AnonymBruker Skrevet 9. mai #57561 Skrevet 9. mai I går: Kyllingbryst i kremet saus med dijonsennep og dill, med båtpoteter, dampet asparges og snittebønner vendt i ramsløkpuré. Til dessert bringebærsorbet, vaniljeis og et par kokosmakroner og hasselnøttkaker jeg fant gjenglemt i fryseren. Anonymkode: ad006...80d 2
Frøkenfryden Skrevet 9. mai #57562 Skrevet 9. mai (endret) Vi får gjester. Mann lager mat. Kylling og risotto med hvitvin til. Og: Rabarbrapai med krem til og et glass tokaji Endret 9. mai av Frøkenfryden 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #57564 Skrevet 13. mai Ovnsform med pølser fra Jacobs (chipolata og siciliana picante), epler, rødløk, frisk rosmarin, lønnesirup og eplesidereddik. Brokkolini til, og mos av mandelpoteter, pastinakker og persillerot. Anonymkode: ad006...80d 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #57566 Skrevet 14. mai Ovnsstekte kyllinglår med medjool-dadler, grønne oliven og kapers, servert med safranpilaff (av basmatiris) og masse frisk koriander. Anonymkode: ad006...80d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #57567 Skrevet 14. mai Pekingsuppe og innbakt svin i sursøt saus fra kinarestaurant😊 Anonymkode: 11b7f...363
MarianneE Skrevet 15. mai #57568 Skrevet 15. mai Pga arbeidstider hos Ungen på torsdager prøver jeg å innføre SandwichTorsdag, denne uka ble det SandwichFredag istedenfor. I dag blir det biffsandwich med salat, guacamole, tomater og rå rødløk 3
Hunter7 Skrevet 18. mai #57569 Skrevet 18. mai Life is hell but we eat well … Vegetarspisende gjester til 17. mai-feiring i dag, så menyen bestod av Wienerschnitzel av kalv hhv. sopp, fersk hvit asparges, agurksalat, nypotetsalat, dampet blomkål, romanesco, og gulrøtter, samt tyttebær og sauce hollandaise. Dessertene bestod av jordbærterte med mandelkrem; posjonspavlova med «iskrem» av vaniljekrem og mascarpone dandert med posjert rabarbra, samt bjørne- og bringebær; og tilslutt noe så profant som vafler med brunost og rårørte jordbær. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #57570 Skrevet 19. mai I går: Pappardelle i saus av kyllinglårfilet, chili, hvitløk, friske tomater, kapers og grønne oliven, med persille- og parmesandryss. Samt at vi drakk to daffe småslanter champagne igjen etter nasjonaldagen til. Anonymkode: ad006...80d 2
Brunhilde Skrevet 20. mai #57571 Skrevet 20. mai Kjapp middag i dag. Quesadilla med det siste av tacosaus, jalapenos og ost. Godt å få brukt småslanter. 1
SPOCA Skrevet 20. mai #57572 Skrevet 20. mai Kokte poteter og Vilti-boller. Prøver å lære meg å spise kjøtt igjen, men det virker vanskelig for tiden. Har måtte gå fra vanlig kjøtt til mykere og prosessert kjøtt, dessverre. Hjalp ikke så mye, men litt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #57573 Skrevet 20. mai Her ble det indisk takeaway i kveld - butter chicken, saag gosht, basmati, naan og raita. Anonymkode: ad006...80d 1
Frøkenfryden Skrevet 21. mai #57575 Skrevet 21. mai (endret) 12 timers jobbing i helsevesenet.. da ble det knekkebrød med kyllingpålegg og gruyere; og mokkabønner til dessert😌 Endret 21. mai av Frøkenfryden 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #57576 Skrevet 22. mai Fremdeles mye rester igjen etter nasjonaldagen i kjøleskapet, så i kveld la vi alt på en planke og beitet i vei: San Daniele spekeskinke, fennikelsalami, fenalår, grønne oliven, oster (Fourme d'Ambert, Brillat-Savarin, Saint Cyr), ristede hasselnøtter i akasiehonning, druer, focaccia, knafrie rundstykker og dip til brødet av olivenolje, balsamico og fleur de sel. Og litt rødvin til. Anonymkode: ad006...80d 2 1
MarianneE Skrevet 23. mai #57578 Skrevet 23. mai Tantegull på 18 er her i dag og jeg har laget nachos. Hver gang jeg lager dette tenker jeg på Tantegull og den gangen for flere år siden hun sa at det var så fint å være her, for her fikk hun tross alt mat hun likte. 😅😅 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #57579 Skrevet 24. mai Andeconfit, frites ovnsstekte i andefett, dampet asparges og kokte snittebønner vendt i dijonsennep og ramsløkpuré. En lagret rød bordeaux å drikke til. Dessert: Brownies, vaniljeis og melon marinert i lake/saus av pasjonsfrukt, akasiehonning og sitron. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #57580 Skrevet 27. mai Vegetarisk i kveld: Pletter/ kaker av revet gulrot, med feta, mynte, hvitløk, spisskummen, koriander og chiliflak, bundet sammen av et par egg og kikertmel. Agurk- og yoghurtdressing til, og en grønn salat med avokado. Samt sitronbåter. Anonymkode: ad006...80d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå