia, knafrie rundstykker og dip til brødet av olivenolje, balsamico og fleur de sel.

Og litt rødvin til.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Pasta vongole med en skikkelig god hvitvin til. 

Skrevet

Tantegull på 18 er her i dag og jeg har laget nachos. Hver gang jeg lager dette tenker jeg på Tantegull og den gangen for flere år siden hun sa at det var så fint å være her, for her fikk hun tross alt mat hun likte. 😅😅

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Andeconfit, frites ovnsstekte i andefett, dampet asparges og kokte snittebønner vendt i dijonsennep og ramsløkpuré. En lagret rød bordeaux å drikke til.

Dessert: Brownies, vaniljeis og melon marinert i lake/saus av pasjonsfrukt, akasiehonning og sitron.

:spise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vegetarisk i kveld: Pletter/ kaker av revet gulrot, med feta, mynte, hvitløk, spisskummen, koriander og chiliflak, bundet sammen av et par egg og kikertmel. Agurk- og yoghurtdressing til, og en grønn salat med avokado. Samt sitronbåter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...